Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Lage prijzen, aanbiedingen voor vliegreizen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Marjon,

Even googlen doet wonderen... :wink:

Volgens mij wordt met de 333 Prop een Airbus A330-300 bedoeld, en met de 320 Jet een Airbus A320-100/200.

Of de Airbus A330-300 schermpjes in de stoelen heeft, betwijfel ik. Misschien kun je dat terug vinden op de site van Northwest? Ben er haast wel zeker van dat de Airbus A320 geen schermpjes in de stoelen heeft.

Roland 8)
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Arjen
Amerikafan

Bericht door Arjen »

Volgens Seatguru heeft een Airbus A330-300 van Northwest wel schermpjes in de stoelen.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Arjen schreef:Volgens Seatguru heeft een Airbus A330-300 van Northwest wel schermpjes in de stoelen.
Volgens mij ook als ik onderstaande lees:

Note: The video equipment blocks your underseat room in Economy seats A,D,F,J except bulkheads.
Deze informatie krijg je ook als je op de stoelen klikt
Ik vraag me alleen af in hoeverre je daar last van hebt. Is dit altijd zo als je schermpjes hebt?

Marjon
( en ik had gegoogled hoor Roland, maar waarschijnlijk niet met de juiste woorden :oops: :wink: )
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

vana schreef:( en ik had gegoogled hoor Roland, maar waarschijnlijk niet met de juiste woorden :oops: :wink: )
Ik bedoelde het ook uit gekkigheid hoor, niet om je "de les te lezen" :) :wink:

Roland 8)

Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

vana schreef:Note: The video equipment blocks your underseat room in Economy seats A,D,F,J except bulkheads.
Deze informatie krijg je ook als je op de stoelen klikt
Ik vraag me alleen af in hoeverre je daar last van hebt. Is dit altijd zo als je schermpjes hebt?
Ik denk dat jullie gelijk hebben. Kijk maar eens op deze site van Northwest Airlines.

Die metalen kastjes zijn mij ook al eens opgevallen in de Boeing 777 van United Airlines. Wist niet waar dat voor was, maar die zijn dus waarschijnlijk voor de schermpjes. Daar had ik er niet echt last van. Maar goed, toen zat ik ook in de Economy Plus klasse en dan heb je al meer beenruimte.

Roland

Arjen
Amerikafan

Bericht door Arjen »

Als je op seatguru met je muis over het tv icoontje gaat, waar 'video' onder staat, krijg je nog meer informatie.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Bedankt voor alle info

toch nog twee vraagjes Roland.
Als ik boek via Monty Travel is het dan op de één of andere manier mogelijk om van tevoren stoelen te reserveren. We willen erg graag met zijn vieren bij elkaar zitten.
En als ik via internet boek kan ik dan direct betalen en een ticket uit laten printen en naar me toe laten sturen?

Marjon
Arjen
Amerikafan

Bericht door Arjen »

Als je een e-ticket hebt, kun je inloggen op nwa.com en daar je eigen stoel selecteren op een plattegrondje van het vliegtuig. Zo'n e-ticket krijg je dan ook per mail toegestuurd.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

vana schreef:toch nog twee vraagjes Roland.
Als ik boek via Monty Travel is het dan op de één of andere manier mogelijk om van tevoren stoelen te reserveren. We willen erg graag met zijn vieren bij elkaar zitten.
En als ik via internet boek kan ik dan direct betalen en een ticket uit laten printen en naar me toe laten sturen?
Marjon,

Stoelen

je kunt een verzoek doen om stoelen bij elkaar te krijgen:
Can I reserve a seat assignment?
Airlines offer reserved seat selection on most flights prior to departure. Boarding pass issuance is restricted to the day of the flight. You may request window or aisle seating on the search form, or special seating arrangements can be entered in the comments field on the reservation form.
Zie ook deze site.

Ticket

Het zou mij niets verbazen dat je de tickets gelijk betaalt per CreditCard. (Houd wel rekening met je limiet op je CC. Zo is mijn limiet EUR 2.500. Ik kan er dus geen 4 tickets tegelijk mee betalen).

Je krijgt tegenwoordig geen "echte" ticket meer maar een e-ticket. Die krijg je ook bij MontyTravel zoals uit onderstaande te lezen valt:
What is an eticket?
An eticket, or electronic ticket, represents your reservation for a flight, but is not in a paper format. You will be supplied a confirmation number as your proof of purchase. You will not receive a paper ticket. With an eticket, your name and flight details will be in the airline's computer. An eticket is NOT a boarding pass. You will still have to check-in to receive your boarding pass.

PLEASE NOTE: New regulations require you to present a printed receipt of your e-ticket purchase in order to receive a boarding pass. Please be certain to print your confirmation details page or your confirmation email and bring it with you to the airport. Failure to do so will result in your inability to board your flight.
Zijn al je vragen nu beantwoord?? :wink:

Roland (die misschien maar moet gaan uitzien naar een baan in de reiswereld... :lol: )

Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Wellicht ten overvloede, maar ik meld het toch nog maar even.

Zorg dat de namen op de e-tickets exact overeenkomen met de namen in de paspoorten.

Roland

vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Bedankt voor alle info Roland, je bent een schat :D

En als je bij een reisbureau gaat werken kun je veel gratis studiereisjes maken. Misschien kun je wel bij Jan Doets gaan werken.

Marjon
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Oh en jij natuurlijk ook bedankt Arjen
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Oké dat doe ik dus nooit meer :(
Ik heb net samen met Ger proberen te boeken via Monty Travel.
Wat een gedoe is dat zeg. Eerst wisten we steeds niet wat we in moesten vullen bij voornaam. In het paspoort staat die volledig maar op de credit card staan alleen de initialen. Dat klopte dus niet met elkaar en gaf steeds problemen.
Toen wist ik niet of ik mijn meisjesnaam of getrouwde naam in moest vullen( heb mijn meisjesnaam maar gedaan staat ook zo in mijn paspoort0

Toen alles ingevuld was kreeg ik een weigering i.v.m mijn creditcard.
Gebeld met VISA om tijdelijk mijn limiet te verhogen tot ik het bedrag heb overgeboekt.
Terwijl ik belde had ik alle gegevens op mijn scherm laten staan en daarna drukte ik op refresh. Krijg ik een bericht dat ongeveer zo luidde:
Your request is alraedy submitted to??? . Our agent will contact you per e-mail.

Ik heb geen idee of ik nu wel of niet of misschien wel 2x geboekt heb.
:dunno:
Ik heb een e-mailtje gestuurd en wacht het allemaal maar af.

Tot zover mijn eerste poging met on-line boeken.
Het was geen succes

Marjon
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Hè, wat vervelend allemaal. :cry:

Ik heb zojuist even de site bekeken en een "proefboeking" gedaan. (Tot het scherm waar je je n.a.w. gegevens in moet vullen).

Bij de betalingsgegevens moet je de gegevens invullen zoals die met de CreditCard overeenkomen. En bij de passagiersgegevens zoals die in het paspoort staan.

Refresh in het boekingsscherm wordt inderdaad vaak afgeraden, zeker als je al bevestigd hebt. Heb je al bij het scherm View/Cancel Reservation gekeken? Een bevestiging heb je denk ik nog niet ontvangen, maar misschien kun je met je emailadres de status opvragen?

Ik hoop dat jullie inmiddels bericht van MontyTravel hebben gehad. Men schijnt 24 uur per dag beschikbaar te zijn, zo lees ik op hun site.

Succes ermee.

Roland

Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik dacht laat ik ook eens even kijken bij Monty Travel,maar die site werkt dus niet op de Mac....heel brak gebouwd.

Dus zijn ze weer een potentiele klant kwijt. :D
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik begrijp nu waarom ze me hier thuis een stuntel noemen want ik kwam er dus net achter dat ik die e-mail met mijn nieuwe laptop verstuurd heb en daar kan ik dus nog geen e-mails mee versturen (en ik ben echt niet blond :lol: )
Ik heb dus net weer een mail verstuurd en vlak daarna een bericht gekregen dat de mail ontvangen en gelezen is. Ik hoop dus snel iets te horen.

Om nog even verder te gaan op het verhaal over goedkope tarieven.
Vanmorgen was ik bij het reisbureau want daar hadden ze een nog goedkoper tarief voor ons gevonden.
Toen de medewerkster de reis voor ons wilde boeken kreeg ze de melding dat de hele goedkope klasse vol zat. Dat geloofde ik niet dus is ze gaan bellen voor me.

Het volgende werd haar gemeld: De datum die wij wilden boeken ligt precies in de zomervakantie (drukste week) en veel maatschappijen geven gewoon de goedkoopste klassen niet vrij omdat de plaatsen toch wel verkocht worden, ook tegen de hogere tarieven.
Als over een tijdje nog teveel plekken over zijn in het vliegtuig geven ze de lage tarieven eventueel nog vrij.

Vandaar dat je dus bij bijvoorbeeld vliegwinkel veel lage tarieven ziet die je echter niet kunt boeken ( dan geeft hij aan" zoek andere datum")

Voor het hoogseizoen is het dus moeilijk de laagste klassen te boeken.

Marjon
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Bovenstaande is dus waarschijnlijk wat wij vorig jaar hebben meegemaakt. Tot half december kwamen we toen totaal op 2600 euro. In ene was dat gezakt naar 2000.
Daar hopen we dan dit jaar ook maar weer op.
Wat mij trouwens opvalt is dat in de lijsten van vluchten in het hoogseizoen bij vliegwinkel enz. helemaal geen British Airways staat.
Flying_Circus
Amerika-ontdekker

Bericht door Flying_Circus »

Ik ben op zoek naar tickets Amsterdam - Chicago en terug Denver - Amsterdam. Ik ben vandaag begonnen met het bijhouden van een spreadsheet om te kijken hoe de prijzen zich ontwikkelen, puur uit interesse en misschien ontdek ik het een en ander en heb ik d'r in het vervolg nog wat aan.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

vana schreef:Ik heb geen idee of ik nu wel of niet of misschien wel 2x geboekt heb.
Hallo Marjon,

Eigenlijk ben ik heel benieuwd hoe dit verhaal nu afgelopen is? Heb je hier nu wel of niet tickets gekregen?
Ik heb in april/mei ook op het allerlaatst toen nog tickets geboekt bij Monty Travel. Omdat ik in tijdnood (moest binnen 2 dagen tickets hebben) en ik nog wat vragen had, heb ik met ze gebeld (2x zelfs). Ik werd uiterst correct hier te woord gestaan en er is zelfs nog enige moeite voor mij gedaan om het sneller voor elkaar te krijgen (ivm betaling e.d.).
Ook de auto heb ik hier toen gehuurd.
Wat ik er mee wil zeggen, dat mijn ervaring met Monty Travel dus heel positief is. Alle papieren e.d. waren prima in orde en op tijd.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi Marjan,

Gezellig dat je weer terug bent (hoewel je zelf waarschijnlijk liever nog even gebleven was)

Ons verhaal is heel goed afgelopen. We kregen diezelfde avond een keurig mailtje van Monty Travel of we even telefonisch contact op wilden nemen. Dat hebben we gedaan en de boeking bleek gewoon gelukt te zijn. Wel wilden ze van ons persoonlijk nog even een bevestiging dus vandaar het mailtje. De volgende dag hadden we al een uitgebreide bevestiging met het itinerary number binnen.

Net zoals bij jullie zijn we uiterst vriendelijk en correct door ze geholpen. Hele aardige mensen die ook de tijd namen om nog andere vragen van ons te beantwoorden, dus ik heb alle vertrouwen dat het allemaal goed zit.

Wat het tarief betreft:
Het tarief waarop we aan het begin van het topic begonnen was ¤ 3708,- voor 4 personen en we zijn nu uitgekomen op
¤ 2885,!!!! ( ¤ 721,- p.p. alles inclusief)
Dank zij de tips van de forummers en vooral van Roland zijn we dus ¤ 813, goedkoper uit dan bij onze eerste optie. Allemaal nogmaals heel erg bedankt hiervoor. :doublethumb:

Misschien waren we, als we even gewacht hadden, nog goedkoper uit geweest maar we willen het risco niet nemen en zijn tevreden met dit tarief, mede omdat we zelfs ¤200,- minder kwijt zijn dan vorig jaar.

We vliegen nu natuurlijk wel op Phoenix i.p.v. Denver maar dat vinden we eigenlijk wel leuk want dat geeft ons de gelegenheid om eerst naar Denver te reizen via Arches, Monument Valley en misschien Mesa Verde. En dat zijn nu nèt de plekken die we vorig jaar niet bezocht hebben.

Terug reizen we dan via Capitol Reef (ook nog niet bezocht) en Las Vegas. Daar zijn de kinderen heel gelukkig mee.
Ook pakken we misschien Lake Havasu nog mee, dat hebben we vorig jaar omdat we verkeerd gereden waren gemist.

Zo zie je maar, gooi gewoon een vraag om advies in de groep hier en het balletje gaat vanzelf rollen, alleen soms een andere kant uit dan je gepland had, maar wèl net zo leuk!!

Onze uiteindelijk trip is geworden: van 20 juli 2006 t/m 18 augustus 2006 (31 dagen). We vliegen met KLM/ Northwest met een tussenstop in Detroit.

Groetjes Marjon
Laatst gewijzigd door vana op 17 dec 2005, 21:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer