Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
BA Paspoort/ID
BA Paspoort/ID
Ik heb een vraagje omtrent de informatie die aan British Airways moet verschaft worden. Bij het Advance Passenger Information systeem wordt gevraagd naar het "Passport number" en "Expiry date". Voor alle duidelijkheid: dit gaat toch over het paspoortboekje en niet de identiteitskaart? Ik vraag dit omdat bij de bestelling van de vlucht ook een nummer opgegeven diende te worden, ik dacht dat dit het identiteitskaartnummer was (wat ik ook gedaan heb), maar krijg daar nu twijfels over of dit toch ook niet het paspoortnummer diende te zijn... Iemand die zekerheid kan bieden? Dank daarvoor!
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 90
Re: BA Paspoort/ID
Paspoort !
Id kaart heeft geen betekenis in het buitenland !
Luc
Luc
sinds 1989 : +/- 50 businesstrips naar Phoenix, +/- 25 businesstrips naar Houston, 1 rondreis Canadese Rockies, 4 rondreizen SouthWest, 1 rondreis US Rockies, 1 verblijf Orlando, plus nog enkele businesstrips (Washington, Minneapolis, LA, New Orleans)
Ok bedankt maar heb je het nu over Advance Passenger, de bestelling van de vlucht of beide??
Indien dit ook voor de vlucht het geval is betekent dit dat ik foutieve gegevens heb ingegevn (ID ipv paspoort). Is het moeilijk/noodzakelijk dit aan te passen?
Indien dit ook voor de vlucht het geval is betekent dit dat ik foutieve gegevens heb ingegevn (ID ipv paspoort). Is het moeilijk/noodzakelijk dit aan te passen?
Op mijn is id kaart staat toch echt dat hij voor de europese unie en nog enkele andere europesche landen geldig is.Luc1 schreef:Paspoort !
Luc
Andre
De API geldt voor de VS en aangezien je EU ID kaart daar niet geaccepteerd wordt, moet je je paspoort gebruiken.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Ok bedankt das duidelijk en was al correct ingevuld, helft van de vraag al beantwoord...iemand die weet wat opgegeven moet worden bij boeking van de vlucht?
Lijkt me dat je daar ook je paspoort nummer op moet geven, dat is immers hetgeen waar op je naar de VS reist.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Amerikafan
Inderdaad : altijd je paspoort gebruiken bij boeking.
Indien je op de BA website er niet in slaagt om gegevens te wijzigen : dan kan je het nog altijd bij checkin op de luchthaven laten wijzigen. Dit is geen probleem.
Luc
Indien je op de BA website er niet in slaagt om gegevens te wijzigen : dan kan je het nog altijd bij checkin op de luchthaven laten wijzigen. Dit is geen probleem.
Luc
sinds 1989 : +/- 50 businesstrips naar Phoenix, +/- 25 businesstrips naar Houston, 1 rondreis Canadese Rockies, 4 rondreizen SouthWest, 1 rondreis US Rockies, 1 verblijf Orlando, plus nog enkele businesstrips (Washington, Minneapolis, LA, New Orleans)
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Vervang het woord "Buitenland" in Amerika en ik ben het met je eens Luc !Luc1 schreef:Paspoort !
Luc
http://www.paspoortinformatie.nl/conten ... ectid=4250
http://www.tervuren.be/page.aspx?PageID=608
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar informeer wel even van te voren of het echt geen probleem is.Luc1 schreef:Inderdaad : altijd je paspoort gebruiken bij boeking.
Luc
Zou toch vervelend zijn als je daar staat en het blijkt wel een probleem.....
Als je het online niet kan veranderen zou ik BA even bellen, zij kunnen het dan zeker voor je veranderen en hoef je het dus niet alsnog op het vliegveld te proberen.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Amerikafan
Al onze zakenreizen naar het buitenland worden geboekt via een reisbureau (dat geen goeie service geeft, maar dat is hier naast de kwestie).
Verleden jaar had ik een boeking op BA naar Houston. Toen ik mijn gegevens op de website van BA wou aanpassen ging dit niet : je moest je paspoortnummer ingeven om iets te kunnen wijzigen. Toen dacht ik eraan dat ik eigenlijk nog niet zo lang een nieuw paspoort had en dat het reisbureau misschien mijn oud nummer doorgegeven had. Dit blijkt te kloppen.
Ik kon dus door het nummer van mijn oud paspoort in te geven, mijn gegevens wijzigen : inclusief paspoort nummer.
Aanb rvdp88 : als je er niet ingeraakt : probeer met je ID kaart nummer erin te geraken. Wellicht lukt dit.
luc
Verleden jaar had ik een boeking op BA naar Houston. Toen ik mijn gegevens op de website van BA wou aanpassen ging dit niet : je moest je paspoortnummer ingeven om iets te kunnen wijzigen. Toen dacht ik eraan dat ik eigenlijk nog niet zo lang een nieuw paspoort had en dat het reisbureau misschien mijn oud nummer doorgegeven had. Dit blijkt te kloppen.
Ik kon dus door het nummer van mijn oud paspoort in te geven, mijn gegevens wijzigen : inclusief paspoort nummer.
Aanb rvdp88 : als je er niet ingeraakt : probeer met je ID kaart nummer erin te geraken. Wellicht lukt dit.
luc
Ik kan inloggen op de site via de code die ik gekregen heb en het nummer van mijn creditcard. Daar heb ik echter alleen toegang tot Advance Passenger Information, niet tot de oorspronkelijke boekingsgegevens.
Waar op de site kun jij inloggen met je paspoortgegevens, zie dit nergens staan?
Waar op de site kun jij inloggen met je paspoortgegevens, zie dit nergens staan?
-
- Amerikafan
Kan je niet direct helpen.
Ik heb momenteel geen reservaties bij BA, dus geen toegang tot de manage my booking schermen.
Ik schreef gebaseerd op mijn geheugen. Misschien liet me dat in de steek, sorry.
Ik dacht nochtans dat ik met mijn paspoort nummer moest ingeven om toegang te krijgen tot de API.
Luc
Ik heb momenteel geen reservaties bij BA, dus geen toegang tot de manage my booking schermen.
Ik schreef gebaseerd op mijn geheugen. Misschien liet me dat in de steek, sorry.
Ik dacht nochtans dat ik met mijn paspoort nummer moest ingeven om toegang te krijgen tot de API.
Luc
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 1905 Weergaves
-
Laatste bericht door MBA93x
-
- 6 Reacties