Ik ben blij dit zo te horenChristel schreef:ik heb nieuws van de huisarts! goed nieuws zelfs
Als het deze optie wordt, dan ga ik ervoor zorgen dat ik in Nederland zit. De Verenigde Staten heeft namelijk veels te weinig vaccinaties besteld, als ze gaan vaccineren val ik buiten de boot volgens de bestaande vaccinatie regelingen (gaat in bepaalde fases, eerst de overheid en hulpverleners, dan politie, dan die en die en dan die.. etc etc, je snapt het idee), ik zit echter onderaan die ladder.sachasenne schreef:3. Er komt eenzelfde griep als de Spaanse griep en er zullen veel doden vallen. Er zullen nationale vaccinaties gebeuren, georganiseerd in het hele land, analoog als hoe de verkiezingen georganiseerd worden.
Om maar wat te noemen. Mijn staat, Hawaii, krijgt maar 300.000 vaccines als ze klaar zijn. Dit moet verdeeld worden onder 1.4 miljoen mensen (1.2 inwoners + 200K militairen & toeristen). Nederland, aan de andere kant, heeft voor zijn 17 miljoen inwoners, een aantal van 35 miljoen vaccines besteld. Ze staan daarnaast hoger in de ladder om de vaccines in ontvangst te nemen omdat de VS de vaccines later heeft besteld.
Sja, denk dat je je voor kunt stellen dat ik me hier toch echt wel zorgen om maak. Ik ben blij dat ik als Nederlander altijd recht heb op zorg uit Nederland, of ik nu verzekerd ben of niet (toevallig van het consulaat gehoord afgelopen dinsdag, ik wist dit namelijk niet), dus als het zover komt, dan hoop ik dat mijn vrouw een vaccinatie achterover kan drukken (als ze erbij kan komen als zorgverlener) en anders denk ik echt dat ik naar Nederland ga voor een vaccinatie.