Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Eerst naar London?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Eerst naar London?

Bericht door Pascal »

Hangt er nu natuurlijk vanaf wanneer je vlucht naar Londen is maar je zou op de dag zelf ook op 'veilig' kunnen spelen en extra vroeg naar Zaventem gaan.
Aangezien er regelmatige verbindingen zijn tussen de 2 steden zitten deze toestellen eigenlijk zelden helemaal vol. Als je dus extra vroeg bent en je zegt wel mee te willen met een vroegere vlucht dan gaan ze daar geen probleem van maken, gezien ze dan nog enkele uren hebben om jullie oorspronkelijke stoelen alsnog te verkopen.
Als je nu reeds op de eerste vlucht van de dag geboekt staat...

Weet nu dat dit een mogelijkheid is, maar probeer toch maar eerst via de telefoon dit te regelen.

PS zeg misschien niet dat het is om een aansluitende vlucht te halen want dan zien ze ook wel dat je bij hun (of één van hun zustermaatschappijen) geen boeking meer hebt uitstaan die dag!
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Pascal schreef: PS zeg misschien niet dat het is om een aansluitende vlucht te halen want dan zien ze ook wel dat je bij hun (of één van hun zustermaatschappijen) geen boeking meer hebt uitstaan die dag!
ik zou er een klein leugentje van maken: ik heb een trip gewonnen en die vertrekt vanuit London..
Problem solved ;)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Pascal
Amerikakenner

Bericht door Pascal »

Clint schreef:ik zou er een klein leugentje van maken: ik heb een trip gewonnen en die vertrekt vanuit London..
Problem solved ;)
zoiets kan ook! :rockon:

He Clint, leuk dat we allebei een identieke ticker hebben.
Minder leuk -voor mij dan toch- is dat jouw vliegtuigje een pak vroeger vertrekt dan dat van mij :cry:
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Pascal schreef: Minder leuk -voor mij dan toch- is dat jouw vliegtuigje een pak vroeger vertrekt dan dat van mij :cry:
Maar uiteindelijk heb je toch iets heel leuks om naar uit te kijken en te plannen, veel mensen zullen daar weer jaloers op zijn :wink:
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
E-line
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door E-line »

Het heeft niet direct met dit topic te maken, maar ook weer wel, dus ik ga het toch even hier vragen;

Ik heb een ticket van Amsterdam naar San Francisco geboekt, we hebben 1 overstap, in Londen.
We hebben een uur om over te stappen!
Wat nou als ons eerste vliegtuig vertraging heeft??
Ik heb geen 2 losse tickets geboekt, maar dit is zoals het is aangeboden!

Weet iemand wat er gebeurd als we ons aansluitende vliegtuig niet halen? (hij gaat wel in dezelfde terminal)
Pascal
Amerikakenner

Bericht door Pascal »

Als je eerste vliegtuig vertraging heeft, zal men in London proberen je op een latere vlucht te zetten.
Als ze maar één keer die bestemming per dag aanvliegen, boeken ze je om naar de volgende dag.
(tenzij ze nog plaatsen voor dezelfde dag kunnen vinden met andere carrier maar binnen dezelfde alliantie bv)
De compensaties die je krijgt zijn dan afhankelijk van de reden van vertraging.
Indien het een panne is, moeten zij overnachting, eten edm voorzien.

Heeft de vertraging te maken met weersomstandigheden, zullen ze je nog steeds vervoeren van zodra mogelijk, maar een overnachting edm zijn dan volledig voor uw rekening.

Voor laatste reden geldt, blijf kalm en wacht rustig je beurt af, want zelfs op die manier heb ik van overnachting en foodvouchers genoten terwijl de maatschappij het niet verplicht was. Ten andere, de vrouw die naast mij stond te gillen (zoals je soms ziet in de airline reeksen) kreeg niks aangeboden, ze kon zelf alles regelen en betalen. Ze werd wel/enkel omgeboekt voor de volgende vlucht!
E-line
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door E-line »

Bedankt pascal!

Maar hopen dat het gewoon goed gaat!
En anders maar zien hoe het opgelost wordt!
cootjah
Amerika-ontdekker

Bericht door cootjah »

hey

ik heb ff een klein vraagje over mijn vliegreis.
ik vlieg in september van brussel via heatrow naar los angeles.
nu was mijn vraag hoe zit het met de bagage tijdens het overstappen wordt die automatisch in het ander vliegtuig geladen of moet je het weer opnieuw inchecken.
ik vlieg met sns brussel airlines maar de vlucht wordt compleet uitgevoerd door britsh airways.
alvast bedankt
grtz marco
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Dan wordt je bagage op LHR als het goed is doorgelabeld en hoef jij je geen zorgen te maken. Vraag het voor de zekerheid bij het afgeven van de bagage even na :)
Clint's Thoughts
cootjah
Amerika-ontdekker

Bericht door cootjah »

owke das mooi
thanx
annaa
Amerika-ontdekker

Bericht door annaa »

Hoi Iverson,

Het lijkt mij niet zo'n probleem hoor, een overstap van 2.45, zeker niet als je al van tevoren hebt kunnen inchecken. De vluchten naar Londen hebben vaak niet zo'n enorme vertraging, dus ik denk dat het wel zal loslopen!
Wij hebben zelf ook twee losse tickets gekocht ivm prijsverschil van ruim 1000 euro voor 4 personen met BMI en Air New Zealand naar LA maar wij gaan op de heenweg eerst een dagje Londen doen. Op de terugweg hebben we vier uur overstaptijd.

Groetjes,
Annaa
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

Hoe boeken jullie die vluchten trouwens?
Als ik op de gangbare websites kijk zie ik weinig verschil tussen vliegen vanaf Amsterdam en Londen.
Het scheelt meestal maar een paar €€€ en dat is de extra overstap niet waard.

Have Fun

Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

annaa schreef: Het lijkt mij niet zo'n probleem hoor, een overstap van 2.45, zeker niet als je al van tevoren hebt kunnen inchecken. De vluchten naar Londen hebben vaak niet zo'n enorme vertraging, dus ik denk dat het wel zal loslopen!
Bij een gewone overstap is het idd heel makkelijk haalbaar, maar in dit geval moet je het proces van koffers halen, door immigratie etc. Op Schiphol kan dit soms al een uur duren, op LHR is dat niet anders. Dan moet je van terminal wisselen, weer aansluiten in de rij om je koffers af te geven, door security etc, etc.
Daarnaast is die 2:45 gerekend vanaf het moment dat het vliegtuig land, dan moet je nog naar de gate. Ook heb je niet tot je vertrektijd de tijd, maar moet je uiterlijk 40 min van te voren boarden. Dit houdt dus al in dat je waarschijnlijk een uur van je tijd af kan trekken.. cutting it close. En een vertraging kan zo gebeuren. Beetje mist op Schiphol (heb ik zelf meegemaakt: gecancelde vlucht, 3 uur later vertrokken) kan al roet in het eten gooien..
Clint's Thoughts
Skydriver
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Skydriver »

Ja, hier ben ik weer; wij hebben nu wel voordeel met het vertrek uit London!
Wij vliegen met continantal rechtstreeks van Heathrow naar LA(en terug!), voor slechts E 625-,! :dance:
We gaan gewoon een dagje eerder naar London met Easyjet...( E72-,)
Esprit
Amerikafan

Bericht door Esprit »

Dat is helemaal een leuke extra vakantiedag optie :mrgreen:

Wij zouden met BMI naar Londen vliegen en vanaf daar door naar San Francisco. Nu heeft BMI onlangs onze vlucht naar Londen geannuleerd en ons op een vlucht van BA gezet. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan met de bagage. Daarbij hebben wij heel onze vlucht geboekt bij BMI maar vliegen we alleen op de terugweg vanaf Londen naar Amsterdam met deze luchtvaartmaatschappij, de oversteek maken wij met United.
Luc
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Luc »

2.45 u is definitief te weinig als je met 2 verschillende boekingen gaat vliegen. Reken alvast maar met een uurtje voor dat je bagage hebt in Terminal 2 of 3 . Daarna kan je dan de bus op voor een transfer naat Term 5. Reken daarvoor met wachttijd en alles maar 30 min. Je hebt in het beste geval nog 90 min over om opnieuw in te checken wat voor een USA vlucht vanuit London waarschijnlijk te krap is.
Wij hadden vorige week in London met 2u35min net genoeg tijd over maar we onze bagage was doorgecheckt,.
If you can´t stand the heat, stay out of the kitchen.
Afbeelding
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

@ Esprit: ik vrees dat je bagage van BA naar UA niet doorgecheckt kan worden, dus ik zou BMI even bellen als ik jou was.
Clint's Thoughts
nakedrunner
Amerika-ontdekker

Bericht door nakedrunner »

Wij wonen in Brugge en wij gaan ook naar Londen maar dan wel met de eurostar als je een beetje op tijd boekt kost je dat van gelijk welk belgisch station tot in Londen 40€ heen en 40€ terug. En goedkoper zul je vast niet vinden. Is mss een ideetje he.
julia
Amerika-ontdekker

Bericht door julia »

Wij vliegen op vrijdag 3 Juli om 10:20 van amsterdam naar london heathrow met KLM en komen daarom 10:45 aan.
Om 14:10 gaat onze vlucht met united naar SFO, dat betekent dat we ongeveer 3.5 uur hebben. Is dit genoeg tijd? Weet iemand of er doorgelabeld kan worden tussen KLM en United? Dat zou namelijk een hoop tijd schelen..
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

KLM en United zijn geen partners en zitten in verschillende allianties. Je zou KLM even moeten bellen en vragen of ze een bagage interline agreement hebben met UA. Als dit er niet is (wat ik eerlijk gezegd verwacht), dan zal je bagage niet doorgelabeled worden.
Clint's Thoughts
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer