Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

coupon helicoptervluchten grand canyon

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
SonjaV
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: coupon helicoptervluchten grand canyon

Bericht door SonjaV »

1250 schreef:Sonja ik schrik hier echt heel heel erg van.
Ik ga in Augustus de tour doen en dacht dat het fantastisch was maar nu schrik ik echt heel erg!
Wat is de privé-tour?
Wij hadden ons ook erg op deze helikoptervlucht verheugd, maar op de site heb ik nergens zien staan dat je met zoveel personen tegelijk ingeblikt zou worden.
We hebben in 1993 eens een helicoptervlucht over Bryce Canyon gedaan en dat was echt heel erg leuk.
Toen zaten we met z'n 2en achterin een bolkop helikopter met hele grote ramen en meer dan genoeg ruimte.
Verder was daar de plaats vanwaar we opstegen vrij dicht bij de canyon en bleef die piloot ook een aantal keren op dezelfde plaats in de lucht hangen en draaide hij daar rond waarbij we een 360° beeld over Bryce kregen.
Dat is een van de dingen die vliegen met een helikopter juist leuk maakt. Bij Papillon doen ze dit niet.
We hebben toen op een vlucht van 15 minuten meer van Bryce Canyon gezien dan we nu op een vlucht van 45 minuten van de Grand Canyon hebben gezien.
De 1e en laatste 10 minuten vlogen we over bomen om bij de Grand Canyon te komen en weer terug naar het vliegveld te vliegen. Verder hebben we vanwege bewolking ook nog uit moeten wijken waarbij we ook alleen over bomen gevlogen zijn.
Ik geloof dat we alles bij elkaar hooguit 10 minuten boven de Grand Canyon gevlogen hebben.
Wat die privé-tour precies inhoud weet ik niet, maar dat zal zeker niet goedkoop zijn.
Die man van Papillon wilde ons een folder daarvan geven, maar die hebben we niet aangepakt.
oh, oh, wij hebben ook de Imperial Air Tour van Papillon geboekt!
Hoop dat het bij ons niet zo tegenvalt!
Jullie kunnen natuurlijk het geluk hebben dat het niet druk is als jullie die tour gaan maken en er niet zoveel mensen in jullie helikopter zullen zitten (hoewel ik daar in het hoogseizoen niet al te veel op zou rekenen).
Persoonlijk zou ik deze tour nooit aan iemand aanraden, maar jullie moeten natuurlijk zelf beslissen of jullie het wel of niet gaan doen.
De enige tip die ik zou willen geven is dat je bij het herbevestigen van de vlucht navraagd hoeveel personen tegelijk met jullie die tour gaan vliegen.
Cancelen is mogelijk tot 24 uur vantevoren en dan moet je ook je vlucht herbevestigen. Ik weet niet of ze je willen (of kunnen) vertellen met hoeveel personen je vliegt, maar als je dan te horen krijgt dat je ook met 6 personen de lucht in gaat kan je nog altijd overwegen om de vlucht te cancelen.
Je kan trouwens niet zelf een plaats in de helikopter kiezen.
De plaatsen worden verdeeld aan de hand van je gewicht voor de balans van de helikopter. Dit is natuurlijk wel logisch, maar je hebt dus ook de kans dat je in het midden komt te zitten.
Eric_NL
Amerika-newbie

Bericht door Eric_NL »

Heeft iemand misschien ervaring met http://www.grandcanyonhelicoptersaz.com/ (de concurrent van Papillon, denk ik)

Aan de hand van de website lijkt het alsof ze luxere helikopters hebben met beter uitzicht ?

Ze zijn wel een paar dollar duurder, maar dat maakt op zo'n bedrag toch niet meer uit. Ook kun je korting krijgen als je je aanmeld op hun email lijst.

Ik twijfel nog steeds bij welke maatschappij ik nu moet reserveren. Het is een groot bedrag, en zou een grote teleurstelling betekenen.
A3
Amerikakenner

Bericht door A3 »

Als je je aanmeldt bij de link van Eric krijg je een mail van ........Papillon Grand Canyon helicopters....
Is dus niet de concurrent, maar dezelfde.....

MVG

A3
States visited: All except Alaska & Hawaii. Correction: all !
SonjaV
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

Afbeelding
Dit is de helikopter waarmee wij gevlogen zijn.
Zie je hoe klein de raampjes achterin zijn?
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Jee Sonja, wat vervelend!

Ik heb net de foto's nog bekeken van de vlucht die Albert pas maakte vanuit Las Vegas, ook met Papillon. Die helikopters hadden een grote deur met die geheel doorzichtig was. Hij zegt dat ze met vijf passagiers waren. De piloot voorin, daarachter een jong stel, daarachter op vier plaatsen zaten Hans, Janny en Albert. Totaal dus zes personen in de helicopter. Zij vonden het geweldig!!
SonjaV
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

Wie weet, als het onze 1e helikoptervlucht was geweest waren we misschien niet zo teleurgesteld geweest.
Dit was echter de 3e keer dat we met een helikopter gevlogen hebben, dus we weten dat het stukken beter kan zijn.
Iwan & Evelien
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Iwan & Evelien »

Wat me tot nu toe steeds is opgevallen is dat het licht in de canyon midden op de dag lang niet zo mooi is als aan het begin of einde van de dag. Alles wordt tussen 11 - 3 uur keihard van boven belicht, en er zijn nauwelijks schaduwen in de canyon. Ik zou er daarom voor kiezen om een vlucht voor heel vroeg of heel laat te boeken, maar dat zeg ik als fotografie liefhebber.

Laten de aanbieders van vluchten trouwens zien met welk type helikopter je vliegt ? Ik zag door de canyon diverse Bell en Eurocopter heli's vliegen en weet dat de Bell 206 varianten bepaald geen ruime choppers zijn. Eurocopters zijn iets breder (EC130, AS350).

Groetjes,
Iwan

Edit: Ik zie net dat Papillon de smalle met Bell 206'en vliegt, terwijl Sundance en Maverick juist met Eurocopters vliegen. In principe passen er maar precies 4 personen in een Bell 206 (of 6 in de verlengde versie), en als ze zich er aan houden zit je goed (...). Wellicht dat ze in de ietsje grotere Eurocopters juist die vijfde man erbij steken, en dan ben je in het nadeel. Heb je een foto van de bewuste heli? Bell 206'en hebben twee rotorbladen, Eurocopters hebben er meestal drie.
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Bedankt voor je uitgebreide reactie.
We zijn met een groep van 9 personen, dus 2 helikopters.
Jammer dat hij jullie zo tegenviel, ik lees op Tripadvisor dat het een hele goede/leuke tour is... misschien hadden jullie een oude helicopter ofzo.. :banghead:
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
SonjaV
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

Iwan & Evelien schreef: Heb je een foto van de bewuste heli?
Een paar berichten terug staat de foto van de bewuste helikopter. :roll: :wink:
Iwan & Evelien
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Iwan & Evelien »

SonjaV schreef:Een paar berichten terug staat de foto van de bewuste helikopter. :roll: :wink:
Oeps :oops: Deze had ik even niet gezien.

Waar ik al bang voor was, het is een Bell 206....... Wellicht toch een andere toko proberen ?

Succes,
Iwan
SonjaV
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

1250 schreef: ik lees op Tripadvisor dat het een hele goede/leuke tour is...
Onze review staat er nog niet op :twisted:
Paul1983
Amerika-ontdekker

Bericht door Paul1983 »

Ik zie dat er ook vliegtuig-tours zijn boven de grand canyon die in totaal 40-50 minuten duren, kosten zijn 106 dollar.
De helikopter-tours duren 25-30 minuten en zijn bovendien duurder, 128 dollar.

Waarom gaat de voorkeur hier uit naar een helikoptervlucht?
mt 1960
Amerika-ontdekker

Bericht door mt 1960 »

je kunt ook kiezen voor grand canyon helicopters. Deze vliegen met ecostar-helicopters. Deze zijn ruimer en geluidsarm . Tevens zijn de ramen groter. Is volgens mij een zustermaatschappij van papillon. Ook hier is een kortingscoupon verkrijgbaar, na aanmelden voor de nieuwsbrief.
De prijs is wat hoger , maar je vliegt ogenschijnlijk een klasse beter.
frank :D :D
stefannelies
Amerika-ontdekker

Bericht door stefannelies »

Ik heb al een paar keer mijn emailadres ingevuld maar als ik op 'submit' klik, krijg ik een foutmelding. :?
rogier&jose
Amerika-ontdekker

Bericht door rogier&jose »

mt 1960 schreef:je kunt ook kiezen voor grand canyon helicopters. Deze vliegen met ecostar-helicopters. Deze zijn ruimer en geluidsarm . Tevens zijn de ramen groter. Is volgens mij een zustermaatschappij van papillon. Ook hier is een kortingscoupon verkrijgbaar, na aanmelden voor de nieuwsbrief.
De prijs is wat hoger , maar je vliegt ogenschijnlijk een klasse beter.
frank :D :D
Frank, waar zie je dat de prijs hoger is?
Ik heb voor het gemak even de prijzen van verschillende aanbieders vergeleken. Hierbij heb ik wel keuzes gemaakt die voor mij gelden. Dit zijn: vertrek vanaf Grand Canyon en de 45-50 min trip. Overal zit er ongeveer 5 dollar aan bijkomende fees bij.

Papillon $ 215
Grand Canyon Helicopters $ 195
Maverick $ 225
Sundance geen vertrek mogelijk vanaf south rim
Afbeelding
mt 1960
Amerika-ontdekker

Bericht door mt 1960 »

Als ik voor mijn gezin , 3 volwassen en 1 kind boek bij papilon betaal ik 756, 00 dollar (8-8-2009 vertrek om 9:00).
Hetzelfde bij grand canyon helicopter tour 816,00 dollar.Verschil 60,00 dolllar. Op beide kun je 10% korting krijgen.

Frank
rogier&jose
Amerika-ontdekker

Bericht door rogier&jose »

Ok duidelijk.
Ik zie zojuist dat de papillon helicopter tour # 101 staat (vd 500) in de las vegas attractielijst op tripadvisor en Maverick helicopter tours op 18.
Dat is dus wel een verschil qua beoordelingen (ik weet alleen niet of het incl. of excl. de beoordeling van Sonja is....)
Afbeelding
Pieter & Mirjam
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Pieter & Mirjam »

Ook wij hebben de imperial tour geboekt voor 18-7, als je nu al als sardientjes zit, zal het strak in " de grote vakantie " wel
niet veel beter zijn. Hopen maar dat wij meer geluk hebben?? Ik hou mijn hart vast.
Wij houden jullie op de hoogte hoe het ons verlopen is.

gr Mirjam
2009 - Rondreis West-USA
2011 - Rondreis West-USA
2015 - NYC- LAS VEGAS Christmas/New Years' Eve
Albert
Amerikafan
Partner van: Nieuwenoord
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Albert »

Even een plaatje van de helicopter waar wij mee gevlogen hebben, ons uitzicht zowel naar voren en naar de zijkanten waren super. Ik had wel door mijn omvang twee plaatsen tot mijn beschikking :oops: . Bij aanmelding werd er gewogen zodat de helicopter gelijkmatig verdeeld zou worden kwaa gewicht dan. :lol:

Afbeelding

Albert
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Wij hebben twee jaar geleden ook de imperialtoer gedaan. Het was hoogseizoen (juli 2007)
Wij zaten met 7 personen : piloot en 1 vrouw vooraan.
De man van die vrouw en wij met ons 4 in de heli achteraan. Ik moet zeggen dat wij goed zaten en alles goed gezien hebben. Onze vlucht heeft ook zijn volle tijd geduurd. We hebben lang over de canyon gevlogen.

Ik kan er echt niet over klagen. Wss hebben jullie echt pech gehad Sonja.
Groetjes,
Carine
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer