Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Welke NP's zou jij kiezen
Welke NP's zou jij kiezen
Wij gaan in van 22 augustus tot 12 september naar het Zuidwesten. We komen aan in San Fransisco en vliegen daarvandaan ook weer terug. Parken die we sowieso gaan bekijken: Death Valley en Grand Canyon, Monument Valley en Antelope Canyon (de laatste 2 zijn geen NP's, maar goed) . Maar we moeten ook nog keuzes maken.
Welk van de onderstaande parken heeft/hebben jouw voorkeur en waarom:
- Joshua Tree NP
- Yosemite NP
- Seqoia/Kings Canyon NP
- Bryce Canyon NP
- Zion NP
Of misschien wel een andere NP (moet natuurlijk wel in de buurt van deze parken liggen ivm onze route)
Greetz Juud
- Joshua Tree NP
- Yosemite NP
- Seqoia/Kings Canyon NP
- Bryce Canyon NP
- Zion NP
Of misschien wel een andere NP (moet natuurlijk wel in de buurt van deze parken liggen ivm onze route)
Greetz Juud
Re: Welke NP's zou jij kiezen
Ik ben niet in alle parken geweest, maar ik zou van dit lijstje Joshua Tree en Sequoia laten vallen. Die bomen kan je namelijk ook in Yosemite zien. Een NP over cactussen lijkt mij niet bijster interessant. Bryce, Zion en Yosemite vond ik alle drie geweldig. Mijn persoonlijke top van NP's & parken (ben niet overal geweest) die je noemt lijkt me:
1. Yosemite (geweest, ga dit jaar weer)
2. Zion (geweest, ga dit jaar weer)
3. Bryce (geweest, ga dit jaar weer)
4. Monument Valley (ga dit jaar)
5. Antelope Canyon (ga dit jaar)
6. Grand Canyon (geweest, ga dit jaar niet)
7. Sequoia/ Kings Canyon (ga dit jaar)
8. Death Valley (geweest, ga dit jaar niet)
9. Joshua Tree (nooit geweest, ga dit jaar niet)
Verder ga ik dit jaar nog naar Mesa Verde, Arches, Canyonlands en Capitol Reef. Ook de omgeving van Sedona gaan we wederom aandoen.
Yellowstone en parken in die omgeving lijken me ook geweldig, maar dat ligt nu nog erg uit de route en je moet nog wat te wensen hebben.
1. Yosemite (geweest, ga dit jaar weer)
2. Zion (geweest, ga dit jaar weer)
3. Bryce (geweest, ga dit jaar weer)
4. Monument Valley (ga dit jaar)
5. Antelope Canyon (ga dit jaar)
6. Grand Canyon (geweest, ga dit jaar niet)
7. Sequoia/ Kings Canyon (ga dit jaar)
8. Death Valley (geweest, ga dit jaar niet)
9. Joshua Tree (nooit geweest, ga dit jaar niet)
Verder ga ik dit jaar nog naar Mesa Verde, Arches, Canyonlands en Capitol Reef. Ook de omgeving van Sedona gaan we wederom aandoen.
Yellowstone en parken in die omgeving lijken me ook geweldig, maar dat ligt nu nog erg uit de route en je moet nog wat te wensen hebben.
2008 & 2009 Rondreis Zuidwesten
2013 -- Rondreis Florida
2015 & 2017 -- Florida - Orlando --> http://floridams2017.blogspot.nl
2013 -- Rondreis Florida
2015 & 2017 -- Florida - Orlando --> http://floridams2017.blogspot.nl
Van de parken die je noemt en waar ik over kan oordelen komt met een dikke stip op mummer één Bryce.
De natuur is hier zo adembenemend mooi. Echt geweldig om door te lopen; wij deden een combinatie van Queens Garden en Navajo Loop.
(Persoonlijk vonden wij Zion wat minder, omdat de bergen meer Europese trekjes hebben).
Jaap
De natuur is hier zo adembenemend mooi. Echt geweldig om door te lopen; wij deden een combinatie van Queens Garden en Navajo Loop.
(Persoonlijk vonden wij Zion wat minder, omdat de bergen meer Europese trekjes hebben).
Jaap
Laatst gewijzigd door vtveen op 27 mei 2009, 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
- José
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Zoiets?:
22-08 huis - San Francisco
23-08 San Francisco
24-08 San Fransisco
25-08 San Fransisco
26-08 San Fransisco - Yosemite
27-08 Yosemite
28-08 Yosemite - Mono Lake (?)
29-08 Mono Lake - Death Valley
30-08 Death Valley - Las Vegas
31-08 Las Vegas - Zion NP
01-09 Zion NP - Bryce NP
02-09 Bryce NP - Page
03-09 Page - Monument Valley
04-09 Monument Valley - Grand Canyon
05-09 Grand Canyon - Twentynine Palms
06-09 Twentynine Palms (door Joshua Tree NP) naar Los Angeles
07-09 Los Angeles
08-09 Los Angeles
10-09 Los Angeles - ergens aan de kustroute
11-09 ergens aan de kustroute - San Fransisco
12-09 San Fransisco - Huis
Ik ben dol op SF zoals je ziet, maar daar kan nog wel een dag af;
die kun je vervolgens goed gebruiken voor;
Dagje Las Vegas langer
Dagje Zion langer
Dagje Bryce langer
22-08 huis - San Francisco
23-08 San Francisco
24-08 San Fransisco
25-08 San Fransisco
27-08 Yosemite
01-09 Zion NP - Bryce NP
02-09 Bryce NP - Page
07-09 Los Angeles
08-09 Los Angeles
Ik ben dol op SF zoals je ziet, maar daar kan nog wel een dag af;
die kun je vervolgens goed gebruiken voor;
Dagje Las Vegas langer
Dagje Zion langer
Dagje Bryce langer
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
- martinenelsa
- Amerikafan
Bryce zou ik sowieso opnemen, want dat is een landschap dat je nergens anders aantreft. Yosemite is minder uniek, maar zeker mooi en ligt op de route van SF en Death Valley (mits je Sequoia laat vallen), dus dat zou ik ook meenemen. Sequoia is mooier dan het sequoia gebied in Yosemite, maar ligt wel wat off route als je Yosemite bezoekt. Zion is het beste te beleven door te wandelen. Als je er een dag voor uittrekt en de Narrows gaat wandelen dan zou ik het zeker aanbevelen. Voor alleen een bustour door Zion zou ik het niet bezoeken. De weg naar Bryce laat ook al mooie dingen zien van Zion. Joshua Tree heb ik geen ervaring mee.
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Yosemite,Bryce en Zion, in die volgorde.
Ik zou Joshua Tree NP in zijn geheel overslaan. En die tijd gebruiken in de overige parken.
Ik vond Yosemite, death valley en Zion en Bryce helemaal geweldig.
De route van Jose is eigenlijk een erg mooie opzet, maar dan min Joshua Tree.
Dus 05-09 Grand Canyon- Los Angeles
Zodat je wat meer tijd over hebt voor de kustweg Highway 1
Jan
Ik vond Yosemite, death valley en Zion en Bryce helemaal geweldig.
De route van Jose is eigenlijk een erg mooie opzet, maar dan min Joshua Tree.
Dus 05-09 Grand Canyon- Los Angeles
Zodat je wat meer tijd over hebt voor de kustweg Highway 1
Jan
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Opzich een mooie route, echter wil ik als ik Amerika zit in de natuur zitten en niet per definitie in steden, vooral Los Angeles doet mij helemaal niets. Ik zou zelf nooit zo lang in San Francisco blijven, 3 nachten max.José schreef: 22-08 huis - San Francisco
23-08 San Francisco
24-08 San Fransisco
25-08 San Fransisco
27-08 Yosemite
01-09 Zion NP - Bryce NP
02-09 Bryce NP - Page
07-09 Los Angeles
08-09 Los Angeles
Zion zeker een dag meer, ik hoor wel vaker dat Zion vergeleken wordt met Europese bergen of zelfs de Alpen, maar ik deel deze mening zeer zeker niet. De bergen en rotsformaties in Zion zijn uniek, het probleem is met Zion dat de meeste mensen maar alleen de de scenic drive doen en hier en daar even een korte wandeling doen en eventueel een klein stukje van de Narrows wandelen als dat kan. Echter ik kan je verzekeren dat Zion veel meer te bieden heeft, de kant van Kolob Terrace Road wordt weinig bezocht en ook de oostkant van het park is prachtig. Ook Springdale, het dorpje dat tegen Zion NP aan ligt is zeker een bezoekje waard en zou daar minimaal een halve dag vooruittrekken.
Voor de Grand Canyon vind ik dat er te weinig tijd is uitgetrokken, zou hier langer verblijven om een wandeling in de canyon zelf te doen. Ook voor Joshua Tree weinig tijd, vind dit een zeer mooi park. Maar het hangt er vanaf wat je wilt doen, ga je er alleen doorrijden of wil je ook wandelen? Los Angeles zou ik niet meer dan 1 dag aandoen en de rest van de tijd eventueel doorbrengen aan de kust. Big Sur is prachtig. Het hangt er vanaf waar je van houdt, wandelen, natuur of wil je ook een flinke dosis aan steden zien. Naast San Francisco vind ik Las Vegas ook de moeite waard om langer te verblijven dan 1 nacht.
Wij zijn in de gelukkige omstandigheid geweest om een jaar lang door Amerika te reizen en hebben alle nationale parken aan de westkust meerdere keren bezocht over de afgelopen jaren en hebben ook langere tijd in de parken kunnen doorbrengen dat de gemiddelde forumganger. Hoe meer tijd we in de parken doorbrengen hoe meer we beseffen dat we nog maar een klein gedeelte hebben kunnen bekijken.
Je moet voor je zelf een afweging maken wat wil je gaan doen, lange wandelingen of alleen de kortere en je meer op de steden toeleggen, waardoor je minder tijd in de parken kan doorbrengen, Big Sur heeft een aantal mooie staatsparken, ook zeker de moeite waard. Succes met het maken van jullie route!
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
Bedankt voor de reacties zover, er staan zeker tips bij die ik meeneem. Even voor de duidelijkheid de route die er door Jose is opgezet is niet de route die ik heb samengesteld (vind het wel een leuke route, maar zou sommige dingen wel anders doen). Mijn vraag was:
Wij gaan in van 22 augustus tot 12 september naar het Zuidwesten. We komen aan in San Fransisco en vliegen daarvandaan ook weer terug. Parken die we sowieso gaan bekijken: Death Valley en Grand Canyon, Monument Valley en Antelope Canyon (de laatste 2 zijn geen NP's, maar goed) . Maar we moeten ook nog keuzes maken.
- Joshua Tree NP
- Yosemite NP
- Seqoia/Kings Canyon NP
- Bryce Canyon NP
- Zion NP
- Joshua Tree NP
- Yosemite NP
- Seqoia/Kings Canyon NP
- Bryce Canyon NP
- Zion NP
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Ik zou indien tijd alle parken bezoeken! Gewoon een nationaal parken pas kopen dan kost het ook nog eens een keer minder. Waarschijnlijk haal je dit er makkelijk uit als je 4 a 5 parken bezoekt.
maar als ik moest kiezen zou ik zeker nemen :
nr 1. Yosemite
nr 2 Zion
nr 3 Seqouia
nr 4 Bryce
nr 5 Joshua tree (hier kan je overigens in ongeveer een uurtje doorheen rijden het is niet echt bijzonder maar wel leuk om de boompje te zien allemaal het blijven apparte dingen)
maar als ik moest kiezen zou ik zeker nemen :
nr 1. Yosemite
nr 2 Zion
nr 3 Seqouia
nr 4 Bryce
nr 5 Joshua tree (hier kan je overigens in ongeveer een uurtje doorheen rijden het is niet echt bijzonder maar wel leuk om de boompje te zien allemaal het blijven apparte dingen)
Kijk voor ons Amerika reis verslag op http://www.vandewateropreis.nl/! Je vind hier ook reisverslagen van onze andere reizen!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jullie hebben 3 weken, je zult niet alle parken uitgebreid kunnen bezoeken in die tijd als je ook nog naar Monument valley gaat, tenzij je de steden volledig overslaat.Juud schreef:Welk van de onderstaande parken heeft/hebben jouw voorkeur en waarom:
- Joshua Tree NP Is een leuk park, maar als het erg heet is (en dat kan nog heel goed in augustus) zul je er geen lange wandelingen gaan maken, veel tijd hoeft het dan niet te kosten. Joshua Trees zie je ook elders wel langs de kant van de weg, maar het park is wl meer dan alleen Joshua Trees. Mischien bewaren voor een tweede bezek als de catussen in bloei staan.
- Yosemite NP Een van mijn favoriete parken waar ontzettend veel te zien en te doen is. Eind augustus staan veel watervallen droog (de Vernal Fall blijft de moeite waard) maar ook de rotsen, de sequoia's, de meertjes en de vele activiteiten die je er kunt ondernemen, maken het de moeite waard om er meerdere dagen te verblijven.- Sequoia/Kings Canyon NP Enigszins vergelijkbaar met Yosemite, maar dan rustiger. Hier moet je echt tijd voor uittrekken om het goed te kunenn zien want vanuit de auto zijn veel plekken niet toegankelijk. De sequoia's zijn mooier dan in Yosemite, en de Kings Canyon Scenic Byway is prachtig. Bovendien meer kans om beren te spotten dan in Yosemite. Ligt meestal niet echt op de route en wordt daarom vaak overgeslagen, tenzij de Tioga Pass gesloten is.
- Bryce Canyon NP Prachtig park, de grootste verrassing toen wij ruim 20 jaar geleden voor het eerst naar het westen gingen. Een volle dag of een middag en een avond is genoeg voor een van de wandelingen naar beneden. Bij voorkeur een zonsopgang/ondergang meemaken.
- Zion NP Ook een van mijn favorieten, vooral vanwege de combinatie van rode rotsen (niet echt Europees vind ik), water en het vele groen. Mooie lange en korte wandelingen, zowel in de Cayon als bij de noord- en oostingang.
Lees ook eens de informatie op de NPS-site, of schaf Fodor's Complete Guide to the National Parks of the West aan, een ontzettend nuttig en mooi boek! Hier een voorproefje.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 27 mei 2009, 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikakenner
Goede beschijvingen van Marianne!
Mijn favoriet is Bryce, vanwege het toch wel heel unieke landschap. Waar op de wereld vind je eigenlijk iets vergelijkbaars?
Een 'very close' tweede is Yosemite, voor de veelheid aan wandelingen en de prachtige vergezichten.
En dan Sequoia, in onze ervaring inderdaad, zoals Marianne al zegt, beter voor wildlife-spotting dan Yosemite. En die bomen zijn wel heeeeel apart (maar ok, die heb je ook wel in Yosemite). Ik heb echt een soft spot voor Sequoia, ook omdat het er zoveel minder druk is dan Yosemite.
Mijn favoriet is Bryce, vanwege het toch wel heel unieke landschap. Waar op de wereld vind je eigenlijk iets vergelijkbaars?
Een 'very close' tweede is Yosemite, voor de veelheid aan wandelingen en de prachtige vergezichten.
En dan Sequoia, in onze ervaring inderdaad, zoals Marianne al zegt, beter voor wildlife-spotting dan Yosemite. En die bomen zijn wel heeeeel apart (maar ok, die heb je ook wel in Yosemite). Ik heb echt een soft spot voor Sequoia, ook omdat het er zoveel minder druk is dan Yosemite.
Groetjes, Ilona
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Yosemite omdat ik met name Glacier Point overweldigend vind.
Bryce omdat ik me daar in een sprookje waan.
Groetjes,
Paul
Bryce omdat ik me daar in een sprookje waan.
Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Hey
Ik vond Bryce toch ook één van de mooiste parken hoor van onze 3weken durende reis
Ook van Yosemite waren we helemaal onder de indruk
We hadden daar trouwens een super kamer met zicht op de rivier in de Yosemite view lodge , en het was elke cent waard!
Het gaat een prachtige reis worden!
groetjes
christel
Ik vond Bryce toch ook één van de mooiste parken hoor van onze 3weken durende reis
Ook van Yosemite waren we helemaal onder de indruk
We hadden daar trouwens een super kamer met zicht op de rivier in de Yosemite view lodge , en het was elke cent waard!
Het gaat een prachtige reis worden!
groetjes
christel
1. Bryce vooral de zonsopgang was sprookjesachtig
2. Capitol Reef, de verrassing van onze reis, rust, rode rotsen, wandelingen, oase, herten om de camper, prachtige dirtroads, zonsondergang
kun je aandoen na een prachtige rit vanaf Moab maar ook vanaf Monument Valley via de US95 en daarna naar Bryce via de sc 12, de mooiste weg in het westen volgens velen.
3. Yosemite, heerlijk groen, wandelen, watervallen en zoveel meer.
De Joshua Trees kun je onderweg ook op andere plekken zien, al heeft het park natuurlijk veel meer te bieden dan dat, maar als ik kiezen moest.
2. Capitol Reef, de verrassing van onze reis, rust, rode rotsen, wandelingen, oase, herten om de camper, prachtige dirtroads, zonsondergang
kun je aandoen na een prachtige rit vanaf Moab maar ook vanaf Monument Valley via de US95 en daarna naar Bryce via de sc 12, de mooiste weg in het westen volgens velen.
3. Yosemite, heerlijk groen, wandelen, watervallen en zoveel meer.
De Joshua Trees kun je onderweg ook op andere plekken zien, al heeft het park natuurlijk veel meer te bieden dan dat, maar als ik kiezen moest.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Van alle parken/bezienswaardigheden die je noemt, zou ik de volgende parken aanbevelen (op volgorde):
1. Bryce Canyon NP --> doe 1 vd wandelingen tussen de hoodoo's door
2. Yosemite NP --> Panorama Trail en Half Dome
3. Grand Canyon --> maar alleen als je de Canyon IN gaat (ofwel op mule, of beneden kamperen als je te voet gaat)
4. Zion NP --> Angels Landing en Narrows
5. Monument Valley
6. Death Valley
7. Antelope Canyon
Joshua Tree NP en Seqoia/Kings Canyon NP ben ik nog nooit geweest, dus kan ik niet over oordelen.
Verder vond ik Bryce erg indrukwekkend, ondanks al het andere moois dat we gezien hebben tijdens onze reis. Grand Canyon en Zion zou ik persoon ruime tijd voor uittrekken.
Mijn eerste indruk van Zion was niet al te best, maar vooral de langere wandelingen (die minder druk zijn, want ik vind de rest van het park net de Efteling qua toerisme) zijn zeker de moeite waard!
Grand Canyon exact hetzelfde verhaal; voor de uitzichten heb je niet veel tijd nodig, maar vond ik persoonlijk niet zo indrukwekkend (mede door al het andere moois dat we gezien ervoor) in eerste instantie. Totdat we op een muilezel de Canyon in zijn gegaan (wandelen durfden we - nog niet- aan); echt een ervaring om nooit te vergeten!!!
Staat echt in onze top 3 van meest memorabele momenten tijdens de rondreis (van twee maanden).
Vond zelf Death Valley en Monument Valley minder in vergelijking met de andere parken die je noemt en ook Antelope Canyon zou ik zelf nooit aanbevelen (niet om een omweg voor te maken in ieder geval). Leuk om gezien te hebben, maar lang niet zo indrukwekkend als bv Bryce.
MAAR de meningen zijn over alle parken verdeeld
1. Bryce Canyon NP --> doe 1 vd wandelingen tussen de hoodoo's door
2. Yosemite NP --> Panorama Trail en Half Dome
3. Grand Canyon --> maar alleen als je de Canyon IN gaat (ofwel op mule, of beneden kamperen als je te voet gaat)
4. Zion NP --> Angels Landing en Narrows
5. Monument Valley
6. Death Valley
7. Antelope Canyon
Joshua Tree NP en Seqoia/Kings Canyon NP ben ik nog nooit geweest, dus kan ik niet over oordelen.
Verder vond ik Bryce erg indrukwekkend, ondanks al het andere moois dat we gezien hebben tijdens onze reis. Grand Canyon en Zion zou ik persoon ruime tijd voor uittrekken.
Mijn eerste indruk van Zion was niet al te best, maar vooral de langere wandelingen (die minder druk zijn, want ik vind de rest van het park net de Efteling qua toerisme) zijn zeker de moeite waard!
Grand Canyon exact hetzelfde verhaal; voor de uitzichten heb je niet veel tijd nodig, maar vond ik persoonlijk niet zo indrukwekkend (mede door al het andere moois dat we gezien ervoor) in eerste instantie. Totdat we op een muilezel de Canyon in zijn gegaan (wandelen durfden we - nog niet- aan); echt een ervaring om nooit te vergeten!!!

Vond zelf Death Valley en Monument Valley minder in vergelijking met de andere parken die je noemt en ook Antelope Canyon zou ik zelf nooit aanbevelen (niet om een omweg voor te maken in ieder geval). Leuk om gezien te hebben, maar lang niet zo indrukwekkend als bv Bryce.
MAAR de meningen zijn over alle parken verdeeld

- Iwan & Evelien
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Hi Juud,
Wij zijn net één dag terug en hebben onze ervaringen in dit topic beschreven: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 51#p345551. Bijna al de door jou genoemde parken komen aan bod, dus succes met kiezen.
Groetjes,
Iwan & Evelien
Wij zijn net één dag terug en hebben onze ervaringen in dit topic beschreven: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 51#p345551. Bijna al de door jou genoemde parken komen aan bod, dus succes met kiezen.
Groetjes,
Iwan & Evelien
Bedankt voor alle reacties. Zoals ik het nu bekijk zijn vooral Bryce Canyon, Yosemite en Zion erg populair. 3 weken is natuurlijk niet heel erg lang als we ook nog naar Monument Valley willen. En wij vinden het ook leuk om wat langer in de steden te verblijven. Wat vinden jullie van de onderstaande route?
Dag 1 Amsterdam - San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco
Dag 4 San Francisco - Yosemite
Dag 5 Yosemite - Death Valley
Dag 6 Death Valley - Las Vegas
Dag 7 Las Vegas
Dag 8 Las Vegas - Zion NP
Dag 9 Zion NP - Bryce Canyon
Dag 10 Bryce Canyon - Page
Dag 11 Page - Monument Valley
Dag 12 Monument Valley - Grand Canyon
Dag 13 Grand Canyon - Needles (via route 66)
Dag 14 Needles - Los Angeles
Dag 15 Los Angeles
Dag 16 Los Angeles
Dag 17 Los Angeles - Santa Barbara
Dag 18 Santa Barbara
Dag 19 Santa Barbara - Monterey
Dag 20 Monterey - San Fransisco
Dag 21 San Fransisco
Dag 22 San Fransisco - Amsterdam
gr Juud
Dag 1 Amsterdam - San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco
Dag 4 San Francisco - Yosemite
Dag 5 Yosemite - Death Valley
Dag 6 Death Valley - Las Vegas
Dag 7 Las Vegas
Dag 8 Las Vegas - Zion NP
Dag 9 Zion NP - Bryce Canyon
Dag 10 Bryce Canyon - Page
Dag 11 Page - Monument Valley
Dag 12 Monument Valley - Grand Canyon
Dag 13 Grand Canyon - Needles (via route 66)
Dag 14 Needles - Los Angeles
Dag 15 Los Angeles
Dag 16 Los Angeles
Dag 17 Los Angeles - Santa Barbara
Dag 18 Santa Barbara
Dag 19 Santa Barbara - Monterey
Dag 20 Monterey - San Fransisco
Dag 21 San Fransisco
Dag 22 San Fransisco - Amsterdam
gr Juud
- martinenelsa
- Amerikafan
Ziet er goed uit, alleen zou ik 1 dag LA/Santa Barbara inruilen voor een dag in Yosemite, aangezien je daar nu te weinig tijd doorbrengt om iets te ondernemen (Yosemite - Death Valley is best een stukje rijden).
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik zou keuzes maken en niet alles willen zien in die drie weken.
Ik vind vooral 1 nacht Yosemite, 1 nacht Zion en 1 nacht Grand Canyon erg weinig. Hoewel laatstgenoemde alleen een extra nacht vereist als je de Canyon in gaat. Anders is 1 nacht prima. Ik zou twee nachten aan Yosemite toevoegen en 1 aan Zion.
Daarnaast zou ik LA inkorten met een nacht, evenals Santa Barbara. Ook zou ik overwegen om niet twee keer een langere periode in SF te verblijven. Of plak 1 van de twee laatste nachten aan de eerste keer SF en verblijf de laatste nacht in de buurt van het airport.
Verder ziet de volgorde er goed uit
Ik vind vooral 1 nacht Yosemite, 1 nacht Zion en 1 nacht Grand Canyon erg weinig. Hoewel laatstgenoemde alleen een extra nacht vereist als je de Canyon in gaat. Anders is 1 nacht prima. Ik zou twee nachten aan Yosemite toevoegen en 1 aan Zion.
Daarnaast zou ik LA inkorten met een nacht, evenals Santa Barbara. Ook zou ik overwegen om niet twee keer een langere periode in SF te verblijven. Of plak 1 van de twee laatste nachten aan de eerste keer SF en verblijf de laatste nacht in de buurt van het airport.
Verder ziet de volgorde er goed uit

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht