Het is me gelukt om - met wat hulp van zoonlief - een weblog te maken. Ik had hier op het forum al zoveel verslagen zitten lezen, dat ik er zin in kreeg om er zelf ook één te maken.
We hebben een geweldige reis gemaakt en het is duidelijk dat we nog een keer terug moeten
Onze bagage bestond uit één hardschalen koffer en drie wielenreistassen waar we een beschermhoes omheen hadden gedaan. Op het forum had ik iets gelezen over tie-rips (?) om een tas toch enigszins af te kunnen sluiten. Twee van die hoezen hadden we daar dus mee dichtgemaakt en bij de derde tas hadden we de rits van de tas zelf met dat ding vastgemaakt en in een zijvakje van de tas een schaartje gestopt om ze open te kunnen knippen. Is goed bevallen, maar we hebben ook geen controle gehad.
Zoals mij hier al was verteld, was het heel goed te doen om met de BART trein naar het centrum van SF te reizen. Kaartje uit de muur halen en een half uurtje rijden.
Voor de boottocht naar Alcatraz was Lucas al in een rij gaan staan, maar ik had hier gelezen dat je bij automaten terecht kunt als je al hebt gereserveerd. En dan gaat het dus lekker snel.
Ik had ook ooit gevraagd naar de trein bij Silverton en de Apachetrail maar die hebben we allebei niet gedaan. Volgende keer maar.
Gerda