Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
route SF-LA advies gevraagd
route SF-LA advies gevraagd
Hallo allemaal,
Na inmiddels al een hoop hotels te hebben geboekt van onze rondreis van Phoenix naar LA, ben ik nu aangekomen bij het laatste deel van onze reis, van SF naar LA.
Op woensdag 26-8 vertrekken we uit SF richting LA, alwaar we op ma 31-8 vertrekken weer naar huis.
We hebben dus die dagen om onze route te volgen.
Nu had ik als route gepland;
- woensdag 26-8 naar monterey/carmel/ big sur - 1 van deze 3 plaatsen overnachten
- donderdag 27-8 naar cambria / harmony/ pismo beach - hier ergens overnachten- hier willen we naar toe omdat Cambria erg mooi schijnt te zijn- zeehonden e.d.
- vrijdag 28-8 naar santa barbara
- zaterdag 29-8 naar santa monica- malibu- venice beach- en naar rodeo drive, walk of fame etc etc.
- zondag 30-8 hotel LA zelfde als van 29-8- op deze dag ook naar universal studios
Maar mij lijkt deze route me niet optimaal. Wie heeft nog tips? Welke stukken kunnen we beter doorrijden? We willen graag ook nog een dagje strand ertussen.
Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!
Na inmiddels al een hoop hotels te hebben geboekt van onze rondreis van Phoenix naar LA, ben ik nu aangekomen bij het laatste deel van onze reis, van SF naar LA.
Op woensdag 26-8 vertrekken we uit SF richting LA, alwaar we op ma 31-8 vertrekken weer naar huis.
We hebben dus die dagen om onze route te volgen.
Nu had ik als route gepland;
- woensdag 26-8 naar monterey/carmel/ big sur - 1 van deze 3 plaatsen overnachten
- donderdag 27-8 naar cambria / harmony/ pismo beach - hier ergens overnachten- hier willen we naar toe omdat Cambria erg mooi schijnt te zijn- zeehonden e.d.
- vrijdag 28-8 naar santa barbara
- zaterdag 29-8 naar santa monica- malibu- venice beach- en naar rodeo drive, walk of fame etc etc.
- zondag 30-8 hotel LA zelfde als van 29-8- op deze dag ook naar universal studios
Maar mij lijkt deze route me niet optimaal. Wie heeft nog tips? Welke stukken kunnen we beter doorrijden? We willen graag ook nog een dagje strand ertussen.
Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: route SF-LA advies gevraagd
Waarom is dit niet optimaal, het ziet er toch goed uit zo? Ik kan je wel anaraden om eerst vast te stellen wat je onderweg wilt doen, zoals een beozek aan Hearst Catle, of het aquarium in Monterey. Als je dat weet, en je hebt de rijtijden tussen de verschillende plaatsen, kun je beter bekijken wat de beste overnachtingsplekken zijn.
Het strand zou ik voor het laatst bewaren en niet onderweg, hoe zuidelijker hoe beter qua temperatuur.
Marianne
Het strand zou ik voor het laatst bewaren en niet onderweg, hoe zuidelijker hoe beter qua temperatuur.
Marianne
Ja, ik wil inderdaad nog wel even kijken wat we precies willen doen maar met name die zaterdag lijkt me veel te vol.
Daarom had ik eigenlijk liever een dag extra gehad zuidelijker..
Vandaar mijn vraag.
Daarom had ik eigenlijk liever een dag extra gehad zuidelijker..
Vandaar mijn vraag.
Bv vrijdag meteen naar LA rijden en SB overslaan, of eerste dag naar Cambria, dan tweede dag naar SB en dan naar LA. Er zijn genoeg mogelijkheden om een extra dag te hebben.
Dank je wel voor je reactie
Heb nu de volgende route samengesteld (ook daarin rekening gehouden met WB movie tour die niet in weekend is...)
Wat vinden jullie hiervan? Ik hoor graag jullie reacties!
Woe 26-8 San Francisco - Carmel bezoeken – point lobos seal rock- big sur
Evt montery - aquarium
do 27-8 Big sur- santa Barbara
Overnachten santa Barbara
Vr 28-8 santa Barbara– LA
-Los Angeles- Warner Bros movietour van ca 2 ½ uur – 45 dollar- tickets bestellen!
3400 riverside drive Burbank van 8.20 am – 4 pm
Za 29-8 Los angeles
- Griffith observatory – uitzicht Hollywood/la
- Hollywood boulevard- vine street- walk of fame- Grauman’s Chinese theatre
- sunset boulevard
- Beverly hills
- rodeo drive
-Anaheim Angels- baseball wedstrijds om 18.05- tickets aanschaffen
Ca half uur vanaf LA Rijden
Zo 30-8 Los Angeles
- Santa Monica boulevard
- Malibu
23
Ma 31-8 Los Angeles airport – Brussel
Heb nu de volgende route samengesteld (ook daarin rekening gehouden met WB movie tour die niet in weekend is...)
Wat vinden jullie hiervan? Ik hoor graag jullie reacties!
Woe 26-8 San Francisco - Carmel bezoeken – point lobos seal rock- big sur
Evt montery - aquarium
do 27-8 Big sur- santa Barbara
Overnachten santa Barbara
Vr 28-8 santa Barbara– LA
-Los Angeles- Warner Bros movietour van ca 2 ½ uur – 45 dollar- tickets bestellen!
3400 riverside drive Burbank van 8.20 am – 4 pm
Za 29-8 Los angeles
- Griffith observatory – uitzicht Hollywood/la
- Hollywood boulevard- vine street- walk of fame- Grauman’s Chinese theatre
- sunset boulevard
- Beverly hills
- rodeo drive
-Anaheim Angels- baseball wedstrijds om 18.05- tickets aanschaffen
Ca half uur vanaf LA Rijden
Zo 30-8 Los Angeles
- Santa Monica boulevard
- Malibu
23
Ma 31-8 Los Angeles airport – Brussel
Is deze route zo haalbaar?
Jullie advies helpt me nl. enorm!
Jullie advies helpt me nl. enorm!
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Dit lijkt mij heel goed te doen. Enkele punten:
- Houd je er wel rekening mee dat het 's ochtends vroeg nogal eens mistig is langs de kust? Als je dus vroeg vertrekt uit Big Sur kan het zijn dat je weinig ziet.
- Als je tijd over hebt na Warner Bros. zou je ook nog een bezoek aan de La Brea Tar Pits kunnen overwegen.
- Als je naar Anaheim rijdt, houdt rekening met enorme drukte op de wegen in Los Angeles. Zou er toch meer dan een half uur voor uittrekken. Ook is het aan te raden ruim een uur voordat de wedstrijd begint aanwezig te zijn in het stadion. Erg leuk om al de bedrijvigheid voor zo'n wedstrijd te aanschouwen.
Veel plezier!!
Roland
- Houd je er wel rekening mee dat het 's ochtends vroeg nogal eens mistig is langs de kust? Als je dus vroeg vertrekt uit Big Sur kan het zijn dat je weinig ziet.
- Als je tijd over hebt na Warner Bros. zou je ook nog een bezoek aan de La Brea Tar Pits kunnen overwegen.
- Als je naar Anaheim rijdt, houdt rekening met enorme drukte op de wegen in Los Angeles. Zou er toch meer dan een half uur voor uittrekken. Ook is het aan te raden ruim een uur voordat de wedstrijd begint aanwezig te zijn in het stadion. Erg leuk om al de bedrijvigheid voor zo'n wedstrijd te aanschouwen.
Veel plezier!!
Roland
Malibu kom je langs als je van SB via Pacific Coast hw naar Santa Monica rijdt. Ik zou daar geen extra dag aan besteden. Van Big Sur naar SB is goed te doen maar het wordt weer een lange dag als je Hearst Castle bezoekt bij San Simeon en HC is iets dat je toch (een keer in je leven) zou moeten bezoeken. En onderweg naar SB misschien een stop bij Madonna Inn in San Luis Obispo en in Solvang voor food/coffee/pie etc.
bedankt , ik neem jullie adviezen mee!
ik moet wel zeggen dat de overnachtingen bij big sur aardig prijzig zijn...
Maar ja, anders wordt het denk ik carmel of monterey.
Naar san simeon in 1x doorrijden vanaf sf vind ik wel een hele grote tour?
Maar ja, anders wordt het denk ik carmel of monterey.
Naar san simeon in 1x doorrijden vanaf sf vind ik wel een hele grote tour?
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Valt reuze mee hoor. Ik ben ook al eens tot Morro Bay gereden.
San Simeon is overigens een ideale lokatie om te slapen als je Hearst Castle wilt bezoeken. Als je de eerste tour neemt, is de eventuele mist zo'n beetje opgetrokken als je weer beneden bent. Is mij destijds heel goed bevallen.
Roland
San Simeon is overigens een ideale lokatie om te slapen als je Hearst Castle wilt bezoeken. Als je de eerste tour neemt, is de eventuele mist zo'n beetje opgetrokken als je weer beneden bent. Is mij destijds heel goed bevallen.
Roland
- jer van bia
- Amerikafan
- Contacteer:
Wij zijn ook in 1 dag van SF naar San Simeon gereden en dat was goed te doen. 's Ochtends hadden we eerst nog het Winchester Mystery House in San Jose rustig bekeken en daarna pas de mooie Hwy 1 gereden.
Reisverslag 2009: http://jerryusa2009.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslag 2008: http://jerryusa2008.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslag 2008: http://southwest2008.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslag 2007: http://www.bvisible.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Memphis/Las Vegas 2006: http://jerryusa.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslag 2008: http://jerryusa2008.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslag 2008: http://southwest2008.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslag 2007: http://www.bvisible.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Memphis/Las Vegas 2006: http://jerryusa.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nog een toevoeging: Als je van San Francisco via de kust afzakt naar het zuiden, vergeet niet een stop te maken in Santa Cruz. Kost je ong. een uurtje. Je kunt er heerlijk over de pier wandelen en als je geluk hebt pelikanen en zeeleeuwen. Erg leuk om te doen.
Roland
Roland
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 5475 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa