Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DVD's region 1 encoded (USA & Canada)

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
thebes
Amerika-expert

DVD's region 1 encoded (USA & Canada)

Bericht door thebes »

Er is een concert-DVD uit van Van Morrison. Deze is exclusief bij amazon.com verkrijgbaar en ik wil 'm graag bestellen.
Echter de site waarschuwt dat de DVD "region 1 encoded" is, d.w.z. dat de DVD op DVD=spelers in andere delen van de wereld (Europa = region 2) mogelijk niet afgespeeld kan worden.
Hebben jullie ervaring met "region 1 encoded" DVD's ? DVD's die we in de VS in de winkel kochten leverden tot nu toe nooit problemen op.
Is het verstandig om de DVD toch te bestellen ?
Clint
Amerika-expert

Re: DVD's region 1 encoded (USA & Canada)

Bericht door Clint »

Alle DVD's in de VS zijn region 1. Dus als je met andere DVD's uit de VS geen probleem hebt, zal je dat bij deze DVD ook niet hebben :)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Hangt er vanaf of jullie DVD speler dat kan afspelen. Mijn DVD speler is regio vrij, wat wil zeggen dat ik alle DVD's kan afspelen, ongeacht de code. Als je andere DVD's in de VS hebt gekocht moet je eens kijken welke code er op de achterkant staat. Als dat "region 0" is wil dat zeggen dat die DVD's regiovrij zijn geproduceerd, dat kan de reden zijn waarom het tot nu toe nooit een probleem was. Als er wel "region 1" opstaat zou je deze Van Morrison DVD ook moeten kunnen afspelen in NL.

Hier komt nog bij dat Amerika en NL andere TV systemen gebruiken. NL heeft "PAL" en de VS heeft "NTSC". Ook daar moet je even opletten en dat staat ook achter op een DVD.
"Keep Georgia On Your Mind"
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

thebes schreef:Echter de site waarschuwt dat de DVD "region 1 encoded" is, d.w.z. dat de DVD op DVD=spelers in andere delen van de wereld (Europa = region 2) mogelijk niet afgespeeld kan worden.
Dit lijkt mij een standaard zin, gewoon om te voorkomen dat mensen er zonder meer vanuit gaan dat de DVD op hun regio 2 DVD speler afgespeeld kan worden.

Toch kan het voorkomen dat een regiovrije DVD speler zelfs een DVD uit Amerika met regiocode 1 niet kan afspelen. Ik heb dat één keer meegemaakt. Ondanks dat mijn DVD-speler regiovrij is, komt er een melding dat ie niet af te spelen is. Een extra beveiliging denk ik. De bewuste DVD is nl. wel regiocode 1.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Mij is verteld dat je zelf ook dvdspelers regiovrij zou kunnen maken, middels codes. Heb het nog niet geprobeerd, maar als je bijv. googlet op unlock dvdplayer kun je e.e.a. vinden.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Bij sommige DVD spelers kan dat inderdaad, veel anderen weer niet. Je moet idd even goed zoeken of jouw merk, en type regio vrij te maken zijn.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

Ik gebruik DVD shrink om alles via de comp om te zetten. Gratis download van internet. Zal mijn neef mailen want hij gebruikt nu ookiets anders dat ook beschermde DVD's omzet.
rijocaer
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Wij versturen regelmatig DVD's naar Nederland en soms heeft men problemen, vaak de goedkopere DVD spelers zijn regiovrij, dus diverse klanten kochten gewoon nog een DVD-speler van 30 euro en probleem opgelost. Ook versturen we DVD spelers naar Nederland, omvormer ertussen en ook dit geen probleem. Bose is flink goedkoper in Amerika dan Nederland.
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Om je DVD speler regiovrij te krijgen kun je de volgende site wellicht goed gebruiken (die heeft me al heel vaak geholpen): http://www.videohelp.com/dvdhacks

De Nederlandse PAL systemen kunnen zonder problemen de NTSC DVD's, zolang de regiocode maar geaccepteerd wordt door de DVD, het wordt wel een probleem als je een Nederlandse PAL DVD op een (regiovrije) NTSC speler in de VS wilt afspelen, dat lukt vaak weer niet (je kan echter wel spelers kopen in de VS die het beide aankunnen). Dit komt eigenlijk omdat alle apparatuur in Europa tegenwoordig voor beide systemen (maar ook SECAM) beschikbaar is.

DVD Shrink kan soms moeilijk zijn om te vinden, gezien hij niet op de officiele website staat (in veel landen is het gebruik van dat programma niet legaal omdat je daar geen kopieen mag maken, in NL mag dat echter gewoon wel).. je kan het programma hier vinden (downloadlink staat rechts in een groen vlak): http://www.afterdawn.com/software/video ... shrink.cfm

Je kan met DVD Shrink 99 van de 100 beveiligde DVD's backuppen naar je computer of naar een backup DVD.. wanneer er een regiocode op staat geeft hij het aan en kan je hem laten verwijderen. Overigens zijn er nog tal van andere programmas waarmee je dit allemaal kan doen echter is dit een van de simpelste in gebruik met zeer goede resultaten.

Je kunt echter wel weer een probleem krijgen als je een 'merk dvd speler' hebt (dus een dure) die dan weer geen gekopieerde DVD's pakt, die goedkopere en onbekende merken doen dat weer wel, die hebben vaak geen enkel probleem (en ze zijn vaak net zo goed, of zelfs beter, als de dure spelers).
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Bedankt voor jullie reacties. Op de DVD's die we in de VS kochten staat geen regiocode. Maar achterop de DVD--speler staat "regio 2". Heb diverse sites gevonden met instructies per merk hoe je kunt decoderen.
Ben zelf een digibeet, maar ik ga het een handige neef vragen.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

In de VS zijn alle DVD's regio 1. Als eerder gekochte DVD's uit de VS het op jouw DVD-speler doen, dan zal hij al regio vrij zijn.
Clint's Thoughts
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Ik heb de DVD toch maar besteld. In reactie op mijn opmerking op amazon.com vertelde een fan uit Australie dat de DVD bij Amazon region 0 encoded is, ondanks de waarschuwing op Amazon.
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Ik heb al een paar jaar een DVD speler van € 35.- (of zoiets) dat ding speelt echt alle regio's. Heb niets hoeven veranderen.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

De bij Amazon bestelde DVD kreeg ik gisteren binnen en hij doet 't !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer