Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Roadtrip eind augustus/begin september (tips ajb)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jdantuma
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Roadtrip eind augustus/begin september (tips ajb)

Bericht door jdantuma »

[EDIT: even aangegeven waar we dachten ongeveer te gaan overnachten)
(EDIT: Route aangepast)

Hallo,

M'n vriendin en ik hebben een reis geboekt naar Californie. We zijn nu volop aan het plannen. Aangezien er genoeg know-how is wat betreft dit soort reizen, dacht ik laat ik de plannen hier eens posten.
Ik sta volledig open voor feedback. Ik heb al een heleboel feedback gehad, en dat is nu te zien in onze vernieuwde route.

Afbeelding

Dag
1 AMS --> LAX (aankomst 's avonds)
2 Los Angeles
3 Los Angeles
4 Los Angeles
5 LA >> Mojave National Preserve >> Kingman
6 Kingman >> Grand Canyon
7 Grand Canyon >> Hoover dam >> Las Vegas
8 Las Vegas
9 Las Vegas
10 Las Vegas >> Death Valley >> Bishop
11 Bishop >> Yosemite National Park
12 Yosemite National Park
13 Yosemite National Park >> San Francisco
14 San Francisco
15 San Francisco
16 San Francisco
17 San Francisco >> Kust (Monterey/Santa Barbara/Malibu iig)
18 Kust (Monterey/Santa Barbara/Malibu iig)
19 Kust (Monterey/Santa Barbara/Malibu iig)
20 Kust (Monterey/Santa Barbara/Malibu iig) >> LA
21 LA ('s avonds LA Dodgers bezoeken)
22 LA >> AMS (begin van de avond vertrekken we)
23 AMS (landen begin van de middag)

Tips over goedkope verblijfplaatsen en leuke dingen om te doen zijn natuurlijk welkom :)
Wat we iig in gedachten hadden was het volgende:
LA
-Universal Studios
-Beverly Hills route langs de sterren :P
-Walk of fame
-Santa Monica Pier
-Seal Beach
-Dodger game

Yosemite:
-Glacier Point
-Giant Sequoias

Kust:
-Monterey Baai + Aquarium
-Walvisspotten

San Francisco:
-Golden Gate
-Tram
-Alcatraz

Las Vegas:
-Strip (eventueel hotel daar)
-Leuke show? tips anyone?
-Gokken ofc :)

Ben vast een boel vergeten, maar voor overige tips laat ik me aan bevelen.

Alvast bedankt voor de hulp

MVG Jordy
Laatst gewijzigd door jdantuma op 08 jul 2009, 10:59, 3 keer totaal gewijzigd.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Roadtrip eind augustus/begin september (tips ajb)

Bericht door Pete.Z »

Hele mooie route,maar ik zou absoluut een dag minder LA doen, en die dag "opmaken" tussen LA en de Grand canyon, de route nemen richting en via Sedona en Flagstaff.

Verder erg mooi.
De Tioga Pass is alleen in de winter gesloten,globaal van half oktober tot begin Juni.
jdantuma
Amerika-ontdekker

Bericht door jdantuma »

Pete.Z schreef:Hele mooie route,maar ik zou absoluut een dag minder LA doen, en die dag "opmaken" tussen LA en de Grand canyon, de route nemen richting en via Sedona en Flagstaff.

Verder erg mooi.
De Tioga Pass is alleen in de winter gesloten,globaal van half oktober tot begin Juni.
Sedona lijkt me idd erg gaaf (even snel via wikipedia gekeken). Qua LA is er weinig speling.
Het begin staat vast ivm reservering Hotel.
Het einde zou eventueel iets veranderd kunnen worden. Maar voor de gemoedsrust hebben we voor gekozen ruim op tijd in LA aan te komen.
In ieder geval een dag speling ivm terug vlucht, mocht onverhoopt iets mis gaan, u never know ofc :)
Voor ons het eerste vakantie waar we vrij weinig hebben vast gelegd, dus wel aardig spannend :)

Daarnaast willen we graag de Dodgers bezoeken.
Mssn dat we in Flagstaff overnachten als we van de mojave naar de grand canyon gaan.
Dan kunnen we eventueel daar heen gaan.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

jdantuma@telfort.nl schreef: Het einde zou eventueel iets veranderd kunnen worden. Maar voor de gemoedsrust hebben we voor gekozen ruim op tijd in LA aan te komen.
Waarom dan niet alle dagen LA op het laatst? Dan ben je zeker op tijd voor je vlucht. En het is best lekker om meteen de nacht na aankomst te gaan rijden- je bent toch vroeg wakker, dus je kunt meteen een aardige afstand afleggen.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 02 jul 2009, 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Leo C.
Amerika-ontdekker

Bericht door Leo C. »

Zou ook wat tijd in de steden offeren om meer in de natuur te zijn. Rij bijvoorbeeld vanaf de Grand Canyon South Rim via Page langs de noordkant van de Grand Canyon terug naar Las Vegas. Het is te veel om op te noemen wat je op die route voor moois kunt zien. De Glenn Canyon dam kan dan de Hooverdam vervangen.

O ja, bijna alle hotels kun je tot 24 uur van te voren kosteloos annuleren.
:D

Have fun!
:D
jdantuma
Amerika-ontdekker

Bericht door jdantuma »

Nou ja alle dagen LA op het laatst is geen optie ivm het geboekte Hotel. Kan mssn opgezegd worden, maar daar heb ik wel een goede deal gesloten (fikse korting).

Qua bovenlangs terug rijden .... ik zou het graag willen. Ben persoonlijk van mening dat er al een behoorlijke reis zit in de 21 dagen die we hebben ....
Dus lijkt me niet heel verstandig.... liefst zou ik 4 maanden toeren door de VS :P .... dat zit er ff niet in. Moet het doen met de tijd die ik heb.
Daarnaast schrijft de ene natuur natuur natuur .... en de andere weer, ja San Francisco moet je echt lang blijven :) .... Ik heb geprobeerd alles wat we zien ook goed te zien.
Niet overal doorscheuren en hoppa thuis fotos kijken van waar we geweest zijn .... :)

Denk jullie ook niet dat dit al een behoorlijke hoeveel zien is in de tijd die ik heb?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is nu een redelijk rustige reis, maar er zitten wel wat stukken in die aardig gehaast zijn, terwijl andere stukken wel weer ERG rustig zijn (de rit langs de kust bijvoorbeeld).
Als ik het goed lees heb je maar 1 nacht bij de Grand Canyon. Op zich kan dat, maar met een reisdag ervoor en een lange reisdag erna, betekent dat toch weinig tijd voor dit prachtige park. Maar als je het voldoende vindt om even een blik over de rand te werpen, kan het zo wel.

Het stuk tussen Las Vegas en Yosemite vind ik ook krap. Als je van Las Vegas naar Bishop rijdt heb je niet veel tijd voor Death Valley en bovendien zit je er net op het midden van de dag - heet, en minder mooi. Ik ben altijd voor een overnachting in het park. Maar goed, vanuit Bishop ben je wel weer sneller in Yosemite.
Yosemite moet zo snel mogelijk gereserveerd worden, ga zo mogelijk in het park zitten, dat scheelt heen en weer rijden.

En de een zal inderdaad meer voor natuur zijn en de ander meer voor steden; je zult zelf een keuze moeten maken op basis van de informatie die je krijgt en je eigen voorkeur. Ik weet niet wat je precies verwacht van de parken, maar bedenk wel dat je pas een goed beeld krijgt als je de auto aan de kant zet en een of meerdere wandelingen gaat doen. Ook een prima manier om de drukte te ontwijken!

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 03 jul 2009, 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Yarinya
Amerika-ontdekker

Bericht door Yarinya »

Wat een leuke route zeg. Wij gaan bijna dezelfde route doen, alleen het beginstuk is ietsjes anders. Dit is onze route misschien heb je er wat aan... en ook wij gaan eind aug.
Gingen jullie nou ook de eerste keer de USA in? Misschien komen we elkaar wel ergens tegen :lol:
In dat beginstuk zit een stukje Route 66 (bij Oatman) wat heel erg leuk schijnt te zijn, misschien is dit ook wel wat voor jullie. En ik zag dat jullie nog niks in Yosemite hebben geboekt, misschien is het Housekeeping Camp wel leuk. Beetje Back to Basic.
jdantuma
Amerika-ontdekker

Bericht door jdantuma »

Misschien dat ik een dagje van of de kust of San Francisco moet af halen .....

Heb nu een optie (2) waarbij ik een dag San Francisco inlevern en een dag kust.
Die dagen komen terug in Death Valley en bij Grand Canyon/Las Vegas.

Optie 3 heb ik death valley gewoon weer 1 dag, maar is grand canyon/las vegas wel wat ruimer geworden (zoals bij optie 2)
Die dag die bij death valley weer verdwijnt komt dan weer terug bij San Francisco.

Heb er nu 3 op papier staan. Ga ze even voorleggen aan mn vriendin
drfunk
Amerika-ontdekker

Bericht door drfunk »

Tiogapass is op dat moment zeker niet gesloten, tenzij er zich iets uitzonderlijks voordoet.

Probeer, vooraleer je Yosemite in rijdt, even te stoppen bij Mono Lake, een mooie tussenstop voor de lange rit door yosemite.

Camperen in Death Valley is alleen voor mensen die van extremen houden; Waar het park zelf eigenlijk niet zo spectaculair 'doods' is (er is elke 30 mijl wel een tankstation of hotel of lodge) is de camping aan furnace creeck (stovepipe wells sluit in de zomer) waar er niets is aan beschutting. Noch van de zon, noch van de koude nachten. Frustrerend is dat je naast een superdeluxe golfdomein staat, vol met palmbomen, groen gras en vers water.
Wel zeker doen in DV: Artist Drive en Zabriskie Point.

Als je dagen kan afpitsen van LA, zeker doen.
Ik vindt het geen leuke stad. Heb al een flink deel van het land gedaan en al veel steden maar dit is echt de minste van allemaal.
Santa Monica ligt 's ochtends altijd in een koude soort mist en de rest van de stad is vooral bezig met (n)ergens naar toe te rijden.
De straat met kodak theatre en de sterren is het enige plaatsje waar er wat actie is, maar dan spreken we over een goeie 200m.
Even sfeer opsnuiven en dan wegwezen.

Als het nog mogelijk is zou ik de route van de GC naar Las Vegas langs de bovenkant doen. Dan kan je via PAge (Antelope Canyon) en eventueel zelfs Bryce Canyon of Zion doen.

Een parkpas heb je ook voor het doorrijden van het park nodig. Ze hebben allemaal verschillende prijzen maar een algemene pass kost 80$, als je maar een handtekening plaatst kun je hem nog doorverkopen aan vrienden of andere geintresseerden.
Tom & Fien take it to the new frontier!
29/05 - 12/06
follow us @ http://tusayan.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

drfunk schreef:TWaar het park zelf eigenlijk niet zo spectaculair 'doods' is (er is elke 30 mijl wel een tankstation of hotel of lodge)

Een parkpas heb je ook voor het doorrijden van het park nodig. Ze hebben allemaal verschillende prijzen maar een algemene pass kost 80$, als je maar een handtekening plaatst kun je hem nog doorverkopen aan vrienden of andere geintresseerden.

Death Valley, inderdaad, als je nooit van de doorgaande weg afgaat, is het park absoluut niet doods.
De rest van de 13,630 km2 is echter redelijk uitgestorven..... :mrgreen:

Parkpas, doorverkopen/weggeven mag niet.
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Mijn eerste reactie op jouw route:

Echt teveel dagen LA! Ook al heb je al een hotel geboekt wat redelijk goedkoop is, mijn advies zou zijn om te annuleren. Voor hetgeen je daar wil doen en zien heb je aan 3 dagen zeker genoeg. Via Priceline of Hotwire kom je vast wel weer een andere goede aanbieding tegen voor een hotel.
3 dagen San Francisco is ook ruim voldoende om alle hoogtepunten mee te pakken zoals de dingen die jij wil doen.
De kustroute is in principe in 2 dagen te doen, mocht je willen whalewatchen en het aquarium bezoeken dan heb je wellicht een dag extra nodig.

De dagen die je zo overhoudt kun je dan besteden aan bv. Page, Bryce en Zion. Dit zou tussen Grand Canyon en Las Vegas ingestopt kunnen worden.
Wij hebben de route ongeveer andersom gedaan een paar weken terug, zie ook mijn reisverslag, misschien heb je daar wat aan.
jdantuma
Amerika-ontdekker

Bericht door jdantuma »

Wat is er naast Monterey echt leuk aan de kust?
Ik dacht zelfs aan Santa Barbara, Santa Monica en Malibu.
En voor de rest lekker touren langs de kust .... genieten :)....

Na het reisverslag van MichelH gelezen te hebben, zit ik te denken om Yosemite NP een extra dag te geven.... doen, niet doen?

Maar hoeveel dagen heb je echt nodig tussen Las Vegas en de Grand Canyon (zion, bryce)?
Zijn Zion en Bryce meer van het zelfde, net als de Grand Canyon of is echt zoveel anders?
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Kijk in dit bericht van forumlid SpaceAce, die een keurig rijtje bezienswaardigheden langs de kust tussen LA en SF heeft opgesteld.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Izognoeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Izognoeg »

jdantuma@telfort.nl schreef:Zijn Zion en Bryce meer van het zelfde, net als de Grand Canyon of is echt zoveel anders?
Totaal anders...

Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
jdantuma
Amerika-ontdekker

Bericht door jdantuma »

Jullie brengen me erg aan het twijfelen ... maar zie echt geen plek voor Zion, Bryce .... Eventueel voor alleen Zion ..... boven grand canyon Heen, onderlangs terug .... eens kijken wat de afstand is ...

LA aan het begin heb ik 3 dagen. Aan het eind twee halve dagen. (terug dag, is halve dag, beetje shoppen enzo) en de dag ervoor komen dan vanaf de kust terug in LA om 's avonds de dodgers te bekijken.
Daarvoor 3 dagen kust (monterey, santa barbara, malibu (laatste twee willen we ook golf surfen, 1 van beide dagen). Dan 3 dagen San francisco, 3 Yosemite.

Ik zal morgen even een update je doen van het plan. En mogelijkheid zion bekijken.
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Alds je Zion toevoegt, mag je Bryce gewoon niet overslaan: waanzinnig mooi !!!

Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
drfunk
Amerika-ontdekker

Bericht door drfunk »

Pete.Z schreef:
Vreemd, bij ons zei mevrouw de parkranger zelf dat we maar één handtekening moesten zetten en dat de pas door iemand anders nog kon gebruikt worden.
Die mevrouw had nogal een echt uniform en veel badges met officieel ziende tekentjes op, dus 't zal wel een echte geweest zijn ;)
Tom & Fien take it to the new frontier!
29/05 - 12/06
follow us @ http://tusayan.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
jdantuma
Amerika-ontdekker

Bericht door jdantuma »

Oke ... Bryce en Zion, we zijn het aan het proberen in te passen. Wat vinden jullie van de Mojave NP? Is dat de moeite waard of kunnen we dat beter overslaan en in 1 ruk door rijden naar de Grand Canyon?
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

drfunk schreef:
Pete.Z schreef:
Vreemd, bij ons zei mevrouw de parkranger zelf dat we maar één handtekening moesten zetten en dat de pas door iemand anders nog kon gebruikt worden.
Die mevrouw had nogal een echt uniform en veel badges met officieel ziende tekentjes op, dus 't zal wel een echte geweest zijn ;)
Dat geloof ik zomaar, maar ik heb ook weleens verkeerd geparkeerd gestaan, toen er een politie agent naar me toekwam die zij dat het wel even mocht,snel.
Maar het was toch echt officieel verboden. :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer