Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Openbaar vervoer in Baltimore
Openbaar vervoer in Baltimore
Ik ga voor 8 maanden in Baltimore verblijven om onderzoek te doen. Ik heb hiervoor een kamer gezocht en gevonden, maar als ik deze kamer neem, moet ik elke dag met de bus naar mijn werk. Ik heb hierover spookverhalen van iemand gehoord (bussen rijden nooit op tijd, stoppen soms niet, de bussen zijn ontzettend smerig, stinken soms naar urine, er zitten 's avonds veel dronken mensen in, ze zijn onveilig), maar twee andere mensen die in Baltimore wonen, zeggen dat zij nog nooit zoiets hebben meegemaakt, maar dat zijn dezelfde mensen die mij proberen de kamer te verhuren, dus die zijn niet onpartijdig. Herkennen jullie de verhalen over de bussen, of zijn de spookverhalen overdreven?
Re: Openbaar vervoer in Baltimore
Ik ben met de bus van BWI (Baltimore Airport) naar Washington, DC gereden, erg netjes, schoon en koud (airco stond hoog
).

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Ik heb wel wat ervaring met openbaar vervoer in Baltimore...
Waar ga je precies werken, en in welke wijk zoek je een woning? De bussen vallen over het algemeen wel mee hoor...
Nog beter is de light rail die de stad doorkruist van Noord naar Zuid (van aan Hunt Valley Town Center tot aan de stadions van Orioles en Ravens, aan de Inner Harbor).
Belangrijker is wel dat er een aantal goeie en minder goeie wijken zijn in Baltimore qua veiligheid...
Waar ga je precies werken, en in welke wijk zoek je een woning? De bussen vallen over het algemeen wel mee hoor...
Nog beter is de light rail die de stad doorkruist van Noord naar Zuid (van aan Hunt Valley Town Center tot aan de stadions van Orioles en Ravens, aan de Inner Harbor).
Belangrijker is wel dat er een aantal goeie en minder goeie wijken zijn in Baltimore qua veiligheid...
Ik heb mogelijk een woning in Barre Circle/Hollins Park (ten westen van de Inner Harbor), bij een railroad museum. Maar de advertentie is vandaag verwijderd, dus het zou goed kunnen dat ik wederom te laat ben... In ieder geval, ik zou dan buslijn 35 moeten pakken naar het Sydney Kimmel Cancer Center, waar ik ga werken.
Eigenlijk zoek ik een woning aan de Hopkins shuttle lijn, maar ik kan maar niets vinden wat betaalbaar is, in een redelijke buurt zit (Hampden/Charles Village/Mount Vernon), en er redelijk uitziet van binnen op de foto's, waarbij mijn eisen niet eens hoog zijn, maar een kamer zonder raam is bijv. voor mij geen optie...
Eigenlijk zoek ik een woning aan de Hopkins shuttle lijn, maar ik kan maar niets vinden wat betaalbaar is, in een redelijke buurt zit (Hampden/Charles Village/Mount Vernon), en er redelijk uitziet van binnen op de foto's, waarbij mijn eisen niet eens hoog zijn, maar een kamer zonder raam is bijv. voor mij geen optie...
Je weet waarschijnlijk wel dat West Baltimore over het algemeen een veel slechtere naam heeft qua veiligheid dan andere delen van de stad... Voor een deel zal dat wel terecht zijn, maar de prijzen van de huizen zijn er dan ook naar...
Hopkins Hospital zit natuurlijk ook op de metrolijn die aan het andere eind tot Owings Mills gaat. Ik weet ook niet of er goeie busverbindingen zijn vanuit Hopkins hospital naar het Noorden van de stad...? Daar zijn misschien ook wel mogelijkheden.
Hopkins Hospital zit natuurlijk ook op de metrolijn die aan het andere eind tot Owings Mills gaat. Ik weet ook niet of er goeie busverbindingen zijn vanuit Hopkins hospital naar het Noorden van de stad...? Daar zijn misschien ook wel mogelijkheden.
Hoi Clint,Clint schreef:Ik ben met de bus van BWI (Baltimore Airport) naar Washington, DC gereden, erg netjes, schoon en koud (airco stond hoog).
Wij willen ook van Baltimoren naar Washington centrum. Heb je nog enig idee hoe lang je hier over hebt gedaan? En wat het ongeveer kost? Toevallig ook nog een busnummer wat je weet? Of werkt dat in de Vs niet zo als in ned?
Graag je reactie!
Groetjes,
Henrytje
De site die je nodig hebt is: http://www.wmata.com
Op BWI neem je WMATA bus B30 richting Greenbelt Station.
Op Greenbelt station neem je vervolgens de metro (Green Line) naar downtown DC (bv L'enfant Plaza).
Deze route (BWI - L'enfant Plaza) kost je ongeveer een uur.
Qua kosten: het stuk BWI-Greenbelt zal je $3 kosten als je met SmarTrip (Wash, DC OV-chipkaart) OF $3.10 als je cash betaalt. Dit moet je gepast hebben, de buschauffeur kan niet wisselen.
Wat betreft de metro, kan je hier kijken voor de kosten.
Als je nog vragen hebt hoor ik het graag, je zult het meeste gewoon kunnen vinden op de website van WMATA
Op BWI neem je WMATA bus B30 richting Greenbelt Station.
Op Greenbelt station neem je vervolgens de metro (Green Line) naar downtown DC (bv L'enfant Plaza).
Deze route (BWI - L'enfant Plaza) kost je ongeveer een uur.
Qua kosten: het stuk BWI-Greenbelt zal je $3 kosten als je met SmarTrip (Wash, DC OV-chipkaart) OF $3.10 als je cash betaalt. Dit moet je gepast hebben, de buschauffeur kan niet wisselen.
Wat betreft de metro, kan je hier kijken voor de kosten.
Als je nog vragen hebt hoor ik het graag, je zult het meeste gewoon kunnen vinden op de website van WMATA

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Je kan ook gewoon de trein nemen van BWI naar Union Station in Washington DC.
Info vind je hier:
http://www.mtamaryland.com/
marc train - penn line
Info vind je hier:
marc train - penn line
Hoi dujardin,
Kun je ons misschien zeggen wat voor trein je dan moet hebben, ik vind het lastig zoeken op de site en bij train staat 'No Service'
Is die buiten gebruik?
Alvast bedankt!
Henrytje
Kun je ons misschien zeggen wat voor trein je dan moet hebben, ik vind het lastig zoeken op de site en bij train staat 'No Service'
Is die buiten gebruik?
Alvast bedankt!
Henrytje
ga naar:
klik bovenaan op "maps and schedules", vervolgens op "Marc Train"
klik op "schedules and system maps", vervolgens op "Penn Line"
tenslotte op "Penn Line Schedules" : PDF version of HTML version
De rit naar Washington Union Station duurt ongeveer 40 minuten.
Er is een gratis shuttle van de terminal naar het treinstation.
Alternatief is de bus naar het Greenbelt station van de Washington metro.
Wat het vlotst is hangt er een beetje van af waar je precies moet zijn...
meer info ook hier: http://www.bwiairport.com/en
onder ground transportation
klik bovenaan op "maps and schedules", vervolgens op "Marc Train"
klik op "schedules and system maps", vervolgens op "Penn Line"
tenslotte op "Penn Line Schedules" : PDF version of HTML version
De rit naar Washington Union Station duurt ongeveer 40 minuten.
Er is een gratis shuttle van de terminal naar het treinstation.
Alternatief is de bus naar het Greenbelt station van de Washington metro.
Wat het vlotst is hangt er een beetje van af waar je precies moet zijn...
meer info ook hier: http://www.bwiairport.com/en
onder ground transportation
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 549 Weergaves
-
Laatste bericht door Jules40