Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Advies reistijd - route

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Nanie
Amerika-ontdekker

Advies reistijd - route

Bericht door Nanie »

Beste forumgangers,

Al een aantal weken ben ik als gastbezoeker aan het lezen op het forum en de tips en adviezen zijn echt super.
De VS heb ik een aantal keren bezocht vanwege mijn werk (maar dat telt niet) en drie jaar geleden ben ik met vrienden voor 3 weken geweest (zuidwesten) met een camper. Het was werkelijk fantastisch.
Echter ging ik likkebaardend mijn foto's ophalen(analoog) en bleek dat de camera de geest had gegeven.
Ik was errug nors. :shock:

Maar nu... is mijn plan om 21 sep af te reizen naar SFO. (totaal heb ik 3 weken) Wat ik in ieder geval zeker weet is dat ik de kustroute naar LA wil maken. Verder wil ik graag naar LV - Antelope Canyon - Bryce - Sequoia- en als het haalbaar is Monument Valley.
De route is verre van uitgepuzzeld op dit moment, maar dat komt later wel.

Wat ik nu als brandende vraag heb: Hoe is het klimaat in deze periode. SFO - LV maak ik me niet zo'n zorgen... maar de rest van de planning?
Wie kan mijn vraag blussen?

alvast bedankt
bompa
Amerikafan

Re: Advies reistijd - route

Bericht door bompa »

Gaan ook in deze periode en wat we weten van vrienden die reeds eind sept/begin oktober in het zuidwesten rondgereisd hebben is dat het over het algemeen zeer goed is ;
natuurlijk extremen tussen Las Vegas / Death Valley en anderzijds Bryce

via deze site kan je het weer van 2008 oproepen per lokatie
http://www.wunderground.com/history/air ... story.html

dus wat ' spelen ' met de lokaties en je krijgt een beeld
Nanie
Amerika-ontdekker

Bericht door Nanie »

bedankt voor de site Bompa, ik ga dit even op mijn gemak beijken.
en dan puzzelen geblazen.. :D
Jerre
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Jerre »

op 3 weken tijd ga ge gerust alles zien wat je heb opgenoemd :) het weer is rond die periode normaal gezien nog goed ja.
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Een uitstekende periode om in het zuidwesten en m.n. het gebied wat jij noemt, rond te trekken. De ergste warmte en drukte is over en de temperaturen zijn heerlijk!

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Bijna de beste periode om daar te reizen, ga er maar vanuit dat je prachtig weer zal hebben.

De dingen die je opnoemt zijn wel haalbaar in 3 weken tijd, je kan ook beginnen in b.v. Phoenix en vertrekken uit LA, maak je geen rondje, en vliegen op Phoenix is vaak het goedkoopst.
Nanie
Amerika-ontdekker

Bericht door Nanie »

Dat is goed nieuws. Dan kan het plannen beginnen.
Het liefst wil ook geen rondje rijden, ik moet alleen even uitzoeken wat ze voor een drop-off vragen.
Goede tip over het vliegen naar Phoenix, maar gaat aan de planning liggen. Ik werk bij die "blauwe" en wil het liefst rechtstreeks naar mn beginbestemming.
Maar... alles ligt open. Ondertussen blijf ik lezen op het forum, en zal tzt wel een beroep doen op de forumgangers met al hun ervaringen en kennis.
alvast bedankt
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Dan gaat Phoenix niet lukken, zijn geen rechtstreekse vluchten naartoe met KLM volgens mij.
LA of SF dan denk ik?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer