Wat houdt een controle hier eigenlijk in? In NL ben ik met 3 minuten de stoel uit en wordt er alleen wat tandsteen weggehaald. Is het hier uitgebreider?
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
tandarts
-
donut
tandarts
Wetende dat je zeker 2 x per jaar in NL bent, is het dan een goede optie om daar ook je tandarts te blijven bezoeken? Ik doel hiermee op de kosten. Ik neem aan dat een tandartsbezoek hier meer kost dan in NL? Volgens mijn man (die zelf overigens nooit meer naar de ta gaat
) betaal je, ook als je aanvullend verzekerd bent, evengoed nog veel geld voor een behandeling, laat staan als je echt iets moet. Ik moet wellicht over een tijdje aan een kroon.
Wat houdt een controle hier eigenlijk in? In NL ben ik met 3 minuten de stoel uit en wordt er alleen wat tandsteen weggehaald. Is het hier uitgebreider?
-
FlipjeBTiel
- Amerika-expert
Re: tandarts
Werk dat gedaan wordt hangt heel erg van je tandarts af, en kosten uit eigen zak hangt heel sterk af van je verzekering, en van het soort behandeling. Ik heb uiteindelijk een tandarts gevonden die rustig een half uur uittrekt voor een controle ("deep cleaning" is dan nog apart), en daar verder geen eigen bijdragen (co-pay) rekent omdat de verzekering preventie zeer sterk aanmoedigt.
Gr., Flipje
Gr., Flipje
- DixieChick
- Amerika-expert
Ik ben hier zeker 90 min kwijt aan de tandarts. Het begint met een assistent die je mond echt zeer grondig schoonmaakt, en daar bij mij soms wel meer dan een uur mee bezig is (niet dat ik nou zo'n ranzige mond heb ,dat is klaarblijkelijk standaard). En daarna komt de tandarts alles nog eens zeer nauwkeurig nakijken.
Bij ons is alles volledig gedekt, maar dat verschilt per verzekering.
Bij ons is alles volledig gedekt, maar dat verschilt per verzekering.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
- Bandido
- Amerika-expert
Dat lijkt me juist niet zo'n verstandig idee als je eens iets hebt dat meteen behandeling nodig hebt. Ik doel ondermeer op acute kiespijn. Dat is gewoon heel onhandig.donut schreef:Wetende dat je zeker 2 x per jaar in NL bent, is het dan een goede optie om daar ook je tandarts te blijven bezoeken?
Qua kosten valt het hier wel mee vind ik. Ik ben goed verzekerd, het enige wat wel meer kost zijn implantaten ed. Maar dat is ook in NL niet goedkoop natuurlijk. Verder vind ik de zorg hier wel beter, er wordt vooral beter schoongemaakt. En alles is volstrekt pijnloos en dat is ook wat waard. Ik moet bv binnenkort voor een implantaat en er moet een stuk wortel verwijderd worden en dan ga je gewoon een half uurtje onder zeil. Echt prima dat ik niet bewust bij dat gehak en geboor hoef te zijn.
"Keep Georgia On Your Mind"
Dan heb ik nog wel een aanvullende vraag: hoe kies je een tandarts uit, behalve dat je erop let dat die tandarts in het lijstje (zeg maar liever waslijst) van de verzekering voorkomt?
-
donut
Dat is zeker wat waard!Bandido schreef: En alles is volstrekt pijnloos en dat is ook wat waard. Ik moet bv binnenkort voor een implantaat en er moet een stuk wortel verwijderd worden en dan ga je gewoon een half uurtje onder zeil. Echt prima dat ik niet bewust bij dat gehak en geboor hoef te zijn.
Succes trouwens met je behandeling, klinkt spannend.
Dixie wow! Dat is echt goed voor elkaar als alles zo grondig wordt gereinigd. Daar kunnen ze in NL dan nog een puntje aan zuigen.
- Bandido
- Amerika-expert
Ik heb gewoon rondgevraagd in mijn omgeving. De tandarts die ik nu heb werd me aangeraden door een kennis hier. Dat is altijd nog de beste reclame.Amikix schreef:Dan heb ik nog wel een aanvullende vraag: hoe kies je een tandarts uit, behalve dat je erop let dat die tandarts in het lijstje (zeg maar liever waslijst) van de verzekering voorkomt?
Ja, dat vind ik echt heel belangrijk. Ik heb al best wat tandheelkundige issues achter de rug en niet dat ik nou zo kleinzerig ben, maar ik vond een aantal dingen echt heel pijnlijk. Vooral sommige wortelkanaalbehandelingen die ik heb ondergaan.donut schreef:Dat is zeker wat waard!dat heb ik met mijn bevalling ook wel gemerkt met die zalige ruggeprik
Succes trouwens met je behandeling, klinkt spannend.
-
donut
Werd je voor die wortelbehandelingen niet onder zeil gebracht? Of was dat nog in NL?
- Bandido
- Amerika-expert
Nee dat was nog in NL en het werd natuurlijk wel verdoofd, maar dat was niet voldoende helaas.
-
Staceybeesie
- Amerika-expert
Voor mijn gevoel is het een beetje dubbel.
Ten eerste moest ik een tandarts zoeken die "inner" was in de verzekering.
Toen ik die had gevonden werd er inderdaad heel grondig te werk gegaan.
Foto's en elke kies en tand werd in kaart gebracht en werd schoongemaakt.
Dit alles bij elkaar duurde meer dan een uur en we hadden zelfs geen co-pay.
De tandarts daarentegen vond dat ik meteen en wel zeer spoedig 5 kronen nodig had.
Het werd ook een soort van mede gedeeld van als je het niet gelijk doet, vallen morgen je kiezen er uit.
Kosten per kroon $ 650,- en wij hebben de uitgebreidde tandartsverzekering.
Omdat ik het vijf kronen verhaal een beetje vaag vond, omdat ik altijd trouw naar de
tandarts ging in NL ben ik een paar maanden na dit bezoek naar mijn tandarts in NL geweest.
Kostte me $ 45,- Euro en die vertelde me dat mijn kiezen prima in orde waren.
En zeker geen kronen zou nemen.
Mijn man moest bij diezelfde tandarts meteen een brug en anders zou zijn hele gebit vervallen.
En voor het schoonmaken moest hij een keer terug komen want dat zou zeker twee uur in beslag nemen.
En echt, wij gingen altijd in NL naar de tandarts. Ze deden net of we uit een derde wereld land kwamen.
Niet te geloven.....Na de uitslag van mijn NL tandarts bezoek, hebben we die hele ervaring maar voor lief genomen.
Het is denk ik een andere manier van bekijken. In Amerika is het meer een estetische benadering
terwijl in Nederland het meer een behoud is van je eigen tanden. Het is waar je voor kiest, denk ik.
Maar wees er op voorbereid. Ik, daaren tegen ben nooit meer naar die tandarts terug gegaan.
Ten eerste moest ik een tandarts zoeken die "inner" was in de verzekering.
Toen ik die had gevonden werd er inderdaad heel grondig te werk gegaan.
Foto's en elke kies en tand werd in kaart gebracht en werd schoongemaakt.
Dit alles bij elkaar duurde meer dan een uur en we hadden zelfs geen co-pay.
De tandarts daarentegen vond dat ik meteen en wel zeer spoedig 5 kronen nodig had.
Het werd ook een soort van mede gedeeld van als je het niet gelijk doet, vallen morgen je kiezen er uit.
Kosten per kroon $ 650,- en wij hebben de uitgebreidde tandartsverzekering.
Omdat ik het vijf kronen verhaal een beetje vaag vond, omdat ik altijd trouw naar de
tandarts ging in NL ben ik een paar maanden na dit bezoek naar mijn tandarts in NL geweest.
Kostte me $ 45,- Euro en die vertelde me dat mijn kiezen prima in orde waren.
En zeker geen kronen zou nemen.
Mijn man moest bij diezelfde tandarts meteen een brug en anders zou zijn hele gebit vervallen.
En voor het schoonmaken moest hij een keer terug komen want dat zou zeker twee uur in beslag nemen.
En echt, wij gingen altijd in NL naar de tandarts. Ze deden net of we uit een derde wereld land kwamen.
Niet te geloven.....Na de uitslag van mijn NL tandarts bezoek, hebben we die hele ervaring maar voor lief genomen.
Het is denk ik een andere manier van bekijken. In Amerika is het meer een estetische benadering
terwijl in Nederland het meer een behoud is van je eigen tanden. Het is waar je voor kiest, denk ik.
Maar wees er op voorbereid. Ik, daaren tegen ben nooit meer naar die tandarts terug gegaan.
- Bandido
- Amerika-expert
Grappig, bij mij was dat juist in NL het geval. Toen ik de laatste keer van tandarts veranderde in NL, vond mijn nieuwe tandarts dat ik ook wel toe was aan drie kronen, een implantaat en een brug! Nou heb ik inderdaad wel wat issues gehad met mijn gebit, maar dit ging me toch wat ver. Vooral ook financieel. Helemaal omdat ik trouw naar de tandarts ga, het goed onderhoud etc. Het verschilt dus denk ik ook gewoon wel per tandarts.Staceybeesie schreef:De tandarts daarentegen vond dat ik meteen en wel zeer spoedig 5 kronen nodig had.
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Maar is het ook niet zo dat je in Nederland sowieso meer betaalt als je daar niet verzekerd bent? Het lijkt me een leuk idee om 2 keer per jaar naar een tandarts in Nederland te gaan, maar ik ben hier verzekerd en niet daar, dus dan vraag ik me af of je dan toch niet duurder uit bent in Nederland zonder verzekering.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
- TedjevanEs
- Amerikakenner
Dit klinkt bekend, ik had precies dezelfde ervaring toen ik hier een aantal jaar geleden voor het eerst naar een tandarts ging.Staceybeesie schreef:De tandarts daarentegen vond dat ik meteen en wel zeer spoedig 5 kronen nodig had.
Kosten per kroon $ 650,-...
Ze namen eerst 10 x-rays en daarna werd me 2 kronen en 1 of ander apparaat voor 's-nachts in te doen want ik zou mijn tanden knarsen?
Nou even nagevraagd bij mijn ega en NL tandarts, die wisten van niks! Dit apparaat moest ook nog eens $1000 kosten.
Meteen van tandarts gewisseld, zit nu al jaren bijdezelfde, gaat prima....
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
In 2007 was ik een dagje in Tijuana. Ik heb nog nooit zo veel tandartsen (en apothekers) bij elkaar gezien als daar. Zag er ook allemaal erg
vetrouwd uit daar. Op elke hoek kon je wel wat laten trekken, boren of een wortelkanaalbehandeling ondergaan. Zegt misschien wel wat over de prijzen in de VS ?
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- Bandido
- Amerika-expert
Het zegt vooral wat over het aantal mensen dat in de VS onverzekerd rondloopt. Zo'n 40% van de bevolking heb ik me weleens laten vertellen. Als je wel verzekerd bent, valt het wel mee.Ruud2004 schreef:Zegt misschien wel wat over de prijzen in de VS ?
Ja, je verhaal klopt deels. De eerste keer dat ik in the VS naar de tandarts ging werd mij ook verteld dat hij mij 2 veel mooiere kronen (voortanden) kon geven. Ik heb hem zijn gang laten gaan, en hij kreeg gelijk. Je kunt nu niet meer zien dat ik kronen hebt, terwijl het voor die tijd zeer duidelijk was!!!Staceybeesie schreef: Het is denk ik een andere manier van bekijken. In Amerika is het meer een estetische benadering
terwijl in Nederland het meer een behoud is van je eigen tanden.
Dus, ja het gaat in Nl meer om het behoud, maar aan de andere kant, het is wel je visitekaartje! Dus waarom mag dat niet wat mooier?
Als ik weer eens in Nl ben en al die tv persoonlijkheden zie met gele sigaretentanden lopen me de rillingen over de rug..... Natuurlijk is het niet "nodig", maar het oog wil ook wat, toch??
each day's a gift and not a given right
-
Staceybeesie
- Amerika-expert
Ja het oog wil ook wat, maar 5 x $ 650,- als het niet nodig is... hou ik liever in mijn eigen portemonnee.
Ipv die van de tandarts.
En echt mijn tanden zijn best aardig hoor eigenlijk best mooi zelfs.....
Ipv die van de tandarts.
En echt mijn tanden zijn best aardig hoor eigenlijk best mooi zelfs.....
Je hebt helemaal gelijk, en als je tevreden bent met wat je hebt is het zeer zeker een hoop geld. En ik ben blij dat jij tevreden bent met wat je hebt.
Ik wil ook niemand aanvallen hierop. Maar ik moet toegeven dat ik een iets andere kijk op het hele gebeuren heb sinds ik hier woon.
Wat ik er niet bij heb vermeld is dat ik niet lang voor vertrek naar de US nog bij mijn tandarts in Nl ben geweest voor een check up. Ik heb toen ook gevraagt of ik niet een paar nieuwe kronen kon krijgen want je zag echt heel duidelijk dat het neppers waren. Ik kreeg toen de vraag of ze los zaten of ofdat ik pijn had en als dat niet zo was dan kon ik er nog jaren mee door... Dus de Nl tandarts wilde hier helemaal niets aan doen!
Daarom ben ik heel blij dat men hier iets meer naar het estetische plaatje kijkt.... En daar heb ik persoonlijk wel dat geld voor over.
Wat ik er niet bij heb vermeld is dat ik niet lang voor vertrek naar de US nog bij mijn tandarts in Nl ben geweest voor een check up. Ik heb toen ook gevraagt of ik niet een paar nieuwe kronen kon krijgen want je zag echt heel duidelijk dat het neppers waren. Ik kreeg toen de vraag of ze los zaten of ofdat ik pijn had en als dat niet zo was dan kon ik er nog jaren mee door... Dus de Nl tandarts wilde hier helemaal niets aan doen!
Daarom ben ik heel blij dat men hier iets meer naar het estetische plaatje kijkt.... En daar heb ik persoonlijk wel dat geld voor over.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik kom net thuis van de tandarts. Was een hoekje van een snijtand afgebroken, een piepeklein stukje. Ik moest 78 euro betalen, en daarvan krijg ik een 66 euro terug van het ziekenfonds. Dat wil zeggen dat ik nu eigenlijk 12 euro zelf moet betalen. Maar als ik in Amerika verzekerd was, had ik die 78 euro moeten betalen. Is niet teveel voor een second opinion, lijkt me.houstonwehaveaproblem schreef:Maar is het ook niet zo dat je in Nederland sowieso meer betaalt als je daar niet verzekerd bent? Het lijkt me een leuk idee om 2 keer per jaar naar een tandarts in Nederland te gaan, maar ik ben hier verzekerd en niet daar, dus dan vraag ik me af of je dan toch niet duurder uit bent in Nederland zonder verzekering.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON