Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kerk 'geneest' 16-jarige homojongen

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Marcel87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Kerk 'geneest' 16-jarige homojongen

Bericht door Marcel87 »

ned in MO schreef: Als jij homofiel bent kun jij bewust de keuze maken om geen sex te hebben met een andere man.
Je zou als hetero ook heel bewust kunnen kiezen om geen sex met een vrouw te hebben. ( slaat ook nergens op toch? )
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Ach Harry en Marcel maak je niet druk, negeer die zinnen gewoon. Volgens sommige geloven is seks alleen bedoeld om jezelf voort te planten en niet iets om te doen 'zomaar voor de lol'. Ik ben blij dat Jerry en ik na de geboorte van onze twee kinderen de keuze gemaakt hebben vaak lol te hebben :lol: :beerchug:
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Mickey99
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Mickey99 »

:lol: :lol:

Amen!
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Ik had me ook voorgenomen dit soort uitspraken te negeren, maar ik vind het allemaal zo dom, en kon het dus weer even niet laten.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

jerbia schreef:Ach Harry en Marcel maak je niet druk, negeer die zinnen gewoon. Volgens sommige geloven is seks alleen bedoeld om jezelf voort te planten en niet iets om te doen 'zomaar voor de lol'. Ik ben blij dat Jerry en ik na de geboorte van onze twee kinderen de keuze gemaakt hebben vaak lol te hebben :lol: :beerchug:
Weet je, je hebt nog gelijk ook. Soms moet je ergens niet al teveel energie steken, hoe beledigend het ook is wat er wordt geschreven. Dat is het gewoon niet waard. Dank voor deze "wake up call". :beerchug:
"Keep Georgia On Your Mind"
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Marcel87 schreef:
ned in MO schreef: Als jij homofiel bent kun jij bewust de keuze maken om geen sex te hebben met een andere man.
Je zou als hetero ook heel bewust kunnen kiezen om geen sex met een vrouw te hebben. ( slaat ook nergens op toch? )
Tuurlijk kan dat. heeft alleen niks met dit topic te maken. Moet je een nieuwe openen
Harry schreef:
ned in MO schreef:Als jij homofiel bent kun jij bewust de keuze maken om geen sex te hebben met een andere man. Ik denk dat de man in pauw en Witteman dat ook heel duidelijk heeft uitgelegd.
Ik wordt niet goed van deze uitspraak. :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: , wat een onzin toch. :x :x :x :x :x :x :x
Met een roze bril op wel ja. Ik had gevraagd eens een christelijk bril op te zetten en het van die kant te bekijken.
Sorry hoor getuigt niet van veel tolerantie.

je kan toch ook gewoon zeggenvan hoi ik ben Harry, ik ben homo, niet gelovig, geloof niet wat de bijbel zegt en daarom is dit niet op mij van toepassing en doe ik waar ik zin in heb.
Nou prima toch? ik hou je niet tegen. Is niet mijn taak. Echter een beetje respect de andere kant op zou geen kwaadkunnen
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

JOUW christelijke bril. Zoals al eerder vastgesteld is er (gelukkig) niet maar een visie vanuit "de kerk".
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Je zou als hetero ook heel bewust kunnen kiezen om geen sex met een vrouw te hebben
Als jij homofiel bent kun jij bewust de keuze maken om geen sex te hebben met een andere man
In deze twee zinnen komt eigenlijk duidelijk de essentie naar voren waar het om gaat, nl KEUZES.

Ieder volwassen mens kan, mag en moet zijn eigen KEUZES maken in het leven op welke gronden dan ook(religie, huidskleur, geaardheid, cultuur etc.), ook als het gaat om sex. Wees er blij om! Wie sex heeft met wie en waarom en hoe vaak en op welke manier (mits vrijwillig natuurlijk) is een KEUZE en een RECHT die mensen hebben daar zelf over te beslissen.

Dat niet iedereen het eens is met de keus van iemand anders (op wat voor gronden dan ook) is ook duidelijk. Maar men heeft niet het RECHT over een KEUZE van een ander te oordelen en zeker niet te veroordelen, maar de PLICHT een KEUZE van een ander te respecteren. Dat geldt voor iedereen.

RESPECT voor een ander én voor de mening van een ander is essentieel in het leven, maar blijkbaar ook erg moeilijk, zoals ook weer uit deze discussie blijkt.

Dat “gevoelige” onderwerpen als homofilie, in samenhang met religie zoals in dit geval, uit de taboesfeer zijn gekomen en dat tegenwoordig daar openlijk over gediscussieerd kan worden (in mijn tijd kon dat niet), moeten we toejuichen.

Maar we moeten niet vergeten dit met RESPECT naar elkaar te doen. En zeker op dit forum niet persoonlijk worden. Zo help je een interessante discussie als dit om zeep en kwets je een ander ermee. Dat kan toch niemand z’n bedoeling zijn?

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Dank voor deze reactie Marjan.
Ik heb altijd heel netjes mijn mening naar voren gebracht en ben nooit persoonlijk naar iemand toe.
Als iemand die homo is en dit topic opent en dan gelijk roept dat ie geen kritiek wil dan heeft het geen zin om een topic te openen.
Als je dan ook nog meent dat het allemaal belachelijk is en niet tegen kritiek kunt kun je beter je mond houden en niet reageren.

Tuurlijk ik snap dat mijn reakties hier lijnrecht tegen de gevoelen van sommigen in zal zijn. Wat mij opvalt is dat er vrij eenzijdig gedacht wordt.
bevalt het niet helemaal dan wordt men ineens vijandig en zelfs persoonlijk. Sorry, ik walg daar een beetje van. Ik heb mij namelijk tegen niemand zo opgesteld
Ik heb een andere mening ok? Ik dacht toen ik in nederland woonde ook heel eenzijdig wat dat betreft op een lijn met de bandido's marcels en harries.
Reden? Ik wist niet beter. ik geloofde niet, kende de bijbel niet en al wilde je hokken met jan en alleman, dat boeide mij niet. Boeit me nog steeds niet eigenlijk
Ik woon nu 13 jaar in amerika, heb ook de andere kant nu gehoord en begrepen. Daar heb ik ook respect voor en mijn eigen visie hierover gevormd. Je hebt mij nooit horen roepen dat ik het walgelijk zou vinden en dat jullie naar de hel gaan of zoiets. Zal je van mij ook niet horen.
Echter als je meent dat je persoonlijk kan worden tegen mij dan heb je mij geheel verkeerd begrepen, kan je niet lezen wat ik schrijf en zit je met een waas voor de ogen wat terug te typen.

Wat betreft Marjan's opmerking over keuzes, daar heeft zij volledig gelijk in. Het onderwerp in dit topic is echter religie en homsexualiteit en de keuzes die daarin gemaakt kunnen worden en waarom sommigen keuzes wel en sommige niet gemaakt worden.

Hetero sex (al dan niet voor het huwelijk) en religie is ook een interessant onderwerp, maar daar ging het in dit topic niet over
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Ik ben het met je eens hoor Mark, zat net zelf een stukje te typen en toen kwam jouw reaktie eerder naar boven.

Het is allemaal wel heel krom, als Mark zijn mening geeft die , ook naar mijn idee, niemand aanvalt, hij zegt alleen hoe hij erover denkt, dan is hij opeens homofoob(?) en velen vallen over hem heen.
Ook ik ben van mening dat het keuzes zijn die je maakt, net zoals ik een keuze heb gemaakt door met een zwarte man te trouwen en een kind te krijgen. Ik wist van te voren al dat er bepaalde reakties zouden komen, dus daar wapen jejezelf tegen.
Net zoals je ervoor uitkomt dat je homo bent, dat is een keuze die je maakt en weet je zeer waarschijnlijk al dat er reakties te verwachten zijn, die niet altijd prettig zijn.....

In Amerika is het wat sterker gesteld met "freedom of speech", daar vind men dat men wat duidelijker voor zijn mening uit mag komen, dat is een "recht".

Momenteel is er hier ook nog een discussie gaande of de strijd voor "gay-rights" te vergelijken is met de strijd destijds voor "civil-rights".
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

hekkie schreef:Maar we moeten niet vergeten dit met RESPECT naar elkaar te doen.
Absoluut en je hebt helemaal gelijk. Het heeft geen enkele zin om iemand voor homofoob uit te maken, of op een andere manier uit te schelden en volgens mij is dat ook niet gebeurd. Maar als iemand keer op keer in verschillende draadjes een controversiele mening hier uit, in de ogen van zowel hetero's als homo's op dit forum, dan kun je een reactie verwachten. En dan kun je je op een gegeven moment ook afvragen of het bedoeld is als een constructieve bijdrage aan een discussie of als provocatie. En zowel in Nederland als Amerika is men het niet eens over waar de grens moet liggen tussen een mening en een belediging. Wat hier gezegd is in mijn ogen kwetsend en beledigend, ook al is dat dan iemands mening. Helemaal als het verband tussen homoseksualiteit en religie erbij wordt gehaald als ware dit een vaststaand feit. Want ook daarover verschillen de meningen.
wiepster schreef:Net zoals je ervoor uitkomt dat je homo bent, dat is een keuze die je maakt en weet je zeer waarschijnlijk al dat er reakties te verwachten zijn, die niet altijd prettig zijn.....
Dat het een keuze is voor je seksuele geaardheid uit te moeten komen ligt aan de cultuur waarin je leeft. Het zou geen keuze moeten hoeven zijn. Maar ik ben al blij dat je niet zegt dat homoseksualiteit zelf een keuze is. Ik heb er tenslotte nooit om gevraagd om "anders" te zijn. Dat is winst in vergelijking met een aantal jaren geleden. En dat mijn keuze om niet te doen alsof ik hetero ben reacties uitlokt die niet altijd prettig zijn is dat iets waar ik inderdaad mee moet zien te leven. Maar ik ben niet van plan om het ooit te negeren, dat ben ik aan mezelf verplicht.

Verder nog dit: dit is een onderwerp dat voor een aantal hier heel dichtbij komt, dichterbij dan mensen die niet in hetzelfde schuitje zitten misschien denken. Alleen daarom al zou iets meer "consideration" op zijn plaats zijn.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Dit was ook de reden dat ik mij, eerder in dit topic, de zin van dit topic afvroeg. Wanneer je zo'n filmpje plaats en er een reactie op plaats weet je welke discussie er gaat komen. Niets mis met een discussie over homorechten, ik ben voor homorechten.

Maar we hebben zeer recentelijk een uitgebreide discussie hierover gevoerd. Alle argumenten zijn genoemd, er waren mensen met één mening en mensen met een andere. Hoewel ik niet achter de mening van Mark sta, respecteer ik die wel. Een discussie kan er soms hard aan toe gaan en dat is, in mijn ogen ook niet erg, maar daarna kun je het onderwerp weer laten rusten. Zeker als je weet hoe de vorige discussie uit de hand liep en er mensen aan beide zijden gekwetst werden. Daarom snap ik het opzwengelen van deze discussie, voor de tweede keer in een korte tijd, ook niet.

Let it rest, live your life, be happy 8)
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Ik wilde net precies het bericht plaatsen dat RiverCola zojuist al plaatste. Ik vind dat iedereen zijn zegje heeft kunnen doen en dat een doorlopende of steeds weer aangezwengelde discussie over hetzelfde onderwerp niets nieuws zal opleveren.

Ik sluit dan ook bij deze dit onderwerp, en verwacht dat er minimaal de komende zes maanden, tenzij er iets extreem belangrijks gebeurt op dit gebied in Amerika, geen nieuw onderwerp over homosexualiteit gestart wordt.
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Gesloten
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer