Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Navigatiesysteem nodig?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
rolf
Amerika-newbie

Navigatiesysteem nodig?

Bericht door rolf »

Hoi Allemaal,

Op 25-07 is het zover dan vertrek ik samen met mijn vrouw en dochter van 9 jaar, voor een 19-daagse autorondreis naar het westen van de USA ! :D

Vluchten, Hotels en autohuur zijn geregeld, echter (nog) géén navigatie systeem.

Ik heb de volgende vragen:

Heb ik een Navigatie systeem nodig of niet ?

Zo ja: huren of kopen ? (Volgens mij is huren voor 16 dagen net zo duur als kopen.)
Kopen: Welk merk ?
Kopen: Waar hier of in de USA, wat is beter en goedkoper ?
Kopen in de USA: systeem ook bij terugkomst in NL bruikbaar ?

Graag jullie advies !

Vast bedankt !
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Navigatiesysteem nodig ????

Bericht door Njit »

Recentelijk is exact dezelfde vraag al eens gesteld. Zie hier: viewtopic.php?f=30&t=22533
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Maar dat topic gaat alleen over GPS systemen. De vraag is ook of het nodig is.
Ik vind dat het niet nodig is, je kunt heel goed zonder. Wij hebben tijdens onze drie reizen altijd gewoon de RandMac Nally gebruikt en goede wegenkaarten. Gaat prima en vinden wij veel leuker.
Ik ga nu (misschien) voor in Nederland een TomTom aanschaffen en dan neem ik hem misschien ook mee naar Amerika maar alleen om makkelijk restaurants etc te vinden. Verder ga ik hem zo weinig mogelijk gebruiken.

Marjon
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

Ik was toch maar wat blij dat ik voor mijn reis in 2007 nog een TomTom had aangeschaft met kaart van de VS.
Als je alleen onderweg bent kun je niet tegelijk rijden en in de RandMacNally kijken om te zien waar je heen moet.
Het is vooral handig wanneer je op zoek bent naar je hotel.

Groet Theo
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

vana schreef:Maar dat topic gaat alleen over GPS systemen. De vraag is ook of het nodig is.
Ik vind dat het niet nodig is, je kunt heel goed zonder.
ik vind dat ook. Maar het scheelt wel een hoop ergernis en het geeft een hoop rust. Overigens geeft in het topic waar ik naar verwijs ook menig persoon zijn/haar mening over het nut van een GPS. Misschien iets verder lezen dan de eerste regels?
vana schreef:Ik ga nu (misschien) voor in Nederland een TomTom aanschaffen en dan neem ik hem misschien ook mee naar Amerika maar alleen om makkelijk restaurants etc te vinden. Verder ga ik hem zo weinig mogelijk gebruiken.
Dus je gebruikt hem enkel voor restaurants en om de dichtsbijzijnde winkel te vinden en eventueel de benzinepomp en misschien voor dat afgelegen plekje wat moeilijk te vinden is en... en stiekem gebruik je je hem dus best veel :)

Snap niet dat mensen perse een kaart willen blijven gebruiken . Maar goed, dat zal wel een generatieverschil zijn :)
Laatst gewijzigd door Njit op 24 jun 2009, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

Njit heeft wel een beetje gelijk; deze discussie komt een aantal keer per jaar voorbij.

Mijn antwoord; Wij hebben hem de twee keer dat we nu zijn geweest niet gebruikt. Heb hem ook niet gemist.
De kaarten die we bij AAA (Amerikaanse ANWB) hebben gehaald waren voor ons altijd voldoende.
In Las Vegas heb ik hem wel gemist, toen we op zoek waren naar de Walmart. In de overige plaatjes en de globale route is het niet echt heel hard nodig voor nodig is mijn mening..

En Njit; Generatieverschil? Ik ben 23.. Maar vind kaart toch leuker. Niet persé handiger, maar wel leuker
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door pollyblue »

Als je er geen hebt, koop 'm dan. een gps huren kost uiteindelijk evenveel dan de aankoop ervan.
de rand mcnally kan volstaan, maar om in een stad ofzo je hotel te vinden is een gps toch o zo handig.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Absoluut niet nodig, maar kan handig zijn in de steden.
Daar buiten pure onzin.
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Hmmm, ik ben al 50 dus vast en zeker een enorm generatieverschil :P Boven de 30 weet men immers niets meer van moderne communicatiemiddelen ? :lol:
Deze oude vrouw vind kaartlezen gewoon leuk. En ook met een uitdraai van google maps en/of stratenkaart van de grootste steden (kosten daar een schijntje) kom je overal. We zijn tijdens 5 rondreizen nog geen enkele keer verdwaald. Echt nodig vind ik een navigatiesysteem dus niet.

Overigens hebben wij ook geen laptop en geen mobiele telefoon bij ons, we leggen met thuis contact via rooksignalen :wink:
Laatst gewijzigd door thebes op 24 jun 2009, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

thebes schreef:En wij hebben ook geen laptop bij ons en geen mobiele telefoon, we leggen met thuis contact via rooksignalen :wink:
Afbeelding
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Het is tenslotte het land van de kooiboois en d'indianen, 's lands wijs 's lands eer :lol:
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Eens met thebes, hoor. (noem mij maar ouderwets, haha) Ik vind snuffelen op al die ouderwetse kaarten gewoon leuk en van tevoren kijk ik google maps, mapquest etc erop na en print de routebeschrijvingen (vnl. v.w.b. binnen de steden) uit.
Heb wel de laptop en mobieltje bij me, dat geef ik toe.
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

De weg zul je zonder ook wel navigatiesysteem wel vinden, maar als je tijdens een lange rit een beetje zit te vegeteren is het toch wel prettig als een stem even roept dat je er bijna af moet. Als je een afslag voorbij rijdt kan het soms behoorlijk lang duren voor je kunt keren.

En natuurlijk als je een onbekende stad binnenkomt, al die drukte plots. Wij waren vorig jaar bij aankomst in LA maar wat blij dat ons oude PDA-tje ons feilloos van LAX naar ons hotel in Hollywood Hills loodste.

Ook om snel even te checken of er een Subway ofzo in de buurt was vond ik dat ding erg handig.

Dus écht nodig? Nee. Handig? Nou en of. (maar dat had je zelf ook wel door denk ik).
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De vraag is of het nodig is, en dan is het antwoord echt nee. Als je je hier zonder kunt redden, dan kan dat in he zuidwesten zeker. Als je je hotels hebt gereserveerd dan volstaat in 99% van de gevallen de routebeschrijving van het hotel, en een uitdraai van googlemaps kan ook helpen. Buiten de steden is een kaart meer dan voldoende.
Ik gebruik natuurlijk mijn MartinMartin, het wordt wat anders als je alleen rijdt, maar dan zou ik ook nog een kaart gebruiken.
Wat restaurants en supermarkten betreft: we zien wel wat we tegenkomen, we gaan eigenlijk nooit specifiek op zoek naar iets, en je vindt altijd wel wat.
En als je eens moet zoeken is het toch ook geen ramp? Wij plannen alles altijd ruim, dus het is niet erg als we eens moeten zoeken, maar eigenlijk komt dat nooit voor.

Rolf, als je nog geen kaart hebt gekocht, koop dan hier alvast de Hallwag (met nr 5 zul je een heel eind komen). Leuk voor de voorbereiding. Wij halen meestal ook nog een hele lading kaarten en plattegronden bij een AAA-kantoor (gratis voor ANWB-leden), maar eignelijk is de Hallwag al gedetailleerd genoeg.

Ik geef toe, ik ben boven de 50 ...

Marianne
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Matrox schreef:Dus écht nodig? Nee. Handig? Nou en of
Helemaal mee eens! Ik ben blij dat 'Bonnie' ons vertelt wanneer we af moeten slaan, kan ik tenminste rustig genieten van het uitzicht. :mrgreen:
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Bonnie! :lol: Dan is Clyde zeker het mobieltje??
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

jerbia schreef: Ik ben blij dat 'Bonnie' ons vertelt wanneer we af moeten slaan, kan ik tenminste rustig genieten van het uitzicht. :mrgreen:
En ik ben blij dat we Bonnie even te leen hebben, zal vast wel beter werken dan onze Tom van vorig jaar, die heeft ons aardig wat keren "het bos in gestuurd"
Petra
Amerikafan

Bericht door Petra »

Wij waren, op onze eerste reis, heel blij dat we hem bij ons hadden. Onze Belgische dame heeft ons vaak geholpen!
demo1987
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door demo1987 »

Ik ga tegenwoordig nergens meer naar toe zonder Tomtom (wordt ook lastig als je hem op je telefoon hebt staan). Ik probeer uiteraard zo min mogelijk met de Tomtom te rijden, het zuipt namelijk batterijkracht. Maar ik vind het wel fijn om te weten dat ik niet kan verdwalen in die grote steden als LA, SF, LV. Tomtom is geen must, maar wel verdomde handig :P
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Dat is gelijk het grootste nadeel, je kan de weg niet meer vinden zonder het stomme ding.

Ik rij feilloos naar bestemmingen waar ik jaren geleden een keer ben geweest, waar ook ter wereld, maar als ik ergens naar toe ben gereden met mijn navigatie, weet ik absoluut niet hoe ik er nog een keer moet komen zonder dat ding. :mrgreen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer