Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips en trucs: Washington DC (met foto's)

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Clint
Amerika-expert

Re: Tips en trucs: Washington DC

Bericht door Clint »

Wellicht dat je iets hebt aan mijn verslagje van mijn korte trip naar DC vorige zomer: http://clint5047.wordpress.com/2008/08/ ... ington-dc/

Ik vind het echt een hele leuke stad, zeker een aanrader :D
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Priscilla
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Priscilla »

Heb zojuist een hotel 'gewonnen' bij Priceline: 75 dollar voor het Renaissance M Street.

Nog 1 nachtje slapen!!!!! :roll: :wink:
vinyltje
Amerikafan

Bericht door vinyltje »

Heel veel plezier!
Ben benieuwd naar je verhalen, ik zal ze als input meenemen voor mijn zomer reis.
Ik ga ook alleen dus ben benieuwd!

Have fun!
Tans4USA
Amerikakenner

Bericht door Tans4USA »

Priscilla schreef:Heb zojuist een hotel 'gewonnen' bij Priceline: 75 dollar voor het Renaissance M Street.

Nog 1 nachtje slapen!!!!! :roll: :wink:
Super voor je. Heel veel plezier, ben benieuwd naar je avonturen.
Goede reis,
Anita
dujardin
Amerikafan

Bericht door dujardin »

Proficiat! Ligging vind ik niet echt ideaal... In die buurt is niet veel te beleven, en het is toch een eindje te voet naar zowel Dupont Circle, de mall of Georgetown... Ook geen metrostation in de buurt als ik mij niet vergis... Maar dat zal de pret zeker niet bederven. Je zit tenslotte in één van de fijnste steden ter wereld!

edit: ligging valt uiteindelijk wel mee... Foggy Bottom metro station zit op ongeveer een halve kilometer...
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Leuk! Ik zie ernaar uit je vrijdag te ontmoeten!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Susie one
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Susie one »

Geniet ervan en ben benieuwd naar je verslag.
Wij gaan in september ook een aantal dagen naar Washington DC

Susie One
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Priscilla, neem wel regenspullen mee. Morgen en overmorgen worden er periodes met regen en koel weer voorspeld (helaas, want het was de afgelopen dagen net zo lekker). Zaterdag wordt het weer mooi (net op tijd voor onze Race for the Cure en Relay for Life, gelukkig!).
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Priscilla
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Priscilla »

Hoi Petra,
Thanks voor de tip! Ik zat er vanmiddag aan te denken, maar was het alweer vergeten :roll:
Jammer van het weer, maar ach, zaterdag en volgens mij ook zondag wordt het weer beter...
Heb er onwijs veel zin in! Tot vrijdag! (bel je morgen :))
Priscilla
Henrytje
Amerikafan

Bericht door Henrytje »

californian girl schreef:Hoi Priscilla, bedankt voor de samenvatting. Ben er ook erg blij mee omdat wij het plan hebben om in Oktober naar Washington te gaan. Ben heel benieuwd hoe je het gaat vinden en kijk uit naar je reisverslag of blog....
Hoi,
Ik zie op je voorbereidingen voor oktober dat je een treinreis geboekt hebt van New York naar Washington. Wij willen net omgekeerd; van Washington met de trein naar New York. Hoe heb je dit geboekt? Wat waren de kosten? En hoezo moet je dan nog kiezen uit die 30 treinen? We kunnen niet zoals in NL gewoon naar het station gaan en een trein nemen naar New York?
Graag je reactie!
Henrytje
vinyltje
Amerikafan

Bericht door vinyltje »

Als je het prettig vindt om hier in Nederland te boeken, dan adviseer ik je de Treinreiswinkel in Leiden: www.treinreiswinkel.nl
Zij hebben voor mij ook al vaker treinkaartjes geboekt in de USA die ik zelf niet geboekt kreeg.
californian girl
Amerikafan

Bericht door californian girl »

Hoi,
Ik zie op je voorbereidingen voor oktober dat je een treinreis geboekt hebt van New York naar Washington. Wij willen net omgekeerd; van Washington met de trein naar New York. Hoe heb je dit geboekt? Wat waren de kosten? En hoezo moet je dan nog kiezen uit die 30 treinen? We kunnen niet zoals in NL gewoon naar het station gaan en een trein nemen naar New York?
Graag je reactie!
Henrytje
Hallo Henrytje,

Wij hebben in nederland geboekt via http://www.incento.nl De kosten voor 4 volwassenen met gereserveerde plaatsen was € 277,20. Ik heb geen idee of je 'gewoon op het station' kaartjes kunt kopen? Ik wilde het gewoon van te voren geregeld hebben dus vandaar dat ik voor deze optie gekozen heb.

groetjes,
Nita
Henrytje
Amerikafan

Bericht door Henrytje »

Hoi Nita,
Dat is nog behoorlijk aan de prijs! Heb je nog apart moeten betalen voor de gereserveerde plaatsen of niet? Jij gaat met 4 volwassenen. Wij ook met 4 personen, maar 2 volwassenen en 2 kinderen. Heb je toevallig enig idee of je voor kinderen minder betaalt?
Groetjes,
Henrytje
vinyltje
Amerikafan

Bericht door vinyltje »

Kijk anders even op de site van Amtrak zelf.
Zo ver als ik zie zijn tickets 49 dollar, en betalen kinderen de helft.

The "Child" Passenger Type

Children ages 2-15 Save 50%

Passengers 2 to 15 years of age are classified as "Child" passengers for the purpose of determining base rail fare. Children are eligible to receive a 50% discount on the lowest available adult rail fare on most Amtrak trains with each fare-paying adult.
Henrytje
Amerikafan

Bericht door Henrytje »

vinyltje schreef:Kijk anders even op de site van Amtrak zelf.
Zo ver als ik zie zijn tickets 49 dollar, en betalen kinderen de helft.

The "Child" Passenger Type

Children ages 2-15 Save 50%

Passengers 2 to 15 years of age are classified as "Child" passengers for the purpose of determining base rail fare. Children are eligible to receive a 50% discount on the lowest available adult rail fare on most Amtrak trains with each fare-paying adult.
Ik weet niet hoe jij aan 49 p.p komt en voor kinderen 50% korting. Ik zie alleen een totaalprijs als ik intype 2 volwassenen en twee kinderen. Ik kom dan op de prijs van 216 dollar en heb effe gesnuffeld naar promotion codes en zie met V722 dat de kosten opeens 187,20 dollar zijn. Maar als ik jou 49 bereken en dan kinderen 50% dan kom ik op 148 dollar en dat zie ik nergens.
Henrytje
vinyltje
Amerikafan

Bericht door vinyltje »

Die prijs zie ik als ik enkele reis in typ.
En onder die prijs staat dan dat stukje over de kinderen wat ik heb gekopieeerd....

Wat het verschil is: geen idee...
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Inmiddels heb ik vrijdag een dag met Priscilla in Old Town Alexandria doorgebracht. Daar bezochten we drie historische gebouwen met erg interessante rondleidingen (zie mijn blogverslag). Het was erg leuk om haar te ontmoeten. We houden nu nog met sms-jes contact en zo te lezen vermaakt ze zich prima in Washington. Hopelijk zal ze tzt ook zelf een verslagje uitbrengen van haar "avonturen".
Priscilla
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Priscilla »

Hoi allemaal :)
Even een kort berichtje vanuit DC: ik heb het echt onwijs naar mijn zin en zoals Petra al aangaf vermaak ik me prima! Sterker nog, ik het gister besloten een dagje langer te blijven! De stad heeft me tot nu toe aangenaam verrast; vind het echt onvergelijkbaar met alle andere steden in Amerika waar ik ooit geweest ben.
Een korte samenvatting van wat ik tot nu toe heb gedaan:

Dag 1:
Vertrek van Schiphol naar IAD. Reis is voorspoedig gelopen; was voor mij voor het eerst IPB-en (indien plaats beschikbaar, goedkoop vliegen als personeel) en is me zeker goed bevallen. Was erg moe, dus heb van het eerste uur weinig meegekregen...werd ineens wakker in de lucht! Weet niet wat het is, maar dat overkomt me dus altijd; alsof het zitten in een vliegtuig me helemaal tot rust brengt! :?
Na drie films (Benjamin Button, He's not that into you, en Yes Man (jaja, ik weet het, ik was in een luchtige bui ;)), twee snacks, en twee maaltijden kwamen we right in time aan in Washington. Ben natuurlijk wel bevooroordeeld, maar was erg tevreden met de service van KLM :)
Na aankomst een leuk babbeltje gemaakt met Homeland Security (aardige kerel, lekker staan babbelen over de uitgaansmogelijkheden in DC, weer eens wat anders dan gedrild worden van top tot teen ;)), door de dubbele douanecheck (dat krijg je als je kaas meeneemt, Petra ;)) en hoppa, de bus in naar West Falls Church, alwaar ik op de metro naar Foggy Bottom ben gestapt. Totale kosten: $10 voor de bus, $2,90 voor de metro.

Het was een eindje lopen naar het hotel (leek door de regen langer dan het was, bleek de dag erna), waar ik een mooie kamer kreeg (Renaissance M Street Hotel). De wilde plannen om meteen een borrel te gaan drinken in Adam's Morgen waren snel van de baan. Ik heb me met een broodje genesteld in bed om vervolgens elf uur te slapen. Ik zal het wel nodig gehad hebben....

Dag 2
De vakantie begint meteen goed: ik ben uitgenodigd door Petra om een dagje met haar op stap te gaan. De keus valt op Old Town, Alexandrie. Ik pak de metro naar Vienna, wat ongeveer 20 minuten duurt. Het is erg druilerig weer, dus we zullen wat bezienswaardigheden binnen afstruinen. Maar eerst laat ze me hun huis in Vienna zien: wat een mooi optrekje in een idyllisch wijkje! Ik waande me helemaal in Wisteria Lane!! :D
Na een half uurtje stappen we in de auto en rond twaalven komen we aan in Old Town, parkeren de auto onder City Hall en brengen een bezoekje aan het Visitor Center: de dame achter de toonbank vertelt dat alle huizen/musea open zijn voor bezichtiging vandaag. Goed om te horen! Dan is het tijd om een hapje te eten in de Tavern. Petra beveelt de pindasoep aan en die smaakt me prima! Wel een beetje zwaar op de maag, dus krijg 'm niet helemaal op. Daarna gaan we het Museum gedeelte van de Tavern in, gevolgd door de Apotheek en Carlyle House, zie (blog van Petra voor een uitgebreid verslag van de dag. De dag werd afgesloten met een bezoekje aan de plaatselijke sushibar; yum yum, wat was het lekker!!!

Petra, nogmaals bedankt voor de gastvrijheid en de goede zorgen!!!

Dag 3
Even snel, want begin weer moe te worden; zo dus weer even slapen...
Vandaag wordt het mooi weer en dus trek ik er op uit. Eigenlijk wilde ik naar DownTown, de Mall, etc, maar mijn shopping genen winnen het en het wordt een middagje Georgetown. Na een ontbijt bij Starbucks kunnen we er tegenaan en na een kwartiertje wandelen kom ik in het winkelgedeelte van de DC wijk aan. Na twee uurtje beslaat de buit een pak (broek en colbert), een kokerrok, zijden topje en een riem. Tijd voor een lunch! Deze nuttig ik bij Mie N Yu; een leuk tentje aan M Street.
Daarna heb ik lekker zitten lezen bij Barnes&Nobles (met een koffie in de hand, zoals het een echt Amerikaan betaamd ;)) om vervolgens terug te gaan naar het hotel. Hier fris ik me even op, voor een wandeling door Dupont Circle. Hier vind ik een leuke Pizzeria en moe, maar voldaan keer ik terug naar mijn bedje...Morgen weer een dag.

Dag 4
Dacht ik dat het in NL benauwd kan zijn; hier in DC kunnen ze er ook wat van! Het wordt 25 graden vandaag en al om tien uut in de ochtend is dat merkbaar. De wandeling van Dupont naar het Witte Huis is dan ook klammig ;) Vandaag wel de wandelschoenen aan (gister was ik zo slim om op 12 cm hoge naaldhakken te gaan winkelen :lol: ): ik wil het gros van de Memorial langs, het Witte Huis en Washington Monument.
Maar ik begin met een ontbijt bij Cafe du Parc in het Willard. Lekker, maar niet heel erg bijzonder. Wel een leuke sfeer; vraag bij mooi weer of je een tafeltje kan krijgen achter het hotel bij de fontein. Very romantic, very Paris! In de twee uurtjes die volgen bezoek ik (ofwel, loop ik langs) het Witte Huis, Washington Monument, World War II Memorial, Lincoln Memorial, FDR Memorial, George Mason Memorial, Jefferson Memorial (wandeling rondom Tidal Basin), Vietnam Veterans Memorial en Korean War Veterans Memorial. Ik ben onder de indruk! Hoe on-Amerikaans is DC! Tussendoor hou ik Petra op de hoogte van mijn avonturen, ben ik toch niet helemaal alleen ;)
Van al het wandelen heb ik dorst gekregen en ik loop binnen bij de Founder Market, een leuk tentje aan Pennsylvania Ave. Ze gebruiken hier alleen verse, volgens mij biologische, producten. Erg lekker!! :D Na broodje en twee cocktails hou ik het voor gezien en ik loop terug richting het hotel. Het is vier uur, het zonnetje schijnt en ik besluit nog even in het zonnetje te gaan zitten. Nu kan het immers nog, want morgen wordt er onweer voorspeld!

Zo, my 'adventures' so far! Wellicht volgt morgen de rest....
Tans4USA
Amerikakenner

Bericht door Tans4USA »

Priscilla schreef:Hoi allemaal :)
Even een kort berichtje vanuit DC: ....
Zo kort is je berichtje nog niet eens :lol: Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt. Wat grappig dat jullie elkaar nu in het "echt" ontmoet hebben. Nog heel veel plezier gewenst maar dat zal wel lukken denk ik. Groetjes Anita
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wat leuk dat je ons op deze manier op de hoogte houdt Priscilla.
Zo te lezen heb je het erg naar je zin in DC, goede keuze dus. Ik had al op Petra's blog gelezen over jullie dagje samen, heel interessant wat jullie allemaal bezocht hebben. Maar in je eentje vermaak je je ook wel zo te zien :D
Nog heel veel plezier de komende dagen.

Marjon
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer