Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Boek Reis door Amerika

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
eaglelgae
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Boek Reis door Amerika

Bericht door eaglelgae »

Hoi allemaal,
Op het moment ben ik bezig met het uitwerken van mijn reisdagboek tot een heus boek om uit te geven. Het gaat nog een tijd duren voordat het klaar is om gedrukt te worden, maar ik zou jullie nu graag om een reactie willen vragen. Ik zal eerst even uitleggen wat de inhoud ongeveer gaat worden van het boek.
Het wordt vooral een uitwerking van mijn solo backpackreis door de staten Washington, Oregon, Idaho, Wyoming, Utah en Colorado met lokale en Greyhound bussen. De ontmoetingen en speciale momenten onderweg worden wat belicht en gewoon de algemene indrukken en ervaringen. Het boek zal worden aangevuld met foto's en praktische informatie voor reizigers in de VS, met een nadruk op lowbudgetreizen en tips voor backpackers.
Ik ben vooral benieuwd naar hoe jullie zo'n boek voorstellen en wat jullie het meeste zou interesseren. Ook ideeen, suggesties en tips zijn allemaal welkom.
Dit forum is echt een bron van informatie door alle fanatieke leden.
Groetjes en alvast bedankt,
Anneke
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Re: Boek Reis door Amerika

Bericht door Njit »

eaglelgae schreef:Ik ben vooral benieuwd naar hoe jullie zo'n boek voorstellen en wat jullie het meeste zou interesseren. Ook ideeen, suggesties en tips zijn allemaal welkom.
Leuk idee! :rockon:

Ik stel me zo'n boek voor als een echt dagboek. De persoonlijke beleving lijkt me zelf toch het leukste om te lezen. Ik vond het programma 'The Trip' van MTV ook erg leuk om te zien. Dit was een soort Video-dagboek. Ik weet niet hoeveel foto's je hebt gemaakt maar mijn ervaring is dat 1 foto meer zegt dan 100 woorden.

Wat het meestal ook goed doen zijn lijstjes. Top 10 van accomodaties, Lijstje van wat je allemaal mee moet nemen, lijstje met handige adressen etc..

Wat ook leuk is om naast het boek een website te onderhouden. Lezers kunnen hier dan commentaar en aanvullingen op je boek achterlaten.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Hydrotherion
Amerikafan

Bericht door Hydrotherion »

Wat ik leuk vind om te lezen is wat er in die staten zoal aan soort restaurants zijn en wat voor lokale dingen er waren die je gegeten hebt.
eaglelgae
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door eaglelgae »

Bedankt voor jullie reacties. De dingen die jullie noemen waren punten die ik op mijn lijstje had staan. Dat eten is misschien een beetje minder interessant in mijn geval, omdat ik vooral goedkoop probeerde te eten, dus uitkwam op simpele snacks en goedkope restaurantjes. Maar ook dat eten is anders en boeiend, dus wie weet.

Meer reacties zijn welkom :wink:

Anneke
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Wat ik ook een interessante toevoeging vindt is de kosten die je gemaakt hebt.
Misschien is het Nederlands, vraag je niet snel naar bedragen en kosten of wat iemand verdient.
Maar soms vind ik het jammer dat in de reisverslagen, waar alles zo per dag wordt bijgehouden, zoals aantal gereden kilometers, benzine prijzen etcetera, maar niet de totale kostenposten vermeld worden.

Ik denk dat dat hele waardevolle informatie is voor lezers die een reis aan het plannen zijn en naast alle info ook een indicatie of beeld van kosten kunnen krijgen..
Sandy
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Kosten is wel lastig,vooral de benzine fluctueert nogal,en dan is zo'n boek na een jaar verouderd....commercieel niet handig natuurlijk! :wink:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Re: Boek Reis door Amerika

Bericht door Coyote »

eaglelgae schreef:Ik ben vooral benieuwd naar hoe jullie zo'n boek voorstellen en wat jullie het meeste zou interesseren. Ook ideeen, suggesties en tips zijn allemaal welkom.
Anneke,

misschien ook wel interessant om mee te nemen in het boek: Hoe is het contact met de Amerikanen? Leg je snel contact met ze? Zijn ze vriendelijk? Dat soort dingen.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Flying_Circus
Amerika-ontdekker

Bericht door Flying_Circus »

Beste Anneke,

Ik weet niet op welke termijn je van plan bent het boek uit te laten brengen, maar zou het mogelijk zijn om alvast (of voor juni volgend jaar) een (gedeelte van) het manuscript te lezen per mail of zo?

Ik ben erg benieuwd, aangezien ik zomer 2006 hoogstwaarschijnlijk van Chicago naar Denver ga reizen met het O.V.

Groet,

Ralph
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Leuk idee, Anneke! Ik zou het zeker lezen, in elk geval.

Wat ik het leukst vind in dat soort boeken is vooral je eigen beleving, wat je hebt meegemaakt en wat het voor je heeft betekend. Welke mensen heb je ontmoet en wat heb je meegemaakt, en ook vind ik het leuk om te lezen welke invloed deze reis op je heeft gehad. M.a.w: welke persoon was je voor de reis, en welke erna?

Groetjes,
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
eaglelgae
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door eaglelgae »

Ok leuk leuk al die reacties

Sandy, de kosten heb ik dagelijks bijgehouden en zullen hoogstwaarschijnlijk ook terugkomen in het boek. Omdat het in de vorm van een dagboek is zal dit waarschijnlijk per dag worden vernoemd met tussendoor af en toe, en aan het eind een totaalsommetje.

Roland, het contact met de Amerikanen staat vrij centraal in mijn dagboek, omdat ik alleen heb gereisd heb ik in principe alleen contact gehad met Amerikanen, dus dat komt zeker naar voren. Ook allerlei verschillende Amerikanen, van bevriende park rangers, tot ex-verslaafden in de Greyhound bussen, naar zeer gelovige Mormonen in Salt Lake City en Provo. En zo'n beetje alles ertussen.

Ralph, ik ben nog wel een tijd bezig met het uitwerken van alles en ook met het bedenken van de juiste manier voor mij om dit uit te geven, in eigen beheer of door het vinden van een uitgever, ik ben zeker bereid om je een deel op te sturen als je denkt dat het waardevol kan zijn voor je reizen. Moeten we nog maar eens over praten. Stuur me maar een PM, dan regelen we dat onderling even.

Jacqueline, omdat het een dagboek is wordt vrij duidelijk hoe mijn eigen beleving is van de reis en van mijn ontmoetingen met iedereen onderweg. Dus ik denk dat dit ook aan bod komt.

Iedereen's reacties en ideeen zijn nogsteeds van harte welkom dus keep coming with them. Ik ben benieuwd.

Anneke
eaglelgae
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door eaglelgae »

Ik heb besloten ook het dagboek van de voorbereidingen (visum regelen etc) en het vrijwilligerswerk in Olympic NP uit 2003 in het boek te verwerken. Misschien worden het 2 aparte boeken, maar iig wordt deze ook uitgewerkt. Er zal veel info in staan dat bruikbaar is voor mensen die in Amerika willen gaan werken of studeren en ook om de Amerikaanse cultuur en werksfeer meer te leren kennen. Voornamelijk de sfeer in een nationaal park onder de rangers.
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Ik ben al jaren op zoek naar zo'n boek!!
:doublethumb:
Vooral dat de schrijfster vertelt over haar belevenissen, gevoelens, hoe zij de dingen ervaart.
En dan achterin het boek verdere uitleg over bv de nationale parken, steden, tips vwb hotels/motels en (goedkope) eetgelegenheden enz.

Ik zou alles willen weten, van begin (je wordt 's ochtends wakker in je eigen huis, vandaag is de dag!) tot eind (je bent weer terug in Nederland).

Succes met je boek!!
eaglelgae
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door eaglelgae »

Hey Marloes,
Bedankt voor je leuke reactie. Ik weet nog niet wanneer mijn boek af zal zijn. Het uitwerken van aantekeningen en het uiteindelijke schrijven en verzamelen van gedetailleerde info kost veel tijd. En dan ben ik nog niet bezig met het vinden van een uitgever of iets dergelijks. Misschien ga ik in eigen beheer verkopen. Moet ik allemaal nog bekijken. Als je denkt er iets aan te hebben kan ik je een ruwe versie sturen zodra die uitgewerkt is. Laat maar horen of je geinteresseerd bent.
Groetjes,
Anneke
eaglelgae
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door eaglelgae »

Bij het onderwerp Amerika Algemeen had Dennis een draadje geopend over Texas Hold Em Poker. Hierop heb ik gereageerd met een verhaal van mijn reis in 2004. Dit komt ook in mijn boek (iets andere versie), dus is eigenlijk een voorproefje. Ik dacht dat het dus ook in dit draadje thuishoorde.
Hier komt het:

Wat grappig, dit doet me meteen denken aan een avondje in de Tetons in de zomer van 2004. Ik was aan het logeren bij een van de rangers in het park toen ik terecht kwam op een feestje van een aantal jonge, mannelijke rangers. Afgeraden door mijn Amerikaanse 'gastvrouw' (22) om op zo'n mannenavond rond te hangen, maar ik was uitgenodigd om mee een filmpje te komen kijken. Daar aangekomen zaten er 6 grote, sterke, jonge mannen rond de tafel te kaarten met geld als inzet. Blikken bier erbij, etc. Ik snapte er geen snars van en vond het kijken naar de reacties eigenlijk het interessantste. Als buitenlandse, jonge meid moest ik natuurlijk wat Nederlandse woordjes zeggen, etc en de vooroordelen over drugs, drank, seks, etc bespreken. Daarna werd ik gelijk ingedeeld in een pokerteam en kreeg ik de spelregels te horen. (nog steeds geen flauw idee) Het was Texas Hold Em Poker iig. Mijn 'partner' moest het toilet gebruiken, wat geen raar idee was na al die drank die naar binnen gegooid was inmiddels, maar ik moest zijn geld maar inzetten en niet bang zijn. Met mijn rooie kop wilde ik niet en zat ik tegen te sputteren, maar onder milde dwang werd het geld toch ingezet (maar een paar dollar) en ok, geen geweldige clue van het verhaal, ik verloor voordat hij terug was.
Toen ik terug wilde naar het huis van mijn 'gastvrouw' had ze de deur al op slot gedaan in de veronderstelling dat ik al in bed lag. Kloppen hielp niet. Dus midden in de Tetons besloot ik toch maar terug te gaan naar het huis van de mannelijke rangers, waar ik met open armen ontvangen werd en met een dekentje op de bank werd geparkeerd met nog een filmpje erbij. Er werd me 10 keer verzekerd dat ik veilig was en dat niemand me aan zou raken en het waren ook heel aardige jongens. Alleen was de keuken niet veelbelovend, waar het hele aanrecht volgestapeld stond met honderden blikjes van het bier en de muren behangen met de pakken waar ze in hadden gezeten. Lekker geslapen en 's ochtends maar weer ontbeten bij mijn 'gastvrouw' in huis, die tot de dag van vandaag in ieder emailtje haar excuses aanbiedt.
Weer een leuke ervaring rijker.
Moest het gewoon even kwijt nadat Dennis de naam Texam Hold Em Poker noemde, sorry
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Leuk hoor, zo'n verhaal!! Dat is juist het leuke, die persoonlijke verhalen.
Sorry dat ik niet eerder gereageerd heb, ik wist niet dat je een antwoord gegeven had op mijn reactie.
Ben je al een begonnen met je boek? Zoiets duurt inderdaad wel "even" voordat het helemaal af is.

Eaglelgae wrote:
Als je denkt er iets aan te hebben kan ik je een ruwe versie sturen zodra die uitgewerkt is. Laat maar horen of je geinteresseerd bent.
Leuk!!

Raar trouwens, dat dit soort boeken niet te vinden zijn in de bieb. Of ik kijk niet goed.
Heb je wel vaker een boek geschreven? Lijkt me best moeilijk, en helemaal als het een (half) informatief boek wordt.

In ieder geval succes!!! :rockon:
eaglelgae
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door eaglelgae »

Ik schrijf altijd dagboeken tijdens het reizen, vanaf dat ik begin met de voorbereiding. Die zijn meestal een mengeling van info en persoonlijke verhalen. Ik ben mijn dagboeken nu dus ook aan het uitwerken in dagboekvorm met anekdotes en bruikbare info. Er komt een soort informatief deel aan het eind met verwijzingen naar praktische info en tips.

Ik ben nu bijna klaar met het uittypen van mijn dagboeken van in totaal 2.5 maand elke dag schrijven. En ondertussen bekijk ik elke dag om aanvullingen te geven en het zo te schrijven dat het begrijpelijk is voor mensen die mijn levensverhaal niet kennen zeg maar, omdat er natuurlijk verwezen wordt naar kennissen, vrienden, etc die voor de lezer onbekend zijn.

Mijn boek gaat dus bestaan uit de dagboeken van de zomer van 2003 waarin in vrijwilligerswerk heb gedaan in Olympic National Park.
En 2004 waarin ik 2 maanden heb rondgereisd per Greyhound bussen.
Deze horen bij elkaar omdat ik tijdens de tweede reis heb gelogeerd bij vrienden en collega's van het jaar ervoor. Dus vrij moeilijk leesbaar als je het apart zou lezen.

Ervaring met echt boeken schrijven heb ik niet. Voor mijn studie ben ik veel bezig met het schrijven van essays, artikelen en werkstukken, dus schrijven op zich wel, maar dan vooral informatief en wetenschappelijk. En dus het schrijven van dagboeken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Marloes schreef
Leuk hoor, zo'n verhaal!! Dat is juist het leuke, die persoonlijke
Raar trouwens, dat dit soort boeken niet te vinden zijn in de bieb. Of ik kijk niet goed.
Heb je wel vaker een boek geschreven? Lijkt me best moeilijk, en helemaal als het een (half) informatief boek wordt.

In ieder geval succes!!! :rockon:
Ik ken twee reisdagboeken over Amerika die ik beide met veel plezier gelezen heb: Bill Bryson's The Lost Continent, en Travels in a Strange State: Cycling across the USA van Josie Dew.
Dit zijn echt personlijke verslagen, zonder veel praktische info.

Het lijkt me moeilijk om in je boek een goede balans te vinden tussen je persoonlijke ervaringen en de feitelijke informatie. Het leukste lijkt me om vooral je persoonlijke indrukken te belichten. Misschien kun je daarnaast zoals iemand al suggereerde, via een website meer info en links geven. Dan kan dat ook actueel blijven.

Marianne
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

De persoonlijke ervaringen lezen van iemand is voor mij iets wat me het meeste trekt in reisverhalen. Heel leuk dat verhaaltje. Zo'n boek zou ik ook zeker lezen! Ik ben benieuwd naar de rest!
Er is zo veel informatie te vinden over alle plekken die je kunt bezoeken, wat websites erbij zetten waar deze informatie te vinden is zou denk ik genoeg zijn.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
eaglelgae
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door eaglelgae »

Ik ga ook vooral in op het persoonlijke en mijn ervaringen. Ik zal gewoon aan het eind een gedeelte met verwijzingen naar nuttige websites en een paar tips om te backpacken door amerika geven. Zal niet heel veel pagina's in beslag nemen, maar ik vind het zelf altijd nuttig om te hebben.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer