Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
koffer aankopen - afmeting
koffer aankopen - afmeting
Hallo,
Ik ga morgen een nieuwe reiskoffer kopen.
Ik heb me al bevraagd voor informatie.
Nu zit ik met het volgende.
Gevonden op de site van United Airlines.
koffers mogen lineair max 158 cm bedragen.
Gewicht per koffer 23 kg
en je mag 2 koffers per persoon meenemen.
Ik heb nu een koffer gezien van samsonite.
Die koffer is 56x81x32 = dus 169
de maat kleiner is 53x74x30 = 157
volume eerste = 120 en gewicht 5,7
tweede = 88 en 5,2 kg
nu is mijn vraag, kan ik die van 169 cm kopen?
doen ze moeilijk over 11 cm of toch maar best die van 157 cm kopen?
merci alvast voor de tips.
Ik ga morgen een nieuwe reiskoffer kopen.
Ik heb me al bevraagd voor informatie.
Nu zit ik met het volgende.
Gevonden op de site van United Airlines.
koffers mogen lineair max 158 cm bedragen.
Gewicht per koffer 23 kg
en je mag 2 koffers per persoon meenemen.
Ik heb nu een koffer gezien van samsonite.
Die koffer is 56x81x32 = dus 169
de maat kleiner is 53x74x30 = 157
volume eerste = 120 en gewicht 5,7
tweede = 88 en 5,2 kg
nu is mijn vraag, kan ik die van 169 cm kopen?
merci alvast voor de tips.
Laatst gewijzigd door Noortje1 op 05 jun 2009, 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.
2008 : rondreis westkust - 2009 : NY \ LA \ LV - 2010 : LA \ LV \ Springdale - 2011 : LA/LV
- Knabbeltje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Re: koffer aankopen
Ik reis al 14 jaar met twee koffers die net als jouw maat er net iets boven zit .Ik heb tot nu toe nog nooit een opmerking van gehad .Handig eraan is dat ik daar ook telkens een kleinere koffer in kan plaatsen en dus met 2 vertrek waarin nog 2 anderen inzitten om zo met 4 terug te komen .
Groetjes ,
Groetjes ,
Re: koffer aankopen
haha, amai, en nu vraag ik me af wat jullie allemaal kopen om met 4 koffers terug te komen ?
Noem je 11 cm er iets boven? Ik weet echt niet hoe streng united is...
Noem je 11 cm er iets boven? Ik weet echt niet hoe streng united is...
Laatst gewijzigd door Rob op 05 jun 2009, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
2008 : rondreis westkust - 2009 : NY \ LA \ LV - 2010 : LA \ LV \ Springdale - 2011 : LA/LV
- Knabbeltje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Re: koffer aankopen - afmeting
Ja, ik heb nog nooit moeite gehad om die koffers vol te krijgen .Gewicht is iets anders ,daar zitten we meestal wel over .Dus dat zal bijbetalen worden deze keer vrees ik.Ja, die twee koffers zijn ook ongeveer 10 cm groter en kan die zelfs nog groter maken door een rits te openen.Maar dat heb ik nog nooit gebruikt.En ik vlieg meestal met United maar heb ook al Delta gehad ,al is dat allang geleden.
- Bandido
- Amerika-expert
Ze doen over het algemeen niet zo moeilijk over de grootte van een koffer, zeker niet als het er maar net boven zit. Wat een grotere rol speelt is het gewicht van de koffer. Ik zou persoonlijk gewoon voor de iets grotere gaan.Noortje1 schreef:nu is mijn vraag, kan ik die van 169 cm kopen?
"Keep Georgia On Your Mind"
hmm ik had er wel iets over gelezen, maar nooit echt bij stil gestaan toen we nieuwe koffers kochten. Ik dacht dat alle 'normale' koffers gewoon meemochten. Nu kom ik er dus achter dan beide nieuwe koffers te groot zijn, 5 en 15 cm. Ik heb geen andere dus ik zal het hier echt mee moeten doen. Ik hoop dat ze niet moeilijk gaan doen.
@cens
Ik wou u niet bang maken. Het is ook maar toevallig dat ik er aan dacht om eens te gaan kijken wat nu werkelijk toegelaten is.
Er heeft nog niemand gereageerd die problemen heeft gehad met de afmetingen van zijn koffer.
Dus ik veronderstel dat alleen gewicht echt belangrijk zal zijn.
Ik wou u niet bang maken. Het is ook maar toevallig dat ik er aan dacht om eens te gaan kijken wat nu werkelijk toegelaten is.
Er heeft nog niemand gereageerd die problemen heeft gehad met de afmetingen van zijn koffer.
Dus ik veronderstel dat alleen gewicht echt belangrijk zal zijn.
Het belangrijkste waar je voor moet uitkijken is dat de koffer niet snel te zwaar wordt, er kan heel veel in maar dat brengt ook gewicht met zich mee.
Daar had ik deze zomer in Florida niet aangedacht, ik mocht mooi $150 betalen
Daar had ik deze zomer in Florida niet aangedacht, ik mocht mooi $150 betalen
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Over hoeveel kilo teveel spreek je dan?
Ik ga gewoon een koffer kopen van +- 158. Kom ik niet toe kan ik altijd eentje bijkopen he?
Dat is het veiligste.
Ik ga gewoon een koffer kopen van +- 158. Kom ik niet toe kan ik altijd eentje bijkopen he?
Dat is het veiligste.
Ik zou gewoon die van 169, volgens mij heb ik er een van 175... tot nu toe altijd goed gegaan.
Tja eentje bijkopen kan altijd en is het veiligst want zo heb je de kleinste kans dat je over het gewicht zit en dat je moet bij betalen.
Tja eentje bijkopen kan altijd en is het veiligst want zo heb je de kleinste kans dat je over het gewicht zit en dat je moet bij betalen.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
ik ben er eigenlijk ook niet echt bang voor hoor, dat ze niet meemogen. Voor het gewicht, ik denk dat als ik die koffer bijna niet meer opgetilt krijg dat ie dan te zwaar is.
Ik zal hem thuis wegen, en waarschijnlijk kopen we daar nog iets van een weekend tas ofzo.
het is er eentje geworden van exact 158
een samsonite aeris comfort spinner van 75 cm .
een samsonite aeris comfort spinner van 75 cm .
Wist helemaal niet dat dit ook nog een issue was 
Heb vorig jaar een nieuwe koffer gekocht (en mee gevlogen naar New York) mijn koffer is een Samsonite Aeris Upright 78 cm.
Als ik alles bij elkaar optel is het 170.. ook te groot dus. Gewoon niet te veel inpakken dus
Heb vorig jaar een nieuwe koffer gekocht (en mee gevlogen naar New York) mijn koffer is een Samsonite Aeris Upright 78 cm.
Als ik alles bij elkaar optel is het 170.. ook te groot dus. Gewoon niet te veel inpakken dus
Don't cry because it's over. Smile because it happened!
2008: NY | 2009: LV - LA - SF| 2010: Denver roundtrip
2008: NY | 2009: LV - LA - SF| 2010: Denver roundtrip
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht