Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Weigering Greencard gevolgen VWP?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
jiejie
Amerika-expert

Re: Weigering Greencard gevolgen VWP?

Bericht door jiejie »

Bandido schreef:En de consul in A'dam is inderdaad homo, vond het een vreselijk leuk verhaal en was oprecht blij voor ons. Dus zo kan het ook. :wink:
Ben blij het verhaal van nog iemand te horen, weet ik in ieder geval dat het waar is :) Ik kreeg het destijds te horen van iemand voor het gebouw van het consulaat, die persoon claimde hem namelijk te kennen, en sja, of het waar is weet je dan natuurlijk nog niet hehe
donut

Bericht door donut »

"De enige weigering Green Card die ik mij kan bedenken en waar ik op menig forum zaken over terug zie komen
- eerdere overstay van visa"

*slik* Ik ben nu al anderhalfjaar mijn I-94 aan het overstayen en ik heb volgende week mijn interview. Ik begin 'em echt te knijpen nu. Als de card mij geweigerd word dan zal ik de VS nauwelijks nog inkomen denk ik.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Da's op z'n zachts gezegd 'niet erg slim'.. maar dat besef je zelf denk ik ook wel..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
donut

Bericht door donut »

Dit is niet met opzet zo gegaan. 30 dec. 2007 binnengekomen, 14 maart 2008 getrouwd, mei 2008 aanvraag ingediend, nooit meer wat van gehoord, januari 2009 advocaat erop gezet en toen moesten we maar weer helemaal opnieuw beginnen met aanvragen van haar.
Zij zegt overigens dat het geen probleem is, dus ik ben erg benieuwd.
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Ik zou me er in dat geval ook niet teveel zorgen over maken, als je aan kunt tonen dat het geen vooropgezet idee was en dat het huwelijk echt spontaan is gebeurd, dan heb je alle recht om te blijven, je bent de eerste niet die het heeft gedaan. Overigens wil ik wel even kanttekenen dat het nog altijd een risico is, als je bijvoorbeeld afgewezen wordt dan heb je namelijk wel een ban aan je broek hangen van minimaal 10 jaar (je bent er al langer dan een jaar), maar ik denk dat het zo'n vaart niet zal lopen. Als je papieren in orde zijn zou je, denk ik, geen problemen hoeven te verwachten :)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Als je in het geval van Donut bent, moet je dan kunnen bewijzen dat jij die aanvraag (inmiddels meer dan een jaar geleden) hebt ingediend? Want als ze ginder niks toegekregen hebben?... Iedereen kan wel *zeggen* dat hij papieren opgestuurd heeft... Had je dan niet sneller moeten reageren als je na zoveel maanden nog steeds niks gehoord had? Of doen ze daar niet zo moeilijk over omdat je wel gehuwd bent, en men er dan vanuit gaat dat je je aanvraag voor een green card wel ingediend hebt?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

De meeste mensen krijgen een bewijs van de postal services, het is namelijk een heel pakket wat ingediend moet worden. Aan de andere kant, er zijn ook mensen waarbij dit niet gebeurd (bv doordat ze niet de juiste opties kiezen).

Ik weet niet of Donut het zou moeten bewijzen dat die aanvraag ruim een jaar geleden ingediend is, ik zou er in ieder geval wel op bedacht zijn en kijken of er een mogelijkheid is om dit te bewijzen want, inderdaad, zoals jij ook al zegt, iedereen kan het wel zeggen.

Aan de andere kant, mensen die op hun K1 visum komen, en pas twee jaar later hun AOS aanvragen, krijgen daar ook geen moeilijkheden mee (althans niet degene die ik op visajourney heb gezien) en uiteindelijk is dat dan ook een visum overstay lijkt me :)
Laatst gewijzigd door kastelke op 01 jun 2009, 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledige bovenstaande quote verwijderd.
donut

Bericht door donut »

Wij hebben een verzendbewijs alleen dus nooit een casenummer gehad. Mijn man heeft er destijds over gebeld en de vrouw aan de lijn beweerde dat er grote vertragingen waren.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik zal in ieder geval voor je duimen dat het nu spoedig allemaal in orde komt!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
donut

Bericht door donut »

Dank je wel! Ik laat het natuurlijk volgende week weten! :)
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

donut schreef:Wij hebben een verzendbewijs alleen dus nooit een casenummer gehad. Mijn man heeft er destijds over gebeld en de vrouw aan de lijn beweerde dat er grote vertragingen waren.
Ze zeggen altijd van alles op die lijn heb ik het idee, op verschillende forums spreken ze van de 'misinformatie lijn' lol
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer