Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

route in noordwest VS

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
adrian
Amerika-ontdekker

route in noordwest VS

Bericht door adrian »

hi,
na een geweldige vakantiereis in ZW-VS denken we nu over een trip in NW-VS.
Drie weken rondtrekken, waarschijnlijk met gewone auto en met gebruik van hotels.
Onze interesse gaat vooral uit naar natuur en nationale parken.

Dat zou een reis kunnen worden van (bijvoorbeeld) Chicago of een andere stad naar San Francisco (die stad is ons tijdens afgelopen reis erg goed bevallen).
Wie kan ons wat eerste suggesties aan de hand doen?

Alvast dank in dit beginstadium

Adrian
Laatst gewijzigd door adrian op 02 jun 2009, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
martinenelsa
Amerikafan

Re: route in noordwest VS

Bericht door martinenelsa »

Dit is wel erg weinig informatie om iets nuttigs over te kunnen zeggen. Misschien eerst even verdiepen in welke dingen je graag wilt zien en vertellen waar je interesses liggen, waarom dit begin en eindpunt en hoeveel tijd je er voor denkt uit te trekken. Jullie gaan met een huurauto neem ik aan of camper? Chicago - SF is sowieso een behoorlijk afstand en daar gaan al heel veel kilometers in zitten. Denver is misschien een betere aanvliegroute. Kan natuurlijk ook Calgary of Seattle/Portland zijn.

Martin
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Dit is inderdaad wel een heel open vraag. Bij het noordwesten zou ik niet direct aan Chicago en SF denken. Ik ben het net Martin eens dat Denver of Seattle meer voor de hand zouden liggen als startpunt.
Misschien kun je wat ideeën opdoen uit ons 2004- en ons 2006-verslag.

Marianne
adrian
Amerika-ontdekker

Bericht door adrian »

beste Martin en Marianne,

Terecht geven jullie aan dat ik te beknopt ben/was met mijn eigen info en doelstellingen.
Die heb ik dus wat uitgebreider gemaakt.

De reisverslagen ga ik in ieder geval vast lezen.

Adrian
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Als je SF echt graag weer wilt aandoen is het zeker een optie als vertrekpunt. Kijk eens in ons verslag van 2008. Je zou dan ook nog in Seattle kunnen eindigen. Of is het de bedoeling dat je ook Yellewstone bezoekt? Want dan krijg je weer een hele andere route.
Hoe dan ook, er is genoeg moois te zien in het Noordwesten.

Succes met plannen!
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
GinoW
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door GinoW »

Hmm als je echt het noordwesten wilt zien, dan is SF volgens mij niet de meest logisch keuze.
Veel mensen doen ene rondje vanaf Seattle of Seattle - SLC.
Eventueel met een stuk Canada erbij.
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Gino,
Het is prima te doen vanuit SF.
In 2007 reden wij vanaf SF door Nevada en Idaho naar Yellowstone en Grand Tetons. Vanuit daar via Utah, Las Vegas en Yosemite weer terug naar SF.
Volgend jaar hopen we wederom in SF (onze lievelingsstad) te starten. Vanuit SF naar Crater Lake, Mount Rainier en Seattle en via Glacier naar Yellowstone. Dan weer door Utah (Moab) naar LV en vanuit daar terug naar huis. Canada slaan we daarbij over, want daar waren we reeds 2x uitgebreid.
stema
Amerikafan

Bericht door stema »

Wat maakt San Francisco voor jullie tot lievelings stad?
Wij hopen hier volgend jaar bij onze 3 de reis in de VS ook te eindigen.
francina
Amerika-ontdekker

Bericht door francina »

We waren onze vorige reis ook in het zuidwesten en gaan nu in juli/aug. drie weken naar het noordwesten. We beginnen in Salt Lake City en dan via Yellowstone en Bend, Crater Lake, stukje de kust, Portland, Mt.Rainier, Vancouver via Seattle weer terug. Zowel afwisselende natuur als een paar steden, en een whale watching excursie vanuit Anacortes. Bij de routekaartjes staat ook een beschrijving van deze route. We gaan met auto (en hotels) en ons gezin bestaat uit twee volwassenen en twee kinderen van 19 en 16. Ik heb al veel voorbereiding gedaan over wat we onderweg willen zien e.d. dus als je daar meer info van wilt, laat het gerust even weten!
Francina
GinoW
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door GinoW »

thebes schreef:Gino,
Het is prima te doen vanuit SF.
Dat begrijp ik op zich wel, maar je bent toch weer 2 - 3 dagen bezig om vanuit SF in de buurt van Yellowstone of Seattle te komen.
Het is een keuze die iedereen voor zich moet maken.
:mrgreen:
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Stema,
Vooral de sfeer van SF trekt ons aan. Is nog steeds een beetje een gemoedelijke hippiestad. Veel leuke restaurantjes en gezellige buurtjes. Autorijden door de steile straten is voor ons een attractie op zich. En ik ben stapel op boekwinkels en galeries, daar zijn er ook veel van in SF.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer