Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Dikke Amerikanen

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
jiejie
Amerika-expert

Re: Dikke Amerikanen

Bericht door jiejie »

Sja dat is wel waar. Je zou inderdaad mogen verwachten dat een salade gezond zou zijn. Aan de andere kant, de salades die je bijvoorbeeld bij Jack in the Box haalt, die zijn zo'n 800 calorieën, uit mijn hoofd gezegd, dat valt dan wel weer mee, in verhouding, denk ik.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Als je 1500 calorien per dag mag, is dat meer dan de helft.....
Dan kun je beter wat kipfilet zelf maken met groentes en aardappelen....
En heb je minder calorien en meer wat van de schijf van 5 ;-)
Maarja, dan moet je wel zelf aan de gang......
En voor de lunch is dan je bruine boterhammetje met kaas en wat fruit een beter alternatief dan de makkelijk salade.....

Maar nogmaals het cultuur verschil in Amerika en Nederland is wat betreft het eten echt groot vind ik persoonlijk.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Heb even naar het nutrion verhaal gekeken bij Jack in the box.
http://www.jackinthebox.com/
Zomaar gekozen van het plaatje koos ik de Chicken club sandwich
En daarna naar nutrion..... 481 calorien waarvan 245 fat
En heel veel zout. Had ik toch weer verkeerd gekozen ;-)

De Asian salad is al wat beter en duidelijk kiezen voor grilled chicken....
Dat scheelt ook weer.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

jerbia schreef:
Petra/VS schreef:Het gaat hier over Amerika, maar ik krijg zo vaak het gevoel, dat "de dikke Amerikanen" dan ook zo veroordeeld worden.
Ik weet niet of het je opgevallen is, maar alle reacties in dit topic komen van 'Nederamerikanen'. Ze wonen allemaal in de VS ;)
Ik had het ook niet specifiek over hier op het forum.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Ik vind het zelf altijd grappig om te merken wat voor een groot verschil er is tussen ons stadje, en de dorpen om ons heen. Ons stadje bestaat voornamelijk uit mensen die voor de luchtmacht werken, en dus -en- in shape moeten blijven, -en- toegang hebben tot een gratis gym, zwembad, track, sportvelden, noem maar op. Bij ons zie je veel minder dikke mensen dan in de stad waar ik werk bijvoorbeeld.
Nu zie ik niet echt dat de mensen bij ons in de buurt zoveel gezonder eten; onze stad heeft zo'n beetje alle fastfood chains die er bestaan op een strip liggen, en die zijn altijd superdruk. Maar wat ik wel zie, is dat iedereen altijd aan het fietsen, hardlopen, zwemmen, rollerbladen, wandelen, of whatever is. Volgens mij heeft het zo heel erg dik zijn meer te maken met het gebrek aan bewegen dan iets anders. Het is zo makkelijk om te roepen dat eten hier zoveel ongezonder is, maar manlief schrikt bijvoorbeeld altijd van de enorme hoeveelheden brood en aardappels dat er in Nederland gegeten wordt. Misschien niet zo erg als een hamburger, maar ook van allerlei calorieen en koolhydraten die je ook niet echt nodig hebt...Maar in Nederland fietsen en lopen mensen veel meer, en dat gebeurt hier gewoon veel minder.

p.s. Oh ja, en ik ben het wel eens met Petra/VS dat het afgeven op de "dikke Amerikanen", zoals in Nederland vaak gebeurt, niet altijd fair is. Ik vind dat de Nederlanders ook niet echt meer de magerste zijn. En ik kan bijvoorbeeld in Nederland nooit een broek of rok vinden die past..allemaal te wijd, want gemaakt op Nederlandse maten. Hier heb ik dat probleem nooit.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

jiejie schreef:Je zou inderdaad mogen verwachten dat een salade gezond zou zijn.
Een salade op zich is ook gezond. Maar de lading kaas, cashewnoten, bacon bits en een cup ranch dressing zijn dat niet. Ik vraag ook altijd om de dressing ernaast, zodat ik dat zelf nog een beetje in de hand heb. En neem vinaigrette, dat is dan nog iets beter tenminste.
Staceybeesie schreef:Mijn man werkt bij een Nederlands bedrijf hier in Amerika.
In de lunch pauzes, gaan de Nederlandse werknemers met hun brooddoosje naar de kantine.
Toen ik nog in NL werkte zag ik daar ook wel een verandering. Ik schrok er soms van als ik zag wat mensen allemaal op hun dienblaadje laadden. En altijd die eeuwige kroket op brood bv.
Staceybeesie schreef:Tuurlijk zijn er in NL ook dikke mensen, maar persoonlijk vind ik dat er hier veel extreem dikke mensen zijn.
Dat viel mij inderdaad ook op. Ook in NL heb je best veel mensen die wat te zwaar zijn, maar echt zwaarlijvig zoals hier is in NL tot nu toe toch wat minder veelvoorkomend heb ik het idee.
"Keep Georgia On Your Mind"
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

zoals jullie al zeggen, is het vaak gemakzucht. Moet je es zien hoeveel gewicht je verliest als je alleen natuurlijke producten eet. Lees ingredienten, eet niets met partially hydrogenated oils, high fructose corn syrup, aspartame, refined sugars, enriched flour, enz. Van 'light' en 'diet' wordt je dik.

We weten allemaal dat bepaalde producten niet goed voor je zijn, maar wanneer je leest hoe verschrikkelijk slecht ze zijn, dan schrik je. FDA, USDA, enz. zijn niet te vertrouwen en werken samen met de vlees- en zuivelindustrie. Dat zelfs 'organic' niet 'organic' hoeft te zijn. Er is zoveel informatie beschikbaar: http://www.skinnybitch.net en http://bodyforlife.com/nutrition/index.asp zijn twee van de boeken die ik de laatste paar jaren heb gelezen.
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

DixieChick schreef:En ik kan bijvoorbeeld in Nederland nooit een broek of rok vinden die past..allemaal te wijd, want gemaakt op Nederlandse maten. Hier heb ik dat probleem nooit.
Vind ik echt moeilijk te geloven. Als mijn (erg slanke) vrouw gaat shoppen heeft ze nooit de minste moeite om iets passends te vinden en ze loopt echt winkel in winkel uit. Komt ook altijd met handenvol koopjes thuis omdat werkelijk alles haar past.
Haar vriendin (iets dikker maar nog steeds een normaal postuur) klaagt daarentegen altijd steen en been omdat er volgens haar wat breedte betreft uitsluitend op kinderen gerekend wordt.
Als ze samen de stad in zijn geweest is dat soms wel een sneu gezicht. De een komt met tassen vol terug, de ander met vrijwel lege handen.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Matrox schreef:Vind ik echt moeilijk te geloven. [..] mijn (erg slanke) vrouw
Slank is een relatief begrip, wellicht heb je het over compleet andere maten dan DixieChick. De gemiddelde Amerikaanse vrouw is (volgens het CDC, 2004) 64" lang en 163lbs zwaar, ofwel een BMI van 28.

Gr., Flipje
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

dutchie_in_boston schreef:Er is zoveel informatie beschikbaar: http://www.skinnybitch.net .

Leuke naam van de Website :mrgreen:
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

Nederlandse vrouwen zijn veel langer, dus ook vaak breder, absoluut gezien.
Ik vind het lastig kleren te vinden met de juiste lengte hier, de breedte gaat wel.
Als ze samen de stad in zijn geweest is dat soms wel een sneu gezicht. De een komt met tassen vol terug, de ander met vrijwel lege handen.
Wat mij opvalt is dat vaak de gemiddelde maten vaker uitverkocht zijn. In maat 36 zijn veel meer koopjes te vinden dan in maat 40 of 42.

Dora
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

dora schreef:Ik vind het lastig kleren te vinden met de juiste lengte hier, de breedte gaat wel.
Lengte had ik in NL ook altijd moeite mee: ik heb een vrij hoge monkey-index.

Gr., Flipje
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

Wat weten we van Flipje uit dit topic:

BMI=26
Biceps/taille ratio >1
Monkey-index = hoog

hmm.

Dora
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Staceybeesie schreef:Zomaar gekozen van het plaatje koos ik de Chicken club sandwich
En daarna naar nutrion..... 481 calorien waarvan 245 fat
Haha het is nu ook juist die asian salad die ik dus neem als ik daar een salade haal.. ik vraag me alleen wel af hoe ik aan 800 calorieën kwam in mijn vorige post :S

DixieChick schreef:p.s. Oh ja, en ik ben het wel eens met Petra/VS dat het afgeven op de "dikke Amerikanen", zoals in Nederland vaak gebeurt, niet altijd fair is. Ik vind dat de Nederlanders ook niet echt meer de magerste zijn. En ik kan bijvoorbeeld in Nederland nooit een broek of rok vinden die past..allemaal te wijd, want gemaakt op Nederlandse maten. Hier heb ik dat probleem nooit.
Ook ik kan dit echt maar moeilijk geloven.. mijn ex, om maar wat te noemen, heeft enorm ondergewicht (tegen het ziekelijke aan), ze kan, om maar wat te noemen, de kleren van onze 11 jarige dochter (die overigens gewoon slank is) aan wat betreft de breedtes (lengtes is een ander verhaal omdat onze dochter kleiner is dan ons). Dat je een probleem hebt om bepaalde kleren te vinden, kan er mee te maken hebben dat je net een kledingstuk wilt hebben dat in de magere maten juist is uitverkocht (wat er dus weer op wijst dat er slanke mensen in NL wonen), of dat het kledij is, die speciaal voor dikkere mensen gemaakt is, wat soms ook gewoon gebeurd, maar dit is echt niet de hoofdmoot in Nederland.

Sorry, maar ik heb echt nog nooit zoveel echt dikke (met obesitas dus) mensen gezien, als hier in de VS. Ik woon, zoals ik al eerder zei, in de staat die op de 5e plaats staat als het komt om magere mensen, 'slechts' 21.8 procent heeft obesitas, maar het voelt echt aan alsof het vele malen meer is, ik zie ze hier zoveel meer dan ik ze in Nederland zag.

Bandido schreef:
jiejie schreef:Je zou inderdaad mogen verwachten dat een salade gezond zou zijn.
Een salade op zich is ook gezond. Maar de lading kaas, cashewnoten, bacon bits en een cup ranch dressing zijn dat niet. Ik vraag ook altijd om de dressing ernaast, zodat ik dat zelf nog een beetje in de hand heb. En neem vinaigrette, dat is dan nog iets beter tenminste.
Dat zei ik ook verderop in mijn post lol ;)
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

DixieChick schreef: Ik vind dat de Nederlanders ook niet echt meer de magerste zijn. En ik kan bijvoorbeeld in Nederland nooit een broek of rok vinden die past..allemaal te wijd, want gemaakt op Nederlandse maten. Hier heb ik dat probleem nooit.
ik weet niet waar jij gewinkeld hebt maar het valt mij en mijn dochter juist al een tijdje op dat alle kleding zo enorm klein is in Nederland, vooral voor tieners.
Ik was een paar maanden geleden in een spijkerbroekenwinkel (toen was ik al een paar kilo afgevallen) en vroeg om een damesspijkerbroek. de verkoopster vertelde me doodleuk dat ze die niet in mijn maat verkochten (toen 42/44). Voelde ik me net zo slank geworden :(
Ze kon me wel een herenspijkerbroek verkopen, ik heb bedankt.
In veel spijkerbroekenwinkels hier in Nederland verkopen ze echt absurd smalle broeken (en nog heel laag ook) ik vind het geen wonder dat zoveel jonge meisjes annorexia krijgen.
Inmiddels ben ik een heel stuk slanker, zeker van boven, maar regelmatig pas ik een t-shirt maat L nog maar net, zo smal valt alles tegenwoordig

Marjon
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Sorry, maar ik heb echt nog nooit zoveel echt dikke (met obesitas dus) mensen gezien, als hier in de VS. Ik woon, zoals ik al eerder zei, in de staat die op de 5e plaats staat als het komt om magere mensen, 'slechts' 21.8 procent heeft obesitas, maar het voelt echt aan alsof het vele malen meer is, ik zie ze hier zoveel meer dan ik ze in Nederland zag.

Er moet verschil gemaakt worden tussen overgewicht en obesitas. Volgens het CDC:

* An adult who has a BMI between 25 and 29.9 is considered overweight.
* An adult who has a BMI of 30 or higher is considered obese.

Daarom zal het voor je gevoel wel meer zijn, je ziet meer dikke mensen dan die als 'obese' getelt worden.
Valt je bij jullie een verschil op tussen de native Hawaiians en de blanken? Ik heb wel eens gelezen dat het onder de native veel erger is doordat de eetgewoontes in de laatste tientallen jaren veranderd is naar een meer westers dieet.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Ik ken de getallen en het verschil tussen overgewicht en obesitas maar al te goed, des te meer omdat ikzelf een BMI van 29 heb en uit een familie kom met veel dikke mensen, ik weet waar de grens tussen overgewicht en obesitas ligt. Feit is echter wel dat ik veel mensen zie die echt tientallen keren dikker zijn dan dat ik ben, ik ben gewoon heilig in verhouding met die mensen, ik pas er vaak vier of vijf keer in. Ik zie dus heel veel mensen die heel wat dikker zijn als mijzelf, en die moeten mijn inziens dus ook wel obese zijn, als ik er zelf al vrij dicht tegenaan zit.

Wat betreft de Native Hawaiianen, dit is inderdaad een groep mensen die voornamelijk erg dik is (en andere Polynesiërs (Samoa, Fiji, Tahiti etc) die hier wonen eigenlijk ook), maar ook blanken kunnen er hier wat van, ik geloof niet dat er hier een groep mensen van uitgezonderd is, behalve dan de Aziaten zoals de Chinezen, Japanners, Koreanen en Filipijnen, en dit zullen de mensen zijn die het gemiddelde naar beneden halen.
peet
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door peet »

Wat ik dan weer wel goed vind hier op de scholen is dat men veel en veel meer aan sport doet op de scholen. Tijdens de school uren maar ook buitenschoolse activiteiten. Basketball competities, cheerleaden, football, softball, te veel om op te noemen. De buiten schoolse activiteiten zijn wel vrijwillig maar alleen al het feit dat de mogelijkheden er zijn vind ik erg goed. Is bv het football seizoen voorbij dan start soft ball enz. Er is het hele jaar wel vanalles.

Veel kinderen doen wel op een of andere manier aan een sport. Zonder dat het je geld kost aan contributie. Met minimale bedragen kunnen ze mee doen. Soms moeten ze een t shirtje kopen of een handschoen maar daar blijft het dan wel bij.

Ook het vervoer naar wedstrijden is bijna altijd geregeld met de school bussen. En ook kunnen ze met de late school bus naar huis.

Dta is hier echt super geregeld. Als je bij de scholen de sport velden en sport hallen in de school ziet is echt perfect.

Het leeft ook echt bij scholieren en ouders. Als ik zie hoeveel ouders er komen kijken bij wedstrijden dat is echt veel. verbaasde mij uitermate..
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Every day is a gift, not a given right
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Ook het vervoer naar wedstrijden is bijna altijd geregeld met de school bussen. En ook kunnen ze met de late school bus naar huis.
Ook dat is hier weer anders. Trainingen zijn na school, de late bus is dan allang weer weg. Ik vindt het juist heel veel rijden als ze bij sport zitten.
Daarbij vindt ik de sporten op school zoveel alles of niets, zoals ik al eerder zei. 5 keer in de week trainen en 2 wedstrijden, en de try outs waar er kinderen afvallen. In mijn ogen werkt dit juist averechts voor degenen die wel willen sporten, maar het meer recreatief willen doen en niet zo erg competitie gericht. Of die kinderen die wel willen maar net niet goed genoeg zijn, dus die doen dan maar niks.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dat is hier anders. Iedereen, die wil, kan meedoen. Alleen voor de "varsity" teams zijn er try outs, de rest speelt in het "junior varsity" team. Ook hebben de "freshmen" (9e klas) bij veel sporten hun eigen teams, want die zijn het grootst. Zo heeft Kai een jaar football gespeeld, terwijl hij dat nooit eerder had gedaan. Dat had hij daarna gewoon door kunnen spelen, maar, inderdaad, het vergt enorm veel tijd. Hij moest vier dagen van half 3 tot 5 trainen en op donderdag een wedstrijd spelen. Ik sta versteld van de hoeveelheid verschillende sporten, die er geboden worden, trouwens! Tot golfen aan toe.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer