87Jan - België schreef:Iemand enig idee wat je het best in een Toyota Sienna model doe?
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tanken
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Tanken
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
We zullen er wel een reden voor hebben om 91 te adviseren (want minimaal 89) i.p.v. 87; ik zal het eens navragen als er tijd voor is. De komende dagen worden érg druk, dus het kan zijn dat het tot volgende week moet wachten...nieuwenoord schreef:Wij kregen van de RB-vestigingen in LA, San Francisco en New York het advies 89 te tanken, de middelste benzinesoort dus. Wij tanken in Colorado dan ook 87 en geen 91.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik ben er wel benieuwd naar eigenlijk, dus niet vergeten!
In de A-klasse bij jullie bijvoorbeeld zit een sticker links onderin aan de binnenkant van de voorruit. Daar staat o.a. de hoogte en de breedte van de camper op én volgens Albert het advies om 89 te tanken.
In de A-klasse bij jullie bijvoorbeeld zit een sticker links onderin aan de binnenkant van de voorruit. Daar staat o.a. de hoogte en de breedte van de camper op én volgens Albert het advies om 89 te tanken.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Klopt, die sticker zit in alle campers: Roadside Assistance nummer, hoogte, breedte en (minimaal) 89 octaan...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Reden daarvoor kan ik wel bedenken.
dezelfde V10 zit ook in de Ford F250 pickup, echter in een motor home moet diezelfde motor veeel harder werken (lees huis meezeulen)voor de kost. Bij zeer zware arbeid lust ie dan wat liever iets betere benzine.
Gooi je achter een F250 een grote 5th wheel dan kan je er dus ook beter iets hogere kwaliteit benzine ingooien.
De benzine is overigens allemaal hetzelfde. Het zijn de toegevoegde dopes die het verschil uitmaken.
Ook hebben hogere octaangehaltes een betere reinigende werking voor de motor. Dus ook al is 87 ok af en toe 91 erin gooien is nooit verkeerd voor de motor
dezelfde V10 zit ook in de Ford F250 pickup, echter in een motor home moet diezelfde motor veeel harder werken (lees huis meezeulen)voor de kost. Bij zeer zware arbeid lust ie dan wat liever iets betere benzine.
Gooi je achter een F250 een grote 5th wheel dan kan je er dus ook beter iets hogere kwaliteit benzine ingooien.
De benzine is overigens allemaal hetzelfde. Het zijn de toegevoegde dopes die het verschil uitmaken.
Ook hebben hogere octaangehaltes een betere reinigende werking voor de motor. Dus ook al is 87 ok af en toe 91 erin gooien is nooit verkeerd voor de motor
Laatst gewijzigd door ned in MO op 02 jul 2009, 23:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Tanken in de usa
Hoi allemaal,
Hoe gaat dat met het tanken in de usa???
Dit gaat blijkbaar niet op dezelfde manier als hier in Europa, kredietkaart erin en tanken tot hij vol is.
Kan iemand me hierbij helpen???
Alvast bedankt
Hoe gaat dat met het tanken in de usa???
Dit gaat blijkbaar niet op dezelfde manier als hier in Europa, kredietkaart erin en tanken tot hij vol is.
Kan iemand me hierbij helpen???
Alvast bedankt
Re: Tanken in de usa
Creditkaart binnen afgeven,
pomp nummer aangeven,
tanken,
terug binnen gaan
en papiertje aftekenen en klaar.
Zo deden wij het althans
Bart
pomp nummer aangeven,
tanken,
terug binnen gaan
en papiertje aftekenen en klaar.
Zo deden wij het althans

Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Octaan getallen hebben niets te maken met kwaliteit of reinigende werking. Het is puur en alleen een aanduiding voor de graad van zelfontbranding bij bepaalde druk in de cilinder. Het zijn alleen de dopes (toevoegingen) die bepalen of een bandstof motor reinigend of smerend werkt.
Brandstof met een hogere octaangetal gebruiken in een motor die met minder toe kan heeft geen enkele invloed op prestaties, verbruik of motor levensduur. Het kan ook geen kwaad. Echter andersom; het gebruiken van een te laag octaan bij een motor die hoger vereist kan wel kwaad. Doordat in dit soort situatie spontane zelfontbranding plaatsvind kan de motor ongelijk en zwaar belast worden zodat die wordt beschadigd. Tegenwoordig loopt het echter ook weer zo'n vaart niet meer omdat in moderne motoren wanneer deze zelfontbranding gebeurt (pingelen) de computer de ontsteking wijzigt (vervroegt meestal) om het op te vangen. Resultaat is dan sterk verminderd vermogen en een slecht verbuik.
Maar het minimum octaan getal die een motor nodig heeft is niet een statisch gegeven. Het varieert met de druk in de cilinder en dus ook met de buitenlucht druk. Naarmate de luchtdruk afneemt, neemt ook de behoeft aan octaan getal af. Vandaar dat de benzine die in de bergen wordt verkocht een lager getal heeft. Je kunt ook beter niet naar het absolute getal kijken bij het tanken, maar naar de ruimere "low", "medium" of "high" grade. Als bijvoorbeeld "medium" grade wordt geadviseerd door de fabrikant, bedoel hij daarmee 89 op zeeniveau en 87 op grotere hoogten.
Brandstof met een hogere octaangetal gebruiken in een motor die met minder toe kan heeft geen enkele invloed op prestaties, verbruik of motor levensduur. Het kan ook geen kwaad. Echter andersom; het gebruiken van een te laag octaan bij een motor die hoger vereist kan wel kwaad. Doordat in dit soort situatie spontane zelfontbranding plaatsvind kan de motor ongelijk en zwaar belast worden zodat die wordt beschadigd. Tegenwoordig loopt het echter ook weer zo'n vaart niet meer omdat in moderne motoren wanneer deze zelfontbranding gebeurt (pingelen) de computer de ontsteking wijzigt (vervroegt meestal) om het op te vangen. Resultaat is dan sterk verminderd vermogen en een slecht verbuik.
Maar het minimum octaan getal die een motor nodig heeft is niet een statisch gegeven. Het varieert met de druk in de cilinder en dus ook met de buitenlucht druk. Naarmate de luchtdruk afneemt, neemt ook de behoeft aan octaan getal af. Vandaar dat de benzine die in de bergen wordt verkocht een lager getal heeft. Je kunt ook beter niet naar het absolute getal kijken bij het tanken, maar naar de ruimere "low", "medium" of "high" grade. Als bijvoorbeeld "medium" grade wordt geadviseerd door de fabrikant, bedoel hij daarmee 89 op zeeniveau en 87 op grotere hoogten.
Toch zo simpel ja???
Ik had gehoord dat je eerst moest betalen x-aantal dollars en dat ze hem dan voor je vulden
Ik had gehoord dat je eerst moest betalen x-aantal dollars en dat ze hem dan voor je vulden
- tcoppers
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ik kon ook mijn reis in 2007 door de VS bij alle tankstation gewoon gebruiken. Op een na dan.
Daar moest ik inderdaad naar binnen en mijn kaart afgeven en achteraf aftekenen. De rest
was gewoon een kwestie creditcard er in stoppen en weer eruit halen en tanken.
Is echt heel simpel.
Groet Theo
Daar moest ik inderdaad naar binnen en mijn kaart afgeven en achteraf aftekenen. De rest
was gewoon een kwestie creditcard er in stoppen en weer eruit halen en tanken.
Is echt heel simpel.
Groet Theo
Groetjes Theo.
Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Naar binnen ga ik alleen voor een sanitaire stop.
Brandstof betaal ik bij de pomp zelf met een creditcard. Vrijwel elke pomp heeft een eigen voorziening daarvoor. Soms moet je een zipcode ingeven. Afgelopen zomer heb ik steeds 90210 (Beverly Hills
) gebruikt en dat werkte prima.
Hieronder een afbeelding om een indruk te krijgen hoe het eruit ziet:

Roland

Brandstof betaal ik bij de pomp zelf met een creditcard. Vrijwel elke pomp heeft een eigen voorziening daarvoor. Soms moet je een zipcode ingeven. Afgelopen zomer heb ik steeds 90210 (Beverly Hills

Hieronder een afbeelding om een indruk te krijgen hoe het eruit ziet:

Roland
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb vandaag nog even tijd gevonden om de vraag m.b.t. het octaangehalte te stellen, en eigenlijk is het antwoord al door Mark en Loek gegeven.
De verbranding is beter bij een hoger octaangehalte, en omdat het toch gaat om een camper van om en nabij de 6500 kg moet de motor hard werken, zeker als je het ding de bergen in sleurt.
Omdat, zoals al aangegeven is door beide heren, het slecht kan aflopen als je een lager octaangehalte neemt, wordt er geadviseerd om dit niet te doen.
Aangezien het advies is om minimaal 89 te tanken, en het niet goed is om minder te nemen, dien je in Colorado 91 te tanken en niet 87 (want dat is minder).
Misschien dat de motor er af en toe wel tegen kan, maar structureel minder tanken is gewoon niet goed (ook niet half-om-half).
Dus: gewoon luisteren naar het advies! Die 10 cent per gallon wat je spaart gaat je toch niet redden tijdens de vakantie, en de auto rijdt waarschijnlijk nog zuiniger ook (en met die grote knapen is dat ook wel prettig!)
De verbranding is beter bij een hoger octaangehalte, en omdat het toch gaat om een camper van om en nabij de 6500 kg moet de motor hard werken, zeker als je het ding de bergen in sleurt.
Omdat, zoals al aangegeven is door beide heren, het slecht kan aflopen als je een lager octaangehalte neemt, wordt er geadviseerd om dit niet te doen.
Aangezien het advies is om minimaal 89 te tanken, en het niet goed is om minder te nemen, dien je in Colorado 91 te tanken en niet 87 (want dat is minder).
Misschien dat de motor er af en toe wel tegen kan, maar structureel minder tanken is gewoon niet goed (ook niet half-om-half).
Dus: gewoon luisteren naar het advies! Die 10 cent per gallon wat je spaart gaat je toch niet redden tijdens de vakantie, en de auto rijdt waarschijnlijk nog zuiniger ook (en met die grote knapen is dat ook wel prettig!)

Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Om even volledig te zijn, het is octaangetal en niet octaangehalte.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Getal, gehalte, ach... het gaat om de cijfers...
Maar je hebt gelijk, natuurlijk! 

Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog