Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Het Centrale ESTA Topic (deel I)
Re: ESTA: Vanaf 12 januari online registreren 72 uur voor vlucht
Volgens mij zou er geen probleem zijn. Je vliegt immers niet van de VS naar Canada om daar te blijven (en eventueel weer terug te komen naar de VS wanneer je weer onder VWP naar binnen mag), maar je vliegt van Canada naar Nederland. Je moet dan wel zorgen dat ze bij het checkpoint voor Canada je I-94W departure slip innemen.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Wij vertrekken binnen 12 dagen naar Florida, en ik heb gisteren het Esta formulier ingevuld. Nadat ik mijn gegevens en de vragenlijst had ingevuld, deed ik "aanvragen".
Ik verwachtte dat er het aanvraagnummer zou verschijnen, niet dus !! Ik ging meteen terug naar het eerste scherm (met de 4 stappen).
Ik weet dus helemaal niet of deze aanvraag oke is, en kan het dus ook niet opvragen mits ik geen nummer heb. Kan ik deze aanvraag opnieuw doen ?
Kan iemand mij raad geven ?
Alvast bedankt !
Ik verwachtte dat er het aanvraagnummer zou verschijnen, niet dus !! Ik ging meteen terug naar het eerste scherm (met de 4 stappen).
Ik weet dus helemaal niet of deze aanvraag oke is, en kan het dus ook niet opvragen mits ik geen nummer heb. Kan ik deze aanvraag opnieuw doen ?
Kan iemand mij raad geven ?
Alvast bedankt !
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Je moet idd wel een aanvraagnummer hebben, want daarna wordt er ook aangegeven dat je het nr moet overnemen.
Lijkt me dus dat je de aanvraag opnieuw moet doen.
Succes
Lijkt me dus dat je de aanvraag opnieuw moet doen.
Succes

Wij zijn helaas weer terug uit de USA!!
Hoi Lina,
Dat zelfde probleem had ik gisteren ook, alles ingevuld en plof weer terug op de eerste pagina zonder code of iets.
Iemand een idee hoe wat en vooral waarom
Ik zal het vanavond eens opnieuw proberen
Jan
Dat zelfde probleem had ik gisteren ook, alles ingevuld en plof weer terug op de eerste pagina zonder code of iets.
Iemand een idee hoe wat en vooral waarom

Ik zal het vanavond eens opnieuw proberen
Jan
Ik gok dat het een glitch in het systeem was. Probeer het idd nog een keer 

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Ik heb het opnieuw geprobeerd, en het is gelukt. Er moet iets met hun systeem geweest zijn.
Dus opnieuw invullen, kan dus.
Dus opnieuw invullen, kan dus.
Hallo,
ik ben ook eens gaan kijken om de ESTA in te vullen voor onze aankomende reis maar bij het invullen ervan stuit ik op de volgende foutmelding:
Als ik mijn paspoortnummer invul krijg ik deze foutmelding
Paspoortnummer *
Het paspoortnummer moet uit 10 cijfers/lettertekens of minder bestaan.
Mijn (Belgisch) paspoortnummer bestaat thans uit 12 cijfers. Er staan ook twee streepjes tussen die ik al ingevuld heb en ook eens weggelaten, maar beide opties lukken niet.
Alvast bedankt
Bart
ik ben ook eens gaan kijken om de ESTA in te vullen voor onze aankomende reis maar bij het invullen ervan stuit ik op de volgende foutmelding:
Als ik mijn paspoortnummer invul krijg ik deze foutmelding
Paspoortnummer *
Het paspoortnummer moet uit 10 cijfers/lettertekens of minder bestaan.
Mijn (Belgisch) paspoortnummer bestaat thans uit 12 cijfers. Er staan ook twee streepjes tussen die ik al ingevuld heb en ook eens weggelaten, maar beide opties lukken niet.
Alvast bedankt
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
- Knabbeltje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Je kijkt toch op jouw reispas en niet op je identiteitskaart .
Bij mij bestaat het nummer op de reispas uit 2 voorafgaande letters en 6 cijfers.
Ok bij mij man is dit zo .
Bij mij bestaat het nummer op de reispas uit 2 voorafgaande letters en 6 cijfers.
Ok bij mij man is dit zo .
Knabbeltje schreef:Je kijkt toch op jouw reispas en niet op je identiteitskaart .

Bedankt

Bart
Grts, Bart
- Knabbeltje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Wel ja ,we willen onze identiteitskaart ook wel eens paspoort noemen he .Dude schreef:Knabbeltje schreef:Je kijkt toch op jouw reispas en niet op je identiteitskaart .![]()
![]()
![]()
Bedankt![]()
Bart

Idd
Maar nu is alles prima in orde en goed gelukt
We mogen beide alvast op het vliegtuig stappen.
Bart

Maar nu is alles prima in orde en goed gelukt
We mogen beide alvast op het vliegtuig stappen.
Bart
Grts, Bart
- José
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Klopt het dat ik mijn vertrek datum niet op hoefde te geven?
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Klopt, dat is een vrije optie, alleen de vakken met een * zijn verplicht de rest hoeft niet maar kan wel handig zijn.
- José
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik zag het hele hokje niet staan!
Zal straks nog eens kijken.. je kan hem aanvullen dus..
Zal straks nog eens kijken.. je kan hem aanvullen dus..

Reisverslag juni 2009:
Reisverslag mei 2008:
Reisverslag mei 2008:
Ik ga met een J-1 visum naar de VS, dan hoef ik deze registratie toch niet meer te doen? Bij het inchecken op de site van British Airways staat dat je alleen meedoet met het visum waiver program als je maar 90 dagen blijft met zo'n toeristenvisum, dat geldt voor dit ook? Zo niet, waar kan ik dit dan doen? Want bij BA kan het dus niet.
En nog een vraagje, misschien een beetje off-topic: bij manage my booking van BA staat:
Advance Passenger Information
Save time at the airport by providing this information online now. Your destination country requires that you provide passport and other information before you can fly.
Als ik supply information druk, krijg ik een error. Iemand anders dezelfde ervaring? En dit kan dus ook gewoon op het vliegveld ingevuld worden, of moet ik BA even bellen?
En nog een vraagje, misschien een beetje off-topic: bij manage my booking van BA staat:
Advance Passenger Information
Save time at the airport by providing this information online now. Your destination country requires that you provide passport and other information before you can fly.
Als ik supply information druk, krijg ik een error. Iemand anders dezelfde ervaring? En dit kan dus ook gewoon op het vliegveld ingevuld worden, of moet ik BA even bellen?
Met een J1 visum hoef je geen ESTA in te vullen.
Wat betreft BA: probeer het later nog een keer. Komt wel eens voor dat het even niet werkt. Het kan ook op het vliegveld, maar het scheelt tijd als je het van te voren doet.
Wat betreft BA: probeer het later nog een keer. Komt wel eens voor dat het even niet werkt. Het kan ook op het vliegveld, maar het scheelt tijd als je het van te voren doet.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Ik had mijn aanvraag niet afgeprint. Dus ik wil mijn aanvraag terug opvragen.
Ik geef alle gegevens in en dan krijg ik de melding dat die aanvraag niet gevonden is....
Moet ik nu een nieuwe aanvraag doen?
Ik geef alle gegevens in en dan krijg ik de melding dat die aanvraag niet gevonden is....
Moet ik nu een nieuwe aanvraag doen?
2008 : rondreis westkust - 2009 : NY \ LA \ LV - 2010 : LA \ LV \ Springdale - 2011 : LA/LV
Weet je zeker dat je het juiste application number hebt? Als dat zo is dan zit er inderdaad niks anders op om hem nog een keer in te vullen.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Je hoeft je aanvraag ook niet uit te printen want ,ze doen er niets mee , ESTA is op dit moment in Amerika nog niet in werking , je moet in het vliegtuig ook nog gewoon het groene formulier in vullen , het is pure onzin dat ESTA ,alleen makelijk voor je zelf om te kijken of je het land binnen mag of dat er bezwaren zijn .
300 %Clint schreef:Weet je zeker dat je het juiste application number hebt? Als dat zo is dan zit er inderdaad niks anders op om hem nog een keer in te vullen.
en toen heb ik mijn vriend zijn formulier gedaan, wel afgeprint.
Maar toch wou ik dat ook nog eens opvragen en die aanvraag vonden ze ook niet.
Rare boel als ge het mij vraagt ...
2008 : rondreis westkust - 2009 : NY \ LA \ LV - 2010 : LA \ LV \ Springdale - 2011 : LA/LV
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 12841 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 5 Reacties