http://www.tonightshowwithconanobrien.c ... BC%20Video
Vooral de scene met de baby leek een beetje op het andere filmpje, vind het wel grappig
Dat wij/zij.......Wie zijn zij om te bepalen wat wij wel en niet mogen doen?
Wij gaan toch ook niet tegen hun zeggen wat ze wel en niet mogen doen?
Wat betekent "Ik kan me niet vinden" dan eigenlijk ?Bandido schreef:Dit vind ik altijd een van de ergste uitspraken.Marcel87 schreef:"Wij hebben niets tegen homoseksuelen", zegt ze. "Ik kan me alleen niet vinden in hun levensstijl."
Maar het is toch niet erg als je het niet eens bent met iemands levensstijl ?Dit vind ik altijd een van de ergste uitspraken
Ik vind dit persoonlijk toch wel heel iets anders.. daarbij komen die introductie weken niet alleen in Nederland voor, maar over de gehele wereld. Feit is dat je dit soort praktijken niet in een Europese, Aziatische of waar-dan-ook kerk tegen zult komen, behalve in de VS, en dat is algemeen bekend.ned in MO schreef:Vergelijk het eens met met introductie week van nederlandse studenten. Net zo knetter. Niet alleen in amerika dus
Ja, daar is iets mis mee... die jongen is niet abnormaal omdat hij homoseksueel is, wat voor geloof iemand ook aanhoudt. Door 'de duivel uit te drijven', zeggen ze ook wel dat iemand die homoseksueel is, door de duivel is bezeten. Door dat te zeggen, schiet je de mensheid geheel weer terug naar de middeleeuwen wat betreft hun denkwijzen. Als we zo gaan denken kunnen we straks ook weer slaven aannemen... en ja, dat is een stom voorbeeld, maar dat is het net zo goed om te zeggen dat hij door de duivel is bezeten.houstonwehaveaproblem schreef:Ik kan me voorstellen dat een homosexuele jongen die aangesloten is bij deze kerk zich niet prettig voelt bij zijn geaardheid en dus alle middelen aangrijpt om "normaal" te worden. Is daar iets mis mee?
Hier sluit ik me helemaal bij aan. Moet je eens kijken hoeveel vragen er telkens weer opnieuw gesteld worden. Als we dat gaan verbieden dat er topics komen die redelijk op elkaar lijken, dan gaat het hier een saaie boel worden denk ik.Rover schreef:Beetje raar dat mensen moeilijk doen over het wel of niet discussie kunnen voeren over dit onderwerp. Dan kun je net zo goed gelijk alle topics sluiten..?
"Het is al besproken bla bla bla". Hoeveel onderwerpen komen wel niet opnieuw terug? Waar slapen in SF is toch ook al 100 keer besproken. En die argumenten "Dit is niet alleen in Amerika" vind ik ook beetje overbodig. Dit is een Amerikaans nieuwsfeit. Op dit forum wordt ook de crisis besproken, een crisis die ook "niet alleen in Amerika" is.
En hier hoef ik al helemaal niets meer op toe te voegenwiepster schreef:ook vaak nog met de bijbel in de hand.......heb uw naasten lief...
Een reaktie als dit is te begrijpen als je de amerikaanse cultuur, religie etc niet begrijpt.VioletPrue schreef:Ik ben het helemaal met donut eens!
Het meest sneue aan deze vertoning vind ik nog wel dat die arme jongen denkt dat hij fout bezig is en genezen dient te worden.
Zo zie je maar weer dat intolerantie meer kapot maakt dan je lief is.
Ik stel me die gozer over 10 jaar voor terwijl hij heel lang in therapie moet om in het reine te komen met wie hij echt is.
Ik hoop dat hem dat lukt, zo niet, zal hij doodongelukkig worden.
Dat is niet dubbel hoorVioletPrue schreef:Op zich niet, maar het is gewoon een tegenstrijdigheid.
Hoe kun je nou niet tegen iets zijn, als je het er niet mee eens bent?
Dat is gewoon dubbel.
Ik heb mijn naasten lief maar ben het niet eens met de levensstijl van miljoenen medeburgers. Maar daarom ben ik nog niet tegen hen.wiepster schreef:De uitspraak over homosexuelen kan je ook nog met andere groepen invullen, hispanics, black, jews, immigrants...etc....ook vaak nog met de bijbel in de hand.......heb uw naasten lief...
Dit is nu eenmaal een forum en er zijn talloze onderwerpen denkbaar die al uitvoerig zijn besproken. Kennelijk is men over dit onderwerp ook niet uitgepraat, getuige de posts tot nu toe. En als Marcel iets wil posten over een actueel nieuwsartikel uit Amerika in het daartoe bestemde subforum heeft hij daartoe alle recht. Persoonlijk heb ik echt moeite met wat sommigen anno 2009 nog steeds over homoseksualiteit schrijven, ook hier op dit forum. Kennelijk hebben we nog een langere weg te gaan dan ik gedacht had.RiverCola schreef:Marcel, ik snap niet waarom je deze discussie opnieuw aanzwengelt. We hebben het uitvoerig over homoseksualiteit gehad, de één denkt er zus over en de ander zo. Dat weten we nu toch van elkaar? Laat het dan daarbij.
Wel als er met "levensstijl" bedoeld wordt dat je het er eigenlijk niet mee eens bent dat ze met elkaar het bed delen. Dat haalt het eerste deel van de uitspraak, namelijk "ik heb niks tegen homoseksualiteit", volledig onderuit. Je hebt er dan dus wel degelijk iets op tegen. Seks is nu eenmaal een wezenlijk onderdeel van iedere intermenselijke relatie en om die reden keur je het dan dus alleen goed als twee mannen of vrouwen hun leven met elkaar delen als "huisgenoten". En dat is nu net de kern van de meeste homohaters: stiekem vinden ze het gewoon smerig en vinden ze een homorelatie dus helemaal niet gelijkwaardig aan een heterorelatie.Bramster schreef:Maar het is toch niet erg als je het niet eens bent met iemands levensstijl ?
Ik dacht dat jij als homo toch wel zou moeten weten wat homo sexualiteit betekentWel als er met "levensstijl" bedoeld wordt dat je het er eigenlijk niet mee eens bent dat ze met elkaar het bed delen. Dat haalt het eerste deel van de uitspraak, namelijk "ik heb niks tegen homoseksualiteit", volledig onderuit. Je hebt er dan dus wel degelijk iets op tegen. Seks is nu eenmaal een wezenlijk onderdeel van iedere intermenselijke relatie en om die reden keur je het dan dus alleen goed als twee mannen of vrouwen hun leven met elkaar delen als "huisgenoten". En dat is nu net de kern van de meeste homohaters: stiekem vinden ze het gewoon smerig en vinden ze een homorelatie dus helemaal niet gelijkwaardig aan een heterorelatie
Ik vind het niet erg als homos het bed delen, en ik vind het ook nier erg als anderen dat wel erg vinden. Dat zal dan wel weer erg zijn in ogen van anderen.Wel als er met "levensstijl" bedoeld wordt dat je het er eigenlijk niet mee eens bent dat ze met elkaar het bed delen.
Vele huwlijken eindigen in een platonische relatie, en zijn doordoor toch niet minder waardevol ?Dat haalt het eerste deel van de uitspraak, namelijk "ik heb niks tegen homoseksualiteit", volledig onderuit. Je hebt er dan dus wel degelijk iets op tegen. Seks is nu eenmaal een wezenlijk onderdeel van iedere intermenselijke relatie
Net zoals de meeste wetgevingen homo relaties niet gelijkwaardig vinden aan hetero relaties. Moeten we nu de meeste landen, regeringen en stemnmers ter wereld veroordelen ?en om die reden keur je het dan dus alleen goed als twee mannen of vrouwen hun leven met elkaar delen als "huisgenoten". En dat is nu net de kern van de meeste homohaters: stiekem vinden ze het gewoon smerig en vinden ze een homorelatie dus helemaal niet gelijkwaardig aan een heterorelatie.
Nee, ik bedoelde ook niet dat jij het persoonlijk erg vond, ik probeerde alleen uit te leggen wat tegen de aangehaalde uitspraak had.Bramster schreef:Ik vind het niet erg als homos het bed delen, en ik vind het ook nier erg als anderen dat wel erg vinden. Dat zal dan wel weer erg zijn in ogen van anderen.
Nee, absoluut niet! Als twee mensen er zelf voor kiezen om op die manier hun leven te delen, moet ze dat vooral doen. Sowieso zal ik zoiets niet snel veroordelen, wie ben ik tenslotte? Maar als iemand een homoseksuele relatie veroordeeld op basis van hun "levensstijl" (lees: het feit dat ze seks hebben), dan heb ik daar wel een probleem mee.Bramster schreef:Vele huwlijken eindigen in een platonische relatie, en zijn doordoor toch niet minder waardevol ?
Als je bedoelt dat homohuwelijken in de meeste landen niet legaal zijn, dan wel. Maar in de meeste landen ter wereld is homoseksualiteit an sich wel legaal. En dat is al een hele verbetering in vergelijking met een aantal decennia geleden. En ja, het gelijkwaardig maken van homoseksuele relaties overal ter wereld is wel de kern van de homoemancipatie beweging. Maar je kunt wel overal de barricades gaan beklimmen, maar zoiets heeft ook tijd nodig. Al heb je niettemin wetgeving nodig om die zwakkere groepen in een samenleving te beschermen.Bramster schreef:Net zoals de meeste wetgevingen homo relaties niet gelijkwaardig vinden aan hetero relaties. Moeten we nu de meeste landen, regeringen en stemnmers ter wereld veroordelen ?