Dat komt omdat niet iedereen op grote hoogte woont zoals wij Dennis. Wij hebben 85 als goedkoopste. Waar je op zeeniveau 87 in gooit, gooi je hier 85 in.Dento schreef:Het goedkoopste is echter niet altijd 87...Bostonlover schreef:Gewoon het goedkoopste erin.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tanken
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Tanken
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat heeft meer de de compressie in de motor te maken. Alle BMW's en VW's bijv zijn relatief hoge compressie motoren en daarom moet er een hoger octaangehalte in.En wat betreft octaan gehalte, wij tanken alleen 91.. zal er misschien aan liggen dat het Europese auto's zijn? Ik weet het niet maar er moet minimaal 90 in, en sja, dat wordt dus 91 haha.
In een nieuwe corvette moet ook 91
ned in MO schreef:Dat zou een beetje het verhal van ezel en steen zijn dan![]()
Als je met de cc kan betalen kaart in gleuf, snel er weer uit trekken, op authorisatie goedkeuring wachten, soms de vraag om je een bonnetje wilt en dus ja of nee drukken.
Slang pakken 87 octaan erin doen. tank vol slang terug bonnetje pakken en karren maar weer
Heb onlangs de tip gehad om na het tanken, cancel in te drukken, doe je dit niet dan kan bijvoorbeeld de pompbediende iemand anders op jouw kaart laten tanken, dus ik doe het voor de zekerheid. En die eerder genoemde hendel die omhoog moet vergeet ik ook weleens, als de teller lang op 00,00 staat kom je er wel achter

- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Maar je kunt immers een bon laten afdrukken. Daarop staat precies vermeld hoeveel je getankt hebt. Daarmee is ook gelijk je 'transactie gesloten' lijkt mij en kan niemand anders meer tanken. Als er om wat voor reden geen bon komt, loop ik naar binnen en vraag daar alsnog een bon. Ik tank overigens enkel via creditcard aan de pomp.Texas Boy schreef:Heb onlangs de tip gehad om na het tanken, cancel in te drukken, doe je dit niet dan kan bijvoorbeeld de pompbediende iemand anders op jouw kaart laten tanken, dus ik doe het voor de zekerheid.
Roland
Bon zal ook goed zijn, maar ik druk nooit de bon af want regelmatig doet deze het niet en naar binnen gaan en wachten achter diverse mensen die broodjes etc. kopen probeer ik zoveel mogelijk te voorkomen
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik druk nooit op cancel. Als je klaar bent en de slang ligt er weer op is het klaar. Kan je er niet meer mee tanken. Gaat ie eerst op 0 namelijk. Woon hier al 13 jaar en ben nog nooit belazerd met het tanken
Maar TexasBoy spreekt van een handle die hij moet omzetten, dus volgens mij zo'n oude pomp die niet automatisch stopt en op nul komt (zoiets als dit denk ik: http://mostlikely2.files.wordpress.com/ ... s-pump.jpg ), en in dat geval denk ik dat het inderdaad wel mogelijk is om verder te pompen. Bij de nieuwe pompen, zoals je ze ook bij Costco bijvoorbeeld ziet, is het inderdaad niet nodig om op cancel te drukken omdat het daar weer op nul staat als je hem weer oppikt 

uuhhhhh, zo ouderwets zijn ze ook weer niet in Texas
Je hebt in Texas vrij veel pompen waar onder het handvat een hendel zit, deze moet dus omhoog, "lift handle before using pump" staat ergens, voor de rest gewone een digitale pomp met 3 opties qua smaak
Hier om de hoek hebben ze net een tankstation met 34 pompen geopend, een Bucees, tjonge wat een toko, complete supermarkt en meubelzaak erbij
http://www.bucees.com/madisonville.htm

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Yep, ik weet 't, ik wilde alleen maar aangeven dat niet overal 87 de goedkoopste benzine is...Loek schreef:Dat komt omdat niet iedereen op grote hoogte woont zoals wij Dennis. Wij hebben 85 als goedkoopste. Waar je op zeeniveau 87 in gooit, gooi je hier 85 in.Dento schreef: Het goedkoopste is echter niet altijd 87...

Heel veel van onze Amerikaanse klanten zijn teleurgesteld als wij hen zeggen dat ze hier in Colorado 91 moeten tanken. Laatst hadden we een klant die graag een camper met dieselmotor had willen huren, maar toen hij zag dat de benzine - 85 octaan - in Colorado goedkoper was dan de diesel, had hij besloten om dan maar bij ons te huren en een benzinemotor te nemen. Hij was niet blij toen hij hoorde dat hij minimaal 89 - dus hier in Colorado 91 - moet tanken, aangezien de 91 toch weer duurder was dan de diesel...

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Haha, ach ik wilde eerst deze posten: http://pedalcarzone.com/cgi-bin/image/t ... 4.jpeg.jpgTexas Boy schreef:uuhhhhh, zo ouderwets zijn ze ook weer niet in TexasJe hebt in Texas vrij veel pompen waar onder het handvat een hendel zit, deze moet dus omhoog, "lift handle before using pump" staat ergens, voor de rest gewone een digitale pomp met 3 opties qua smaak
Hier om de hoek hebben ze net een tankstation met 34 pompen geopend, een Bucees, tjonge wat een toko, complete supermarkt en meubelzaak erbij

Gaaf, zoek nog zo een voor weinig bij mijn classicsjiejie schreef:Haha, ach ik wilde eerst deze posten: http://pedalcarzone.com/cgi-bin/image/t ... 4.jpeg.jpg

Nou breng je me weer in de war... ik dacht dat 89 op zeeniveau dan 87 in Colorado zou zijn? :dunno:Dento schreef:Heel veel van onze Amerikaanse klanten zijn teleurgesteld als wij hen zeggen dat ze hier in Colorado 91 moeten tanken. Laatst hadden we een klant die graag een camper met dieselmotor had willen huren, maar toen hij zag dat de benzine - 85 octaan - in Colorado goedkoper was dan de diesel, had hij besloten om dan maar bij ons te huren en een benzinemotor te nemen. Hij was niet blij toen hij hoorde dat hij minimaal 89 - dus hier in Colorado 91 - moet tanken, aangezien de 91 toch weer duurder was dan de diesel...Loek schreef: Dat komt omdat niet iedereen op grote hoogte woont zoals wij Dennis. Wij hebben 85 als goedkoopste. Waar je op zeeniveau 87 in gooit, gooi je hier 85 in.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hebt gelijk dutchess 89 aan zee niveau is 87 in de bergen.
Zou trouwens niet weten in welke camper meer dan 87 octaan in moest. Alleen een camper op VW basis maar die zit niet in de verhuur volgens mij
Zou trouwens niet weten in welke camper meer dan 87 octaan in moest. Alleen een camper op VW basis maar die zit niet in de verhuur volgens mij
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Fords en Chevy's... minimaal 89 octaan 

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
En campers van Winnebago en Fleetwood?
Oh... volgens mij heb ik in mijn Chevy camper in Canada geen 89 gegooid...
Oh... volgens mij heb ik in mijn Chevy camper in Canada geen 89 gegooid...

9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Geeft niks, kan een moderne motor prima tegen, die stelt gewoon de ontsteking bij.
Was het mijn eigen auto en ik moest er nog een poosje mee doen tankte ik wel zo als het hoort, maar een huurauto moet er maar tegen kunnen.
Was het mijn eigen auto en ik moest er nog een poosje mee doen tankte ik wel zo als het hoort, maar een huurauto moet er maar tegen kunnen.

- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
En dat klopt dus niet hè. Want als hij in de rest van de US 89 moet tanken, dan kan hij in Colorado dus 87 tanken. De octaan getallen voor grotere hoogten zijn juist lager (vanwege de lagere luchtdruk), vandaar dat je hier 85, 87 en 91 hebt in tegenstelling tot 87, 89 en 93.Dento schreef: Hij was niet blij toen hij hoorde dat hij minimaal 89 - dus hier in Colorado 91 - moet tanken, aangezien de 91 toch weer duurder was dan de diesel...![]()
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, maar hij moet van ons hier in Colorado 91 tanken (want wij vereisen minimaal 89 octaan, en dat is in CO niet verkrijgbaar)... waarmee het toch weer duurder wordt... 

Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Jan - België
- Amerikafan
Iemand enig idee wat je het best in een Toyota Sienna model doe?
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij kregen van de RB-vestigingen in LA, San Francisco en New York het advies 89 te tanken, de middelste benzinesoort dus. Wij tanken in Colorado dan ook 87 en geen 91.Loek schreef:En dat klopt dus niet hè. Want als hij in de rest van de US 89 moet tanken, dan kan hij in Colorado dus 87 tanken. De octaan getallen voor grotere hoogten zijn juist lager (vanwege de lagere luchtdruk), vandaar dat je hier 85, 87 en 91 hebt in tegenstelling tot 87, 89 en 93.Dento schreef: Hij was niet blij toen hij hoorde dat hij minimaal 89 - dus hier in Colorado 91 - moet tanken, aangezien de 91 toch weer duurder was dan de diesel...![]()