Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
hoe om te gaan met kostbaarheden in een camper?
hoe om te gaan met kostbaarheden in een camper?
Is het veilig om onze kostbaarheden, (nieuwe) laptop, tom tom, Video, Ipods, etc In de camper achter te laten? Er zal w.s. geen kluisje ofzoiets in de camper zijn?
Onze 6 paspoorten zullen we wel altijd meenemen. W.s. gewoon in mijn schouder tas......
Hoe gaan jullie hiermee om? Iemand nog goede ideeen?
Avast bedankt!
Greetje
Onze 6 paspoorten zullen we wel altijd meenemen. W.s. gewoon in mijn schouder tas......
Hoe gaan jullie hiermee om? Iemand nog goede ideeen?
Avast bedankt!
Greetje
groetjes, Greetje
And that's the wonderful thing about family travel: it provides you with experiences that will remain locked forever in the scar tissue of your mind. ~Dave Barry
And that's the wonderful thing about family travel: it provides you with experiences that will remain locked forever in the scar tissue of your mind. ~Dave Barry
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: hoe om te gaan met kostbaarheden in een camper?
Wij zijn onderweg met camperreis nr. 6. Wij draaien gewoon de deur op slot, laptops in de kastjes, Tom Tom staat gewoon voor het raam. Zo zie je hier bij iedereen gewoon alles open en bloot.
Paspoorten liggen hier op een niet opvallende plek ergens in de camper. Ik denk dat eerder mijn tas gestolen wordt dan dat er ingebroken wordt in de camper. Nooit gehoord namelijk!!
Ik heb in mijn handtas een USB-stick met alle kopieën van paspoorten, rijbewijzen e.d.
Paspoorten liggen hier op een niet opvallende plek ergens in de camper. Ik denk dat eerder mijn tas gestolen wordt dan dat er ingebroken wordt in de camper. Nooit gehoord namelijk!!
Ik heb in mijn handtas een USB-stick met alle kopieën van paspoorten, rijbewijzen e.d.
Dus jullie laten de paspoorten ook gewoon in de camper. Misschien inderdaad wel veiliger. Ga proberen mijn man te overtuigen .....
bedankt voor je reactie,
Greetje
bedankt voor je reactie,
Greetje
groetjes, Greetje
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Probleem is dan wel hoe je jezelf kan legitimeren als daarom gevraagt wordt.
Paspoort, credit card en fotospullen heb ik (meestal) bij me de rest blijft in de camper, die af en toe zelfs niet eens op slot is zo veilig voelen wij ons op de campgrounds en in de parken.
Paspoort, credit card en fotospullen heb ik (meestal) bij me de rest blijft in de camper, die af en toe zelfs niet eens op slot is zo veilig voelen wij ons op de campgrounds en in de parken.
zo doen wij het ook...........op parkeerplaatsen zorg ik er in ieder geval voor dat er niets kostbaars in het zicht ligt........je kan toch onmogelijk alles steeds meenemen !Rob schreef:Paspoort, credit card en fotospullen heb ik (meestal) bij me de rest blijft in de camper
groet Karin
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Woon hier nu 13 jaar en nog nooit iets gestolen.
Laatst nog was mijn broer hier. Wij een broodje eten in de stad daarna weggegaan komt ie erachter datie zijn jas heeft laten hangen buiten op het terras. paspoort, greencard etc zat erin (hij woont in Vancouver Canada).
Jasje hing er nog gewoon met alles erin. Hij maakte zich zorgen. Ik niet.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij legitimeren ons met onze rijbewijzen, zeker sinds we de pasjesformaten hebben is dat geen enkel probleem. Mijn fotospullen en creditcards heb ik sowieso altijd bij me als we echt op stap gaan. Maar mijn tas ligt ook weleens gewoon in de camper als ik op de camping rondloop. Ik voel me altijd erg veilig, zeker op campgrounds.Rob schreef:Probleem is dan wel hoe je jezelf kan legitimeren als daarom gevraagt wordt.
ned in MO schreef:Echt een nederlandse reaktie waar dit inderdaad nodig is.
Woon hier nu 13 jaar en nog nooit iets gestolen.
Laatst nog was mijn broer hier. Wij een broodje eten in de stad daarna weggegaan komt ie erachter datie zijn jas heeft laten hangen buiten op het terras. paspoort, greencard etc zat erin (hij woont in Vancouver Canada).
Jasje hing er nog gewoon met alles erin. Hij maakte zich zorgen. Ik niet.
Zie altijd in de films dat vooral bruine beren campers vernielen, dus alle etenswaren meenemen
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Geloof jij alles wat er in de film gebeurt? Nee tochTexas Boy schreef: Zie altijd in de films dat vooral bruine beren campers vernielen, dus alle etenswaren meenemen
Ik durf alles in mijn camper te laten hoor, behalve misschien in Texas :dunno:
nieuwenoord schreef:Ik durf alles in mijn camper te laten hoor, behalve misschien in Texas :dunno:
In Texas is maar een veilige camping in een klein dorpje wat Buffalo heet, voor de rest worden alle toeristen naar een uithoek gelokt en alles word afgepakt door een paar rednecks als je mazzel hebt
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Toch is er een verandering te merken wat betreft veiligheid en betrouwbaarheid voor het achterlaten van waardevolle spulletjes in auto en/of camper.
Zo hebben wij gesproken met een bewoner in Moab. Die vertelde dat de criminaliteit de laatste tijd is toegenomen. Moab (in dit geval) was altijd een rustig toeristenstadje, maar sinds de recessie aan de gang is, is de criminaliteit, waaronder diefstal, merkbaar toegenomen.
Ook op de campground in bijvoorbeeld Page is ons duidelijk opgevallen dat er aanmerkelijk meer mensen op een campground verblijven die geen huis of haard meer hebben en alleen nog in het bezit zijn van hun noodzakelijke spulletjes en op de meest primitieve manier bivakkeren op een campground.
Genoeg redenen en aanwijzingen om toch wat meer op je bagage en waardevolle spullen te letten. Ik heb een merkbaar verschil geconstateerd in vergelijking met voorgaande jaren. Triest genoeg deze situatie natuurlijk voor al die gedupeerden.
Marjan
Zo hebben wij gesproken met een bewoner in Moab. Die vertelde dat de criminaliteit de laatste tijd is toegenomen. Moab (in dit geval) was altijd een rustig toeristenstadje, maar sinds de recessie aan de gang is, is de criminaliteit, waaronder diefstal, merkbaar toegenomen.
Ook op de campground in bijvoorbeeld Page is ons duidelijk opgevallen dat er aanmerkelijk meer mensen op een campground verblijven die geen huis of haard meer hebben en alleen nog in het bezit zijn van hun noodzakelijke spulletjes en op de meest primitieve manier bivakkeren op een campground.
Genoeg redenen en aanwijzingen om toch wat meer op je bagage en waardevolle spullen te letten. Ik heb een merkbaar verschil geconstateerd in vergelijking met voorgaande jaren. Triest genoeg deze situatie natuurlijk voor al die gedupeerden.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Bushmaster
- Amerika-expert
Ook wij laten altijd met gerust hart, diverse zaken in de camper en/of huurauto achter.
Voelt in de US een stuk veiliger dan in gemiddelde nederlandse stad.
Misschien in El Paso raadzaam om het weg te bergen.
Een kluisje o.i.d. is lastig in de camper, aangezien je niet echt veel houvast hebt, om deze aan te verankeren.

Voelt in de US een stuk veiliger dan in gemiddelde nederlandse stad.
Misschien in El Paso raadzaam om het weg te bergen.
Een kluisje o.i.d. is lastig in de camper, aangezien je niet echt veel houvast hebt, om deze aan te verankeren.
Ik kijk altijd in de liftkokers en ventilatie-kanalen, maar kom Bruce Willis nooit tegenZie altijd in de films dat vooral bruine beren campers vernielen, dus alle etenswaren meenemen
Ik ben een fan van de Texas Chainsaw MassacreTexas Boy schreef:nieuwenoord schreef:Ik durf alles in mijn camper te laten hoor, behalve misschien in Texas :dunno:
In Texas is maar een veilige camping in een klein dorpje wat Buffalo heet, voor de rest worden alle toeristen naar een uithoek gelokt en alles word afgepakt door een paar rednecks als je mazzel hebtZou nooit teveel horrorfilms kijken zoals Texas Chainsaw Massacre, want opvallend vaak spelen ze zich af in Texas
Maar, is Texas onveiliger dan andere staten om rond te reizen dan?
bedankt voor alle reacties!
een vraagje van mijn man: Waar stoppen jullie mannen je paspoort en dergelijke?
Hij draagt geen handtasje
en wil ook niet alles in z' broekzak stoppen. de rugtas blijft natuurlijk over, maar onzelf kennende lopen we dan wel weer meer het gevaar om die per ongeluk ergens te laten staan..
gr. Greetje
Hij draagt geen handtasje
gr. Greetje
groetjes, Greetje
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Nou Monique, hij bedoelt waarschijnlijk de bruine beren van Albertnieuwenoord schreef:Geloof jij alles wat er in de film gebeurt? Nee tochTexas Boy schreef: Zie altijd in de films dat vooral bruine beren campers vernielen, dus alle etenswaren meenemen![]()
Marjon
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
In mijn tas helaasgreetje schreef:bedankt voor alle reacties!
Marjon
Petra schreef:Ik ben een fan van de Texas Chainsaw Massacre!!!
Maar, is Texas onveiliger dan andere staten om rond te reizen dan?
Nee hoor, onderling geintje en ik ben camping eigenaar in Texas, harstikke veilig
Voor de trip RV huren met Robin Willams, zie en je ziet dat het camper leven erg veel fun isvana schreef:
Nou Monique, hij bedoelt waarschijnlijk de bruine beren van Albert![]()
Marjon
- RiverCola
- Amerika-expert
Er zijn tegenwoordig ook hele mooie schoudertassen voor mannen!!!een vraagje van mijn man: Waar stoppen jullie mannen je paspoort en dergelijke?
Schijnt dat de heuptasjes ook weer terugkomen en wat is een beetje toerist zonder heuptas?RiverCola schreef:Er zijn tegenwoordig ook hele mooie schoudertassen voor mannen!!!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 2945 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 17 Reacties