Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Standbeeld in New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Arlette
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Standbeeld in New York

Bericht door Arlette »

Hallo,
Ik heb net een reisbrochure gaan halen, die van jetair. Nu vind ik daar een foto in van een standbeeld met allemaal werklui op een balk die hun boterhammen opeten, ik geloof dat het in brons of zo is. Mar ik weet niet wat het is, hoe het dus noemt en waar ik het kan vinden. Ik heb me al suf gezocht. :banghead:

Het gebouw zou op 195 broadway of zoiets staan van HJ Kalikow (=firmanaam?) Kent er iemand dit en klopt het adres dan nog? Ik vind het wel iets hebben en zou het eventueel wel eens willen zien wanneer we naar NY gaan.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Standbeeld in New York

Bericht door jerbia »

Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Arlette
Amerikafan

Bericht door Arlette »

Ja inderdaad, bedankt hoor Bianca. :doublethumb:
Nu weet ik tenminste hoe het heet en waar ik het kan vinden. Nu kan ik dit ook op mijn lijstje zetten om te zien. Dat wordt al redelijk lang :lol: misschien dat we er nog maar een extra dagje aan toevoegen tegen de tijd dat we gaan (duurt nog wel lang, moet eerst nog sparen :mrgreen: maar we geraken er wel)
Nogmaals bedankt hé
Arlette
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Graag gedaan ;) Veel plezier met het plannen.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Ik wist niet dat er beeld van was. Heel waarschijnlijk gebaseerd op deze foto http://images.easyart.com/i/prints/rw/l ... 2-8678.jpg
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Ik ken de foto wel en heb er zelf ook zo een, gemaakt in "top of the rocks" maar het beeld heb ik dus al 2 keergemist :( Jammer!
Tans4USA
Amerikakenner

Bericht door Tans4USA »

Volgens mij staat het beeld niet op een vaste plaats maar zit het gemonteerd aan een pick up truck. Zie hier.

Volgens een ander artikel wat ik vond is er één beeld (de 11e man die uiterst rechts zat) gestolen en sindsdien wordt er soms met de truck rondgereden. Zie hier
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Hier nog een aantal foto's van "Lunchtime On A Skyscraper".
Arlette
Amerikafan

Bericht door Arlette »

Oei, als het niet vaststaat dan zullen we nogal mogen zoeken :hilarious: Maar allez, dat geeft niet hoor, zo heel ver uit de buurt zal het wel niet zijn hoop ik. Zo ook die naked cowboy :whistling: die wil ik ook wel es zien, ik ga dit jaar nog naar de Chippendales en mannen met weinig aan het lijf zijn altijd leuk om te zien :dance:
dizzygirl
Amerikafan

Bericht door dizzygirl »

ehm nee staat dus niet vast.
ben 'm zelf ook in Queens tegen gekomen, stond daar ineens bij mijn vriend voor de deur geparkeerd.
Is dus gek zeggen waar je 'm kunt vinden.
The naked Cowboy overigens wel, die staat altijd midden op Times Square. kan bij mooi weer dus niet missen.
Nati
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Nati »

Naar het schijnt is de Naked Cowboy alleen overdag op Times Square en avonds loopt de Naked Cowgirl daar rond. (maar het lijkt eerder zijn moeder of zelfs zijn oma) :hilarious:

Afbeelding
Arlette
Amerikafan

Bericht door Arlette »

Bedankt hoor
Dan zal het veel chance vragen om de truck met dit beeld te zien dus dan maar op hoop van zegen; en anders heb ik er toch een mooie foto van.
Wat die naked cowboy betreft, die wil ik dus wel eens zien. Maar zijn vrouwelijke tegenhanger hoeft voor mij niet zo nodig; zeker niet als ze zijn moeder of oma zou kunnen zijn :yuk: :yuk:
Zo wordt NY nog een "schattenjacht naar het standbeeld" :hilarious: nog iets om te doen in New York.
En nu maar wachten ...
Gex
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Gex »

Wij waren 2 weken geleden in New York ook op zoek naar dit beeld, en vroegen nog aan de bouwvakkers op Ground Zero waar het was (we hadden een boekje van Marco Polo bij waardoor we het konden laten zien), niemand wist het, ze vertelden ons naar het 911 museumpje in de buurt te gaan want daar zou iemand zijn die het wel wist, als hij het niet wist zou niemand het weten...... hij wist het dus ook niet, we hebben het dus niet kunnen vinden. :?
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Dat is gemaakt nav een wereldberoemde fot van de bouw van het Rockefeller Center.

Ze deden daar trouwens meer als alleen eten en werken :)

Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer