Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reserveren in het weekend van Memorial Day?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Rebekka1977
Amerikafan

Reserveren in het weekend van Memorial Day?

Bericht door Rebekka1977 »

Hallo allemaal,

Op 18 mei as vertrekken wij voor onze 3e reis naar de USA :dance: . Deze keer gaan we het noordoosten bezoeken. Eerst 4 volle dagen NewYork en dan via Boston via klein stukje NewEngland naar Niagara en dan door naar Washington.

Nu willen wij zaterdag 23 mei 's morgens redelijk vroeg uit NewYork vertrekken om richting Boston te rijden. Wij willen zo langs de kust en dan oa Mystic, Cape Cod, en Plymouth bezoeken. Echter hebben wij geen vastomlijnde route en planning. Nu zitten wij daar wel precies in het Memorial Weekend, is het dan echt noodzakelijk om een hotel van te voren te reserveren?? Dit geld ook voor Boston, daar komen wij als het goed is zondagavond aan, en maandag is het dan natuurlijk echt Memorial Day..

Wie heeft er ervaring met de drukte in dit weekend? Zijn bijv. de winkels op Memorial Day gewoon open in Boston eo?

Alvast hartelijk bedankt!
Groetjes
Edwin en Rebekka
Staceybeesie
Amerika-expert

Re: Reserveren in het weekend van Memorial Day?

Bericht door Staceybeesie »

Als je zeker wilt zijn van een lekker bed, zou ik het zeker doen.
Memorial day is het begin van het zomer seizoen en half Amerika gaat dat weekeinde op pad.
Cape Cod is denk ik DE bestemming voor dat weekend.

De winkels zijn gewoon open overigens die maandag.
Mrjn
Amerikafan

Bericht door Mrjn »

Ik heb 1 keer in een hotel gelogeerd tijdens Memorial Day en die had ik inderdaad vooraf gereserveerd. Bleek een goed plan, want tijdens dat weekend zat het hotel vol. Op de maandagavond zelf logeerde ik er ook nog en toen was ik de enige gast. Vreemde gewaarwording was dat.

Was overigens in Ogunquit, Maine. Het was heel druk langs de kust dat weekend, ik denk inderdaad ook dat Cape Cod druk zal zijn.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Ik heb twee weken geleden een hele middag gespendeerd aan het zoeken naar een hotel in Lancaster, PA voor Memorial Day weekend. Bijna alles was vol of had een absurde prijs. Hoe langer je wacht, hoe moelijker/duurder het wordt. Met memorial day is het overal in de USA ontzettend druk in hotels, campings etc.
Rebekka1977
Amerikafan

Bericht door Rebekka1977 »

Bedankt voor de reacties!

Tis wel duidelijk dat we voor dat stukje dus maar rap op zoek gaan naar overnachtingen. We wilden het eigenlijk op de bonnefooi doen.. we weten helemaal niet wat we van Cape Cod en omgeving moeten verwachten en hadden zoiets, is het leuk dat zoeken we gewoon wat in de buurt, valt het tegen rijden we gewoon door. Helaas is dat nu geen mogelijkheid. Jammer maar niets aan te doen.
AnSofie
Amerika-ontdekker

Bericht door AnSofie »

Cape Cod is heel erg leuk!

Wij hebben vorig jaar twee weken rondgereden in New England, met Cape Cod als afsluiter. Was erg de moeite! Wij sliepen de laatste twee nachten in Hyannis. Is erg toeristisch, maar wel aangenaam. Stranden zijn er nog echt verlaten, en we hebben ook whales gewatcht. Provincetown is ook een leuke stad, maar ligt helemaal op het uiterste puntje van Cape Cod.

Wij waren er de dagen voor Labour Day, de afsluiter van het zomerseizoen, en we hadden ook echt op voorhand gereserveerd. Want zowel weekend van Memorial Day als weekend van Labour Day zit Cape Cod vol. Iedereen trekt er dan naar toe. Dus op de bonnefooi gaan lijkt me dan geen goed idee.
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

ja hoor, zoals al is gezegd: reserveren. Helemaal nu er een hele lading right whales in Cape Cod Bay rondzwemmen, iedereen wil die zeldzame walvissen graag zien en rond die tijd moeten ze vlak bij de kust bij Provincetown zijn en vanaf het strand te zien.

De winkels zijn gewoon open. Banken en postkantoren zijn dicht, net als scholen. En, meest belangrijkste :D, mijn kantoor is ook dicht!
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Hier zit alles in de wijde omgeving vol met Memorial day vanwege Cornell University graduation. Hotels worden jaren van tevoren geboekt.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mrjn
Amerikafan

Bericht door Mrjn »

Ohjah, hou in deze periode inderdaad ook rekening met graduations. Wij hebben het ook al eens gehad dat we een paar uur doorgereden zijn omdat hotels in de verre omtrek volgeboekt waren omdat 3 lokale scholen/colleges graduation hadden...

En voor attracties kan het ook vervelend zijn dat je tegelijkertijd met 20 schoolbussen-op-schoolreisje aankomt in deze tijd van het jaar. Maar dit terzijde.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

De schoolreisjes omzeil je het best door in de middag naar een attractie te gaan. Dan zijn er misschien nog wel de kinderen, die van verre zijn gekomen, maar de lokale schoolreisjes zijn dan voorbij, wat in drukte scheelt.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
susannef
Amerika-ontdekker
Partner van: Remko Voets
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door susannef »

Wij hebben ook gereserveerd tijdens weekend Memorial Day in de omgeving Los Angeles. Wel verstandig, zeker in de toeristische plaatsen.
bluemoon
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door bluemoon »

Ik reserveer eigenlijk zo weinig mogelijk op vakantie.
Vanmorgen toen ik op mijn luie stoel zat op de KOA-camping in Gettysburg, probeerde ik een betaalbaar hotel te vinden voor het weekend in Washington.
En het is gelukt ! $69 per nacht in het Courtyard by Marriot Tysons Corner voor vanavond (Vrijdag) tot aan Maandag (Memorial Day) , de normale prijs op de website is $189
Ik heb het hotel geboekt via www.kayak.com, als ik hetzelfde hotel voor dinsdag zoek is hij weer $189

Vanaf het hotel gaat een gratis shuttlebusje naar het metrostation en vandaar neem ik de metro naar het centrum.
Is er een grote parade maandag in Washington ? en waar is dat precies.
Crisis ? What Crisis ?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Je logeert dan bij ons om de hoek :). Als je zin hebt kun je een kijkje nemen bij Viva Vienna, een echte Amerikaanse kermis een paar mijl van je hotel. Ik ga Saskia er zo heen brengen.

Morgen is er Rolling Thunderin Washington om 12 uur. Heel imposant, duizenden motoren met Vietnam veteranen, die langs Constitution Avenue rijden. Maandag om 2 uur is er de Memorial Day parade ook langs Constitution Ave.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Wij gaan hier ook heen.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wij ook met onze gast uit North Carolina. Wie weet zien we jullie daar :D (zou wel speciaal zijn tussen die duizenden mensen!).
bluemoon
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door bluemoon »

Bedankt voor de informatie Petra.

Ik ben vanmorgen eerst naar Arlington National Cemetery gegaan, daarna ben ik naar het Pentagon gelopen waar de motoren zich allemaal verzamelden.
Toen de motoren vertrokken richting de Mall over de Memorial Bridge ben ik ze achterna gelopen richting Constitution Avenue en heb zo bijna alle motoren gezien.
Vanmiddag heb ik het National museum of American History bezocht, er staan nog een paar museums op mijn verlanglijstje.

Er is hier nog zo veel te zien en te doen in de stad, ik ga nog maar een paar hotelovernachtingen er bij boeken. :beerchug:

(offtopic) ik vind die tekst op de license plates van Washington DC ook wel gevat "taxation without representation"
Crisis ? What Crisis ?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

:beerchug: Heel leuk om te zien, dat "mijn" stad zo'n indruk maakt :). Er is hier inderdaad eindeloos veel te doen, zelfs onze college studenten zijn er lyrisch over (nu ze zichzelf kunnen verplaatsten gaat er een wereld open ;)).
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

bleumoon schreef:
Er is hier nog zo veel te zien en te doen in de stad, ik ga nog maar een paar hotelovernachtingen er bij boeken.
Wij moeten helaas morgen het vliegtuig weer nemen om naar huis te gaan.
Maar we weten nu al dat we beslist terug komen, omdat we alles nog niet gezien en gedaan hebben.
Ook wij heben de motoren voorbij zien komen , we stonden net voor bij de bocht van de Arlington Memorial Bridge op de 23rdstreet.
Fijne dagen nog in Washington DC.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer