Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
co-sponsors
-
Denise<3Bill
- Amerika-ontdekker
co-sponsors
Hoi allemaal,
Iemand misschien ervaring met co-sponsors? Kan het een familielid zijn, een goede vriend?
Ik heb informatie gevraagd op de visajourney website en wat ik naar me hoofd gesmeten kreeg was gewoon puur belachelijk. Ze begrijpen daar waarschijnlijk niet dat mensen gestresst kunnen raken wanneer er een risico bestaat dat het visum geweigert word....
"Excuse me but I am not aware that Netherlands is a country that allows fiancees the opportunity at residency or citizenship under any circumstances. What are the words for that?
As a citizen I really don't care who people fall in love with as long as they can pay for it themselves. There are some rules to meet, get over it. I will be glad to give advice and I think some people here have maybe found a solution for you (provided his father earns over $18,500) so what's the beef with our country?
Good grief."
Onder andere dit. Dus ik voel er niet echt voor om daar nog om hulp te vragen, Hier kreeg ik tenminste een warm welkom.
Denise
Iemand misschien ervaring met co-sponsors? Kan het een familielid zijn, een goede vriend?
Ik heb informatie gevraagd op de visajourney website en wat ik naar me hoofd gesmeten kreeg was gewoon puur belachelijk. Ze begrijpen daar waarschijnlijk niet dat mensen gestresst kunnen raken wanneer er een risico bestaat dat het visum geweigert word....
"Excuse me but I am not aware that Netherlands is a country that allows fiancees the opportunity at residency or citizenship under any circumstances. What are the words for that?
As a citizen I really don't care who people fall in love with as long as they can pay for it themselves. There are some rules to meet, get over it. I will be glad to give advice and I think some people here have maybe found a solution for you (provided his father earns over $18,500) so what's the beef with our country?
Good grief."
Onder andere dit. Dus ik voel er niet echt voor om daar nog om hulp te vragen, Hier kreeg ik tenminste een warm welkom.
Denise
Re: co-sponsors
Hoi Denise,
Volgens mij kan iedereen een co-sponsor zijn, zowel een familielid als een goede vriend.
In dit topic kan je denk ik meer informatie vinden: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 12&t=21920
Volgens mij kan iedereen een co-sponsor zijn, zowel een familielid als een goede vriend.
In dit topic kan je denk ik meer informatie vinden: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 12&t=21920
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Denise, ik ben dat draadje eens na gaan lezen, en eerlijk gezegd lijkt het mij dat je daar ontzettend veel info gekregen hebt. Dat dat misschien niet de info is die je wilt lezen, dat is een ander paar mouwen. Maar de regels zijn de regels, we zullen ze moeten volgen, want anders kan je het wel vergeten.
Trouwens, ook in Nederland is het niet zo simpel om bv. je Amerikaanse vriend binnen te krijgen. Je moet daar ook al een flink inkomen hebben om te mogen 'sponsoren', met als gevolg dat heel wat Nederlandse vrouwen die verliefd worden op een buitenlandse man niet in staat zijn om hem naar Nederland te halen.
Ik hoop voor jou dat je vriend snel een job kan vinden.
Werk jij ondertussen hier in Nederland? Want als jij geen schulden hebt, maar bezittingen (geld), dan kan je dat ook mee laten tellen dacht ik. Gebruik de zoekfunctie eens en zoek op 'affidavit of support', daar is hier al redelijk wat over geschreven over wat wel en niet mee telt en zo.
Trouwens, ook in Nederland is het niet zo simpel om bv. je Amerikaanse vriend binnen te krijgen. Je moet daar ook al een flink inkomen hebben om te mogen 'sponsoren', met als gevolg dat heel wat Nederlandse vrouwen die verliefd worden op een buitenlandse man niet in staat zijn om hem naar Nederland te halen.
Ik hoop voor jou dat je vriend snel een job kan vinden.
Werk jij ondertussen hier in Nederland? Want als jij geen schulden hebt, maar bezittingen (geld), dan kan je dat ook mee laten tellen dacht ik. Gebruik de zoekfunctie eens en zoek op 'affidavit of support', daar is hier al redelijk wat over geschreven over wat wel en niet mee telt en zo.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Dat klopt inderdaad. Alleen is er wel een verschil dat je in Nederland geen co-sponsors mag hebben. Je partner moet voldoen aan de inkomenseis. In Amerika mogen anderen wel als co-sponsor dienen.kastelke schreef: Trouwens, ook in Nederland is het niet zo simpel om bv. je Amerikaanse vriend binnen te krijgen. Je moet daar ook al een flink inkomen hebben om te mogen 'sponsoren', met als gevolg dat heel wat Nederlandse vrouwen die verliefd worden op een buitenlandse man niet in staat zijn om hem naar Nederland te halen.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
-
Denise<3Bill
- Amerika-ontdekker
Ik heb inderdaad veel informatie gekregen en daar heb ik ze ook voor bedankt, Maar de manier waarop die persoon tegen mij deed beviel me niet. Tuurlijk zijn er regels maar dat kan je ook op een normale manier brengen zoals jij doet Kastelke.
Ik werk zelf niet, ik heb een arbeidsongeschiktheids uitkering op basis van een dagbehandeling. Dus als de dagbehandeling stopt stopt de uitkering ook.
Dat is goed om te weten dat ook vrienden co-sponsor kunnen zijn. Hij heeft een hele goede vriendin (verloofde van zijn neef) En als we haar vragen zal ze dit zeker wel voor ons doen.
Super bedankt ^^
Ik werk zelf niet, ik heb een arbeidsongeschiktheids uitkering op basis van een dagbehandeling. Dus als de dagbehandeling stopt stopt de uitkering ook.
Super bedankt ^^
Maar als ik het goed begrijp moet de co-sponsor dus allebei de huishouden kunnen ondersteunen, dus voor 4 personenOscarG schreef:Dat klopt inderdaad. Alleen is er wel een verschil dat je in Nederland geen co-sponsors mag hebben. Je partner moet voldoen aan de inkomenseis. In Amerika mogen anderen wel als co-sponsor dienen.kastelke schreef: Trouwens, ook in Nederland is het niet zo simpel om bv. je Amerikaanse vriend binnen te krijgen. Je moet daar ook al een flink inkomen hebben om te mogen 'sponsoren', met als gevolg dat heel wat Nederlandse vrouwen die verliefd worden op een buitenlandse man niet in staat zijn om hem naar Nederland te halen.
$21200*125%= $26500 ($21200 is poverty level voor 4 personen volgens Wiki).
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk inderdaad dat dat zo zit.
Realiseer je ook de verantwoordelijkheid die zo'n co-sponsor neemt! Deze is namelijk verplicht om jullie financieel te gaan onderhouden als je geen inkomen hebt (of niet voldoende inkomen)... Zeker in deze onzekere tijden is dat toch wel een hele stap om aan te gaan. Je zal zelf als co-sponsor je job maar verliezen... Moet je straks nog je eigen huis gaan verkopen omdat je financiele verplichtingen hebt tegenover 'een vreemde'... Het zijn echt wel super-vrienden als ze die verantwoordelijkheid willen nemen!
Realiseer je ook de verantwoordelijkheid die zo'n co-sponsor neemt! Deze is namelijk verplicht om jullie financieel te gaan onderhouden als je geen inkomen hebt (of niet voldoende inkomen)... Zeker in deze onzekere tijden is dat toch wel een hele stap om aan te gaan. Je zal zelf als co-sponsor je job maar verliezen... Moet je straks nog je eigen huis gaan verkopen omdat je financiele verplichtingen hebt tegenover 'een vreemde'... Het zijn echt wel super-vrienden als ze die verantwoordelijkheid willen nemen!
Elke
Morocius schreef: Maar als ik het goed begrijp moet de co-sponsor dus allebei de huishouden kunnen ondersteunen, dus voor 4 personen
$21200*125%= $26500 ($21200 is poverty level voor 4 personen volgens Wiki).
Volgens mij moet de co-sponsor zijn eigen huishouden onderhouden + de visumzoekende? Van dat laatste ben ik niet helemaal zeker. Alleen als Denise met haar partner bij zijn ouders in gaat wonen en de vader is de co-sponsor, dan zou zijn huishouden op dat moment inderdaad uit 4 personen bestaan. Zouden de ouders echter samen wonen dan bestaat het huishouden nog maar uit 2 personen, plus de visumzoekende dan?
-
Denise<3Bill
- Amerika-ontdekker
Ze zijn ook super. En zodra mijn verloofde een eigen baan heeft zetten we hem neer als sponsor. Zij heeft een ontzettende goede baan en goede opleidingen/studies. Ondertussen hebben wij zijn ouders en de rest van zijn familie die voor ons zorgt. Laten we hopen dat de crisis niet lang meer duurt =]
De vriendin heeft geen huishouden te onderhouden (niet getrouwd, geen kinderen) dus als ik het goed heb gelezen moet zij voldoen aan de poverty guideline $18500.
Zijn ouders zijn niet getrouwd, dus zijn vader heeft ook geen huishouden, behalve zichzelf natuurlijk. Het is ook niet zijn echte vader maar stiefvader. We zijn alleen niet zeker of hij aan de eisen voldoet. Dit moet hij even informeren bij hem =]
De vriendin heeft geen huishouden te onderhouden (niet getrouwd, geen kinderen) dus als ik het goed heb gelezen moet zij voldoen aan de poverty guideline $18500.
Zijn ouders zijn niet getrouwd, dus zijn vader heeft ook geen huishouden, behalve zichzelf natuurlijk. Het is ook niet zijn echte vader maar stiefvader. We zijn alleen niet zeker of hij aan de eisen voldoet. Dit moet hij even informeren bij hem =]
Klopt bijna... het is in principe heel simpel. De stelregel is dat de cosponsor een bedrag moet verdienen dat geldt voor het aantal mensen dat, inclusief hemzelf, afhankelijk van hem zal zijn. Als haar vriend/man zichzelf kan onderhouden, en ze wonen bij hun ouders in, dan wordt hij niet meegerekend. Als de moeder zelf ook een baan heeft, wordt ze ook niet meegerekend. Stel nu dat de zoon een baan zou hebben en Denise zou kunnen onderhouden, dan zouden zijn ouders ook geen dependents zijn van hem.OscarG schreef:Volgens mij moet de co-sponsor zijn eigen huishouden onderhouden + de visumzoekende? Van dat laatste ben ik niet helemaal zeker. Alleen als Denise met haar partner bij zijn ouders in gaat wonen en de vader is de co-sponsor, dan zou zijn huishouden op dat moment inderdaad uit 4 personen bestaan. Zouden de ouders echter samen wonen dan bestaat het huishouden nog maar uit 2 personen, plus de visumzoekende dan?
Om mezelf als voorbeeld te nemen: mijn schoonmoeder woont onder ons (ons huis is als het ware in meerdere gedeeltes opgebouwd. Er zijn toegangsdeuren, maar die zijn op slot dus we kunnen niet zomaar even binnenvallen gelukkig.. officieel zijn we allen inwonend in hetzelfde huis en hebben hetzelfde adres, delen de brievenbus en dergelijke.. voor de wet is dit dus 1 huis), en mijn schoonmoeder heeft haar eigen inkomen waardoor zij dus niet in het plaatje van de affidavit of support meegenomen wordt.
Het kan trouwens ook zijn dat hij een 'dependent' heeft op zijn belastingformulieren. Deze persoon hoeft niet direct bij hem in te wonen maar als hij belastingtechnisch een dependent claimt, dan moet hij die dus weer wel aangeven.
De poverty lines van Wikipedia zijn volgens mij trouwens flink verouderd, is het niet? Hij is daarbij niet bedoeld voor de immigranten... Beter kijk je op de officiële website van de Dept. of State: http://travel.state.gov/visa/laws/teleg ... _4437.html
Daarbij, vergeet niet dat ze aan 125% van de poverty guidelines moeten voldoen, niet het 100% gedeelte. Voor Alaska en Hawaii gelden overigens andere bedragen gezien de levensstandaard daar duurder is.
M.A.W. je word in principe gezien als iemand die niet voorzichzelf kan zorgen, en kan als het ware geadopteerd worden waarbij die gene dus zijn huishouden met 1 uitbreid.
Vader moeder en zoon wonen in hetzelfde huis allen hebben een baan, dan kan vader de verloofde van de zoon steunen en word zijn huishouden met 1 uitgebreid naar een huishouden van 2, want alleen hij en de verloofde van de zoon zijn afhankelijk van zijn inkomen.
Vader moeder en zoon wonen in hetzelfde huis allen hebben een baan, dan kan vader de verloofde van de zoon steunen en word zijn huishouden met 1 uitgebreid naar een huishouden van 2, want alleen hij en de verloofde van de zoon zijn afhankelijk van zijn inkomen.
-
Denise<3Bill
- Amerika-ontdekker
Oke, die vriendin die misschien co-sponsor word heeft een eigen huis en woont alleen, haar vriend woont bij zijn vader in. Hij verdient zijn eigen geld. Dat geld ook voor zijn stiefvader. Hij woont wel samen met Bill zijn moeder maar zij krijgt haar eigen inkomen. Dus hij heeft alleen zichzelf te onderhouden. Bill woont bij zijn ouders in samen met zijn broer maar hebben allebei hun "voorlopig" eigen inkomen. De bedoeling is dan ook dat ik erbij kom zeg maar.
Nou heeft Bill vanmiddag de USCIS gebeld en zij gaven dit antwoord:
"Het is geen probleem dat Bill geen baan heeft voor een k-1 visum. Zij kan deze nog steeds krijgen en naar de States komen om te trouwen. Het is echter een probleem als jullie aanvraag doen voor een green card"
Ik ben nu echt even helemaal de draad kwijt. Hij heeft met 2 verschillende mensen gesproken en met een supervisor, en zij geven allemaal hetzelfde antwoord. Toch maar even de Adam consulaat bellen???
Nou heeft Bill vanmiddag de USCIS gebeld en zij gaven dit antwoord:
"Het is geen probleem dat Bill geen baan heeft voor een k-1 visum. Zij kan deze nog steeds krijgen en naar de States komen om te trouwen. Het is echter een probleem als jullie aanvraag doen voor een green card"
Ik ben nu echt even helemaal de draad kwijt. Hij heeft met 2 verschillende mensen gesproken en met een supervisor, en zij geven allemaal hetzelfde antwoord. Toch maar even de Adam consulaat bellen???
Oy! Zal mijn vaderlijke adviezen verder maar voor me houden maar mijn tenen krullen hiervan.Denise<3Bill schreef:Ondertussen hebben wij zijn ouders en de rest van zijn familie die voor ons zorgt.
-
Denise<3Bill
- Amerika-ontdekker
En wij zorgen voor hen natuurlijk