Ik wil graag een vraagje stellen over stoelen reserveren bij British Airways. Wellicht weet iemand dit! Als ik inlog bij BA met mijn persoonlijke code zie ik dat ik pas 1 dag voor mijn vertrek mijn vliegtuigstoelen kan 'reserveren' door online in te checken. Weet iemand hoe ik eventueel al eerder van tevoren mijn vliegtuigstoelen kan vastleggen?
Ik heb wel gelezen als je tot een bepaalde club behoort dat je dan wel eerder kan inchecken cq je stoelen kan vastleggen, maar dit is voor ons de eerste keer dat wij met BA vliegen dus wij horen nog niet tot de club!
Nee. Alleen als je First of Business vliegt, of een status hebt bij BA (Gold of Elite) kan je van te voren stoelen reserveren. Je zult net als alle andere economy vliegers zonder status moeten wachten tot 24 uur van te voren de Online Check In ingaat.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation. Clint's Thoughts
Misschien werkt het wel net zo als bij KLM. Via internet kun je daar ook pas 24 uur voor vertrek, bij het inchecken, een plaats kiezen. Maar je kunt 90 dagen tevoren via de afdeling KLM Reserveringen telefonisch al stoelen vastleggen. Heb ik zelf onlangs twee keer gedaan (heen- en terugreis). En ik heb dan wel een Frequent Flyer Nummer, maar het is voor mij de eerste keer dat ik met KLM vlieg.
Misschien kan het bij BA ook wel telefonisch al eerder. Zou je dus moeten proberen...
Nee, BA heeft een vrij uniek stoelbeleid en er worden echt geen stoelen vastgelegd, als er niet een bepaalde belangrijke reden voor is (zoals reizen met kleine kinderen of als je gehandicapt bent, en dan zelfs pas 72 uur voor vertrek). Heb al vaak genoeg geprobeerd via de telefoon, zonde van je tijd. ALs in Manage My Booking niet de optie naar voren komt om je stoel vast te leggen, ben je niet gerechtigd en moet je net als alle andere niet gerechtigde passagiers wachten tot check in open gaat.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation. Clint's Thoughts
Zelfs als je business vliegt moet je wachten tot 24 voor vertrek eer je je stoel kan vastleggen tijdens online checkin.
Luc
sinds 1989 : +/- 50 businesstrips naar Phoenix, +/- 25 businesstrips naar Houston, 1 rondreis Canadese Rockies, 4 rondreizen SouthWest, 1 rondreis US Rockies, 1 verblijf Orlando, plus nog enkele businesstrips (Washington, Minneapolis, LA, New Orleans)
Wij gaan dit jaar ook met BA en het is inderdaad alleen mogelijk stoelen te reserveren als je lid bent van "DE CLUB". Hebben we allemaal dezelfde kans dus. Ik ben al blij dat ik maar 1 uur van tevoren op het vliegveld hoef te zijn omdat je eerst naar London vliegt. Onze vlucht vertrekt van Schiphol om 7:20 uur en dan 4 uur van tevoren. Nu dus maar 1 uurtje.
Luc1 schreef:Zelfs als je business vliegt moet je wachten tot 24 voor vertrek eer je je stoel kan vastleggen tijdens online checkin
Luc
Heb het even gecheckt, als je Full Fare Business vliegt (J or C fare), dan mag je stoelen reserveren. Geldt ook voor full economy Y fare.. al zijn er maar weinig mensen die dat doen Bij First maakt het niet uit welke fare class.
Wat betreft de frequent flyer status, je moet: Silver, Gold of Premier status bij BA hebben, of Sapphire/ Emerald status hebben bij andere Oneworld maatschappijen.
Ik ben al blij dat ik maar 1 uur van tevoren op het vliegveld hoef te zijn omdat je eerst naar London vliegt.
Corry, is het zo dat je maar 1 uur van te voren hoeft in te checken wanneer je eerst naar London vliegt? Je bagage wordt toch gewoon doorgelabeld voor de intenationale vlucht? Waarom dan maar 1 uur van te voren inchecken, waar heb je dat gehoord?
(als het zo is dan vind ik dat natuurlijk heel erg fijn maar ik wil het wel zeker weten!)
Als ik inlog bij BA, zie ik dat ik 24 uur van te voren kan inchecken voor de vlucht van Brussel naar Londen. Er staat alleen geen optie voor online inchecken van de vlucht van Londen naar San francisco. Weet iemand hoe dit zit?
Dit komt omdat ze in principe het eerste vertrekpunt alleen laten zien, daar check je immers in voor al je vluchten (voor zover dat kan). Als je 24 uur van te voren naar online check in gaat, staan zowel BRU-LHR als LHR-SFO er, mits geen van die vluchten door een andere maatschappij dan BA worden uitgevoerd.
Ik vlieg bv AMS-LHR-DFW-MCI. Het laatste stukje DFW-MCI wordt uitgevoerd door American Airlines. Voor deze vlucht kan ik niet online inchecken, maar BA op Schiphol kan me als het goed is wel inchecken.
Ik heb een mail naar BA gestuurd en zij zeggen dat ik voor een continentale vlucht maar 1 uur van tevoren hoef in te checken. Doe natuurlijk wel 24 uur van tevoren de on-line check in maar daar zegt BA helemaal niets over. Zal wel even kijken of ik die mail van hen kan plaatsen.
Thank you for your email regarding the check in times.
For all Domestic and all European flights, check-in is one hour before departure.
For International flights customers travelling in World Traveller and World Traveller Plus are requested to check in two hours prior to the scheduled departure time of their BA flight. Club World travellers may check in up to ninety minutes before flight. First travellers are asked to check in at least one hour prior to their scheduled departure time.
Make sure that you allow enough time to complete the necessary security checks at the airport, and get to your gate on time. You can view the check-in times that apply to your booking in the ‘At the airport’ section of 'Manage My Booking'.
Ik denk dat dat uur van te voren een beetje het laatste moment is. Ik hou zelf altijd nog het oude systeem aan van 2 uur voor EU en 3 uur voor int. cont. Er kan zo maar iets fout gaan. Heb zelf een keer meegemaakt dat mijn vlucht naar FRA gecancelled werd, toen was ik toch blij dat ik eerder op Schiphol was en met een vlucht eerder (die uiteindelijk later ging) mee kon. Veel mensen die bij mij in het vliegtuig zouden zitten hebben nog uren en uren moeten wachten.
Ik vlieg in juli vanaf Amsterdam, via London naar New York. Als het goed is komen we aan in terminal 5 en vertrekken daar ook weer naar NY. Klopt het dan dat je dus op Schiphol voor beide vluchten inckeckt en aangekomen in Terminal 5 alleen nog naar de volgende gate hoeft te lopen?
Erg fijn!!!! Nu alleen nog hopen dat het kofferprobleem van terminal5 een beetje opgelost is.
En dat online-van-te-voren inchecken heb ik nog niet eerder gedaan maar zal dat voor deze reis ook zeker gaan doen (zodat we hopelijk naast elkaar kunnen zitten op de lange vlucht).
Het kofferprobleem is inmiddels al ruim een jaar geleden opgelost in Terminal 5 hoor .
En in London zul je nog wel een keer door een security check moeten (jij en je handbagage, ruimbagage wordt doorgelabeled), maar voor de rest is het inderdaad naar de volgende gate lopen .
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.