Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rand McNally

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Jenneke
Amerika-ontdekker

Rand McNally

Bericht door Jenneke »

Is er iemand die weet en zo ja waar je in Nederland of via Internet Rand McNally wegenkaarten kan kopen of bestellen?? :?:

Groetjes

Raymond en Jenneke
2007 voor de 3e keer USA!
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

Ja,

laatst ook al geinformeerd, omdat ik in '98 deze atlas gewoon in de winkel van de ANWB heb gekocht.
Nu zijn ze haast nergens meer op voorraad en zul je ze bij de betere boekhandel moeten bestellen.

Let er dan wel op, dat je de juiste versie van de atlas bestelt. Mijn ervaring met die iets-groter-dan a4-formaat roadatlas is dat deze prettiger werkt dan het kleine exemplaar.

Kijk anders eens op http://www.randmcnally.com

René
Laatst gewijzigd door rene.jager op 20 mei 2004, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Jenneke,

Ik heb hem altijd nog bij de anwb gekocht, op de grotere kantoren met reisburo kan je hem nog steeds halen, ook de betere boekhandel heeft hem op voorraad, het formaat is 39 bij 27 cm.

Gr.
Rob
Jenneke
Amerika-ontdekker

Bericht door Jenneke »

Hartelijk dank voor jullie snelle antwoorden. Ik had zelf al in diverse boekhandels gekeken en bij de ANWB in Breda maar ik ga nu in de grotere winkels kijken.

Groetjes,

Jenneke
Hansje
Amerika-ontdekker

Bericht door Hansje »

Jenneke schreef:Hartelijk dank voor jullie snelle antwoorden. Ik had zelf al in diverse boekhandels gekeken en bij de ANWB in Breda maar ik ga nu in de grotere winkels kijken.

Groetjes,

Jenneke
grappig daar heb ik gewerkt!
Jenneke
Amerika-ontdekker

Bericht door Jenneke »

Ik heb dit weekend bij de grote boekhandels gezocht en kwam terecht in een grote boekhandel in het centrum van Rotterdam. Daar vertelde een verkoopster me dat Rand McNally in eerste instantie helemaal niet meer aan Europa wilde leveren maar dat ze nu besloten hebben het toch weer te doen. Ook zij hadden het dus niet op voorraad en hoopte het snel weer te kunnen bestellen. Dit is dus de reden dat er momenteel lastig of niet aan te komen is.

Misschien was iemand anders ook nog op zoek, vandaar deze info! :lol:

groetjes,

Jenneke
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

Hallo Jenneke,
Ik kan me voorstellen dat je de Rand McNally al in Nederland wilt hebben, maar als je kunt wachten tot in Amerika dan kun je hem bij Walmart kopen voor maar $ 4,99.
groetjes,
Carola
Jenneke
Amerika-ontdekker

Bericht door Jenneke »

Hoi Carola,

Bedankt voor de tip. Ik denk dat dit inderdaad het beste is.

Groetjes,

Jenneke
kevertje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door kevertje »

Jenneke schreef:Hoi Carola,

Bedankt voor de tip. Ik denk dat dit inderdaad het beste is.

Groetjes,

Jenneke
Ik heb de VIAMICHELIN gekocht bij de Bijenkorf in Amsterdam en daar heb ik veel plezier van. Je kan wellicht op http://www.proxis.be nog wat goeie kaarten vinden
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Ik krijg zojuist van de importeur van o.a. de Rand McNally's door dat het bedrijf in liquiditeitsproblemen is of is geweest, waardoor de toelevering van atlassen in Europa is achtergebleven.
De kans dat je nog ergens een atlas op welk formaat dan ook, weet te bemachtigen is erg klein.

Hopelijk gaat dit volgend jaar beter. :?

René
rebel
Amerika-ontdekker

Bericht door rebel »

Ik ben van plan de RandmcNalley en de lonely planet boeken in Amerika te kopen. Volgens mij is dit veel goedkoper dan ze hier al kopen of bestellen. Weet iemand of je de lonely planet boeken gewoon bij de Walmarkt kan kopen of moet je daarvoor naar een speciaal zaak o.i.d. (las net dat de rand mcNally daar wel te koop is :D )

Ik heb al wel andere kaarten van de gebieden waar we heen gaan dus om een route te bepalen heb ik de rand mc nally niet nodig maar het is wel fijn als we echt op de weg zitten een beetjke zekerheid te hebben dat we de goeie kant op gaan.
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

rebel schreef:Ik ben van plan de RandmcNalley en de lonely planet boeken in Amerika te kopen. Volgens mij is dit veel goedkoper dan ze hier al kopen of bestellen. Weet iemand of je de lonely planet boeken gewoon bij de Walmarkt kan kopen of moet je daarvoor naar een speciaal zaak o.i.d. (las net dat de rand mcNally daar wel te koop is :D )

Ik heb al wel andere kaarten van de gebieden waar we heen gaan dus om een route te bepalen heb ik de rand mc nally niet nodig maar het is wel fijn als we echt op de weg zitten een beetjke zekerheid te hebben dat we de goeie kant op gaan.
RandMcNally is in de Walmart te koop voor $5,- Lonely Planet kun je ook via amazon.com kopen. Dat is trouwens een Australische uitgever..
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Bart40 schreef:Lonely Planet kun je ook via amazon.com kopen.
Als je in NL bestelt bij Amazon.com betaal je je blauw aan verzendkosten. Waarom zou je dat doen? Dat kun je nog beter gewoon in de nederlandse boekhandel het boek kopen, of bij bol.com.

Ik denk inderdaad dat de boeken in Amerika goedkoper zijn, ik zou gewoon kijken bij Books-in-a-Million of bij Barnes & Nobles. Ik kan daar altijd uren ronddwalen!

Groetjes,
Jacqueline
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

Ja, ik zou inderdaad een Randmcnally bij Walmart kopen. (Walmarkt...beetje grappig...mijn schoonzus had het laatst over "greenwalls" ipv van wallgreens :lol: )

Volgens mij hebben zij een speciale walmart uitgave en hij kost maar $4.97. Goedkoper kan je ze volgens mij niet krijgen
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Er gloort toch nog hoop voor degene die hier in Nederland alvast een Rand Mc Nally's wil kopen en deze wil gebruiken voor zijn of haar voorbereiding. :lol:

Ik liep gisteren in Amsterdam en kwam daar "The American Bookstore" tegen. In alle soorten en maten is de Rand... daar verkrijgbaar. :dance:

René
Boer Lowie
Amerika-newbie

Bericht door Boer Lowie »

Kunnen jullie me zeggen wat de exacte titel is van de Rand McNally gids voor een reis uit te stippelen door Californië / Nevada / Utah en Arizona?

Boer Lowie
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Rand McNally's Road Atlas

....of is dit te kort door de bocht?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Boer Lowie schreef:Kunnen jullie me zeggen wat de exacte titel is van de Rand McNally gids voor een reis uit te stippelen door Californië / Nevada / Utah en Arizona?

Boer Lowie
Hoi,

Rand McNally the Road Atlas '05 is 138 pagina's met alle staten van de USA en provincies van Canada en een kaart van Mexico, plus 329 steden kaarten, in de 2005 uitgave staan ook nog de geplande wegreconstrukties vermeld maar daar heb je natuurlijk alleen in 2005 wat aan, de atlas zelf is een aantal jaren te gebruiken.
Elke kaart heeft een Express Access Code waarmee je zeer vlug via de website de aktuele informatie op kan vragen over wegwerkzaamheden in de betreffende state of city.
Gr.
Rob
Boer Lowie
Amerika-newbie

Bericht door Boer Lowie »

Ik had bij de standaard boekhandel gaan horen achter zo'n Rand McNally atlas en ze gaven me een lijst met allerlei verschillende atlassen maar deze waren allemaal redelijk oud. Ik ga 'em dus maar halen in de Rand McNally winkel in SF zelf!
Bedankt voor de juiste informatie, gelukkig heb ik me niet zo'n oude besteld!!
Groetjes Boer Lowie
cormoller
Amerika-ontdekker

kaarten

Bericht door cormoller »

Hoi,

Ik heb mijn kaarten en kaarten boeken gekocht via e-bay. Je kunt er bijna alles vinden!
Daar heb ik CD-ros gekocht een USA routeplannen met werkelijk alle info over hotels routes, openingstijden etc. etc. echt fantastisch en een stratenboek op CD rom, die heb ik nog niet gebruikt (beide ook van Rand Mcnally)
En dat alles voor 12 euro (exclusief verzendkosten).

Succes ermee!

Groet,

Cor
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer