Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Kan ik flinke kosten verwachten bij gebruik iPhone in VS?
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Kan ik flinke kosten verwachten bij gebruik iPhone in VS?
Kon er geen topic met antwoord van vinden, maar heeft er iemand ervaring met de iPhone in Amerika. Krijg je echt dikke rekeningen als je m constant aan houdt staan? Dit zei mijn vader namelijk dat dat zo wel eens kon zijn. Graag hoor ik hier een duidelijk antwoord op, zodat ik na mn vakantie niet met n torenhoge rekening zit. We vertrekken namelijk zaterdag :dance: dus wilde t graag even weten
http://usa2009.looydesign.nl <- verslag vanaf 27 juni 2009
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Re: Flinke kosten Iphone
Nee, je kunt je iPhone gewoon aanhouden zonder dat je torenhoge rekeningen krijgt. Zorg echter wel dat je data-roaming uitzet voordat je naar Amerika gaat. Op die manier wordt niet van het 3G-netwerk in Amerika gebruik gemaakt. Ik heb dat ook gedaan tijdens mijn laatste 2 reizen naar Amerika dit jaar met mijn iPhone. WiFi kun je gewoon aanzetten zodat je toch het internet op kan (waar mogelijk).
Roland
Roland
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je data-roaming uit hebt staan, is er niks aan de hand.
Staat trouwens standaard uit.
Gewoon via wifi kost helemaal niks, zet je toch data-roaming aan en ga je over het gsm netwerk dingen doen, zoals even internetten of het weer bekijken, kan je inderdaad voor hele nare bedragen komen te staan bij thuiskomst.
Staat trouwens standaard uit.
Gewoon via wifi kost helemaal niks, zet je toch data-roaming aan en ga je over het gsm netwerk dingen doen, zoals even internetten of het weer bekijken, kan je inderdaad voor hele nare bedragen komen te staan bij thuiskomst.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Okee, dat is duidelijk. Dus ik kan zonder enige zorgen gewoon een smsje of belletje doen naar mijn vriendin? Internetten doen we wel in t hotel of via de laptop dus daar heb ik mijn telefoon niet voor nodig
. Maar moet 3 weken zonder mn vriendin, dus dan is t wel leuk om even een belletje of smsje te doen. Dat is natuurlijk ook wel iets duurder maar toch..

Wil je alsjeblieft de topic titel veranderen naar 'iPhone' ipv 'Iphone' kan mij daar zo aan ergeren... sorry mijn fout 
* Opmerking moderator - Marco:
Titel aangepast.

* Opmerking moderator - Marco:
Titel aangepast.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Re: Kan ik flinke kosten verwachten bij gebruik iPhone in VS?
@ looydesign: smsen en bellen moet de kosten niet te hoog maken, check even bij je provider wat de precieze kosten zijn. Het is vooral het internet roamen wat extreem duur is (via sommige providers zelfs meer dan 13 euro per MB).
@ 1250: Hier nog iemand die heel slecht tegen 'Ipod' 'I-pod' 'Iphone' 'Imac' etc kan
@ 1250: Hier nog iemand die heel slecht tegen 'Ipod' 'I-pod' 'Iphone' 'Imac' etc kan

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Dankjewel voor het wijzigen 

9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Namens mij ook bedankt.. Had t niet eens in de gaten. Ik werk zelf hele dagen op de iMac op m'n werk, heb n iPod, en een iPhone maar had t niet eens door dat ik t zo had getypt. Kan er zelf ook niet tegen als het zo staat zoals t eerst stond hoor. Mijn excuses 

- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Kon het niet laten
De EiPhone:

De EiPhone:

1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Overigens een tip, in de app store is Skype te vinden, gratis.
Als je dat op je iPhone installeert, en je neemt even een tientje Sype tegoed, kan je voor heel weinig heel lang bellen als je wifi hebt, in de meeste motels dus.
Als je dat op je iPhone installeert, en je neemt even een tientje Sype tegoed, kan je voor heel weinig heel lang bellen als je wifi hebt, in de meeste motels dus.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Klopt heb ik ook gedaan en werkt goed. Alleen jammer dat ik in Moab niet door het inlogscherm kwam. Met IE7 op de laptop geen probleem maar Safari kon niet met de pagina overweg waardoor ik niet kon bevestigen (voorwaarde om op het gratis netwerk van Moab RV Valley Resort te komen).Pete.Z schreef:Als je dat op je iPhone installeert, en je neemt even een tientje Sype tegoed, kan je voor heel weinig heel lang bellen als je wifi hebt, in de meeste motels dus.

Roland
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Oke dan moet ik daar vanavond maar eens naar kijken dan. Want we gaan zaterdag eindelijk weg dus nog even snel kijken hoe het werkt. 

Ik weet niet of het in dit specifieke geval werkt, maar ik heb hier een app voor. Bij de KPN hotspots heb ik namelijk ook wel eens problemen met de startpagina. de app heet 'Easy Wi-fi' van Devicescape. Je maakt in het programma een setting aan voor de verschillende hotspot aanbieders (hele uitgebreide lijst). Vervolgens druk je in het programma (met Wifi aan) op login, waarna je met safari kan surfen. Het zorgt er dus eigenlijk voor dat je die startpagina over kan slaan.Coyote schreef: Klopt heb ik ook gedaan en werkt goed. Alleen jammer dat ik in Moab niet door het inlogscherm kwam. Met IE7 op de laptop geen probleem maar Safari kon niet met de pagina overweg waardoor ik niet kon bevestigen (voorwaarde om op het gratis netwerk van Moab RV Valley Resort te komen).
Roland
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Coyote schreef:Klopt heb ik ook gedaan en werkt goed. Alleen jammer dat ik in Moab niet door het inlogscherm kwam. Met IE7 op de laptop geen probleem maar Safari kon niet met de pagina overweg waardoor ik niet kon bevestigen (voorwaarde om op het gratis netwerk van Moab RV Valley Resort te komen).Pete.Z schreef:Als je dat op je iPhone installeert, en je neemt even een tientje Sype tegoed, kan je voor heel weinig heel lang bellen als je wifi hebt, in de meeste motels dus.
Roland
Lastig, jammer dat er nog steeds van die brakke sites zijn.
@ looydesign, als je er niet uitkomt geef maar een gil.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Is goed, ik ga t vanavond thuis even downloaden in de app store en mocht ik vragen hebben hoor je dat van me.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Prima, wel via PB, weet je zeker dat ik vlot reageer,mocht het nodig zijn, want daar krijg ik email melding van.
Maar het is allemaal redelijk simpel hoor, Skype.
Maar het is allemaal redelijk simpel hoor, Skype.
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Ik durf het bijna niet te vragen in dit "apple" topic
, maar werkt dit hetzelfde met met de G1 van Google? De roaming en skype?

roaming werkt voor elke telefoon hetzelfde. Het hangt af van je provider (en het abbo) wat de precieze kosten zijn. Het veiligst doe je er aan om alle dataverbindingen uit te zetten. Voor Skype op de G1, er is een beta versie van Skype Lite: http://www.skype.com/intl/en/download/skype/mobile/
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht