Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Aan te raden : magazine Maarten van Rossum
Aan te raden : magazine Maarten van Rossum
Sinds vorige week ligt het zomernummer van "Maarten!" in de winkel. Het magazine van historicus/Amerikakenner Maarten van Rossum.
Het is het 2e nummer (het 1e heb ik gemist). Het is de bedoeling dat het 2x per jaar gaat verschijnen.
Als je houdt van zijn nuchtere kijk op de wereld, is het zeker een aanrader. In het zomernummer kun je o.a. columns lezen van hemzelf, Max Westerman en Sylvia Witteman, een interview met oud-minister Ben Bot, Maartens visie op de start van Barack Obama, boekentips, etc.
Ondanks Van Rossums soms pittige kritiek op de VS, proef je tussen de regels door zijn liefde voor dit land.
Ik vond het het een leuk blad en heb het in één ruk uitgelezen.
Het is het 2e nummer (het 1e heb ik gemist). Het is de bedoeling dat het 2x per jaar gaat verschijnen.
Als je houdt van zijn nuchtere kijk op de wereld, is het zeker een aanrader. In het zomernummer kun je o.a. columns lezen van hemzelf, Max Westerman en Sylvia Witteman, een interview met oud-minister Ben Bot, Maartens visie op de start van Barack Obama, boekentips, etc.
Ondanks Van Rossums soms pittige kritiek op de VS, proef je tussen de regels door zijn liefde voor dit land.
Ik vond het het een leuk blad en heb het in één ruk uitgelezen.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Aan te raden : magazine Maarten van Rossum
Dat lijkt me inderdaad heel goed! Ik ben toch wel een Van Rossum-fan, al is hij soms erg 'grumpy'. Ik ga er naar op zoek!
Ik heb de "Maarten" toevallig afgelopen zaterdag gekocht, bewaar 'm nog even voor leesvoer in het vliegtuig over 2 weken.
-
donut
Wat super! Ik wist dit niet. Ik vind hem een hele vermakelijke schrijver. Ik zeker naar zijn magazine op zoek als ik NL ben.
Dat is leuk, morgen kopen, Maarten is een heerlijk eerlijke vent en
Sylvia Witteman kun je trouwens ook erg mee lachen,
ze heeft prachige recepten, nu ook uit de VS, sinds ze daar woont, geheel tegen haar zin lijkt het, maar dat zal wel meevallen
.
en er is trouwens nu ook een DVD-box van Maarten te koop voor 15 euro.
Hierop staan de 4 afleveringen van afgelopen winter toen hij in de States rondreisde.
Sylvia Witteman kun je trouwens ook erg mee lachen,
ze heeft prachige recepten, nu ook uit de VS, sinds ze daar woont, geheel tegen haar zin lijkt het, maar dat zal wel meevallen
en er is trouwens nu ook een DVD-box van Maarten te koop voor 15 euro.
Hierop staan de 4 afleveringen van afgelopen winter toen hij in de States rondreisde.
Ik ben ook fan van Maarten van Rossem. Hij is zo nuchter en kan alle opwinding met een goedgekozen opmerking relativeren.
Heb gisteren een boek gekocht: De wereld volgens Maarten van Rossem. Niet specifiek over de VS, maar erg leuk en leerzaam. Met als ondertitel "waarom Nederlanders zijn zoals zij zijn".
Heb gisteren een boek gekocht: De wereld volgens Maarten van Rossem. Niet specifiek over de VS, maar erg leuk en leerzaam. Met als ondertitel "waarom Nederlanders zijn zoals zij zijn".
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Voor de fans van Maarten van Rossem:
Home Academy Publishers geeft hoorcolleges en lezingen uit op audio-cd.
Zo heb ik van Prof. Dr. Maarten van Rossem het hoorcollege "Amerika, een hoorcollege moderne geschiedenis van de V.S.", bestaande uit 3 cd's.
Ik vind dat erg interessant en zo nu en dan zelfs amusant.
Hier is een stukje te downloaden en te luisteren
Zoek op de website van Home Academy op "Geschiedenis" in de linker kolom of bovenin op "Sprekers".
Home Academy Publishers geeft hoorcolleges en lezingen uit op audio-cd.
Zo heb ik van Prof. Dr. Maarten van Rossem het hoorcollege "Amerika, een hoorcollege moderne geschiedenis van de V.S.", bestaande uit 3 cd's.
Ik vind dat erg interessant en zo nu en dan zelfs amusant.
Hier is een stukje te downloaden en te luisteren
Zoek op de website van Home Academy op "Geschiedenis" in de linker kolom of bovenin op "Sprekers".
- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Heb hem meteen besteld...
Heerlijk zoals die man nuchter kijkt op bepaalde zaken.
http://www.maartenonline.nl/index.html

Heerlijk zoals die man nuchter kijkt op bepaalde zaken.
http://www.maartenonline.nl/index.html

1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Die enquete die je op de website ziet, is vast ingevuld door mensen die nog nooit in Amerika zijn geweest. Mijn ervaringen met de gastvrijheid van Amerikanen is eigenlijk alleen maar zeer positief. En ook de oppervlakkigheid en het egocentrisme vind ik reuze meevallen.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Wel grappig wat Maarten onder andere hierover zegt in het blad:
....."Traditionele clichévoorstellingen over Amerika zijn kennelijk onuitroeibaar. Nederlanders vinden Amerikanen oppervlakkig!
Welja, het land waar Gekke Geert de populairste politicus is en de verbroken verloving van Jantje Smit het journaal haalt kijkt neer op de Amerikaanse oppervlakkigheid"....
....."Traditionele clichévoorstellingen over Amerika zijn kennelijk onuitroeibaar. Nederlanders vinden Amerikanen oppervlakkig!
Welja, het land waar Gekke Geert de populairste politicus is en de verbroken verloving van Jantje Smit het journaal haalt kijkt neer op de Amerikaanse oppervlakkigheid"....
heerlijke man!!
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Fantastisch blad, wij krijgen het thuis vanwege een abonnement op het historisch nieuwsblad, daar komt dit idee vandaan, echt heel leuk.
Ik ben Maarten van Rossem bijzonder gaan waarderen vlak na 9/11. In Nederland werden in paniek bruggen, tunnels etc. bewaakt uit angst voor aanslagen. Mijn schoonmoeder en haar vriendinnen durfden niet naar de bibliotheek of winkelcentrum omdat de Nederlandse media als geen ander paniek wisten te zaaien. Van Rossem wist die angst zó goed te relativeren. Tegen Ferry Mingele : "denkt u nu echt dat Bin Laden strategisch belang aan de Afsluitdijk hecht..."
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Wij hebben net bij een Amerikaans stel gelogeerd en ik heb versteld gestaan van de gastvrijheid! Ik dacht altijd best gastvrij te zijn, maar hier kon ik nog wat van leren! En dat is eigenlijk altijd mijn ervaring. Als ik die resultaten van de enquete bekijk vraag ik me inderdaad af, of die mensen ooit hier geweest zijn. Trouwens, hoe kun je over de gastvrijheid van een volk oordelen, als je er in hotels of een camper logeert? Ik zou niet weten hoe gastvrij Nederlanders of Belgen zijn, al ben ik meerdere malen in die landen op vakantie geweest.Mrjn schreef:Die enquete die je op de website ziet, is vast ingevuld door mensen die nog nooit in Amerika zijn geweest. Mijn ervaringen met de gastvrijheid van Amerikanen is eigenlijk alleen maar zeer positief. En ook de oppervlakkigheid en het egocentrisme vind ik reuze meevallen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Animar
- Amerikakenner
Ik heb zonet een "abonnement" genomen op de Maarten: 2 nummers voor 9,95.
Ben erg benieuwd, hoop dat ik het voor onze vakantie in huis heb. Ik vind het een heerlijke man om naar te luisteren, hopelijk ook om te lezen!
Ben erg benieuwd, hoop dat ik het voor onze vakantie in huis heb. Ik vind het een heerlijke man om naar te luisteren, hopelijk ook om te lezen!
Anita
- Bandido
- Amerika-expert
Dat is een heel goed punt wat je daar maakt. Ik heb ook best een aantal keren bij Amerikanen overnacht en ik heb eigenlijk alleen maar positieve ervaringen. Helemaal omdat de meeste Amerikanen veel werken is een loge vaak best een gedoe, maar zonder uitzondering zijn mensen altijd ontzettend open en hartelijk.Petra/VS schreef:Trouwens, hoe kun je over de gastvrijheid van een volk oordelen, als je er in hotels of een camper logeert? Ik zou niet weten hoe gastvrij Nederlanders of Belgen zijn, al ben ik meerdere malen in die landen op vakantie geweest.
"Keep Georgia On Your Mind"
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Hey! Wat Leuk!!
Morgen even gaan kopen, dan kan 'ie gelijk op de stapel van mee te nemen lectuur en literatuur. Bedankt voor de tip!!!!
Morgen even gaan kopen, dan kan 'ie gelijk op de stapel van mee te nemen lectuur en literatuur. Bedankt voor de tip!!!!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 2367 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 24 Reacties