Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Pretparken in Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie

Wat is je favoriete pretpark in Amerika?

MGM Studios - Orlando, Florida
2
7%
Busch Gardens - Tampa, Florida
3
11%
Cedar Point - Sandusky, Ohio
3
11%
Six Flags Magic Mountain - Valencia, Californie
4
15%
Disney's California Adventure - Anaheim, Californie
2
7%
Islands of Adventure - Orlando, Florida
2
7%
Universal Studios - Hollywood, Californie
4
15%
Ander park (graag een toelichting in je berichtje!)
7
26%

Totaal aantal stemmen: 27

Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Pretparken in Amerika

Bericht door Jasmino »

Amerika is het mekka voor fans van pretparken en achtbanen. Nergens ter wereld vind je achtbanen die spectaculairder zijn.

Wat is jullie favoriete pretpark in Amerika?
Stem nu!

Ik ben beperkt met de lengte van de keuze-lijst, dus als jullie favoriete park niet in het lijstje staat, graag een vermelding in een berichtje, met toelichting.

Ik ben ook heel benieuwd naar jullie ervaringen in Amerikaanse parken. Genieten jullie net zoveel als ik van die spectaculaire achtbanen?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ons favoriete park is Epcot Center. Ook van de kinderen. Er is zoveel te doen en zo gevarieerd, dat we er dagen door kunnen brengen. Er zijn wel geen achtbanen, maar Test Track en Mission Space nemen de "thrill" plaats goed in.

Verder ben ik dichter bij huis ook dol op Hershey Park. Dit pretpark ligt in het stadje Hershey in Pennsylvania, waar de chocola vandaan komt. De karakters in het park zijn Hershey produkten. En voor je het park ingaat kun je Chocolateworld doen, een leuke attractie die de geschiedenis van het bedrijf laat zien. Het pretpark is heel goed onderhouden en het leuke ervan is (met kleine kinderen), dat de kinderattracties naast de achtbanen liggen, zodat je niet een volwassene met de kleintjes in het kindergedeelte hoeft achter te laten, zoals bij andere parken het geval is.

Wij hebben 4 parken binnen rijafstand: Busch Gardens Williamsburg (ook een heel mooi park), Kings Dominion, Six Flags America en Hershey Park In de zomer gaan we dan ook regelmatig.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Texas Cowboy
Amerikafan

Bericht door Texas Cowboy »

Ik ben maar in één pretpark geweest en dat is tegelijk dus mijn favoriet. Six Flags over Texas in Dallas.
Ik ben niet zo'n pretparkenfanaat maar dat was precies wat ik van een Amerikaans pretpark verwachtte. Ik mocht alleen mijn zelf meegebrachte broodjes niet meenemen, dus ik was veroordeeld tot vette hot dogs en cola...... Maar dat mocht de pret niet drukken!

Gr, Haye
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Leuke vraag Jacqueline!!

Alleen ............... tot nu toe maar 1 :( pretpark in Amerika gezien. 11 en half jaar geleden waren wij voor de eerste (en tot nu toe enige keer) in Amerika. Wij waren toen in Florida.
Voor de eerste keer ging ik naar een echt groot pretpark (Disneyland), na de Efteling dan :wink:
Mijn man en ik waren dan ook danig onder de indruk. In eerste instantie dachten wij allebei dat het niet echt ons 'ding' zou zijn, maar wij waren verkocht. Disney is natuurlijk zo mooi onderhouden en het ziet er als een sprookjeswereld uit, het was heel indrukwekkend.
Ook wij waren erg gecharmeerd van Epcot Center, Petra. Dat vinden we nog steeds één van de leukste dingen die we ooit bezocht hebben.
Sinds die tijd zijn we trouwens al 5 keer naar Disneyland Parijs geweest. Dat blijft ons (en de kinderen) toch wel trekken.

Nu kijken we dan ook allemaal uit naar ons bezoek aan Universal Studio's. We verwachten daar eigenlijk toch ook wel veel van. Natuurlijk eerst het overdekte park in Circus Circus bezoeken in Las Vegas en aan het eind van de vakantie de oudste houten achtbaan in Santa Cruz.
Ook houden we heel stiekem Six Flags Magic Mountain in ons achterhoofd. Mocht er tijd voor zijn zullen we het zeker doen.

By the way, al die pretparken zijn natuurlijk geweldig, maar onze voorkeur ligt toch echt bij de Nationale parken........ :D

Groeten
Wendy
Anita

Bericht door Anita »

Magic Kingdom in Walt Disney World, Orlando!
Wij zijn enorme Disney fans, en het Magic Kingdom is dan THE place to be!
Het is een ontzettend mooi park, voor zowel volwassenen als kinderen. Het is perfect qua afwerking, onderhoud, verschillende soorten attracties en ga zo nog maar een tijdje door.

En een hele goeie tweede is Animal Kingdom. Ook om onderhoud en afwerking, maar het park heeft gewoon iets voor ons. Natuur, toch ook Disney, het is een heerlijk park.
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

Hallo
Als Disney fans zou het Magic Kingdom ook onze keuze zijn want een jaar niet in the Big Thunder Mountain gezeten is een jaar geen vakantie gehad. We hebben een aantal parken in Florida en Californie gehad maar vinden ze allemaal geweldig. De parken in Amerika vonden wij wel goed onderhouden. De Nederlandse 6Flags vonden wij b.v. een smerige bende.Dit jaar word het weer Busch Gardens - Tampa, Florida du?
Harm
Goliath
Amerika-ontdekker

Bericht door Goliath »

Ik ben in 1998 in Six Flags Great America Chicago geweest leuk park en veel achtbanen. In 2000 ben ik 2 dagen naar Six Flags Magic Mountain geweest en dit is wel mn favoriete pretpark vooral de Goliath en Riddler's Revenge zijn de meest spectaculaire achtbanen. In April dit jaar ben ik in Six Flags Great Adventure in New Jersey(uur van New York) geweest. Was ook heel leuk. Ik ga volgend jaar naar de westkust dus ga ik weer 2 dagen naar Magic Mountain.
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Goliath schreef:Ik ben in 1998 in Six Flags Great America Chicago geweest leuk park en veel achtbanen. In 2000 ben ik 2 dagen naar Six Flags Magic Mountain geweest en dit is wel mn favoriete pretpark vooral de Goliath en Riddler's Revenge zijn de meest spectaculaire achtbanen. In April dit jaar ben ik in Six Flags Great Adventure in New Jersey(uur van New York) geweest. Was ook heel leuk. Ik ga volgend jaar naar de westkust dus ga ik weer 2 dagen naar Magic Mountain.
Hallo Goliath,

Wat grappig, je gekozen forum-naam laat meteen zien welke achtbaan je favoriet is! Een echte achtbaan-fan dus.....

Wij hebben het Six-flags-park in New Jersey en ook Magic Mountain gezien, en beiden hebben prachtige achtbanen. In New Jersey vonden we Nitro heel goed, maar ook Batman was een leuke baan. In Magic Mountain vind ik Goliath ook absoluut de beste! De hyper-coaster is nu eenmaal mijn grote favoriet.

Nog een tip: wist je trouwens dat je met een Europese seizoenspas van Six Flags gratis toegang hebt tot de Six Flags parken in de VS? Dat scheelt nogal in de toegangsprijs....... De seizoenspas in Europa kost namelijk maar 45 euro, en dat is evenveel als een kaartje in de VS. Je hebt er dan een heel jaar plezier van in Europa, met een aantal leuke parken dichtbij NL.

Als je van mooie, specatulaire achtbanen houdt, moet je beslist eens overwegen om naar Cedar Point te gaan, in Sandusky - Ohio. Dit park levert met Magic Mountain een hele strijd om de titel "meeste achtbanen", maar in Cedar Point zijn ze toch net wat spectaculairder. Veel achtbanen in dit park waren record-breakers op het moment dat ze open gingen. De Millenium Force is mijn absolute nummer 1 op het gebied van achtbanen. Helaas was de Top Thrill Dragster, hun laatste nieuwe topper, vorig jaar wegens een technisch mankement gesloten, maar ik hoop ooit nog eens deze baan te mogen rijden! Het is de absolute nummer 1 op dit moment op het gebied van hoogte en snelheid. Kijk maar eens op de website: http://www.cedarpoint.com/
Misschien leuk voor een stopover tijdens een van je toekomstige reizen?

Als je volgend jaar naar de westkust gaat in Amerika, overweeg dan ook een bezoekje te brengen aan Knott's Berry Farm in Anaheim. Hier staan ook 2 ontzettend leuke achtbanen, vooral de houten achtbaan (Ghostrider) is de moeite waard, maar ook hun hypercoaster is heel mooi. Ook het park is heel leuk aangelegd. Dit is hun website: http://www.knotts.com

Verder kan ik je Paramount's Great America in San Jose, vlakbij San Francisco is een mooi park met vele mooie achtbanen. De sfeer is hier vooral heel gezellig, omdat het park heel mooi is aangelegd. Ook hebben ze hier een historische caroussel, echt schitterend! Dit is de website: http://www.pgathrills.com/

En dan als laatste: Disney's California Adventure in Anaheim is volgens mij een van de mooiste pretparken van Disney. Vooral de achtbaan is heel leuk, maar ook Soaring California is heel verrassend. Als je genoeg tijd hebt, zou ik dit park ook aandoen! Dit is de website: http://disneyland.disney.go.com/dlr/landing/parkDCA
Ik las trouwens dat de Twilight Zone Tower of Terror hier net geopend is, die attractie hebben wij gedaan in MGM Studios in Orlando, en die is absoluut supertof! Die moet je echt een keer gedaan hebben!

Groetjes,
Jacqueline
Goliath
Amerika-ontdekker

Bericht door Goliath »

Hallo Jasmino,

Bedankt voor de tips, ik ga dan ook naar die 3 andere parken wat aan de westkust liggen. Ja de Goliath is idd mijn favoriete achtbaan samen met de Riddler's Revenge en de Nitro. Ik ga in Januari 2005 naar LA. Ik heb gezien dat Six Flags MM de eerste 2 weken van Januari open is. Dus dan zullen Knotts, paramounts en disney California Adventure ook open zijn.

Ik heb in April vorig jaar een reis door de Midwest gemaakt en ben bij Cedar Point en Six Flags Great America geweest, maar ik stond er voor een gesloten poort, er stond dat die in begin mei open gingen.
Dat wist ik dus niet, maar ik ga in de toekomst zeker een bezoek brengen aan Cedar Point. Want die Millenium Force lijkt me ook erg bruut, want die is echt hoog. Als je nog eens bij Cedar Point zou komen rij dan ook eens naar Six Flags Great America, want dat is ook een heel leuk park met goeie achtbanen zoals de American Eagle, een houten achtbaan die bijna 70mph haalt. Dit park ligt boven Chicago op de weg naar Milwaukee aan de rechtse kant van de interstate vlak voor de grens met Wisconsin.

Groeten Jeroen.
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Goliath schreef:Ik ga in Januari 2005 naar LA. Ik heb gezien dat Six Flags MM de eerste 2 weken van Januari open is. Dus dan zullen Knotts, paramounts en disney California Adventure ook open zijn.
Hoi Jeroen,

Knotts en Disney zijn dan inderdaad geopend, maar Paramounts helaas niet. Dat park is gesloten van november tot maart. Als je precies wil weten welke parken open zijn en hoe lang, kijk dan voor de zekerheid op de website, daar kun je alle informatie terugvinden. Het zou jammer zijn als je weer voor een gesloten deur zou staan. :oops:
Goliath schreef:Ik heb in April vorig jaar een reis door de Midwest gemaakt en ben bij Cedar Point en Six Flags Great America geweest, maar ik stond er voor een gesloten poort, er stond dat die in begin mei open gingen.Dat wist ik dus niet, maar ik ga in de toekomst zeker een bezoek brengen aan Cedar Point. Want die Millenium Force lijkt me ook erg bruut, want die is echt hoog.
Dat lijkt me echt balen! :( Ik was voor het eerst in Cedar Point in 2002, en ik ben vorig jaar nog eens teruggeweest. Ik heb er echt van genoten! De Millenium Force mag je echt niet missen! 8)
Goliath schreef:Als je nog eens bij Cedar Point zou komen rij dan ook eens naar Six Flags Great America, want dat is ook een heel leuk park met goeie achtbanen zoals de American Eagle, een houten achtbaan die bijna 70mph haalt.
Bedankt voor de tip. Dit park staat nog op mijn lijstje, en ik wil het graag bezoeken in combinatie met een bezoek aan Chicago, een stad die ook heel hoog op mijn wensenlijstje staat! :D

Ik ben in 2002 wel naar Paramounts Kings Island geweest, in Ohio, bij Cincinnati. Hier staat de enige houten achtbaan ter wereld met een looping: Son of Beast! Heel bijzonder, en ook supersnel. Hij is maar liefst 65 meter hoog, en haalt een snelheid van 78 mph! Echt geweldig! Toen ik eruit stapte, moest ik echt even bijkomen! :shock:

Ook ben ik in 2002 naar Six Flags Worlds of Adventures geweest, in Ohio, in Aurora (vlakbij Cleveland). Dit is ook een heel leuk park. Vroeger waren het 2 verschillende parken, een pretpark en een dierenpark (soort SeaWorld, maar dan kleiner) en nu hebben ze daar 1 park van gemaakt. Echt een leuke combinatie voor een dag. Het ene moment doe je een superleuke achtbaan, het andere moment zit je bij de dolfijnshow. In dit park staat ook de eerste flying coaster: X-Flight. :o Deze heb ik toen ook gedaan, maar het was tegelijk mijn eerste en laatste rit in een flying coaster. Ik vond het doodeng, en niet echt leuk, want je merkt helemaal niets van de G-krachten. Geef me dan maar X in Six Flags Magic Mountain!

Groetjes,
Jacqueline
Goliath
Amerika-ontdekker

Bericht door Goliath »

[quote] Geef me dan maar X in Six Flags Magic Mountain!

Hallo Jacqueline. De X is echt de baan waar ik al jaren naar uitkijk om te proberen. Die lijkt me echt super. maar ga je in de X nu ondersteboven de vrije val in of meen ik dat maar? Want dat lijkt me echt bruut. En heb je de DejaVu ook al geprobeert? Want dat is de enige waar ik de twijfels over heb om erin te gaan, omdat ik die Boomerang hier in Six Flags erg ruw vind of is dat bij de DejaVu minder? Als ik in de toekomst naar Chicago ga ga ik zeker naar al die parken wat er liggen. Dan ga ik in de zomer dan zijn ze dagelijks open. Ik kan je zeggen dat Chicago een hele mooie stad is, vooral de Sears Tower is mooi. Alleen goeie kleren mee nemen want het kan er best koud zijn. ff nog 1 vraag over die seizoen pas, Als ik die deze zomer haal is die dan nog geldig in Januari 2005 in Six Flags Magic Mountain? groeten Jeroen.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Goliath schreef:En heb je de DejaVu ook al geprobeert? Want dat is de enige waar ik de twijfels over heb om erin te gaan, omdat ik die Boomerang hier in Six Flags erg ruw vind of is dat bij de DejaVu minder?
Jeroen,

in 2002 ben ik in DejaVu in Six Flags Magic Mountain geweest. Een geweldige ervaring! :D Samen met Goliath vond ik het de mooiste attractie.

Groet,

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Goliath schreef:De X is echt de baan waar ik al jaren naar uitkijk om te proberen. Die lijkt me echt super. maar ga je in de X nu ondersteboven de vrije val in of meen ik dat maar? Want dat lijkt me echt bruut.
Hoi Jeroen,

Ik kan me echt niet meer herinneren hoe de baan precies verliep, ik weet alleen dat ik al mijn richtinggevoel kwijt was toen ik uit de baan stapte. :? Ik moest echt moeite doen om rechtop te blijven lopen! Doordat de karretjes ronddraaien, ben je al meteen in de baan kwijt wat er allemaal gaat gebeuren, want je ziet gewoon niet wat er op je af komt. Heel apart. In tegenstelling tot de flying coasters, voel je in deze baan wel veel G krachten, maar dat komt volgens mij door de 4e dimensie in de baan. Het ronddraaien van het karretje verhoogt volgens mij de effecten van de loopings en de bochten in de baan zelf. Voor mij voelde dat tenminste zo. Normaal gesproken kan ik een baan redelijk inschatten en weet ik ook wel ongeveer wat er komen gaat, maar bij X is me dat niet gelukt. Dus helaas kan ik je vraag niet beantwoorden. Maarre...... deze baan zeker niet overslaan, hij is super! 8)
Goliath schreef:En heb je de DejaVu ook al geprobeert? Want dat is de enige waar ik de twijfels over heb om erin te gaan, omdat ik die Boomerang hier in Six Flags erg ruw vind of is dat bij de DejaVu minder?
Nee helaas. Ik ben geen fan van coasters zoals deze, die een bepaald traject zowel vooruit als achteruit afleggen. Ik ben sowieso niet zo'n fan van attracties die achteruit gaan, omdat in mijn ervaring die banen niet lekker soepel lopen. :roll: Ik heb me in La Via Volta in Six Flags Holland destijds akelig pijn gedaan, ik had een hele blauwe schouder. Sindsdien sla ik dat soort attracties over! Bedoel jij met de Boomerang ook La Via Volta? Dan hebben we dus dezelfde mening: veel te ruw! Ik geef de voorkeur aan een baan die lekker soepel loopt, en waar de zuivere G-krachten voelbaar zijn.
Goliath schreef:ff nog 1 vraag over die seizoen pas, Als ik die deze zomer haal is die dan nog geldig in Januari 2005 in Six Flags Magic Mountain?

Oeps.... Daar vraag je me wat. Ik ben zelf nooit in januari naar een pretpark geweest in Amerika, dus ik heb het nooit uitgeprobeerd. Normaal gesproken is een seizoenspas alleen geldig in het jaar dat je hem koopt, dus in dit geval in 2004. Ik denk dat het moeilijk wordt om begin januari al een seizoenspas te hebben voor 2005, omdat de parken van Six Flags in Europa allemaal pas in Europa open gaan. Ik krijg de pas altijd in maart toegestuurd.

Ik zou je 2 dingen adviseren:
- stuur een e-mailtje naar Six Flags MM om te vragen of de seizoenspas van 2004 je in januari 2005 toegang geeft. Je kunt dan uitleggen dat de nieuwe seizoenspassen in NL pas verstrekt worden in maart. Vragen kan geen kwaad! Wie weet heb je mazzel!
- overleg met het verkoopkantoor van Six Flags Holland of je in december 2004 al een seizoenspas kunt krijgen voor 2005. Misschien helpt het als je de situatie uitlegt? Ze zullen wel niet op de hoogte zijn van het feit dat de seizoenspas ook in de VS geldig is, want officieel is dat namelijk ook niet zo, maar Six Flags in Amerika geeft gewoon deze service. Vertel ze maar dat je dat hebt gehoord van iemand die al jaren een seizoenspas heeft en al jaren gebruik heeft gemaakt van de pas in Amerika! Het spaart je aardig wat geld uit!

Groetjes,
Jacqueline
stance
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re:

Bericht door stance »

Anita schreef:Magic Kingdom in Walt Disney World, Orlando!
Wij zijn enorme Disney fans, en het Magic Kingdom is dan THE place to be!
Het is een ontzettend mooi park, voor zowel volwassenen als kinderen. Het is perfect qua afwerking, onderhoud, verschillende soorten attracties en ga zo nog maar een tijdje door.
Beste Anita,

Weet jij of je in Amerika met een rolstoel via de achterkant een attractie in mag/kan? In Nederland is het zo geregeld, maar ik kan het niet vinden voor Amerika.

Al vast bedankt.

Stance

note mod : (Carine) :Je hebt al een eigen topic gestart voor deze vraag : http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 11&t=44860
Gelieve dezelfde vraag niet in meerdere topics te posten.
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Pretparken in Amerika

Bericht door Jasmino »

Ik ben dan weliswaar niet Anita, maar ik weet dat het in Amerika inderdaad wel zo geregeld is. Voor rolstoelers zijn er vaak aparte ingangen, en vaak krijg je ook voorrang in attracties. En als er geen aparte ingang is, kan het personeel je meestal wel verder helpen, gewoon even iemand aanschieten.

Je zou je bij de ingang even kunnen melden bij de informatiebalie en daar even vragen hoe het park de toegankelijkheid heeft geregeld voor rolstoelers. Zij kunnen je dan informeren hoe je je het best beweegt en wat je ervoor moet doen om gebruik te maken van attracties.

Amerika heeft de ADA (American Disability Act) en daarmee zijn alle voorzieningen voor mensen met en beperking (disability) automatisch heel goed geregeld. Ik zit weliswaar niet in een rolstoel maar heb wel een beperking (ik ben ernstig slechthorend) en ik weet dus hoe goed zaken geregeld zijn in de Amerikaanse samenleving. Overal kun je terecht en overal zijn er voorzieningen. Nederland kan daar nog een puntje aan zuigen.

Edit, ik heb mijn antwoord gekopieerd naar het andere topic
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer