Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Waar in de VS zou je willen wonen?
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Of waar wij wonen in Virginia, heeft alles wat je beschrijft en een heel kindvriendelijke buurt
.

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ik ben vandaag nog de hele dag in de natuur geweest en het is groener dan het zuidwesten (die rotsen zouden me na een tijdje gaan vervelen en ik ben iemand die 4 seizoenen op prijs stelt), maar om nou te zeggen, dat het op West Europa lijkt? Ik heb net een ochtend in een park doorgebracht om naar trekvogels te kijken en zelfs na 20 jaar verbaas ik me nog over de ongerepte natuur, zelfs dichtbij de stad. Alles is groter, zelfs de bomen.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Waar in de VS zou je willen wonen?
Mijn partner woont in Oklahoma en afgezien van de tornados en severe thunderstorms vindt ik het een leuke staat.De huizen zijn goedkoop,het is ongelofelijk hoe je daar kunt wonen.Ik hoop mijn plannen volgend jaar waar te kunnen maken.En de zomer begint er al vroeg.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Maar dan kijk je alleen naar de omgeving, niet naar de sociale kanten. Salt Lake City is een Mormonen stad en als je niet Mormoons bent, kun je je daar flink eenzaam voelen, weet ik van mensen, die daar gewoond hebben.rene.jager schreef:Ik kan me wel vinden in de mening dat die rotsen (kale landschappen), hoe bizar ook, je op een gegeven moment meer vervelen dan de "groene" natuur. Vandaar dat ik Salt Lake city ook opgaf. Volgens mij vind je daar zowel bizarre woestijngebieden en groen beboste berggebieden.
Terwijl je in of bij steden als New York, Washington en San Francisco een heel internationale en gemixte bevolking hebt.
Niet iedereen zal die mening over Oklahoma delen, maar het bewijst wel wat ik al eerder opgemerkt heb dat "home is where the heart is", of, om maar eens een Nederlandse wijsheid uit de kast te halen, "Het geluk is waar gij staat."Queeni schreef:Mijn partner woont in Oklahoma en afgezien van de tornados en severe thunderstorms vindt ik het een leuke staat.De huizen zijn goedkoop,het is ongelofelijk hoe je daar kunt wonen.Ik hoop mijn plannen volgend jaar waar te kunnen maken.En de zomer begint er al vroeg.

Als je van lange en hete zomers houdt, dan zit je bij ons in het zuiden goed, maar dat wist je al.

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Ik ben vorige zomer 3000 km van Massachusetts naar Oklahoma gereden en hoe meer we naar het westen trokken hoe vriendelijker ik de mensen vond,dat viel me wel op.In new England waren ze ook wel vriendelijk,maar toch weer anders.
het enige waar ik in Oklahoma niet van hou zijn de insekten...sprinkhanen en zo...yak!Hopelijk wen ik er ooit aan.
het enige waar ik in Oklahoma niet van hou zijn de insekten...sprinkhanen en zo...yak!Hopelijk wen ik er ooit aan.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Petra schreef:
In de keuze heb ik me waarschijnlijk te veel laten leiden door de schitterende "National Parks" in Utah en door de grote Air Force Base "Hill"
en heb ik zeker niet gekeken naar de populatie....
dus wordt het, ... met straatlenge voorsprong
SAN FRANSISCO
[/b]
Je hebt helemaal gelijk. Ik zag er laatst iets over op TV en wist toen direct dat ik daar ab-so-luut niet tussen zou passen. Extreem en orthodox zijn waarschijnlijk de juiste typering voor het grootste deel van deze bevolking.Maar dan kijk je alleen naar de omgeving, niet naar de sociale kanten. Salt Lake City is een Mormonen stad en als je niet Mormoons bent, kun je je daar flink eenzaam voelen, weet ik van mensen, die daar gewoond hebben.
Terwijl je in of bij steden als New York, Washington en San Francisco een heel internationale en gemixte bevolking hebt.
In de keuze heb ik me waarschijnlijk te veel laten leiden door de schitterende "National Parks" in Utah en door de grote Air Force Base "Hill"

dus wordt het, ... met straatlenge voorsprong

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Met betrekking tot dit draadje leek dit spreadsheet me wel leuk:
http://www.bizjournals.com/specials/qua ... spread.XLS
Fairfax County (waar ik woon) is nummer 10, het is het dichtstbevolkte in de top 10 en dat zegt des te meer. Mijn claim op Northern Virginia (het county ten westen van ons is nummer 5) is dus wel terecht, het is hier goed vertoeven
.
http://www.bizjournals.com/specials/qua ... spread.XLS
Fairfax County (waar ik woon) is nummer 10, het is het dichtstbevolkte in de top 10 en dat zegt des te meer. Mijn claim op Northern Virginia (het county ten westen van ons is nummer 5) is dus wel terecht, het is hier goed vertoeven

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Helamaal gelijk Redneck.Redneck schreef:Na al die jaren in het drukke Nederland ben ik blij dat waar ik woon het een stuk rustiger is. Hoe minder "volk" hoe aangenamer ik het vind.

Ik zit hier overigens al met de Rand McNally-atlas op schoot en vraag me af, waar in Georgia woon je? Vlak bij Atlanta,... of echt midden in de County? Heb je daar geen problemen met het vinden van werk?
Gr. René
Hi René,
Ik woon zo'n 150 km. ten zuiden van downtown Atlanta, in Columbus, een stad met in het stedelijk gebied een kleine 300.000 inwoners. Nu klinkt dat erger dan het is want de stad heeft weinig hoogbouw en is vrij uitgestrekt. Van noord naar zuid in de bebouwde kom is zo'n 24 km en van west naar oost zo'n 12 km. Zodra je echter de stad uitgaat, voor mij 10 minuten, is het naar Nederlandse begrippen practisch onbevolkt.
Atlanta is echter dichterbij dan het lijkt want die moloch grenst, met alle 28 counties die er deel van uitmaken, al aan het metro Columbus gebied.
Werk vinden is hier veel moeilijker dan in Atlanta, maar wij zijn allebei geen liefhebbers van grote steden en dus proberen we hier ons bestaan op te bouwen.
gr. Redneck
Ik woon zo'n 150 km. ten zuiden van downtown Atlanta, in Columbus, een stad met in het stedelijk gebied een kleine 300.000 inwoners. Nu klinkt dat erger dan het is want de stad heeft weinig hoogbouw en is vrij uitgestrekt. Van noord naar zuid in de bebouwde kom is zo'n 24 km en van west naar oost zo'n 12 km. Zodra je echter de stad uitgaat, voor mij 10 minuten, is het naar Nederlandse begrippen practisch onbevolkt.
Atlanta is echter dichterbij dan het lijkt want die moloch grenst, met alle 28 counties die er deel van uitmaken, al aan het metro Columbus gebied.

Werk vinden is hier veel moeilijker dan in Atlanta, maar wij zijn allebei geen liefhebbers van grote steden en dus proberen we hier ons bestaan op te bouwen.

gr. Redneck
Georgia on My Mind
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hi,
Ik zie het op de kaart, vlak bij de grens met Alabama. Een aardig groot militair complex hebben jullie daar naast de deur liggen. O.a. Lewson Amry Air Field. Komen er dagelijks veel vliegtuigen c.q. heli's over vliegen?
Voor veel mensen betekent dit overlast, maar ja, kijk naar mijn avatar en je begrijpt dat het mij niet gek genoeg kan
Gr. René
Ik zie het op de kaart, vlak bij de grens met Alabama. Een aardig groot militair complex hebben jullie daar naast de deur liggen. O.a. Lewson Amry Air Field. Komen er dagelijks veel vliegtuigen c.q. heli's over vliegen?
Voor veel mensen betekent dit overlast, maar ja, kijk naar mijn avatar en je begrijpt dat het mij niet gek genoeg kan

Gr. René
René,
Zodra we de Chattahoochee rivier overgaan, zitten we inderdaad in Richard's 'Bama' en moet de klok een uur terug vanwege de andere tijdzone.
Ja, Fort Benning is een flink uit de kluiten gewassen militaire post. Met de vliegtuigen valt het nogal mee, heli's zie je wel regematig overvliegen. Net als jij vind ik het geen overlast want ik ben erg geïnteresseerd in vliegtuigen.
gr. Redneck
Zodra we de Chattahoochee rivier overgaan, zitten we inderdaad in Richard's 'Bama' en moet de klok een uur terug vanwege de andere tijdzone.

Ja, Fort Benning is een flink uit de kluiten gewassen militaire post. Met de vliegtuigen valt het nogal mee, heli's zie je wel regematig overvliegen. Net als jij vind ik het geen overlast want ik ben erg geïnteresseerd in vliegtuigen.
gr. Redneck
Georgia on My Mind
Ik woon ook waar ik wel zou willen wonen, in North East PA in een, zo als dat zo mooi heet, Township (81 Km2), met volgens de laatste telling 983 inwoners.
Het is er heerlijk toeven, genoeg ruimte, volgens Petra's lijstje nog niet eens in de top 1000, maar ik zou voor geen goud willen ruilen met iemand uit een stad.
/PeeJay
Het is er heerlijk toeven, genoeg ruimte, volgens Petra's lijstje nog niet eens in de top 1000, maar ik zou voor geen goud willen ruilen met iemand uit een stad.

/PeeJay
Laatst gewijzigd door PeeJay op 28 mei 2004, 03:26, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 6737 Weergaves
-