Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nederlandse voedingswaren bestellen/kopen in Amerika

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Staceybeesie
Amerika-expert

Re: Nederlandse voedingswaren bestellen/kopen in Amerika

Bericht door Staceybeesie »

Traders Joe heeft lekkere stroopwafels (komen gewoon uit Nederland)
Ze zijn wat kleiner van maat, maar smaken prima ;-)
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

World Market ook :).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Jasper1979
Amerika-ontdekker

Bericht door Jasper1979 »

Kan ik in NL ook Amerikaanse dingen krijgen zoals Amerikaanse pindakaas, de rode Pindakaas M&M's of de Twix met Pindakaas?

Ehm... :roll: Sorry... Verslaafd aan Amerikaanse pindakaas...
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Ja, in sommige grotere supermarkten (zoals bv Jumbo) heb je vaak een rek met Amerikaanse producten, zoals Skippy pindakaas. Ook American Book Centers in de grotere Nederlandse steden hebben over het algemeen een selectie van Amerikaanse producten.
"Keep Georgia On Your Mind"
Jasper1979
Amerika-ontdekker

zijn er ook websites van die zaken? is het online te bestellen?
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Jasper, bij sommige Vomars verkopen ze een aantal Amerikaanse producten zoals Mountain Dew en Skippy pindakaas.
Volgens mij zitten er bij jou in de buurt ook twee Vomars, dus je zou het daar eens kunnen proberen. Het staat bij de uitheemse producten.

Marjon
astoria
Amerika-ontdekker

Bericht door astoria »

Bij AH verkopen ze Hellman's mayonaise (tenminste op de Nieuwmarkt in Amsterdam)!
Jasper1979
Amerika-ontdekker

vana schreef:Jasper, bij sommige Vomars verkopen ze een aantal Amerikaanse producten zoals Mountain Dew en Skippy pindakaas.
Volgens mij zitten er bij jou in de buurt ook twee Vomars, dus je zou het daar eens kunnen proberen. Het staat bij de uitheemse producten.

Marjon
Top! Bedankt! Ik ga vanmiddag meteen even kijken!
bentlebee
Amerika-ontdekker

Bericht door bentlebee »

Big Lots verkoopt soms speculaas en dan hebben ze weer Droste chocolade....je weet nooit wat ze hebben en telkens heb ik iets anders aangetroffen. Net een surprise. :D
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Dat verkopen ze hier ook in de lokale supermarkten :roll:
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Er liggen meer NL produkten in de gewone supermarkt dan je soms denkt. Speculaas zie je hier in de omgeving vaak in de supermarkt, maar ook veel NL kazen (echt uit Nederland, niet van die nep "Dutch Cheese" uit Wisconsin), Nutella, Droste chocola, beschuit, indonesische kruiden van Conimex, de Ruyter hagelslag (bij de cake en bak artikelen), muntendrop. Je ziet steeds meer opduiken.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Loek schreef:Speculaas zie je hier in de omgeving vaak in de supermarkt, maar ook veel NL kazen (echt uit Nederland, niet van die nep "Dutch Cheese" uit Wisconsin), Nutella, Droste chocola, beschuit, indonesische kruiden van Conimex, de Ruyter hagelslag (bij de cake en bak artikelen), muntendrop.
Dat heb ik hier allemaal nog nooit gezien, behalve dan kaas. Vooral Conimex zou ik hier graag willen zien, dat gebruikte ik altijd veel. En Nutella is overigens niet Nederlands, hoe graag we dat misschien ook zouden willen, maar het is Italiaans. :wink:
nettie
Amerikafan

Bericht door nettie »

Ik heb even een vraagje en die gaat over Nederlandse voedingswaren maar niet over bestellen/kopen maar over meenemen vanuit Nederland [ik zal geen nieuw hoofdstukje maken past qua onderwerp hier wel bij].
Als je een flesje drinken in je handbagage hebt dat deukt die in het vliegtuig in [zal wel met druk verschil te maken hebben] maar hoe is dat met spullen die je in de koffer hebt? Over 1,5 weken vlieg ik weer terug naar FL en heb natuurlijk al het een en andere gekocht :D maar kun je alles wel meenemen? Mijn vraag gaat het me met name over vloeistoffen in blik; gaat zo'n blik niet "werken" [ergste geval knappen]? Een keer had ik oplosthee mee op vakantie genomen en de heenweg zat die verpakking nog facuum dicht en is er niks mee gebeurt maar de terug weg is het [inmiddels geopende] potje/blikje open gesprongen en lag de oplostheekorrel door mijn hele koffer. Op zich was dat niet zo erg [waren droge korrels] maar nu gaat het om flessen ranja en als grapje een blik snert [niet zo leuk om je kleren daarin te zien drijven bij het openen van je koffer].
Verder weet ik dat je geen vlees producten mag invoeren maar ook geen melkproducten? De vorige keer had ik 3 kilo kaas mee en die koffer is gecontroleerd [zat een briefje in] maar de kaas hebben ze later zitten.
claudia1970
Amerikafan

Bericht door claudia1970 »

Ik weet niet of ik dit berichtje in het juiste topic plaats maar zoniet zal een van de moderators het vast wel op de juiste plek voor me zetten, kon zo snel geen lijst met nederlandse winkels e.d. vinden.

Ik had niet verwacht hier in the middle of nowhere in Maine een winkel te vinden met nederlandse producten maar tot mijn verbazing heb ik die wel gevonden op slechts 10 minuten van ons huis!
Het is eigenlijk een klein restaurantje met een kleine deli, gericht op Duitse producten maar tot mijn verbazing was bijna alles nederlands! Verkade chocolade en andere producten, maggi producten, koekjes van de nederlandse bekende koekmerken, uiteraard veel nederlandse kazen, haringen in verschillende soorten, boerenkool, heel veel drop, kroepoek, konimex producten, allerlei soepen in blik en zakjes enz. enz. Mijn zoontje van anderhalf was niet meer te houden toen hij een rolletje Smarties zag!
Uiteraard heb ik een mandje vol lekkernijen ingeslagen, wel duur, maar zeker de moeite waard voor de momentjes dat je eens echt zin hebt in een oerhollands product hier! Bovendien vertelde de eigenaar, wiens moeder ooit getrouwd was met een nederlander " Wienus the bowr" (Rinus de Boer dus ;) ) dat ik, als ik ergens naar op zoek was altijd bij hem terecht kon en hij het voor me zou bestellen. Ik moet zeggen dat hij zeker best verstand had van de nederlandse producten want toen ik tussen de verschillende dropjes aan het snuffelen was en mijn favoriete drop niet kon vinden vroeg hij welke dat dan waren, ik prodeerde het hem uit te leggen met, soft, round, sweet en hij zei: Harlekijntjes? YES!

Nu geloof ik niet dat er hier op het forums erg veel Nederlanders zitten die in Maine wonen maar wie weet, ik zal even de link van hun website geven:

http://www.morsessauerkraut.com
Moving to Maine in 2010

http://claudusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
bart1
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door bart1 »

Dat heb ik hier allemaal nog nooit gezien, behalve dan kaas
Wel bandido ofwel ga je niet veel shoppen ofwel loop je in een draf door want heb inderdaad in Publix en Fresh market behoorlijk wat Nederlandse en belgische produkten gevonden inclusief speculoos (ook bij Kroger) en Droste!

bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Ik koop mijn Nutella bij Costco ... ja, ik ben grootverbruiker :lol:
Afbeelding
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Nederlandse producten in de lokale winkels hier zijn wel aardig aan de prijs. Voorig week kocht ik een pak DeRuyter hagelslag (400gr): $5.99. Volgens mij is dat in NL toch veel goedkoper? Maar ja, als je het online bestelt komt er ook nog eens verzendkosten bij, dan is het helemaal zo'n duur grapje.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

bart1 schreef:Wel bandido ofwel ga je niet veel shoppen ofwel loop je in een draf door want heb inderdaad in Publix en Fresh market behoorlijk wat Nederlandse en belgische produkten gevonden inclusief speculoos (ook bij Kroger) en Droste!
Ik ga graag een keer mee shoppen dan, want kennelijk mis ik een hoop! :wink:
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Waar ik ook nog weleens Nederlandse producten vind is in Chinatown. Daar zitten allerlei supermarkten met vaak ook een schap met Indonesische artikelen en daar staat dan bijvoorbeeld ineens Spar hazelnootpasta of een pak beschuiten tussen. Ook de hagelslag is daar altijd wel te vinden. De Hong Kong market is hier een aziatische supermarkt keten en daar kan ik zelfs speklapjes krijgen (pork belly). Ook hebben ze er veel boemboes om Indonesische gerechten mee te maken.
Dus als je in of nabij een grotere stad woont waar ze aziatische supermarkten hebben, dan zou ik daar ook eens gaan snuffelen.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Vol
Amerikafan

Bericht door Vol »

En voor de liefhebbers die in Phoenix e.o. Nederlandse goederen zoeken:

House of Rice in Scottsdale (Hayden Rd en Thomas) verkoopt wat Nederlands spul (vrij duur en let goed op de houdbaarheidsdatum)

Veel beter is Lee Lee's in Chandler (Warner Rd en Dobson Rd), een Aziatische winkel waar ze peraisle landenthema's hebben en ook een half Nederlandse aisle met hagelslag, beschuit en knorr producten. Een flink assortiment waarbij ook de andere landen de moeite waard zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer