Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Advies gevraagd voor Alaska trip (9 dagen)
-
raket
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Advies gevraagd voor Alaska trip (9 dagen)
In september dit jaar gaan we voor 9 dagen naar Alaska. We vliegen van Austin, TX (waar we wonen) naar Anchorage, AK.
Nu heb ik, behalve Denali NP, nog niet echt een idee van wat te zien of doen.
We gaan een auto huren in Anchorage, en gaan dan een roadtrip maken van 9 dagen. Maar waar naartoe? Wat is te doen qua afstand in Alaska (het is een gigantische staat)?
Alle tips zijn welkom!
Nu heb ik, behalve Denali NP, nog niet echt een idee van wat te zien of doen.
We gaan een auto huren in Anchorage, en gaan dan een roadtrip maken van 9 dagen. Maar waar naartoe? Wat is te doen qua afstand in Alaska (het is een gigantische staat)?
Alle tips zijn welkom!
Re: Advies gevraagd voor Alaska trip (9 dagen)
Wij vertrekken 12 juli naar Anchorage en blijven daar 15 dagen, daarna vliegen we naar Seattle voor nog eens 2 weken. Misschien heb je iets aan onze planning: http://hvlnintheusa.web-log.nl/. Het is onze eerste echte Alaska trip (een paar jaar terug in Hyder in het onderste puntje van Alaska geweest) en zijn erg benieuwd hoe het daar is.
-
raket
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Da's grappig, ik ben net terug van 10 dagen Seattle (en omgeving).
Mijn verslag staat op http://www.vango.be/ (in de maand Juni dus)
Je trip voor Seattle ziet er goed uit, maar als je nog niet de kustlijn in Noordoost Oregon hebt gedaan, dan is dit zeker niet te missen! Het is er even mooi als de Big Sur streek in Californie.
Vanuit Portland ben je snel aan de kust (Lincoln city) en van daaruit noordwaarts ... prachtig!
Onze foto's staan ook op mijn blog.
Mijn verslag staat op http://www.vango.be/ (in de maand Juni dus)
Je trip voor Seattle ziet er goed uit, maar als je nog niet de kustlijn in Noordoost Oregon hebt gedaan, dan is dit zeker niet te missen! Het is er even mooi als de Big Sur streek in Californie.
Vanuit Portland ben je snel aan de kust (Lincoln city) en van daaruit noordwaarts ... prachtig!
Onze foto's staan ook op mijn blog.
Ik had inderdaad al stiekem gekeken naar de kust van Oregon, misschien komt het er deze trip nog van. We willen sowieso nog een keer van Seattle via de kust richting L.A. gaan. Leuke foto's en wat een sneeuw. Hoe was de helicoptervlucht?
-
raket
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
De helicoptervlucht is de moeite. Het is een tiental minuten vliegen tot aan de krater. Het duurt dus niet langer dan een goeie twintig minuten totaal, maar vanuit de lucht heb je een mooi zicht op de krater, en we hebben ook een paar dieren gezien vanuit de lucht in de bossen (coyote, kuddes elken).
- martinenelsa
- Amerikafan
9 dagen is niet zo veel, dus hou het rondje beperkt tot iets van: Anchorage - Denali - Denali Highway naar Paxton - Valdez - oversteek naar Kenai Peninsula - Seward - Anchorage. McCarthy er bij is heel gaaf (in Wrangell/St. Elias NP), maar kost je minimaal 2 dagen dus dat kan je er waarschijnlijk beter uitlaten.
In Paxton kun je een leuke evening float trip doen. Meestal volop bald eagles vlak voor je neus, maar misschien is het later in het jaar wat minder. In Seward de boottocht naar Kenai Fjords NP doen en als je van wandelen houd is de tocht omhoog langs Exit Glacier de moeite waard (maar wel zwaar!).
Martin
In Paxton kun je een leuke evening float trip doen. Meestal volop bald eagles vlak voor je neus, maar misschien is het later in het jaar wat minder. In Seward de boottocht naar Kenai Fjords NP doen en als je van wandelen houd is de tocht omhoog langs Exit Glacier de moeite waard (maar wel zwaar!).
Martin
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 22 Reacties
- 5189 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 6 Reacties