Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vraag over zuinig rijden en type huurauto.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Vraag over zuinig rijden en type huurauto.
Ik wil wat vragen over zuinig!
Als ik straks in juli mag kiezen uit een aantal auto's (we hebben een full-size geboekt) hoe weet ik dan wat een zuinige auto is? Hoe zit dat met de Gallons en zuinig rijden?
Nog 1 vraagje: Ik heb een full-size geboekt maar zoals eerder geschreven vonden wij de PT Cruiser een lekker bakkie!! Mocht ik een PT zien staan, kan ik dan onderhandelen en een auto nemen uit een lagere klasse in ruil voor een lagere drop-off fee?
Valt er wat te onderhandelen bij de verhuurder denken jullie?
Als ik straks in juli mag kiezen uit een aantal auto's (we hebben een full-size geboekt) hoe weet ik dan wat een zuinige auto is? Hoe zit dat met de Gallons en zuinig rijden?
Nog 1 vraagje: Ik heb een full-size geboekt maar zoals eerder geschreven vonden wij de PT Cruiser een lekker bakkie!! Mocht ik een PT zien staan, kan ik dan onderhandelen en een auto nemen uit een lagere klasse in ruil voor een lagere drop-off fee?
Valt er wat te onderhandelen bij de verhuurder denken jullie?
- RiverCola
- Amerika-expert
Re: Vraag over zuinig rijden en type huurauto.
Hhmmmm, ik heb toch net iets te weinig verstand van auto's om op deze website één en ander uit te vogelen.
Kom, help me eens verder! Een zuinige auto (voor Amerikaanse begrippen) rijd per 1 gallon .....(puntje/puntje/puntje) miles = een zuinige auto
(We hebben dus een Full-size auto geboekt)
Kom, help me eens verder! Een zuinige auto (voor Amerikaanse begrippen) rijd per 1 gallon .....(puntje/puntje/puntje) miles = een zuinige auto
(We hebben dus een Full-size auto geboekt)
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 90
Als je een zuinige auto wil, neem dan een midsize ipv een fullsize.
De meest Japanse merken zijn zuiniger dan de Amerikaanse.
(op de website : mpg : miles per gallon : dus hoe hoger, hoe zuiniger.)
Gebruik zo veel mogelijk cruisecontrol.
En geen "kickdown" !
Luc
De meest Japanse merken zijn zuiniger dan de Amerikaanse.
(op de website : mpg : miles per gallon : dus hoe hoger, hoe zuiniger.)
Gebruik zo veel mogelijk cruisecontrol.
En geen "kickdown" !
Luc
sinds 1989 : +/- 50 businesstrips naar Phoenix, +/- 25 businesstrips naar Houston, 1 rondreis Canadese Rockies, 4 rondreizen SouthWest, 1 rondreis US Rockies, 1 verblijf Orlando, plus nog enkele businesstrips (Washington, Minneapolis, LA, New Orleans)
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
kies een 4 cilinder als je zuinig wil
wat ik eigenlijk bedoel is dat de de full size auto's bij de verhuurder kan opzoeken en met deze website kan je dan bekijken wat ze verbruiken.
Deze site is vrij accuraat in vergelijking met de werkelijkheid
eerste auto van ons
2006 Honda Accord Hybrid
Find a Car
Fuel Economy
We have revised the 1985-2007 MPG estimates to make them comparable to the new 2008 and later MPG estimates!
Fuel Type Regular
MPG (city) 22
MPG (highway) 31
MPG (combined) 25
Ons werkelijk gemiddeld verbruik 28 mijl/gallon
Op de highway met 85 mph(140 km/h) een verbruik van 31 mijl/gallon
Onze tweede auto
2004 Volkswagen Touareg
Find a Car
Fuel Economy
We have revised the 1985-2007 MPG estimates to make them comparable to the new 2008 and later MPG estimates!
Fuel Type Premium
MPG (city) 12
MPG (highway) 17
MPG (combined) 14
gemiddeld verbruik 15 miles per gallon op de highway 18
Zo kan je het dus heel makkelijk bekijken
gewoon dus even de huurauto's in kwestie even opzoeken (dat mag je zelf doen)
http://www.fueleconomy.gov/feg/bymake/bymanuNF.shtml makkelijker kan ik het niet voor je maken
wat ik eigenlijk bedoel is dat de de full size auto's bij de verhuurder kan opzoeken en met deze website kan je dan bekijken wat ze verbruiken.
Deze site is vrij accuraat in vergelijking met de werkelijkheid
eerste auto van ons
2006 Honda Accord Hybrid
Find a Car
Fuel Economy
Fuel Type Regular
MPG (city) 22
MPG (highway) 31
MPG (combined) 25
Ons werkelijk gemiddeld verbruik 28 mijl/gallon
Op de highway met 85 mph(140 km/h) een verbruik van 31 mijl/gallon
Onze tweede auto
2004 Volkswagen Touareg
Find a Car
Fuel Economy
Fuel Type Premium
MPG (city) 12
MPG (highway) 17
MPG (combined) 14
gemiddeld verbruik 15 miles per gallon op de highway 18
Zo kan je het dus heel makkelijk bekijken
gewoon dus even de huurauto's in kwestie even opzoeken (dat mag je zelf doen)
http://www.fueleconomy.gov/feg/bymake/bymanuNF.shtml makkelijker kan ik het niet voor je maken
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoe kleiner hoe zuiniger kan je globaal aanhouden, maar ik zou me er niet druk over maken, benzine is nog steeds bar goedkoop...ik had 3400 kilometer gereden,en voor ongeveer 160 euro getankt.....
- RiverCola
- Amerika-expert
Op de website van National staat bij full size een chevrolet impala (or simular). Deze rijd, op de highway, gemiddeld 29 MPG. De PT Cruiser, welke wij vorig jaar hadden en een midd-size is rijd gemiddeld 25 MPG op de highway. In dit geval is de full-size dus zuiniger dan de midd-size.
Ik weet nu niet welke auto's bij de verhuurder nog meer aangeboden worden en onder full-size vallen maar ik weet nu in ieder geval waar ik op moet letten, dus bedankt!!
Nog iemand tips omtrent het eventuele onderhandelen (downgrade versus vermindering drop-off kosten)? Denken jullie dat dat mogelijk is?
Ik weet nu niet welke auto's bij de verhuurder nog meer aangeboden worden en onder full-size vallen maar ik weet nu in ieder geval waar ik op moet letten, dus bedankt!!
Nog iemand tips omtrent het eventuele onderhandelen (downgrade versus vermindering drop-off kosten)? Denken jullie dat dat mogelijk is?
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ik sluit mij bij Pete aan. De benzineprijs is daar nog steeds velen malen lager als bij ons en is het dan niet fijn om eens lekker wat over pk's te beschikken. Vergeet niet dat ook in de meeste Fullsize's al een 6 cylinder on de motorkap zit. Daarnaast heb ik mijzelf betrapt op het overnemen van die heerlijke relaxte manier van rijden die de Amerikanen er op na houden. Het gebruik van onze Chevrolet Pacifica viel mij 100% mee.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik moet nog zien dat een Impala 29 MPG haalt, in de praktijk op z'n best 24-25 MPGRiverCola schreef:Op de website van National staat bij full size een chevrolet impala (or simular). Deze rijd, op de highway, gemiddeld 29 MPG. De PT Cruiser, welke wij vorig jaar hadden en een midd-size is rijd gemiddeld 25 MPG op de highway. In dit geval is de full-size dus zuiniger dan de midd-size.
Ik zou een Prius nemen 

Die Prius vind ik echt niet mooi hoor.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Is ook een enorm lelijke auto maar wel zuinig, de nieuwe Ford Fusion Hybrid gaat nog een beetje. Als je de bergen in gaat is een V6 een must en echt Amerikaan rijden doe je pas bij een dikke V8 met dubbele uitlatenCorry schreef:Die Prius vind ik echt niet mooi hoor.

- Baia
- Amerikakenner
- Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
- Contacteer:
Om even terug te komen op je vraag:
In Europa leg ik de lat nog hoger. Hier vind ik een auto zuinig als hij minder dan 5.5 L/100km rijdt (1 op 18 voor de Nederlanders)
Ik beschouw een auto als zuinig als hij 20mpg rijdt (In Amerika) (7 L/100km of ook 1 op 14).RiverCola schreef:hoe weet ik dan wat een zuinige auto is? Hoe zit dat met de Gallons en zuinig rijden?
In Europa leg ik de lat nog hoger. Hier vind ik een auto zuinig als hij minder dan 5.5 L/100km rijdt (1 op 18 voor de Nederlanders)
Baia schreef:Ik beschouw een auto als zuinig als hij 20mpg rijdt (In Amerika) (7 L/100km of ook 1 op 14).
Geloof dat de regering hier de lat legt voor auto's op 36 MPG in 2016, maar inderdaad 20MPG is leuk, doe ik makkelijk met mijn PT Cruiser, mijn truck zuipt wat meer

- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
20 mijl per gallon is geen 1 op 14 hoor. Dat is 1 op 8.4 ongeveer
20 x 1.6 / 3.78

20 x 1.6 / 3.78
- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 999
Een Prius is een zuinige auto zolang je de electro motor kan gebruilen.
Op High of freeways waar de benzine motor hoofdzakelijk werkt is het een echte zuiper.
Wist je dat een B.M.W. M3 (4.0 liter V8) tegen een snelheid van 65mph zuiniger is dan een Toyota Prius???
Op High of freeways waar de benzine motor hoofdzakelijk werkt is het een echte zuiper.
Wist je dat een B.M.W. M3 (4.0 liter V8) tegen een snelheid van 65mph zuiniger is dan een Toyota Prius???

- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
De honda van ons is ook een hybride en die is wel heel zuinig op de highway ondanks zijn 3 liter 6 cilinder.
Dit komt omdat de auto de helft van zijn cilinders uitschakelt. 1 op 17 a 18 is dan haalbaar op de snelweg als je 110kmh rijdt
Zoveel verbruikt een prius op de higway ook niet hoor.
Het verhaal dat jij vertelt over de BMW is een beetje anders.
Het ging erom dat een prius zo hard mogelijk over het circuit geraced werd met in de kielzog een M3 die natuurlijk nog lang niet op de top van zijn kunnen reed. Hier was de prius onzuiniger dan de BMW, maar alleen dan dus
Dit komt omdat de auto de helft van zijn cilinders uitschakelt. 1 op 17 a 18 is dan haalbaar op de snelweg als je 110kmh rijdt
Zoveel verbruikt een prius op de higway ook niet hoor.
Het verhaal dat jij vertelt over de BMW is een beetje anders.
Het ging erom dat een prius zo hard mogelijk over het circuit geraced werd met in de kielzog een M3 die natuurlijk nog lang niet op de top van zijn kunnen reed. Hier was de prius onzuiniger dan de BMW, maar alleen dan dus

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 15 Reacties
- 2414 Weergaves
-
Laatste bericht door katrienenluc
-
- 4 Reacties