Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Marin exposeert in Los Angeles!

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Marin exposeert in Los Angeles!

Bericht door RiverCola »

Beste Forummers,

In de maand augustus exposeert mijn vriend, Beeldend Kunstenaar (schilder), in Los Angeles!!!

Na maanden keihard werken zijn bijna alle schilderijen klaar om de overtocht te maken voor zijn eerste expositie buiten Nederland. Zijn werk wordt ge-exposeerd in Infusion Gallery (719 South Spring Street, Down-Town Los Angeles). De opening vind plaats op de 2e donderdag in Augustus (13 augustus) van 6.00 PM tot 9.00 PM, op dezelfde dag dat altijd de Downtown-Artwalk plaatsvind (elke 2e donderdag van de maand kan men, gratis, een gallery-walk doen door dit gedeelte van de stad).

Ben je toevallig in augustus in LA en hou je van kunst? Vindt je het leuk om het werk een Nederlandse kunstenaar te gaan zien? Kom dan langs! Stuur me eventueel een berichtje want wij zullen er ook zijn.

Marins website: http://marin-visualart.com
Voor recente updates van zijn werk en foto's van het werk dat in LA getoont gaat worden, kijk dan even op zijn weblog: http://marindejong.wordpress.com
En voor informatie over de gallery en openingstijden: http://infusiongallery.com

En alvast een paar plaatjes om de zinnen te prikkelen :wink:
Bijlagen
Cycle, 16x20 inch, egg-tempera on linnen
Cycle, 16x20 inch, egg-tempera on linnen
kleintje03-Cycle, 2009, 16x20 inch, egg-tempera on linnen.jpg (45.34 KiB) 1296 keer bekeken
Pancake Generation, 34x40 inch, egg-tempera on linnen
Pancake Generation, 34x40 inch, egg-tempera on linnen
kleintje01-Pancake Generation, 2009, 34x40 inch, egg-tempera on linnen.jpg (51.62 KiB) 1296 keer bekeken
Laatst gewijzigd door RiverCola op 25 jun 2009, 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Marin exposeert in Los Angeles!

Bericht door USA2004 »

Hardstikke leuk! Gefeliciteerd!
betti
Amerika-ontdekker

Bericht door betti »

Wat ontzettend leuk, gefeliciteerd.
Wij gaan alleen al zaterdag naar LA en zijn daar de zondag zonder al te veel vaste plannen. We hadden anders zeker komen kijken! Het voorproefje was al veelbelovend. Heel veel succes.
Groetjes,
Betti
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Bedankt Guus en Betti! Het is inderdaad ontzettend leuk en spannend!

Jammer dat je niet kunt komen, maar hij exposeert ook in Nederland, dus als je interesse hebt om zijn werk een keertje in het echt te zien dan kan dat zowiezo altijd nog. Ik heb de weblog speciaal opgezet om dit soort data en nieuwtjes snel te kunnen delen.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Even een *bump* zodat we het onderwerp 'hot' houden :)
betti
Amerika-ontdekker

Bericht door betti »

Graag gedaan.
Had het wel speciaal gevonden om in LA naar de expositie te gaan. Wellicht komt het er gewoon in Nederland wel een van.
Groetjes,
Betti
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ilana, dat ziet er leuk uit al ken ik niet veel van kunst :roll:
Ik heb een vreemd verzoekje voor u en/of uw vriend.
Wij hebben een jaar of twee geleden eens een schilderij gekocht waarvan de verkoopster ons vertelde dat het een jong talent was. Ik heb al eens op internet gezocht maar kan er niks over terug vinden.
Nu wil ik eens weten of het wel iets 'degelijks' is wat we gekocht hebben of dat het gewone prul is.
Kan jij of je vriend een schatting maken als ik een foto van het schilderij maak en hier plaats (of via PM) of is dat puur giswerk? Misschien hebben we ons wel laten afzetten :oops:
Het is wel een totaal anders stijl dan de schilderijen die je hierboven plaatste. Die tweede vindt ik trouwens erg mooi !!

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Dude, ik stuur je een PB'tje!

Bedankt voor het compliment, je hoeft geen kunstkenner te zijn om een mening te hebben of iets wel of niet mooi te vinden!
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

RiverCola schreef:
Bedankt voor het compliment, je hoeft geen kunstkenner te zijn om een mening te hebben of iets wel of niet mooi te vinden!
Dat zegt mijn buurman ook over zijn eigen gebrouwen wijn. Ik lust het alleen niet en dat is net goed om je mening te geven zegt hij :blink:
Zijn bier daarentegen .... dat ging er wel vlotjes in :lol:

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Sunnygoeswest
Amerikafan

Bericht door Sunnygoeswest »

We hadden graag langs gekomen, maar zijn net weg dan uit LA. Helaas, helaas.....

Ilana, wat bizar dat jij precies hetzelfde heet (voor en achternaam) als iemand die ik goed ken....Heel byzonder! Volgens mij was het je al bekend dat je een naamgenoot hebt!

Groetjes, Sunny
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Hi Sunny!

Kom jij uit Rotterdam? Ik weet namenlijk dat er een vrouw is uit Rotterdam (maar misschien woont ze hier inmiddels niet meer?) die precies dezelfde naam heeft als ik.
Inderdaad vrij bizar want het zijn beiden (voor en achter) vrij zeldzame namen. Mijn vader is Israelier, en zij is dat ook. Ik heb haar nooit ontmoet maar weet van haar bestaan.
Zou stiekum best wat meer van mijn naamgenoot willen weten :lol:

Nog andere kunstliefhebbers die in augustus in LA zijn? Het zou toch moeten lukken om een forummer te gaan ontmoeten en een rondleiding door de galerie te geven??!!!
donut

Bericht door donut »

Jee river wat super! Ik had de website al es bekeken en ik vind het heel bijzonder. LA gaat hier niet lukken maar wie weet ooit ergens anders, mijn man en ik zijn aardige kunstliefhebbers (geen grote kenners overigens).
Het egg-tempera gebruik vind ik erg mooi, het heeft iets. Onlangs in het Brandywine museum met Wyeth kunst geweest en daar hingen ook werken met egg. Heel mooi.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Wat leuk dat jullie kunstliefhebbers zijn! A rare species nowadays hahaha!

Ik zal iets meer vertellen over het gebruik van ei-tempera en hoe het zo gekomen is dat mijn vriend ermee schildert.

Marin is pas op zijn 26ste naar de kunstacademie gegaan. Daarvoor deed hij niets met kunst, hij komt ook helemaal niet uit een 'arty-milieu'. Als kind kwam hij niet zo goed mee op school, hij is nogal dyslectisch maar zat op een school waar daar niet op gelet werd. Toen hij klaar was met de basisschool werd geconcludeerd dat hij erg handig was dus moest hij maar een vak leren en met zijn handen werken. Hij ging naar de lagere technische school en werd loodgieter. In de bouw had hij het al gauw gezien en heeft daarna jaaaaren allerlei baantjes gehad. Op een dag zat hij in de bus en zag een poster van de Willem de kooning Academie. Hij deed toelating en werd aangenomen. Na een half jaar de opleiding voor Interier-architectuur gedaan te hebben (waar wij elkaar ontmoetten want ik zat daar bij hem in de klas) switchte hij naar de de richting Autonoom beeldende kunst en begon te schilderen.

We kregen na dat 1e studiejaar anti-kraak een woning in een Rotterdamse wijk die op de slooplijst stond. Tegenover ons huis was een kleine winkelruimte dat als atelier gebruikt werd door een kunstenaar. We zagen daar constant gesjouw met schilderijen en soms konden we door een kier naar binnen kijken. Daar zagen we heeel mooie schilderijen. Op een dag heb ik de stoute schoenen aangetrokken een aangebeld. De kunstenaar liet ons binnen en vertelde over zijn werk. Marin raakte direct gefascineerd door het materiaal waarmee deze kunstenaar werkte, de kleuren waren zo intens!
Marin ging als het ware in de leer bij deze kunstenaar, hij leerde hem een heel oud recept om zelf ei-tempera te maken. Men neemt de dooiers van het ei, maakt daar een mengsel van met verschillende schimmeldodende middelen (oa kruidnagelolie wat het mengsel een hele sterke geur geeft). Dit goedje wordt op kleur gebracht met pigmenten en met water erbij wordt het verf. Een 100% organische verf en door het zelf toevoegen van pigmenten kun je de kleuren helemaal zelf beheersen. Echt wat voor Marin want hij houdt ervan om als een vakman te werk te gaan. Met verf uit tubetjes heeft hij niet zoveel.

De ei-tempera is heel dof, in tegenstelling tot olieverf dat sterk glanst. Olieverf weerkaatst daardoor veel licht. Maar ei-tempera absorbeert licht door zijn dof-heid waardoor de kleuren erg intens en helder zijn. Dat is denk ik waardoor het mensen opvalt zonder dat ze weten waarom.
Ei-tempera is ook erg transparant (in tegenstelling tot acrylverf) waardoor je heel goed laag over laag kunt werken. Wanneer Marin aan een schilderij begint, begint hij altijd met een basislaag, een kleur die uiteindelijk aan de oppervlakte niet meer te zien zal zijn maar door de transparantie van de verf blijven al deze kleurlagen door-'scheremeren' zodat je een zeer rijk geheel krijgt. Marin zelf is ook een heel 'gelaagd' persoon ( :lol: ) hij houdt ervan om met een heleboel lagen te werken, zowel in de betekenis van een schilderij als in het proces van het schilderen. Wederom een reden waarom dit materiaal zo goed bij hem past. Ik denk dan ook dat het heel bijzonder is dat deze schilder ( de man heet Olphaert den Otter) toen op zijn pad kwam!

Jammer dat jullie niet kunnen komen. Alhoewel.....kun je niet een korte vakantie plannen? :lol:
donut

Bericht door donut »

Ik zit dan voor 6 weken in Nederland. Heel bijzonder verhaal trouwens. Echt een al die tijd een verborgen talent gehad dus. Niet voor niks dat jullie in die anitkraak terecht kwamen denk ik zo ;) Komen er veel mensen/familie uit NL over naar LA?
Ja het transparante aan de egg was bij Wyeth ook zo mooi eraan. Wat zul je trouwens trots zijn!
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Wat jammer! Maar ook heel leuk dat je naar Nederland (op vakantie) komt.

Er komt niemand naar LA van familie, het is natuurlijk ook niet zomaar even een reisje. Wel hebben we vrienden in de VS die in SF wonen, zij komen zeker kijken! Hartstikke leuk!!

Maar goed...nu zit ik natuurlijk nog op de (enthousiaste) Nederlanders/Belgen te wachten. Ik kan me toch niet voorstellen dat er niemand in augustus in LA is die de galerie even kan bezoeken. Alhoewel....velen slaan LA een beetje over, of verblijven er slechts 1 of 2 dagen waarvan ze veel tijd doorbrengen in bv Disney of Universal Studio's.
Tijdens ons vorige bezoek hebben we een flinke galerie-tour gedaan, met name in Culver City, en we waren echt verbaasd! LA heeft heel veel te bieden op het gebied van moderne kunst en er is veel kwaliteit te vinden. Voor dit jaar hebben we weer een aantal leuke trips op ons lijstje staan (zakelijk dan).
o.a. naar Bergamot Station in Santa Monica. Dit is een oud treinstation waar nu allemaal galeries bij elkaar zitten.
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Spannend allemaal. Het ziet er mooi uit. Het museum waar ik werk krijgt vanaf 1 januari een nieuwe direkteur. Ann Goldstein van het MOCA in LA. Zou mooi zijn als ze ook kwam kijken ze is erg geïnteresseerd in Europese Moderne kunst.
Succes met de tentoonstelling. Ik hoop dat Marin veel verkoopt. :beerchug:
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Ah, je werkt bij het Stedelijk! Geweldig museum, heb al van vele exposities mogen genieten daar!

Heb jij niet een lijntje met Ann Goldstein, dan kan ik haar mailen en een uitnodiging sturen? :lol: (daar kun je om lachen maar het zou natuurlijk FANTASTISCH zijn!).

Ik ben wel opzoek naar mogelijkheden om kunstkenners/galeriehouders e.d. naar zijn expositie te krijgen om zo eventuele mogelijkheden voor de toekomst te creeeren bij bijv. betere galeries in LA. Heb onlangs nog ge-emailed met de Chair van de kunstacademie van LA (Otis) om hem uit te nodigen om te komen kijken. Vorig jaar hebben we uitgebreid contact met hem gehad ivm toelating voor een Master aan die academie. Hij was toen heel enthousiast over Marin's werk. Ik hoop dus echt dat hij komt kijken en wie weet welke deuren dan opengaan?
CrosstownWoman
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door CrosstownWoman »

Geweldige schilderijen! Echt waar. Ik ben in die tijd in omgeving LA... Maar moet ik even kijken hoe dat gaat ivm familie enzo. Als ik wat meer weet laat ik dat weten natuurlijk ^^.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

YESSSS! nummer 1!

Ik zie dat je uit Vlaardingen komt. Dus mocht het niet lukken in LA ben je altijd bij ons in Rotterdam welkom :wink:

Voor ons is het ook nog onzeker hoe lang we in LA blijven. We komen daar op 1 aug aan (na een roadtrip vanuit Denver) en zouden oorspronkelijk op 5 aug weer terug vliegen. Toen kwam die expo plotseling dus hebben we besloten langer te blijven. Terugvlucht wijzigen we als we daar zijn naar een andere datum.
Ik heb al gezocht naar vakantiehuisjes in LA maar 1 week kost daar al gauw heeeel veel meer dan de maandelijkse huur van ons huis. Dus hoop ik maar dat we bij mijn nicht in LA (eigenlijk Agoura Hills) terecht kunnen.

Ik kan je eventueel mijn email-adres en telefoonnummer geven zodat we contact kunnen houden. Wij vertrekken al over 2 weken! (en er moet nog 1 schilderij af :oops: )
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ik ben totaal geen kunstkenner, maar ik vind de schilderijen erg mooi! Prachtige kleuren en compositie. Dat je zo iets kan maken is voor mij althans heel bijzonder.

Ik wens Marin veel succes met de expositie in LA.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer