Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Heb ik alles goed geregeld?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Heb ik alles goed geregeld?

Bericht door markro »

Judith.e schreef:Mijn vraag is: heb ik alles goed geregeld of vergeet ik iets?

Ik heb <-KNIP-> creditcard
Zorg er voor dat de bestedingslimiet van de creditcard ruim voldoende is. Eventueel (tijdelijk) verhogen.
Nog beter is, om zowel voor jou, als voor jouw partner/reisgenoot een creditcard te hebben met een ruime bestedingslimiet, voor het geval er één verloren raakt/geblokkeerd wordt.
Neem ook de telefoonnummers mee van de creditcardmaatschappij/bank (pinpas), zodat jij die kan bellen indien er zich problemen voordoen.
Zorg er voor, dat jij de pincode weet van de creditcard.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
travelgirl61
Amerika-ontdekker

Bericht door travelgirl61 »

Inderdaad kopieen van paspoort en rijbewijs zijn toch handig hoor.
In Las Vegas vragen ze bij duurdere aankopen met creditcard (bv bij de half price ticketstores) soms een id bewijs heb ik ervaren en mijn kopie kwam prima van pas. Kreeg zelfs een compliment omdat het zo'n goed idee was ivm diefstal etc. (Origineel lag in de kluis in het hotel).
Een pasfoto heb ik altijd mee en wij wisselen onze gegevens/kopieen uit met elkaar.
Prettige reis!
Elke reis begint met de eerste stap
Charlotte + GJ
Amerika-ontdekker

Bericht door Charlotte + GJ »

Ik heb vliegtickets, formulier gegevens voor alle passagiers VS, parkeerplaats vliegveld geregeld, Estaformulieren, ...
Wellicht een minder intelligente vraag, maar wat is een Estaformulier?
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Sinds 1 januari van dit jaar moeten alle reizigers die onder het Visa Waiver Program naar de VS reizen zich minimaal 72 uur vantevoren online registereren via Esta. In dit topic kun je er alles over lezen: viewtopic.php?f=30&t=16189&hilit=esta
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Charlotte + GJ
Amerika-ontdekker

Beetje dom van mij :oops: , natuurlijk hebben we dit geregeld en was ik alweer vergeten dat het zo heette. Toch bedankt voor je advies!
G&M
Amerikafan

Bericht door G&M »

Misschien een handige tip die wij ook weer van vrienden van ons kregen, scan al je reisdocumenten zoals tickets, paspoorten, hotel vouchers ed. en zet ze op een usbstick. Kan altijd van pas komen mocht je iets kwijt zijn!
Bewaar deze altijd bijvoorbeeld ergens in een koffer of tas. Uiteraard niet de tas waar je de originele papieren in hebt zitten! :roll:

En verder heb ik al een reismap gemaakt met alle adressen van hotels, routes en belangrijke telefoonnummers in heb gezet zoals van de Nederlandse Ambassade in LA, creditnummer bij verlies etc.
Als je eenmaal de smaak van reizen te pakken hebt ben je altijd onderweg! Al is het alleen maar in gedachten!!
Charlotte + GJ
Amerika-ontdekker

Nog minder dan 1 weekje en nu begint deze stresskip natuurlijk te bedenken wat ik vergeten kan zijn/had moeten regelen/bij me moet hebben.
Uiteraard zijn er de tickets, vouchers voor de auto, paspoort, verzekering,creditcards, kopie van belangrijke documenten in m'n mail gezet etc maar heb ik toch nog enkele brandende vragen:
- is het echt noodzakelijk een printje van je ESTA te hebben of is het feit dat je geregistreerd hebt voldoende?
- is het nodig telefoonnummers van de ambasade mee te nemen en welke onmisbare nummers dien ik zeker niet te vergeten?
- ik heb een sony ericsson W890i en zou bij nood of voor sms gebruik willen maken hiervan. Uiteraard bij de winkel geweest waar ik deze gekocht heb en daar krijgt ik totaal tegenstrijdige antwoorden m.b.t. bruikbaarheid. Is er een site waar ik dit kan terug vinden?

Bedankt vast voor jullie hulp!

Groetjes!
demo1987
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door demo1987 »

Charlotte + GJ schreef:Nog minder dan 1 weekje en nu begint deze stresskip natuurlijk te bedenken wat ik vergeten kan zijn/had moeten regelen/bij me moet hebben.
Uiteraard zijn er de tickets, vouchers voor de auto, paspoort, verzekering,creditcards, kopie van belangrijke documenten in m'n mail gezet etc maar heb ik toch nog enkele brandende vragen:
- is het echt noodzakelijk een printje van je ESTA te hebben of is het feit dat je geregistreerd hebt voldoende?
Zo ver ik weet is het verplicht een printje te hebben, aangezien er bovenop de print een nummer staat. Dit nummer wordt gebruikt om je op te zoeken in het systeem (dan gaat het allemaal wat sneller
Charlotte + GJ schreef: - is het nodig telefoonnummers van de ambasade mee te nemen en welke onmisbare nummers dien ik zeker niet te vergeten?
Creditcard, Bankpas, Zorgverzekering, Reisverzekering, Autoverzekering.
Meer kan ik er even snel niet bedenken.
Charlotte + GJ schreef: - ik heb een sony ericsson W890i en zou bij nood of voor sms gebruik willen maken hiervan. Uiteraard bij de winkel geweest waar ik deze gekocht heb en daar krijgt ik totaal tegenstrijdige antwoorden m.b.t. bruikbaarheid. Is er een site waar ik dit kan terug vinden?
Als ik het goed heb, is dat een plat toestel in twee kleuren verkrijgbaar, bruin en zilver. Als je typenummer juist is, dan is het toestel bruikbaar in Amerika. Het toestel beschikt namelijk over een quad-band functionaliteit en dus over de juiste frequentie voor Amerika.
Charlotte + GJ schreef: Bedankt vast voor jullie hulp!

Groetjes!
noreason
Amerika-ontdekker

Bericht door noreason »

Charlotte + GJ schreef:is het echt noodzakelijk een printje van je ESTA te hebben of is het feit dat je geregistreerd hebt voldoende?
Op de ESTA-wesite heb ik dit gevonden:

Het Deparment of Homeland Security beveelt aan dat u, voordat u de aanvraag indient, uw aanvraag print voor uw eigen administratie. U hoeft geen afgedrukt exemplaar van uw aanvraag te overleggen. Vanaf het moment dat u uw aanvraag indient kunt u geen kopie van uw aanvraag meer afdrukken.

Echt noodzakelijk dus niet, maar ik ga mijn printje alvast meenemen, het neemt nu niet zoveel plaats in :D
filmverslag USA2009 (LA - Route 66 - Grand Canyon - Page - Zion - Las Vegas - Death Valley - Yosemite - SF)
filmverslag USA2010 (Las Vegas Yellowstone - Grand Canyon - Las Vegas) Wachtwoord staat op pagina!
Tim1980
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Tim1980 »

http://timenmo2010.waarbenjij.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2009.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2008.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2007.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Een printje van het ESTA formulier is niet nodig, zeker niet aangezien je nog steeds in het vliegtuig de groene kaart moet invullen. Momenteel wordt er dus niet naar gevraagd.
Er werd bij mij wel bij de douane gevraagd of ik een E-Ticket kon laten zien voor de terugreis. Ik kan me voorstellen dat ze dit niet aan iedereen vragen aangezien mijn medereizigers zo door konden lopen, maar heb in ieder geval een kopie van je e-ticket voor de terugvlucht bij de hand voor het geval dat. :D
Charlotte + GJ
Amerika-ontdekker

Super bedankt voor jullie reacties en informatie, hier kan ik zeker wat mee.
Het toestel is idd in zilver en bruin te verkrijgen, dus fijn om te weten dat ik daar bij nood gebruik van kan maken, thanks!

Mocht ik anders ervaren vanaf vrijdag, dan zal ik het nog laten weten!

Charlotte
Tim1980
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Tim1980 »

markro schreef:

Ik heb <-KNIP-> creditcard
Zorg er voor, dat jij de pincode weet van de creditcard.
Ik heb eigenlijk nog nooit mijn pincode voor mijn CC gebruikt. Waar is die eigenlijk voor nodig? :D
http://timenmo2010.waarbenjij.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2009.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2008.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2007.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Christel
Amerikafan

Bericht door Christel »

Jostravels schreef:Wij scannen altijd onze paspoorten en rijbewijzen in. Die slaan we dan op in een berichtje in onze email, zodat we er op reis makkelijk bij kunnen. Nog nooit nodig gehad, maar wel een veilig idee...
dat is een goeie tip zeg, want wij hadden nu ook schrik om onze copies te verliezen

:dance:
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Tim1980 schreef: Ik heb eigenlijk nog nooit mijn pincode voor mijn CC gebruikt. Waar is die eigenlijk voor nodig? :D
Er wordt steeds vaker om een pincode gevraagd als je met je creditcard betaalt. In Canada gebeurde het ons vorig jaar regelmatig in restaurants en ook in Amerika hebben we hem al eens in moeten toetsten als ik het me goed herinner.

Marjon
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Ik heb 'm welgeteld één keer in moeten voeren tijdens mijn laatste reis en volgens mij was dat toen ik geld wilde pinnen met mijn credit card omdat mijn gewone Rabobank pas het niet deed. Met betalen in winkels heb ik de code nooit in moeten voeren. Het viel me trouwens op dat weinig winkels mijn Rabobank debit card accepteerde, ik heb bijna alles contant of met credit card moeten betalen. Schijnbaar wordt Maestro niet overal ondersteund.
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Ik moet met mijn Visa meestal mijn pincode invoeren. Ook in het buitenland. Dus ik heb hem goed onthouden!
Daar wil ik niet de mist mee in gaan tijdens de vakantie.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer