Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Geboren in USA: amerikaans paspoort nodig?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
jiejie
Amerika-expert

Re: Geboren in USA: amerikaans paspoort nodig?

Bericht door jiejie »

In het kort: het is een Amerikaanse wet ;)
CrosstownWoman
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door CrosstownWoman »

Dan ga ik maar even met de ambassade bellen...
dujardin
Amerikafan

Bericht door dujardin »

Officieel is het dus wel degelijk een verplichting, maar in de praktijk zal er geen haan naar kraaien als je met je Belgisch of Nederlands paspoort de USA binnenkomt... Heb dit in het verleden meermaals gedaan. Op het moment dat jij je paspoort aanbiedt bij immigrations zien zij nergens in hun systeem dat jij ook de Amerikaanse nationaliteit hebt.
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

dujardin schreef:Op het moment dat jij je paspoort aanbiedt bij immigrations zien zij nergens in hun systeem dat jij ook de Amerikaanse nationaliteit hebt.
Tenzij je eerder op een Amerikaans paspoort binnen bent gekomen en vingerafdrukken hebt moeten laten nemen.. dat is dus nu nog niet, maar ze willen het ook doorvoeren dat Citizens vingerafdrukken moeten laten afnemen bij binnenkomst en dan zullen ze de overeenkomst echt wel zien denk ik.
CrosstownWoman
Amerikafan
Contacteer:

Ja, 14 jaar geleden... Maar toen was het nog niet zo met de vingerafdrukken enzo. Maar m´n moeder gaat het consulaat bellen v/d week, want nu weten we het dus niet meer. :lol:
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Goed plan :) . Ik moet zeggen dat nu onze zoon een amerikaans paspoort heeft aangevraagd hij ineens veel meer belangstelling heeft gekregen voor de mogelijkheden die dit met zich meebrengt. (stages, werken, backpacken etc. zonder de rompslomp van visa).
CrosstownWoman
Amerikafan
Contacteer:

Ja dat voordeel zag ik ook al meteen haha. Wel handig, ga lerarenopleiding Engels doen en wil in mijn laatste jaar stage lopen in de USA.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer