Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Is dit een haalbare planning?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
scathelijn
Amerika-ontdekker

Is dit een haalbare planning?

Bericht door scathelijn »

He ben ik weer,
toch nog een vraagje. Ik ga begin juli richting de west coast.
Ik heb een planning gemaakt voor de eerste 3 dagen over de kustweg. Wat vinden jullie ervan? Is het haalbaar?
5/7 Los angeles-San simeon
los angeles- Santa barbara 1.37
Santa barbara- san simeon (hearst castle) 3 uur
• Santa barbara (mission kerk, cabrillo boulevard, stern’s Warf, County, Court House
• Solvang (Deens stadje) vakwerkhuizen en windmolens ook wel Deens disneyland
• Madonna Inn voor san Luis opbispo (voor een kop koffie op tanken (icoon californische smaakcultuur.
• San Luis opbispo (spaanse missiepost) Nederlandse bakkerij
• Morro bay (actieve vissershaven, waar de morro rock als door een reuzehand in zee is geworpen schijnt te zijn.
• Evt Cambria
• San simeon (alleen slapen)
6/7 san simeon- montery
• Hearst castle (paleisachtig landhuis) van 8-17 uur rondleidingen. Tijdig reserveren 1-800-4444445
• Big sur (nepenthe koffie drinken)
• Carmel (dorpje waar Clint eastwood burgemeester is geweest
• Monterey (overnachten)
7/7 Monterey- Santa cruz- San Francisco volgens route reisgids blz 247
• Monterey Bay aquarium
• Tour door de binnenstad
• Of een wandeling langs de rotskust in of in de richting van Pacific Grove
• San jose (Winchester gebouw)

8/9 san fransisco

we kunnen evt de 1e dag iets eerder overnachten! we kunnen in principe 3 nachten blijven en van 8-9 san francisco. Kan iemand iets anders doen aan de planning.
gr cathelijn
overigens we hebben geen overnachtingen vast staan! dat doen we ter plekke
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Is dit een haalbare planning?

Bericht door Martin & Marianne »

hallo Cathelijn,

Ik denk dat dit in grote lijnen wel te doen is, je kunt voor de meeste activiteiten natuurlijk net zo veel tijd uittrekken als je wilt. Het lijkt mij wel verstandig om voor de overnachtingen te reserveren, je loopt anders het risico dat je of vrij veel moet betalen, of vrij lang moet zoeken of van de kust af zult zitten.
Als je Hearst Castle wilt bezoeken is het wel handig om daar in de buurt te overnachten en alvast een tour voor in de ochtend te boeken, het is jammer als je 's morgens moet wachten voor je met een tour mee kunt.

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Is dit een haalbare planning?

Bericht door Pete.Z »

Lijkt me prima te doen, alleen het overnachten kan wel eens duurder uitpakken dan je wilt, als je niet reserveert,zeker in de drukkere maanden.

Wij reserveren ook nooit, maar soms kom je dan terecht in hotels die wel heel erg prijzig zijn,300 dollar per nacht of zo, dus als je dat absoluut niet wilt, zou ik er toch over denken om te reserveren.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer