Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
San Diego, Los Angeles, Las Vegas ideeen?
-
- Amerika-ontdekker
San Diego, Los Angeles, Las Vegas ideeen?
We zijn al een aantal keer in de states geweest (noordwest, zuidwest, oost).
Maar LA hebben we nog nooit aangedaan, Las Vegas wel als "eindstation" gebruikt.
Eigenlijk zouden we willen starten in San Diego (misschien nog even Mexico in, is dat makkelijk te doen?), dan riching LA dan naar LV (daarvandaan terug vliegen).
We willen/kunnen in oktober vandaar het zuiden gekozen en niet bv het Noorden vanwege sneeuw etc.
We gaan ongeveer 21 dagen.
Is dit gebied interessant/leuk genoeg? Dagatracties zijn er natuurlijk genoeg maar wat natuur betreft?
Kust stranden lijkt ons mooi maar zijn er wat interessante parken/natuur?
Andere tips adviezen ervaringen?
Alvast dank! Sylvia
Maar LA hebben we nog nooit aangedaan, Las Vegas wel als "eindstation" gebruikt.
Eigenlijk zouden we willen starten in San Diego (misschien nog even Mexico in, is dat makkelijk te doen?), dan riching LA dan naar LV (daarvandaan terug vliegen).
We willen/kunnen in oktober vandaar het zuiden gekozen en niet bv het Noorden vanwege sneeuw etc.
We gaan ongeveer 21 dagen.
Is dit gebied interessant/leuk genoeg? Dagatracties zijn er natuurlijk genoeg maar wat natuur betreft?
Kust stranden lijkt ons mooi maar zijn er wat interessante parken/natuur?
Andere tips adviezen ervaringen?
Alvast dank! Sylvia
Elke reis begint met de eerste stap
Re: San Diego, Los Angeles, Las Vegas ideeen?
Vorig jaar hebben we San Diego aangedaan als laatste plaats in het zuidwesten.
Met de tram kan je vanuit het centrum van San Diego makkelijk naar Tijuana. Met de eigen auto zou ik dit niet aandurven omdat de verhuurders dikwijls verbieden om op Mexicaans grondgebied te rijden.
We hebben in San Diego de zoo bezocht. Die vond ik prachtig.
Daarnaast is er ook nog de Old Town: dit was het oorspronkelijke San Diego en is nu een openluchtmuseum.
Er ligt in de haven ook een vliegdekschip dat je kan bezoeken.
Van parken in de buurt zou ik Death Valley zeker doen (en in die periode valt het ook al wat beter mee qua temperatuur.)
Met de tram kan je vanuit het centrum van San Diego makkelijk naar Tijuana. Met de eigen auto zou ik dit niet aandurven omdat de verhuurders dikwijls verbieden om op Mexicaans grondgebied te rijden.
We hebben in San Diego de zoo bezocht. Die vond ik prachtig.
Daarnaast is er ook nog de Old Town: dit was het oorspronkelijke San Diego en is nu een openluchtmuseum.
Er ligt in de haven ook een vliegdekschip dat je kan bezoeken.
Van parken in de buurt zou ik Death Valley zeker doen (en in die periode valt het ook al wat beter mee qua temperatuur.)
onze trip door Texas en New Mexico: http://tosofrenda-texas2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
LA....naar het schijnt ben je voor, of ben je tegen....
ik vond er maar niks aan
in onze vier dagen LA hebben wij uiteraard Hollywood sign gezocht..(en dat is niet eenvoudig)
en wat huizen bekeken in the hills
de walk of fame gedaan, zijn we naar het baywatch beach geweest (maar veel baywatch stijl had dat niet)
alé ja ik heb me wat verveeld in LA
ik kon me er ook niet oriënteren, het is dan ook immens groot
veel van ons amerika vrienden vinden LA dan wel weer de max..
San Diego vonden wij dan weer heel tof
id de old town is heel gezellig s avonds (ons hotel was daar ook dus dat was mooi meegenomen)
en ook de zoo vonden wij prachtig(de ijsberen zitten in een geweldig verblijf waar je ze onder water kan zien)
groetjes
christel
ik vond er maar niks aan

in onze vier dagen LA hebben wij uiteraard Hollywood sign gezocht..(en dat is niet eenvoudig)
en wat huizen bekeken in the hills
de walk of fame gedaan, zijn we naar het baywatch beach geweest (maar veel baywatch stijl had dat niet)
alé ja ik heb me wat verveeld in LA
ik kon me er ook niet oriënteren, het is dan ook immens groot
veel van ons amerika vrienden vinden LA dan wel weer de max..
San Diego vonden wij dan weer heel tof
id de old town is heel gezellig s avonds (ons hotel was daar ook dus dat was mooi meegenomen)
en ook de zoo vonden wij prachtig(de ijsberen zitten in een geweldig verblijf waar je ze onder water kan zien)
groetjes
christel
Is het eigenlijk mogelijk om de Zoo en SeaWorld te combineren op 1 dag, qua tijd?
Het Wild Animal Park zal er al helemaal niet bijkunnen allicht..
- Tim1980
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Dat zou ik niet doen. The Zoo ken ik niet, maar in SeaWorld zou ik zeker een hele dag besteden
http://timenmo2010.waarbenjij.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2009.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2008.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2007.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2009.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2008.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2007.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wij waren in de zoo van 11.00 uur tot 18.00 en hebben sommige dieren echte rap, rap moeten bekijken. Er zitten ook wel wat dieren die je hier niet altijd ziet zoals panda's. Van de koala's hebben ze er niet één of twee, maar wel twintig en je kan ze ook nog eens van op twee meter afstand zien (zonder glas tussen).klaus schreef:Is het eigenlijk mogelijk om de Zoo en SeaWorld te combineren op 1 dag, qua tijd?
Ligging van de zoo is ook heel mooi: middenin bilboa park - nog een must see in San Diego (enfin, dat is mijn mening toch) - en mooi aangelegd met niveauverschillen en veel bloemen. De zoo van Antwerpen is hiermee vergeleken maar erg triestig.
Seaworld is meestal wel langer open, maar ik denk persoonlijk dat je er geen goed gevoel aan zal over houden als je beiden op één dag wil afhaspelen.
onze trip door Texas en New Mexico: http://tosofrenda-texas2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
October is een fantastische tijd voor dat gebied. Kan niet beter. Mexico over de grens is een tourist trap en niet veilig ook. Langs de gehele grens zijn drugwars aan de orde van de dag maar met een guided tour zal het wel meevallen. Nooit zelf met de auto gaan (je kan de auto niet apart verzekeren voor een dagtrip naar Mexico, die verzekering geldt dan voor de gehele huurperiode.) Death Valley mag je natuurlijk nooit missen. Nog een paar fraaie locaties: Anza Borrego Desert SP en Julian. Palms to Pines hw van Palm Desert. Joshua Tree NP, De oude route R66 (National Trails hw), Mojave National Preserve, Palm Springs, Big Bear Lake etc. etc. En rond Las Vegas: Hoover Dam, Lake Mead met northshore rd. Valley of Fire SP, Red Rock Canyon, Mt. Charleston.
Genoeg te zien om 3 weken door te brengen. Het enige nadeel van october zijn de branden langs de kust die wel eens voor kunnen komen als de wind uit de woestijn waait.
Yeehaw
Genoeg te zien om 3 weken door te brengen. Het enige nadeel van october zijn de branden langs de kust die wel eens voor kunnen komen als de wind uit de woestijn waait.
Yeehaw
-
- Amerika-ontdekker
Hey Jeehaw,
Bedankt voor je tips! Ik heb ze genoteerd en zal even gaan kijken wat we kunnen inpassen.
Mexico doen we dus NIET, goed om even te weten je zal er maar vast komen te zitten
LA hebben we nog nooit bezocht omdat het ons een beetje TE lijkt maar moeten het eigenlijk wel eens gezien hebben vind ik.
Maar de natuur trekt meer..
IK ga aan de slag met de route en planning...
Groetjes,
Sylvia
Bedankt voor je tips! Ik heb ze genoteerd en zal even gaan kijken wat we kunnen inpassen.
Mexico doen we dus NIET, goed om even te weten je zal er maar vast komen te zitten

LA hebben we nog nooit bezocht omdat het ons een beetje TE lijkt maar moeten het eigenlijk wel eens gezien hebben vind ik.
Maar de natuur trekt meer..
IK ga aan de slag met de route en planning...
Groetjes,
Sylvia
Elke reis begint met de eerste stap
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 632 Weergaves
-