Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Amerikaanse kenteken
- Souraia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Amerikaanse kenteken
Tijdens mijn vakantie vorig jaar vroeg ik het mij al af en ik ben er nog steeds niet achter.
Op bijne elke kenteken van een staat, staat een tekst. Bijvoorbeeld New York, Empire State, New Jersey, Garden State etc.
Nu viel mij op dat bij enkele staten helemaal niets staat (zoals Pensylvania en North Carolina).
Wat betekenen die teksten? (Ik vind New Hampshire bijvoorbeeld een erg mooie tekst), wie heeft het ooit verzonnen en heeft iemand toevallig de teksten van alle staten zover die in gebruik zijn?
Thanks/
Op bijne elke kenteken van een staat, staat een tekst. Bijvoorbeeld New York, Empire State, New Jersey, Garden State etc.
Nu viel mij op dat bij enkele staten helemaal niets staat (zoals Pensylvania en North Carolina).
Wat betekenen die teksten? (Ik vind New Hampshire bijvoorbeeld een erg mooie tekst), wie heeft het ooit verzonnen en heeft iemand toevallig de teksten van alle staten zover die in gebruik zijn?
Thanks/
- Color01
- Amerika-expert
Re: Amerikaanse kenteken
North Carolina kenteken heeft wel een Text...First in Flight .. in Nags Head, NC kun je het monument bekijken van de gebroeders wright.

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Iedere staat heeft een bijnaam. Zo is Virginia "The Old Dominion". Sommige staten zetten die op hun nummerbord, anderen niet. Weer anderen hebben de staatswebsite erop of een spreuk (New Hampshire heeft (had?) "Live free or die", Ontario (Canada) "Yours to discover" en Quebec (CA) "Je me souviens" (wat overigens een politieke betekenis schijnt te hebben, niet, dat je je de provincie na een bezoek herinnert
).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Color01
- Amerika-expert
Petra/VS schreef:Iedere staat heeft een bijnaam. Zo is Virginia "The Old Dominion".
Ze noemen het ook wel ...Virginia is for Lovers.

- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
Color wellicht vergis ik mij met SC?
Petra bedankt voor de uitleg. Kan jij verklaren waarom Pensylvania geen tekst heeft op de kentekenplaten?
NH is inderdaad Live free or die.
Petra bedankt voor de uitleg. Kan jij verklaren waarom Pensylvania geen tekst heeft op de kentekenplaten?
NH is inderdaad Live free or die.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Pennsylvania heeft de website van de staat erop:

Iedere staat zet op zijn kenteken, wat hij wil. @Color -- er zijn officiele bijnamen voor de staten, "Virginia is for Lovers" is de toeristische slogan voor de staat.

Iedere staat zet op zijn kenteken, wat hij wil. @Color -- er zijn officiele bijnamen voor de staten, "Virginia is for Lovers" is de toeristische slogan voor de staat.
- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ah zo vandaar dat het mij niet opviel.
Zijn die slogans ooit verzonnen door burgers?
Weet jij toevallig of er ergens staat wat die verwijzingen nou inhouden?
bv New Jersey- garden state. Is dat omdat er veel tuinen zijn?
Nevada- silver state. Is dat omdat er daar zilver werd gevonden?
Ik ben daar gewoon heel benieuwd naar
Zijn die slogans ooit verzonnen door burgers?
Weet jij toevallig of er ergens staat wat die verwijzingen nou inhouden?
bv New Jersey- garden state. Is dat omdat er veel tuinen zijn?
Nevada- silver state. Is dat omdat er daar zilver werd gevonden?
Ik ben daar gewoon heel benieuwd naar
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Leuke vragen, Sana! Ik heb me daar nooit zo in verdiept, maar ga straks wel deze websitelezen. Daar wordt het allemaal uitgelegd.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wikipedia is overal goed voor: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_U.S._state_slogans (overigens vind ik deze lijst incompleet)
State slogans zijn overigens niet statisch. Vroeger was bijvoorbeeld de slogan voor Colorado "Colorful Colorado", tegenwoordig is het "Mountains and much more". De staten hebben veelal ook een "State Flower", een "State Tree" en uiteraard een "State Flag".
State slogans zijn overigens niet statisch. Vroeger was bijvoorbeeld de slogan voor Colorado "Colorful Colorado", tegenwoordig is het "Mountains and much more". De staten hebben veelal ook een "State Flower", een "State Tree" en uiteraard een "State Flag".
-
Bennogr
- Amerika-expert
Pennsylvania was vroeger de "Keystone State", de staat dus die het allemaal bij elkaar houdt.
Minnesota heeft "10.000 Lakes" (zijn er eigenlijk iets van 12.000, maar 10.000 klinkt mooier).
Daarnaast heeft iedere staat aparte nummerborden als je wat extra's wilt betalen. Vele staten hebben iets van "bescherm ons natuurgoed," je kunt een plaat krijgen met het logo van de NRA, van verschillende universiteiten. En soms, maar daar wordt over gediscussieerd in een aantal plaatsen, "Protect Life" of zoiets, een anti-abortus kreet -- je kunt je wellicht indenken waarom dat ter discussie staat.
Is Illinois niet 'Land of Lincoln", of wordt dat binnenkort "Land of Obama"?
Op de websites van de verschillende staten kun je een link vinden naar het "Department of Motor Vehicles", waar de verschillende mogelijkheden en slogans worden opgesomd. En op die staatswebsite kun je ook precies zien wat de staatsbloem, -kever, -mug, -vogel, -pannekoek en nog wat zo is.
Minnesota heeft "10.000 Lakes" (zijn er eigenlijk iets van 12.000, maar 10.000 klinkt mooier).
Daarnaast heeft iedere staat aparte nummerborden als je wat extra's wilt betalen. Vele staten hebben iets van "bescherm ons natuurgoed," je kunt een plaat krijgen met het logo van de NRA, van verschillende universiteiten. En soms, maar daar wordt over gediscussieerd in een aantal plaatsen, "Protect Life" of zoiets, een anti-abortus kreet -- je kunt je wellicht indenken waarom dat ter discussie staat.
Is Illinois niet 'Land of Lincoln", of wordt dat binnenkort "Land of Obama"?
Op de websites van de verschillende staten kun je een link vinden naar het "Department of Motor Vehicles", waar de verschillende mogelijkheden en slogans worden opgesomd. En op die staatswebsite kun je ook precies zien wat de staatsbloem, -kever, -mug, -vogel, -pannekoek en nog wat zo is.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bedankt Loek voor de link, die ga ik even opslaan.
Ik ken Colorada idd alleen als Colorful Colorado.
Ik ken Colorada idd alleen als Colorful Colorado.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik hoor net van een collega dat de slogan "Mountains and much more" in de 90'er jaren door Governor Owens is afgekeurd, dus die is er blijkbaar niet meer. Maar het staat nog op een van de welkoms borden als je de staat binnenrijdt. Andere Colorado slogans:
"Enter a Higher State"
"Pike's Peak or Bust"
"Rocky Mountain High"
"Where the Columbines Grow"
...en mijn persoonlijke favoriet:
"If You Don't Ski, Don't Bother"
Verder wordt het de "Centennial State" genoemd, omdat het lid werd van de Verenigde Staten in 1876 op de honderdste verjaardag van de USA.
"Enter a Higher State"
"Pike's Peak or Bust"
"Rocky Mountain High"
"Where the Columbines Grow"
...en mijn persoonlijke favoriet:
"If You Don't Ski, Don't Bother"
Verder wordt het de "Centennial State" genoemd, omdat het lid werd van de Verenigde Staten in 1876 op de honderdste verjaardag van de USA.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik woon in the Show me state (missouri)

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Die hele website www.50states.com is leuk om te lezen, er staan allerlei weetjes in over de verschillende staten. Zo vind ik Virginia's vlag heel interessant. Het motto "Sic Semper Tyrannis" betekent "Zo altijd met tirannen". Een vrouw, als vechtster gekleed (Virginia), staat met haar voet op een man (de tiran, wiens kroon verderop ligt). Een sterk beeld en het zal best wat stof hebben doen opwaaien in 1776 in Engeland
. Ik ben iemand, die zich nog allerlei feiten en jaartallen van de "vaderlandse geschiedenis" herinnert en het leren van de geschiedenis van dit land is een grote interesse van mij geworden.
Maar goed, terug naar kentekens, zoals al eerder gezegd zijn er in iedere staat allerlei mogelijkheden, natuurlijk voor extra bijbetaling. In Virginia vind je de meeste zelf bedachte kentekens in de VS, omdat het hier het goedkoopst is ($10 per jaar) om er een te hebben. Regelmatig vermaak ik mij met het ontcijferen van nummerborden.
Maar goed, terug naar kentekens, zoals al eerder gezegd zijn er in iedere staat allerlei mogelijkheden, natuurlijk voor extra bijbetaling. In Virginia vind je de meeste zelf bedachte kentekens in de VS, omdat het hier het goedkoopst is ($10 per jaar) om er een te hebben. Regelmatig vermaak ik mij met het ontcijferen van nummerborden.
- Bandido
- Amerika-expert
In Georgia is de slogan: "Georgia On My Mind". Naar het gelijknamige nummer van Ray Charles en door vele artiesten sindsdien gecoverd. Overigens ging dit nummer helemaal niet over de staat Georgia, maar over een vrouw die Georgia heette en waar Ray verliefd op was. Maar hij vond het een eer dat de staat Georgia het "hun" lied wilde maken. En toen de Senaat het het officiele lied van Georgia maakte, werd er een piano het Capitol building in Atlanta binnengereden en zong hij het daar live, gevolgd door een staande ovatie.
Overigens vind ik de slogan van buurstaat Alabama ook altijd erg mooi: "Stars fell on Alabama" (voorheen: "Heart of Dixie"). Ook een mooi nummer, de beste uitvoering vind ik die van Billie Holiday. Als je dat nummer draait met de ramen open, crickets chirping, op een broeierige zomeravond, dan ben je echt in "The South".
Overigens vind ik de slogan van buurstaat Alabama ook altijd erg mooi: "Stars fell on Alabama" (voorheen: "Heart of Dixie"). Ook een mooi nummer, de beste uitvoering vind ik die van Billie Holiday. Als je dat nummer draait met de ramen open, crickets chirping, op een broeierige zomeravond, dan ben je echt in "The South".
Laatst gewijzigd door Bandido op 07 mei 2009, 03:40, 1 keer totaal gewijzigd.
"Keep Georgia On Your Mind"
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Bedankt voor die Alabama slogan! Ik heb me daar al de hele middag het hoofd over gebroken, terwijl ik hem ook zo mooi vond! Mijn beste vriendin heeft die op haar kenteken en ik kon er maar niet opkomen! Als je de staat Alabama binnen rijdt staat er trouwens: "Alabama, the Beautiful" op het bord. Nogal saai
.
Maar goed, terug on topic: Delaware heeft "The First State" op hun kenteken. Florida heeft bovenaan "Myflorida.com" en onderaan "Sunshine State". We hebben wat westelijke staten nodig voor de statistieken hier
.
Maar goed, terug on topic: Delaware heeft "The First State" op hun kenteken. Florida heeft bovenaan "Myflorida.com" en onderaan "Sunshine State". We hebben wat westelijke staten nodig voor de statistieken hier
Hier ook een broeierige avond, maar dan wel de ramen dicht en de airco aan 
-
FlipjeBTiel
- Amerika-expert
CA heeft "California" in curly lettertype boven het kenteken staan. Geen slogan.Petra/VS schreef:We hebben wat westelijke staten nodig voor de statistieken hier.
Gr., Flipje
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
California, the "about to fall of the earth" state 
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-