Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Welk museum New York
-
Monica Bos
- Amerika-newbie
Welk museum New York
Wij gaan met onze dochters (11 en14) deze zomer twee dagen naar NY. Welk museum raden jullie ons aan? Guggenheim, Modern Art of Metropolitan? En is het verstandig van te voren via internet kaartjes te kopen?
- Bushmaster
- Amerika-expert
Re: Welk museum New York
Guggenheim vond ik persoonlijk een heel "taai" museum.
op zich wel een heel mooi gebouw.
Ik vraag me af, of je dochters zich daar gaan vermaken.
Tot voor kort stond het gebouw aan de buitenkant nog in de steigers, weet niet of het al weer "af" is.
Ik vraag me af, of je dochters zich daar gaan vermaken.
Tot voor kort stond het gebouw aan de buitenkant nog in de steigers, weet niet of het al weer "af" is.
-
Bennogr
- Amerika-expert
Misschien leuker om naar het Museum of Natural History te gaan. Of het Museum of the City of NEw York (even verderop op Fifth Avenue, voorbij de Met.
Er is ook een children's museum in Manhattan, maar misschien zijn ze daar net te oud voor, hoewel, die musea zijn in de VS vaak veel: alles aanraken en interactief omgaan met alles.
Er is ook een children's museum in Manhattan, maar misschien zijn ze daar net te oud voor, hoewel, die musea zijn in de VS vaak veel: alles aanraken en interactief omgaan met alles.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Het Guggenheim is al weer uit de steigers. 3 weken geleden met eigen ogen gezien. Wil je er naar toe raad ik jullie aan om voor openingstijd er al te zijn. Wij kwamen rond de middag en er stond met toch een super rij. Geldt voor alles van musea denk ik.Bushmaster schreef:Guggenheim vond ik persoonlijk een heel "taai" museum.
We zijn wel in het AM of Nat History geweest, daar moet je echt naar toe. Zo prachtig en zoveel te zien !! Neem vooral ook kaartjes voor de IMAX films.
Als je dochters zonen waren geweest zou ik kiezen voor "the Intrepid" een museum op een vm vliegdekschip. Ook geweldig om op rond te lopen. Mijn hubje vond dit super.
Groetjes, Nel
-
Bennogr
- Amerika-expert
Tegenwoordig zouden dochters wellicht ook een vliegkampschip mooi vinden!
South Street Seaport: openluchtmuseum met een paar oude schepen.
Museum van de ondergrondse, in Brooklyn, vlak aan de andere kant van de rivier gezien vanuit Manhattan. (MTA Museum).
South Street Seaport: openluchtmuseum met een paar oude schepen.
Museum van de ondergrondse, in Brooklyn, vlak aan de andere kant van de rivier gezien vanuit Manhattan. (MTA Museum).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
Katja
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Museum of Natural History zou ik denk ik kiezen. Lijkt me veel leuker voor ze en het is een geweldig museum.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
- Ceetje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Natural History museum, absoluut de moeite waard. En kijk vooraf thuis de film 'Night at de Museum' 
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Inderdaad, laatste tip (inclusief film) van Ceetje is een goed idee. Ook het vliegdekschip "Intrepid" vonden onze kinderen geweldig (let wel; dat zijn jongens in diezelfde leeftijd). En tenslotte de Met, die vonden mijn kinderen ook geweldig. Guggenheim en MoMa vonden ze niet veel aan .... Science Museum (in de Bronx volgens mij) en Bronx Zoo vonden ze ook geweldig, maar Science Museum is je oudste waarschijnlijk wel net te oud voor ... Succes 
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat ik ook voor het Natural History museum zou gaan. Ik moet bekennen dat wij vorig jaar met onze 3 dagen NY geeen enkel museum bezocht hebben.
Er zijn ook genoeg andere dingen te doen, zeker als je maar 2 dagen hebt! Een aardig alternatief, met ook een leerzame inslag, is een bezoek aan Ellis Island. Onze dochters vonden het heel indrukwekkend. Je kunt de trip combineren met een bezoek aan het vrijheidsbeeld. Zie ook ons 2008-verslag.
Marianne
Er zijn ook genoeg andere dingen te doen, zeker als je maar 2 dagen hebt! Een aardig alternatief, met ook een leerzame inslag, is een bezoek aan Ellis Island. Onze dochters vonden het heel indrukwekkend. Je kunt de trip combineren met een bezoek aan het vrijheidsbeeld. Zie ook ons 2008-verslag.
Marianne
Ik ben nu 16 en ben al 2 keer in het MOMA geweest. Vond het heel erg leuk omdat het niet zo standaard geschilderd is zegmaar, maar ook wat modernere en abstractere kunst!
-
Mantoinette
- Amerikafan
- Contacteer:
Wij zijn in 2007 met onze zonen van destijds 12 en 10 naar het Guggenheim geweest. Indrukwekkend.
Het gebouw allleen al... daar wil je toch een keertje ín zijn geweest. Onze zonen konden wel genieten van het gebouw maar ook van de schilderkunst. Picasso en Jan van Toorop vonden ze het mooist... Uiteraard zouden ze het niet leuk hebben gevonden als we de hele dag hieraan hadden besteed, maar een paar uurtjes zoiets moois en bekends te zien....geen probleem. Volgens mij is het dit jaar zelfs een overzichtstentoonstelling van Frank Loyd Wright in het Guggenheim. (dacht op dit forum er iets over gelezen te hebben)
Dus toch zeker ook het overwegen waard!
Het gebouw allleen al... daar wil je toch een keertje ín zijn geweest. Onze zonen konden wel genieten van het gebouw maar ook van de schilderkunst. Picasso en Jan van Toorop vonden ze het mooist... Uiteraard zouden ze het niet leuk hebben gevonden als we de hele dag hieraan hadden besteed, maar een paar uurtjes zoiets moois en bekends te zien....geen probleem. Volgens mij is het dit jaar zelfs een overzichtstentoonstelling van Frank Loyd Wright in het Guggenheim. (dacht op dit forum er iets over gelezen te hebben)
Dus toch zeker ook het overwegen waard!
2005.... again in 2007!!!... again in 2009!!!
reisverslag zuidwesten 2005
reisverslag zuidwesten en New York 2007
reisverslag 2009
http://www.asmas.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
reisverslag zuidwesten 2005
reisverslag zuidwesten en New York 2007
reisverslag 2009
http://www.asmas.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Eén van mijn favorieten is het Whitney Museum of American Art. Zeker qua gebouw de moeite het New Museum zeker de moeite waard.
De moderne kunst museums ruimen altijd veel veel van de vaste collectie op voor exposities. Van te voren nagaan of het je aanspreekt, zeker met kinderen.
Het Natural History Museum vond ik nogal gedateerd en stoffig. De rijen voor het MoMa waren mij altijd te lang voor een bezoek.
De moderne kunst museums ruimen altijd veel veel van de vaste collectie op voor exposities. Van te voren nagaan of het je aanspreekt, zeker met kinderen.
Het Natural History Museum vond ik nogal gedateerd en stoffig. De rijen voor het MoMa waren mij altijd te lang voor een bezoek.
Net terug uit New York! In de afgelopen meivakantie zijn wij met onze 12-jarige zoon geweest.
Het American Museum of Natural History vonden wij alle 3 geweldig.
Ook zijn we naar het Vrijheidsbeeld en het museum op Ellis Island geweest. Vooral de tentoonstelling in het Vrijheidsbeeld sprak ons aan (wel op tijd gratis kaarten reserveren).
En de "klapper"(vooral voor de mannen dan
) was een bezoek aan Intrepid Sea-Air-Space Museum; groot, veel te zien en te doen, echt een aanrader.
Verder zijn we ook nog naar het Museum of the City of New York geweest. Wij vonden het vooral vanwege de tijdelijk tentoonstelling over 400 jaar Hudson interessant, maar onze zoon dacht daar toch iets anders over.
We hebben meer museum bezocht dan we in eerste instantie van plan waren, maar ja we hebben veel regen gehad ...
(New York is ook in de regen een geweldige stad!
)
Jacqueline
Het American Museum of Natural History vonden wij alle 3 geweldig.
Ook zijn we naar het Vrijheidsbeeld en het museum op Ellis Island geweest. Vooral de tentoonstelling in het Vrijheidsbeeld sprak ons aan (wel op tijd gratis kaarten reserveren).
En de "klapper"(vooral voor de mannen dan
Verder zijn we ook nog naar het Museum of the City of New York geweest. Wij vonden het vooral vanwege de tijdelijk tentoonstelling over 400 jaar Hudson interessant, maar onze zoon dacht daar toch iets anders over.
We hebben meer museum bezocht dan we in eerste instantie van plan waren, maar ja we hebben veel regen gehad ...
(New York is ook in de regen een geweldige stad!
Jacqueline
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht