Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Creditcard / Pincode

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Tim1980
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Creditcard / Pincode

Bericht door Tim1980 »

Komende zaterdag vertrekken we richting Amerika. Nu ben ik er alleen net achter gekomen dat ik de pincode van mijn creditcard niet meer weet. Net 2 keer de verkeerde ingetoetst en maar geen 3e poging gedaan. Nieuwe pincode is aangevraagd, maar duurt 3 tot 5 werkdagen. Zal er dus om hangen of die op tijd binnen is. Eventueel kan iemand maandag mijn code doorsmsen en heb ik hem dus maandag wel. Maar ja, niet bij het ophalen van mijn auto. Gelukkig is die al betaald.

Maar mijn vraag is: Tijdens mijn laatste 2 reizen heb ik geen 1 keer mijn pincode gebruikt. Is dit veranderd?
Hoevaak hebben jullie je pincode moeten gebruiken bij het gebruik van je Creditcard?

Altijd lekker een beetje stress voor je vertrek :D

Gr. Tim
http://timenmo2010.waarbenjij.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2009.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2008.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2007.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Emenem
Amerikakenner

Re: Creditcard / Pincode

Bericht door Emenem »

Bij het ophalen van de huurauto nog nooit. Ook niet bij de hotels.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Van origine heb je de pincode alleen nodig wanneer je geld uit een ATM haalt. Nieuwe creditcards (met een EMV Chip) hebben een pincode die uiteindelijk de handtekening moet vervangen. In een aantal landen zoals Frankrijk is dit systeem al behoorlijk ingevoerd. In de VS daarentegen nog bijna niet, dus ik zou me er geen zorgen om maken, en al zeker niet als er nog geen chip op je CC blijkt te zitten :)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Irma
Amerikafan

Bericht door Irma »

In tegenstelling tot Europa zal je in Amerika je pincode niet vaak nodig hebben. Ze hebben mij er daar nog nooit om gevraagd.
Natuurlijk heb je hem wel nodig als je geld op wil nemen uit de geldautomaat, maar dat zou ik niet doen, is duur.

Goede reis. Geniet ervan!!
Tim1980
Amerikakenner

Bericht door Tim1980 »

Ok, bedankt voor de reacties. Mijn CC heeft wel al een chip trouwens, maar gelukkig dat ze in de VS nog vooral met de vertrouwde handtekening werken.

Gr. Tim
http://timenmo2010.waarbenjij.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
vanAd
Amerika-ontdekker

Bericht door vanAd »

Allen bij sommige tankstations werd bij de pomp zelf om een 5 cijferige pincode gevraagd, alleen wij hebben een 4 cijferige pincode. Als we dan naar de kassa gingen dan konden we wel gewoon tanken met dezelfde creditcard zonder pincode.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Dat kan je bij de meeste pompen oplossen door gewoon je NL/BE postcode in te geven met een nul voor of achter de andere 4 cijfers.
Die mogelijkheid wordt wel minder heb ik begrepen maar tot op heden heb ik zo nog altijd kunnen tanken.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Nog even ter aanvulling: een pincode heb je alleen nodig als je geld wilt opnemen. En dat zou ik gewoon met je normale bankpas ("debit-card") doen. Met een credit card is dat veel duurder. En als je met een credit card wilt betalen hoef je alleen een handtekening te zetten en dat hoeft vaak niet eens meer. Geen probleem dus! 8)
"Keep Georgia On Your Mind"
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

vanAd schreef:Allen bij sommige tankstations werd bij de pomp zelf om een 5 cijferige pincode gevraagd, alleen wij hebben een 4 cijferige pincode. Als we dan naar de kassa gingen dan konden we wel gewoon tanken met dezelfde creditcard zonder pincode.
Volgens mij is dat geen pincode maar een zipcode (oftwel: postcode).
Als je geen zipcode weet, gebruik dan iets als '55555' (Young America (stad), Minnesota).
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Clint schreef:Volgens mij is dat geen pincode maar een zipcode (oftwel: postcode).
Klopt, in het beeldscherm wordt ook niet gevraagd om een pincode, maar om een zipcode. Je kunt er gewoon een intoetsen.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Bandido schreef:Nog even ter aanvulling: een pincode heb je alleen nodig als je geld wilt opnemen. En dat zou ik gewoon met je normale bankpas ("debit-card") doen. Met een credit card is dat veel duurder. En als je met een credit card wilt betalen hoef je alleen een handtekening te zetten en dat hoeft vaak niet eens meer. Geen probleem dus! 8)
Sorry, dit is niet helemaal correct.
Steeds vaker zal er een pincode gevraagd worden van de creditcard waar je mee betaald.
Voorheen betaalden wij in de supermarkten in de VS altijd al met de creditcard en was een handtekening genoeg.
Vorig jaar echter, tijdens onze vakantie door zuidwest Canada en noordwest VS is ons een paar keer de pincode van de creditcard gevraagd. Ik weet niet meer of dit was bij supermarkten, hotels en/of restaurants. In ieder geval niet bij het opnemen van geld uit een ATM, want dat doen wij met de pin/betaalpas.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

markro schreef:Sorry, dit is niet helemaal correct. Steeds vaker zal er een pincode gevraagd worden van de creditcard waar je mee betaald.
Zowel mijn vriend als ik hebben bij onze 7 Amerikaanse credit cards niet eens ook maar 1 pincode. Als ons dat gevraagd zou worden zouden we dus wel een probleem hebben.
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Clint schreef:
vanAd schreef:Allen bij sommige tankstations werd bij de pomp zelf om een 5 cijferige pincode gevraagd, alleen wij hebben een 4 cijferige pincode. Als we dan naar de kassa gingen dan konden we wel gewoon tanken met dezelfde creditcard zonder pincode.
Volgens mij is dat geen pincode maar een zipcode (oftwel: postcode).
Als je geen zipcode weet, gebruik dan iets als '55555' (Young America (stad), Minnesota).
Mijn vrouw heeft een pincode van 8 cijfers op haar bankpas... en dat is echt een pincode lol.. we mogen die zelf uitkiezen dus vandaar eigenlijk.

Overigens heb ik een creditcard waar helemaal geen pin op zit (en dus ook geen chip), in de VS komt het eigenlijk niet voor dat je dit moet gebruiken :)
Tim1980
Amerikakenner

Bericht door Tim1980 »

Ik hoef gelukkig alleen maar ons eerste weekend door te komen zonder pincode op mijn CC. Eventueel natuurlijk gewoon cash betalen inde supermarkt mocht het nodig zijn.
Gex
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Gex »

Vorige week waren we in New York, en hebben we geen enkele keer een pincode moeten gebruiken voor de creditcard.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Tim1980 schreef:Ik hoef gelukkig alleen maar ons eerste weekend door te komen zonder pincode op mijn CC. Eventueel natuurlijk gewoon cash betalen inde supermarkt mocht het nodig zijn.
Ik heb in de supermarkt nog nooit mijn pincode op mijn creditcard hoeven invoeren. Maar juist in de supermarkt kan je vaak ook gewoon 'debet' betalen, met je gewone pinpas dus.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Tim1980 schreef:Maar mijn vraag is: Tijdens mijn laatste 2 reizen heb ik geen 1 keer mijn pincode gebruikt. Is dit veranderd?
Hoevaak hebben jullie je pincode moeten gebruiken bij het gebruik van je Creditcard?
Om antwoord te geven op je vraag, ik heb afgelopen vakantie nergens in Amerika mijn pincode bij de creditcard hoeven te gebruiken. Alleen bij v/d Valk - Schiphol en op Londen Heathrow (tussenstop) moest ik de pincode gebruiken bij het afrekenen met mijn creditcard. In Amerika zelf dus altijd de handtekening gezet.

Het gebruik van een zipcode bij tankstations moest ik wel regelmatig doen. Hier heb ik steeds 90210 (Beverly Hills :wink:) gebruikt. Werkte dit keer overal. Vorige keren werkte dat nl. niet altijd, ook niet mijn eigen postcode aangevuld met een 0 of een 0 als voorloper.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Vorige maand geen enkele mijn pincodes gebruikt met de CC.
Niet bij auto ophalen,niet bij tanken,niet bij hotels,nergens.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

In het Noordwesten en Canada heb ik echt een aantal maal bij Denny's, bij een winkel en bij een hotel mijn pincode moeten invoeren. Ik schrok me rot de eerste keer want ik wist niet meer wat mijn code was. Gelukkig bleek na een keer proberen dat ik dezelfde code op mijn creditcard had genomen als op mijn bankpas.
Mensen die naar het Noordwesten (of Canada) gaan moeten er dus wel degelijk rekening mee houden dat een pincode soms nodig is.

Marjon
arnovdb
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

pin bij creditcard

Bericht door arnovdb »

hallo
Wordt er inmiddels al vaak gevraagd om pincode in te toetsen bij creditcardbetaling in de VS?
Vorig jaar voor ons geen enkele keer

gr
Arno
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer