Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Dikke Amerikanen

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Texas Boy
Amerika-expert

Re: Dikke Amerikanen

Bericht door Texas Boy »

Ik sta hier versteld hoeveel Colleges we hier hebben en wat voor complexen ze hebben, beetje teveel van het goede lijkt het. In ons dorp hebben we ook 2 parken, waar nooit iemand komt, maar wel beiden openbare tennisvelden en honkbalvelden, dus de mogelijkheden om te sporten zijn ook hier ruim aanwezig.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Inderdaad, we hebben hier ook gratis tennisbanen en basketbalvelden. Die worden trouwens wel flink gebruikt. Bij jullie leent het klimaat zich ook niet erg voor buiten sporten, als ik jullie blog zo lees.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Petra/VS schreef:Inderdaad, we hebben hier ook gratis tennisbanen en basketbalvelden. Die worden trouwens wel flink gebruikt. Bij jullie leent het klimaat zich ook niet erg voor buiten sporten, als ik jullie blog zo lees.

's winters is het wel te doen :D
Magnolia87
Amerikakenner

Bericht door Magnolia87 »

DixieChick schreef:Ik vind het zelf altijd grappig om te merken wat voor een groot verschil er is tussen ons stadje, en de dorpen om ons heen. Ons stadje bestaat voornamelijk uit mensen die voor de luchtmacht werken, en dus -en- in shape moeten blijven, -en- toegang hebben tot een gratis gym, zwembad, track, sportvelden, noem maar op. Bij ons zie je veel minder dikke mensen dan in de stad waar ik werk bijvoorbeeld.
Nu zie ik niet echt dat de mensen bij ons in de buurt zoveel gezonder eten; onze stad heeft zo'n beetje alle fastfood chains die er bestaan op een strip liggen, en die zijn altijd superdruk. Maar wat ik wel zie, is dat iedereen altijd aan het fietsen, hardlopen, zwemmen, rollerbladen, wandelen, of whatever is. Volgens mij heeft het zo heel erg dik zijn meer te maken met het gebrek aan bewegen dan iets anders. Het is zo makkelijk om te roepen dat eten hier zoveel ongezonder is, maar manlief schrikt bijvoorbeeld altijd van de enorme hoeveelheden brood en aardappels dat er in Nederland gegeten wordt. Misschien niet zo erg als een hamburger, maar ook van allerlei calorieen en koolhydraten die je ook niet echt nodig hebt...Maar in Nederland fietsen en lopen mensen veel meer, en dat gebeurt hier gewoon veel minder.

p.s. Oh ja, en ik ben het wel eens met Petra/VS dat het afgeven op de "dikke Amerikanen", zoals in Nederland vaak gebeurt, niet altijd fair is. Ik vind dat de Nederlanders ook niet echt meer de magerste zijn. En ik kan bijvoorbeeld in Nederland nooit een broek of rok vinden die past..allemaal te wijd, want gemaakt op Nederlandse maten. Hier heb ik dat probleem nooit.
Huh, dat laatste snap ik niet? Jij kan in Nederland nooit meer een broek of rok vinden omdat ze te wijd zijn? Nou ik heb maat 36 en ik kan overal slagen, behalve als het uitverkocht is (en dat is dus een goed teken). Denk dat jij dan bij de verkeerde winkels komt, a la Miss Etam? Daar komen vooral dikkere vrouwen. Ga maar eens naar winkels als Esprit, Vero Moda, Dept, etc, zat te vinden in maat 36.
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Nederlandse kleding groot ?
Vind ik helemaal niet. Zeker niet voor mannen. Manlief is 1.90 en breedgeschouderd (niet dik) en kan de laatste jaren nauwelijks kleding vinden. De standaardmaten worden hier steeds korter en smaller. En hij heeft echt als 15 jaar ongeveer hetzelfde gewicht. Laatst nog bijna woorden met een hotemetoot bij Hennes & Maurits. Vroeger paste hun XXL hem geweldig. Is nu niet meer in de collectie. Toen ik daar naar vroeg, keek de man me minachtend aan: "maar mevrouw, naar XXL is geen vraag". Kan ik me niet voorstellen, Nederlanders zijn de langste mannen ter wereld.
Zelf ben ik met 1.76 wel lang, maar toch ook niet extreem. De "gewone" collecties van de grote ketens passen mij vaak niet. Mouwen te kort, broeken te kort, taille te hoog. Ben vaak aangewezen op lengtematen. Dat is écht niet altijd zo geweest.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Mijn probleem is (aangezien men zich dat toch afvraagt) is dat ik een slanke taille heb en een kont (nee, geen loei van een kont, maar ik heb er wel een). Na jaren gefrustreerd te zijn geweest over broeken en rokken die gewoon veel te wijd waren in mijn taille (zelfs maatjes 36), had ik bedacht dat het kwam omdat Nederlandse vrouwn wat "rechter"gebouwd zijn; bij hen zit er minder verschil tussen de taille en de heupen zeg maar. Dus dan past een broek mij prima in mijn heupen, maar niet in mijn taille. De enigge plek waar ik nog wel eens kon slagen was H & M, en dan was ik altijd zo blij. (oh ja, en ging nooit naar Miss Etam hoor..niet helemaal mijn stijl. ;) )

Hier kan ik elke winkel inlopen, maatje 2 uit een rek pakken, en het past. Heerlijk.

nu moet ik wel toegeven dat ik al enkele jaren niet echt meer winkel in nederland, en het dus best kan dat het daar ondertussen veranderd is, dat weet ik niet :)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

DixieChick schreef:Mijn probleem is (aangezien men zich dat toch afvraagt) is dat ik een slanke taille heb en een kont (nee, geen loei van een kont, maar ik heb er wel een). Na jaren gefrustreerd te zijn geweest over broeken en rokken die gewoon veel te wijd waren in mijn taille (zelfs maatjes 36), had ik bedacht dat het kwam omdat Nederlandse vrouwn wat "rechter"gebouwd zijn; )

Nee hoor Dixiechick ik heb dat probleem al mijn hele volwassen leven. Ik heb een smalle taille en mijn broeken zijn daar ook altijd veel te wijd.
Ik moet ze vaak innemen. Dat is dus niet iets van de laatste tijd en wil dus niet zeggen dat de Nederlandse vrouwen dikker zijn geworden.
Veel vrouwen hebben hier wel een taille, alleen de broeken fabrikanten houden er geen rekening mee.

Marjon
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

Ik heb hetzelfde probleem met het verschil tussen heup en kont . Nu met die lage broeken gaat het veel beter :) Een wespentaille noemen ze dat :lol: En het zou sexy zijn ook hahaha :lol: Zullen we dan de nadelen er maar bijnemen ?

Mijn vriendin weegt 44 kilo en is 1.62 m , zij koopt haar kleren bij Esprit omdat die erg kleine kledingstukken voor volwassenen hebben . Nb. ze heeft geen anorexia .
Quinn
Amerika-ontdekker

Bericht door Quinn »

vana schreef:
DixieChick schreef:Mijn probleem is (aangezien men zich dat toch afvraagt) is dat ik een slanke taille heb en een kont (nee, geen loei van een kont, maar ik heb er wel een). Na jaren gefrustreerd te zijn geweest over broeken en rokken die gewoon veel te wijd waren in mijn taille (zelfs maatjes 36), had ik bedacht dat het kwam omdat Nederlandse vrouwn wat "rechter"gebouwd zijn; )

Nee hoor Dixiechick ik heb dat probleem al mijn hele volwassen leven. Ik heb een smalle taille en mijn broeken zijn daar ook altijd veel te wijd.
Ik moet ze vaak innemen. Dat is dus niet iets van de laatste tijd en wil dus niet zeggen dat de Nederlandse vrouwen dikker zijn geworden.
Veel vrouwen hebben hier wel een taille, alleen de broeken fabrikanten houden er geen rekening mee.

Marjon
Idd.. ik heb hetzelfde. Broeken moet ik innemen en spijkerbroeken moet je gewoon van een goed merk kopen. Kuyichi bijv. Die lijken wel gemaakt voor vrouwen met een kont en smalle taille :wink: Ze kosten alleen wel ietsjes meer maar dan heb je ook een fijn model. Ik zie juist eerder broeken die veel te klein zijn dan veel te groot :blink:
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

ik vind het heerlijk dat ik dit probleem nu niet zo meer heb sinds ik zoveel ben afgevallen.
Ik ben heel wat centimeters bij mijn heupen en bij mijn kont kwijt, alles is nu veel meer in verhouding.
Het is zo heerlijk dat ik voor het eerst sinds jaren nu gewoon een winkel binnen kan stappen en kleren uit het rek kan pakken die me direct passen. Ik wil echt nooit meer zo zwaar worden.

Marjon
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

Heerlijk hé Marjon ?? :lol:
Ik ben nooit erg dik geweest , maar als ik meer dan 60 kilo weeg voel ik me 'modderdik' hahaha . En dan is het weer op de kin kloppen .
Mijn buurvrouw is 67 kilo afgevallen en wil ook nooit of nooit meer dik zijn . :lol:
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

Gerd schreef:Mijn buurvrouw is 67 kilo afgevallen en wil ook nooit of nooit meer dik zijn . :lol:
67 kilo :shock: :shock: :shock: . Dat is 11 kilo meer dan mijn vrouw weegt!!!

Petje af voor het doorzettingsvermogen om het kwijt te raken. Maar aan de andere kant. Hoe kun je het zover laten komen. Was de weegschaal kapot en waren tegelijkertijd alle spiegels in huis plots zoek?

Ik weet het. Het gebeurt bij veel mensen. Maar begrijpen zal ik het nooit.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

Ik weet niet hoor , maar mensen die anti-depressiva nemen , schildklierproblemen hebben of in de menopauze zijn hebben dat altijd niet in de hand . Ook stoppen met roken kan je ettelijke kilo's kosten :roll:
Ik ben helemaal niet dik , maar heb momenteel erg veel problemen om mijn gewicht onder controle te houden door te stoppen met roken . Ik snoep nooit , eet nooit gebakjes of koekjes , ijsjes , slagroom , vet vlees enz.... Probeer zoveel mogelijk te bewegen en toch blijft het moeilijk . Ik ben keihard daarin en moet veel lekkere zaken missen in het leven .
Ik kan dus heel goed begrijpen waarom sommige mensen volslank of dik zijn . En ik vind het heel erg voor hen want ze moeten het allemaal maar meeslepen .
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Gerd schreef:Ook stoppen met roken kan je ettelijke kilo's kosten
14 kilo erbij bij mij, zonder dat ik anders ben gaan eten destijds.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Bij mij 10 kilo erbij met eerlijk gezegd wel meer eten.

Er zijn redenen genoeg om veel te wegen.
En wat is er zelf iets aan kunnen doen? Kan je er iets aan doen als je opgevoed ben met ongezonde kost? Het is niet zo makkelijk om gewoontes te veranderen.
Sommige mensen komen veel sneller bij dan anderen, gewoon omdat hun verbranding veel trager werkt. Je zal het maar hebben.

Het is soms zo makkelijk om te oordelen : het ligt aan hunzelf als je zelf geen problemen hebt met je gewicht.

Carine
Groetjes,
Carine
Matrox
Amerikakenner

Bericht door Matrox »

Ik dacht vroeger altijd van mezelf dat ik probleemloos op gewicht bleef, tot ik door rugklachten moest stoppen met wedstrijdsport. In een jaar tijd kwam er ruim 15 kilo bij zonder dat je het écht zag. Weer een jaar later was er nog eens 8 kilo bij en zag je een duidelijke buik.
Ik was gewoon blijven eten en drinken zoals in mijn actieve periode maar daar stond dus veel minder beweging tegenover.
Heb toen voor mezelf onderkend dat het de verkeerde kant uitging en heb mijn patroon omgegooid. Moeilijk? Nee hoor. Met een klein beetje zelfdiscipline kom je een heel eind.
Ben wat meer gaan bewegen. Beetje hardlopen (2 of 3 keer 10km per week, niet overdreven veel dus), jeugdwedstrijden fluiten, alles binnen het dorp op de fiets of lopend doen, op het werk niet met de lift maar met de trap. Last but not least heb ik mijn eetpatroon aangepast. 's-Avonds niet bijscheppen, rouwkost voor lunch. Appeltje tussendoor. Nooit honger dus ook geen behoefte om te snacken.
Ben nu nog steeds ongeveer 6 tot 8 kilo zwaarder als toen ik nog actief was maar inmiddels ook wel 15 jaar verder. Vind het wel acceptabel zo.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dat geldt voor jou, maar dat jouw lichaam overtollig gewicht redelijk makkelijk kwijtraakt wil niet zeggen, dat dat bij iedereen zo is. Ik heb een te langzame schildklier en daardoor moet ik er, ondanks medicijnen, heel veel voor doen om niet aan te komen. Veel medicijnen hebben ook de bijwerking van gewichtstoename. Geloof me, niets is vervelender, dan letterlijk "van de lucht" aankomen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

Ook niet iedereen heeft bv de fysiek om te sporten . Ik beweeg veel in de mate van het mogelijke , maar als ik een opstoot krijg is het weer voor een tijdje gedaan en moet ik weer van nul beginnen opbouwen .
Zo zie je maar weer dat het voor iedereen weer anders is hé ?
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

Matrox schreef:
67 kilo :shock: :shock: :shock: . Dat is 11 kilo meer dan mijn vrouw weegt!!!

Petje af voor het doorzettingsvermogen om het kwijt te raken. Maar aan de andere kant. Hoe kun je het zover laten komen. Was de weegschaal kapot en waren tegelijkertijd alle spiegels in huis plots zoek?

Ik weet het. Het gebeurt bij veel mensen. Maar begrijpen zal ik het nooit.
Wow dat jij op de kilo nauwkeurig weet hoeveel jouw vrouw weegt.... :shock: :D

Anderen hebben het al gezegd, er zijn vele redenen waarom iemand aankomt, als het alleen aan een deugdelijke weegschaal en een spiegel lag was het wel wat gemakkelijker geweest.

Dora
Matrox
Amerikakenner

Bericht door Matrox »

dora schreef: Wow dat jij op de kilo nauwkeurig weet hoeveel jouw vrouw weegt.... :shock: :D
Dat wist ik niet, maar toen ik dat van die 67 kilo las vroeg ik het haar.
Petra/VS schreef:Dat geldt voor jou, maar dat jouw lichaam overtollig gewicht redelijk makkelijk kwijtraakt wil niet zeggen, dat dat bij iedereen zo is.
Ik raak het helemaal niet makkelijk kwijt, daarom probeer ik te voorkomen dat het eraan komt. Da's een stuk eenvoudiger.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer