Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Dringende hulp!!

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Val
Amerika-newbie

Dringende hulp!!

Bericht door Val »

Beste lezers,

Ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen.

Afgelopen zondag 14 juni heb ik voor mij en mijn vriendin twee tickets geboekt via cheaptickets.com (let wel .com) bij continental airlines van amsterdam naar las vegas en retour.

Helaas heb ik bij de gegevens van mij en mijn vriendin onze initialen opgegeven in plaats van de voornamen.

Toen ik deze fout bemerkte heb ik binnen 24 uur cheaptickets gemailed met het verzoek de gegevens, indien nodig, aan te passen.

Deze aanpassing heeft cheaptickets echter nagelaten aangezien de customer support vertelde dat continental dit niet meer toestond in hun policy. De website van continental verteld echter dat wijziging binnen 24 uur mogelijk is. Continental wil niet meewerken aan de naamswijziging en een refund is niet mogelijk.

Dit betekend dat ik het reisbedrag (1550 dollar) kwijt ben, en niet kan vliegen.

Mijn rechtsbijstand heeft enkel europa dekking.

Wat moet ik nu doen? heeft iemand tips suggesties of ideeen?

Weet iemand under welke overkoepelende organisatie cheaptickets.com valt?

Hoop dat iemand kan helpen.

Met vriendelijke groet,

V.Sleijpen

* Opmerking mod - Marco:
Dit bericht was 3 x geplaatst, de andere 2 heb ik verwijderd.
Zie punt 5 van de forumregels.
Clint
Amerika-expert

Re: Dringende hulp!!

Bericht door Clint »

Erg naar! Het enige waar ik je mee kan helpen is de naam van de overkoepelende organisatie van cheaptickets.com: Orbitz Worldwide (http://corp.orbitz.com/)

Heel veel succes!
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Jeetje wat vervelend :? Zijn de tickets ook niet tegen betaling te wijzigen?
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

Als je met je creditcard hebt betaald, dan zou je in het uiterste geval kunnen proberen dit bedrag terug te laten storten.
Je kunt bijvoorbeeld aangeven dat je de boeking helemaal niet gemaakt hebt.

Als je initialen op de ticket staan en die komen overeen met je voornamen in je paspoort, kun je geluk hebben, maar ik zou er niet op rekenen.

Het blijft een rare zaak dat de maatschappijen zonder probleem van alles kunnen wijzigen aan je vlucht en dat je als klant niet eens een typefout mag maken :evil:

Succes in elk geval.

Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Val
Amerika-newbie

Bericht door Val »

Hallo,

Ja ik ben er ook echt doodziek van, niet alleen voor het geld maar ook voor de in mijn ogen onrechtvaardigheidheid en de support van zowel cheaptickets als continental.

Ik heb inderdaad met mastercard betaald, maar als ik storneer blijft de vordering bestaan en loop ik het risico op een amerikaans rechtszaak inclusief alle kosten.

Wijziging is niet mogelijk, ook al is het tegen betaling.

Het blijkt voor maatschappijen een legale manier van oplichting te zijn.

Ik hoop op meer tips en hulp

Alvast bedankt
Verelle
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Verelle »

Ik zou nogmaals bellen naar beide partijen. Je staat niet in je recht, omdat jij verantwoordelijk bent voor het doorgeven van de juiste informatie. Maar enige coulance zou toch wel op zijn plaats zijn, te meer omdat je het zo snel hebt doorgegeven. Mijn ervaring is: de grootste schreeuwers behalen de meeste resultaten. Echter wees wel beleefd.

Laat je niet afwijzen en vraag desnoods naar een leidinggevende..... heel veel succes!!!
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Niet opgeven, niet opgeven, niet opgeven! Blijf bellen, vraag naar de manager, en vooral: blijf vriendelijk. Ik had een soortgelijk probleempje dit jaar (fout naam, niet goed gekeken bij invoeren) en heb het uiteindelijk kunnen wijzigen bij United AIrlines zelf (de maatschappij waar ik mee vloog). Ergens tref je wel iemand die je wil helpen als je maar blijft proberen. Leg het geval goed uit, zeg dat je al eerder gebeld hebt maar dat je toen bij de verkeerde persoon terecht kwam.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Ga met je ticket naar Schiphol op een tijd dat Continental een vlucht heeft, vraag naar de stationmanager en leg de vraag voor. Natuurlijk heb je een uitdraai van je E-ticket, reisdocumenten en CC bij je. Grote kans dat je succes hebt.

Suc6
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Ja, NIET zomaar opgeven. Ga inderdaad naar Schiphol (ik weet niet of dat voor jou te doen is qua afstand). Het vervelende is dat de maatschappij in principe in zijn recht staat, maar als je met iemand persoonlijk spreekt heb je kans dat ze bereid zijn je te helpen. Blijf lachen en "play stupid". En hoewel een ticket non-refundable is, kan het zo zijn dat ze je misschien een credit geven om daarmee een nieuw ticket te kopen.
"Keep Georgia On Your Mind"
Chantal1981
Amerika-ontdekker

Bericht door Chantal1981 »

Bij Delta Airlines vroeg men alleen om First Name en Name. Ik heb 3 doopnamen, waarvan mijn eerste doopnaam mijn voornaam is (Chantal Catharina Antonia). Delta is nu alleen op de hoogte van mijn 1e doopnaam en achternaam. Levert dit geen problemen op straks omdat er in mijn paspoort nog 2 namen staan?
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Chantal1981 schreef: Levert dit geen problemen op straks omdat er in mijn paspoort nog 2 namen staan?
Nee, dat maakt niet uit.
"Keep Georgia On Your Mind"
Amikix
Amerikakenner

Bericht door Amikix »

Het gaat in de toekomst wel uitmaken welke namen er op je ticket staan en welke namen in je paspoort staan. De TSA heeft namelijk recent de identificatie-eisen aangepast:

New Requirements for Travelers
What’s in a name? Everything, according to the Transportation Security Administration (TSA) who recently changed identification procedures for airline travelers. The new Secure Flight requirements are as follows:

For domestic flights
As of May 15, 2009, domestic aircraft operators must collect the traveler’s full name. As of August 15, 2009, the traveler’s gender and date of birth must also be obtained.

For international flights
As of October 31, 2009, the traveler’s full name, gender, and date of birth will be required. In the near future, small differences between the passenger’s ID and the passenger’s reservation should not cause problems. Over time, however, the name on a traveler’s ID must match that on the travel documents. Travelers whose reservations do not contain full information will not be permitted to check in online or at airport kiosks, but must instead stand in line to see a ticket agent. Additional airport security screening and/or denied boarding may result.

Zie hier voor meer informatie over Secure Flight.
EllenB
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door EllenB »

Kan je het ticket niet meer annuleren dan? Ik heb laatst ook een ticket geboekt bij cheaptickets.com, maar kwam er diezelfde dag nog achter dat ik voor de verkeerde datum heb geboekt. Ik kon die vlucht nog via mijn account daar kostenloos annuleren en een nieuwe vlucht boeken.

En m'n zusje heeft vorig jaar iets soortgelijkt meegemaakt, onduidelijkheid wat ze met doopnamen moest en uiteindelijk de verkeerde initialen ingevuld. Ook bij cheaptickets, ze vloog toen alleen met Ryanair. Na een telefoontje heeft ze dat ook gewoon kunnen wijzigen.

Succes ermee!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Vreemd, ik had eind April tickets naar Phoenix met Continental, en dacht erover om te wijzigen van overstap, Houston ipv newark.
Contact gezocht met Continental,die me verwezen naar vliegtickets.nl waar ik geboekt had, voor 180 euro kon ik mijn ticket veranderen. (niet gedaan trouwens, te gierig)
Val
Amerika-newbie

Bericht door Val »

Daar ben ik weer!

Om met de deur in huis te vallen: de situatie is gelukkig opgelost!

Ik ben, zoals als iemand aandroeg, blijven bellen met Continental. Cheaptickets.com (let wel er is een verschil met.com en .nl) zelf heeft mij niet kunnen helpen. Bij de persoon die ik bij Continental te spreken kreeg ben ik eerst over een ander onderwerp begonnen en vervolgens vroeg ik welke namen op het passpoort geregistreerd stonden en/of deze reeds waren veranders naar aanleiding van de e-mail die ik meteen na de boeking gestuurd had. Tot mijn grote verbazing zei de mevrouw aan de telefoon "uhh let me see, well I`ll make the changes right now" (dat is een verbazing na ruim 10 uur aan telefoongesprekken, ik had al een plan over een volgend gesprek klaarliggen betreffende "but we`re on our honeymoon!!!").

Toch heeft de gehele situatie mij flink doen schrikken, ik begreep zelfs van de Nederlandse continental agent dat deze situatie vaker voorkwam, en dat die mensen hun geld gewoon kwijtwaren. (Voor de duidelijkheid, ik kon de vlucht annuleren: maar het te goed zou dan blijven staan op, en zou enkel gebruikt kunnen worden door de naam welke mijn initialen bevatte... EN DAAR ZOU IK DUS NOOIT OP KUNNEN VLIEGEN!!!!)

In mijn ogen is in deze situaties sprake van een semi-legale oplichterij, en wel om het volgende: Het klopt dat ik zelf een fout gemaakt has bij de boeking... Echter het is niet aan een vliegmaatschappijtje om de oordelen wat de consequenties van deze fout zijn. Het, per ongeluk, verkeerd opgeven van je naam staat in geen enkele verhouding tot het verliezen van het geld voor je ticket (mijn ticket kostte 1500 dollar, maar ze zijn er ook voor veel hogere bedragen).
Bovendien: het is niet aan de vliegmaatschappij of de tussenagent om te bepalen of iemand een overtreding maakt, of voorwaarden schend, en een bijbehorende "redelijke"sanctie krijgt. Dat is ultiem namelijk aan de wetgever.

Cheaptickets is echter Amerikaans, en ik ken weinig Amerikaans recht. Amerikaans recht lijkt stukken minder bescherming te kennen dan Europees recht op gebied van consumenten bescherming. Het blijkt bovendien dat vele rechtsbijstands- of reisverzekeringen enkel dekking bieden tot Europa betreffende juridische kwesties......

Toch nog een lange post, bedankt voor jullie reacties.

Ik ben de komende maanden tweemaal in Amerika en het lijkt tot dusver eind goed al goed.... maar ik ben wel geschrokken....

Mvg
Val
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Gelukkig is het opgelost maar ik kan me voorstellen dat je de schrik goed te pakken had.
Verelle
Amerikakenner

Bericht door Verelle »

Ik ben blij dat het zich opgelost heeft, zo zie je maar weer, niet een nee antwoord accepteren. Zo lang je beleeft blijft heb je een goede kans om het toch voor elkaar te boksen.

Bij call centers hebben ze vaak een log systeem, dus al iemand onbeleeft is kan er een notitie van gemaakt worden. Dus als je je gegevens doorgeeft kan er een notitie bij staan.
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Zo zie je maar, niet opgeven helpt! Fijn dat het is opgelost, je zal een stuk beter slapen nu.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Gelukkig is het opgelost!

Zoals Amikix al hierboven aangeeft kan het in de toekomst een stuk lastiger worden om deze gegevens veranderd te krijgen door het nieuwe Secure Flight programma. Alle namen moeten namelijk direct overeenkomen met die uit het paspoort, omdat ze naar DHS worden gestuurd.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

Mijn zus en zwager vertrekken zondag via Amsterdam naar Salt Lake City. Nu kregen zij vandaag dit mailtje van Cheaptickets:
Gisteren is er een email naar u verzonden met een schemawijziging. Hierbij is ons opgevallen dat de naam van mevrouw niet juist staat op het ticket. Wilt u zo vriendelijk zijn dit te controleren en zo spoedig mogelijk contact op te nemen met ons servicecenter: 0162-485070. De naam zoals deze nu op het ticket vermeld staat is het niet mogelijk voor mevrouw om te reizen op 13 juni.
Met vriendelijke groet,
CheapTickets.nl

Haar naam staat als Jansenevpeters i.p.v Jansen ev Peters op het ticket. Mijn zwager heeft met Cheaptickets gebeld en die hebben weer contact met Delta gehad. Er is hem verteld dat er een aantekening is gemaakt en dat mijn zus zonder problemen kan reizen. Mijn zus heeft er geen goed gevoel over en vraagt zich af of ze problemen kan verwachten. Ik heb geen flauw idee en heb haar beloofd de vraag hier neer te leggen.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer