Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Amerikaanse liefde: Lotgenoten en tips gezocht

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Bandido
Amerika-expert

Re: Amerikaanse liefde: Lotgenoten en tips gezocht

Bericht door Bandido »

Morocius schreef:Zit een beetje in het zelfde schuitje, van de zomer ga ik voor het eerst daar naar toe (Columbus,GA)
Leuk, weer een neder/(belgische)-Georgian erbij! Als je nog wat dingen wilt weten, laat vooral weten!
"Keep Georgia On Your Mind"
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Ja, leuk! Columbus is een leuke plaats!
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
ManuIwa
Amerika-ontdekker

Bericht door ManuIwa »

Mijn situatie was anders dan vele van jullie beschrijven, maar misschien biedt het een idee/oplossing. Laat ik beginnen met zeggen dat ik zelf ook nooit had overwogen om naar de VS te gaan totdat ik mijn vrouw ontmoette. Ze kwam op onze universiteit (in NL) terecht als uitwisselingsstudent. We zijn samen gaan reizen en ik ben als uitwisselingsstudent naar haar universiteit in de VS gegaan op een J1 visum. Daarna ben ik weer naar de VS gegaan voor een stage en afstudeeronderzoek met een F1 visum. Trouwens, als je een studenten visum hebt kan je wel werken en geld verdienen, maar alleen voor het instituut (bv universiteit) waarvoor je het visum hebt gekregen. Werkte voor mij! Toen was de studie klaar en zijn we getrouwd, dus nu heb ik een greencard. Uitendelijk ben ik nog verder gaan studeren aan een Amerikaanse universiteit en ik moet zeggen dat dat als niet-internationale student dat een stuk makkelijker is. Wellicht kan je via of voor studie een visum aanvragen? Tenslotte, mocht je voldoende bijzondere vaardigheden hebben dat een bedrijf in de VS je supergraag wil aannemen, dan kunnen zij voor jou een werkvisum aanvragen. Dat is niet ongebruikelijk. Heel veel success aan iedereen die liefde overzees vindt. Het is niet makkelijk.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer