Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
we hebben een huis gekocht :-)
-
mariekeev
- Amerikafan
- Locatie: Nederland..... en in de toekomst hopelijk weer Los Gatos!
Re: we hebben een huis gekocht :-)
Heel leuk huis en inderdaad, typisch Amerikaans! Lekker groot deck ooo nog achter en dat met zo'n tuin erbij...kan me voorstellen dat jullie hier erg blij mee zijn.
-
CaroLine
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Prachtig! Daar zou ik ook blij mee zijn.
Ik vind het een geweldig huis!
Wij zijn nog maar 1x naar Amerika geweest en gedachten als weggaan uit Nederland gaan ook wel eens door mijn hoofd.
Zelf zijn wij wat dat betreft nogal behoudend....we gaan niet makelijk ergens weg zonder zekerheden...
Toevallig sprak ik op de school waar ik werk een docente uit Amerika, zij is hier voor een uitwisselingsproject. Ze vertelde me bv dat in het in Amerika niet mogelijk is te werken zoals hier, waar veel mensen part-time werken. Ten eerste zouden ze dan niet rond kunnen komen, ten tweede ben je in Amerika pas verzekerd wanneer je full-time werkt (beiden).
Hoe is dat dan voor jullie? Heb je al werk daar? Moet je er ook beiden full-time werken?
Jullie huis is denk ik een droombeeld voor velen hier!!!! Gefeliciteerd.
Wij zijn nog maar 1x naar Amerika geweest en gedachten als weggaan uit Nederland gaan ook wel eens door mijn hoofd.
Zelf zijn wij wat dat betreft nogal behoudend....we gaan niet makelijk ergens weg zonder zekerheden...
Toevallig sprak ik op de school waar ik werk een docente uit Amerika, zij is hier voor een uitwisselingsproject. Ze vertelde me bv dat in het in Amerika niet mogelijk is te werken zoals hier, waar veel mensen part-time werken. Ten eerste zouden ze dan niet rond kunnen komen, ten tweede ben je in Amerika pas verzekerd wanneer je full-time werkt (beiden).
Hoe is dat dan voor jullie? Heb je al werk daar? Moet je er ook beiden full-time werken?
Dat ligt denk ik eerder aan de werkgever dan aan het land.. mijn vrouw werkt bijvoorbeeld part-time maar haar werkgever betaald haar ziektekosten wel volledig, daarnaast worden de ziektekosten ook voor mij voor het grootste gedeelte vergoed door haar werkgever. Meestal zou het wel zo zijn als in het verhaal wat die vrouw beschreef, maar het komt dus ook voor dat het wel kan.Petra schreef:Ze vertelde me bv dat in het in Amerika niet mogelijk is te werken zoals hier, waar veel mensen part-time werken. Ten eerste zouden ze dan niet rond kunnen komen, ten tweede ben je in Amerika pas verzekerd wanneer je full-time werkt (beiden).
In een andere topic is er bijvoorbeeld ook eens gesproken over dat men normaal gesproken geen betaald zwangerschapsverlof krijgt in de VS, en dat is meestal ook zo, maar in datzelfde topic kwam ook een verhaal naar voren van iemand waarvan de vrouw het wel doorbetaald kreeg. En toevallig heeft ook mijn vrouw onlangs vernomen dat ze 6 weken betaald zwangerschapsverlof krijgt, en dat alle benefits gewoon doorgaan zoals normaal. Ik begrijp dat deze dingen eerder uitzondering dan regel zijn maar ze komen dus wel voor, het hoeft niet altijd 'slecht' te zijn.
Erg leuk huis, zie je ook veel in Texas, vaak erg verwaarloosd, doodzonde, kan je als Nederlander niet voorstellen, maar opnieuw bouwen is vaak goedkoper dan repareren. Veel plezier ermee en als ik in de buurt ben kom ik ff een bakkie halen en omgekeerd mag natuurlijk ook want wat is nou Missouri - Texas, stukkie 
- Bandido
- Amerika-expert
Ja, parttime werken is hier veel minder gebruikelijk dan in NL. Bij mij op kantoor kan het helemaal niet. Maar de verzekering heeft meer te maken met wat je werkgever je biedt. Je hoort in deze tijden vaak dat mensen "gefurloughed" worden. Dat is niet hetzelfde als ontslaan, maar vaak dat je minder uren mag werken en dus minder betaald krijgt. Maar op die manier blijven mensen nog wel betrokken in het arbeidsproces en behouden ze hun verzekering.Petra schreef:Ze vertelde me bv dat in het in Amerika niet mogelijk is te werken zoals hier, waar veel mensen part-time werken. Ten eerste zouden ze dan niet rond kunnen komen, ten tweede ben je in Amerika pas verzekerd wanneer je full-time werkt (beiden).
"Keep Georgia On Your Mind"
alvast er leuk om al die positieve reakties te lezen. Het was voor ons ook direct liefde op het eerste gezicht bij dit huis.
Qua ziekteverzekering zijn we nog 2 jaar gedekt via een belgische verzekering, dan zullen we of ons prive moeten verzekeren ( wat ons tss de 800 en 1000 dollar per maand zal kosten) of via de werkgever van mij of mijn vrouw. dit moeten we nog allemaal uitzoeken.
Wat rondkomen betreft zal het niet zo veel verschillen met Belgie denk ik. Behalve dan de kost voor de ziekteverzekering, is het hier volgens mij niet duurder dan in Belgie.
grt,
tony
we hebben nog geen werk hier. Ik weet ook nog niet echt hoe het hier in zijn werk gaat qua half/time full time werk.Petra schreef:Ik vind het een geweldig huis!
Qua ziekteverzekering zijn we nog 2 jaar gedekt via een belgische verzekering, dan zullen we of ons prive moeten verzekeren ( wat ons tss de 800 en 1000 dollar per maand zal kosten) of via de werkgever van mij of mijn vrouw. dit moeten we nog allemaal uitzoeken.
Wat rondkomen betreft zal het niet zo veel verschillen met Belgie denk ik. Behalve dan de kost voor de ziekteverzekering, is het hier volgens mij niet duurder dan in Belgie.
grt,
tony
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 2685 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa